معرفی بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار

معرفی بهترین گوشی های ضد آب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین گوشی های ضد آب اکثرا جزو گوشی‌های پرچمدار بازار هستند که با طراحی داخلی متفاوت خود، در برابر نفوذ آب، مقاومت بیشتری از گوشی‌های ارزان‌تر دارند. اما تنها برترین موبایل ها دارای استاندارد ضد آب نیستند و در میان‌رده‌ها نیز می‌توان گوشی با گواهی مقاومت در برابر آب خریداری کرد.

دنیای تجهیزات الکترونیکی هرگز با آب و رطوبت سازگاری ندارد و هر قطعه الکترونیکی به محض تماس با آب دچار مشکل می‌شود. از این رو ما همواره تلاش می‌کنیم وسایل الکترونیکی خود، مخصوصا گوشی را به دور از آب و مایعات نگه داریم تا هیچوقت با سهل انگاری برای خودمان دردسر درست نکنیم. صرفا به همین دلیل همه ما بعد از خرید گوشی موبایل به سراغ تهیه کاور، قاب یا گارد مناسب برای آن می‌رویم و سعی می‌کنیم بهترین و محکم‌ترین آنها را انتخاب کنیم تا هم از ضربات و شوک‌های وارده از گوشی محافظت کند و هم حتی‌المقدور جلوی نفوذ آب به داخل گوشی را بگیرد.

در ابتدای کار این ویدیو را ببینید تا با ۶ مدل از گوشی های دارای استاندارد ضد آب آشنا شوید:

فهرست مطالب

بهترین گوشی های ضد آب

در مقاله‌ای جداگانه در پلازا به طور مفصل به مبحث استانداردهای ضد آب پرداخته شده است، در این قسمت با مروری بر قابلیت ضد آب و ضد ضربه بودن گوشی‌ها، گوشی های ضد آب (Waterproof phones) معرفی می‌شوند.

۱. سری آیفون ۱۵ ؛ از برترین گوشی های دارای استاندارد ضد آب

گوشی ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68 (تا عمق 6 متر به‌مدت 30 دقیقه)
  • پردازنده: اپل A15
  • قیمت: از 39 میلیون تومان

نقاط قوت: دوربین‌ها، بهترین پردازنده موبایل، شارژدهی عالی

نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین، نمایشگر 60 هرتزی مدل‌های غیر پرو، قیمت بالا

سری آیفون 15 نیز مانند چندین آیفون قبل از خود، با گواهی IP68 وارد بازار شدند. اما اپل مانند سال‌های گذشته از حداقل‌های لازم برای کسب این گواهی هم فراتر رفته و گوشی‌هایش تا عمق 6 متری می‌توانند دوام بیاورند. در کنار این موضوع، شما به دوربین‌های بسیار عالی، بهترین و قدرتمندترین پردازنده‌های موبایل و پنل LTPO و رفرش‌ریت 120 هرتز و همچنین جزیره داینامیک در تمامی مدل‌ها نیز دسترسی خواهید داشت.

همچنین در این گوشی‌ها بالاخره شاهد حذف درگاه لایتنینگ و جایگزینی آن با درگاه USB-C هستیم. آیفون 15 پرو مکس نیز در نهایت با یک دوربین تله‌فوتو با زوم 5 برابر عرضه شد تا همراه با تراشه قدرتمند 3 نانومتری خود، یکی از بهترین گوشی‌های دنیا لقب بگیرد.

۲. سری سامسونگ گلکسی S23؛ گوشی ضد آب و ضد ضربه سامسونگ

بهترین گوشی های ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • قیمت: از 40 میلیون تومان

نقاط قوت: بهترین پنل‌های نمایش موبایل، دوربین‌های عالی، عملکرد فوق‌العاده، شارژدهی بهتر از نسل قبل

نقاط ضعف:

سری گلکسی S23 نیز مانند مدل‌های قبلی خود با گواهی IP68 عرضه شدند و می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام بیاورند. سامسونگ همچنین در این مدل‌ها از پوشش گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده کرده که ظاهرا مقاومت بیشتری از شیشه‌های قبلی در برابر خط و خش و همچنین شکستگی دارد.

اما با وجود این که این سری تغییرات زیادی نسبت به سری گلکسی S22 نداشته اما سامسونگ با بهبود عملکرد، شارژدهی و همچنین استفاده از دوربین جدید 200 مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا، این سری را به گزینه بهتری از مدل‌های سال قبل تبدیل کرده است.

۳. سری شیائومی ۱۴

گوشی های ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اسنپدراگون 8 نسل 3
  • قیمت: از 38 میلیون تومان

نقاط قوت: تراشه قدرتمندتر از قبل، نمایشگرهای بدون نقص، دوربین‌های فوق‌العاده

نقاط ضعف:

شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو مدت کوتاهی است که در بازار ایران نیز عرضه شده‌اند. هردو تغییرات خیلی زیادی نسبت به قبل نداشتند با این تفاوت که در شیائومی 14 شاهد جایگزینی دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با یک دوربین جدیدتر 50 مگاپیکسلی هستیم و در دوربین اصلی نیز از یک سنسور جدیدتر استفاده شده است. در مدل پرو نیز دیگر خبری از سنسور 1 اینچی نیست و در عوض گوشی به دیافراگم متغیر مجهز شده است. در سایر بخش‌ها تنها تغییر قابل توجه در هردو گوشی نسبت به قبل، افزایش حداکثر میزان روشنایی نمایشگرها از 1900 نیت به عدد عجیب و غریب 3000 نیت است!

البته که هردو گوشی نیز همچنان مثل قبل با گواهی IP68 عرضه شده‌اند و کاملا ضد آب هستند.

۴. موتورولا اج ۴۰

گوشی ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: دیمنسیتی 8020
  • قیمت: از 17 میلیون تومان

نقاط قوت: ظریف و سبک، نمایشگر 144 هرتزی اولد، شارژدهی خوب، اندروید خام، تراشه قدرتمند، دوربین‌های قابل قبول

نقاط ضعف: پنل پشتی به‌راحتی کثیف می‌شود، فاقد دوربین زوم است، پشتیبانی نرم‌افزاری کمتر از رقبا

موتورولا اج 40 با توجه به قیمتی که دارد، یکی از معدود گزینه‌های جایگزین گوشی‌های شیائومی و سامسونگ در این بازه است. گوشی دارای تراشه قدرتمند دیمنسیتی 8020 است که در حد و اندازه‌های یک تراشه پرچم‌دار عمل می‌کند.

در عین حال شارژدهی گوشی هم بسیار عالی است و در کنار آن شما به سرعت شارژ 68 وات نیز دسترسی دارید. به این موارد باید دوربین‌های خوب، وزن کم و بدنه ظریف، نمایشگر با کیفیت و البته گواهی IP68 نیز دسترسی دارید.

۵. سامسونگ گلکسی A54

گوشی های ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP67
  • پردازنده: اگزینوس 1380
  • قیمت: از 13 میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت بالا، نمایشگر بسیار عالی، شارژدهی طولانی، دوربین‌های بسیار خوب

نقاط ضعف: تراشه ضعیف‌تر از رقبا

برای خرید گوشی ضد آب حتما لزومی ندارد به‌سراغ پرچم‌داران بروید، در گوشی‌های میان‌رده نیز می‌توان مدل‌هایی با مقاومت در برابر آب پیدا کرد. گلکسی A54 یکی از همین میان‌رده‌ها است که توانسته تعادل خوبی میان قیمت و امکانات ایجاد کند. مهمتر از همه گوشی دارای تراشه قدرتمندتر نسبت به مدل قبلی خود است هرچند که این تراشه همچنان در مقایسه با رقبا تعریفی ندارد.

با این حال سامسونگ توانست با کیفیت ساخت بالا، نمایشگر فوق‌العاده و دوربین‌هایی که در این بازه قیمتی، بهترین هستند، این موضوع را جبران کند. البته که باید ضدآب بودن گوشی و بهره بردن آن از گواهی IP67 را نیز به‌عنوان یکی از بزرگترین نقاط قوتش، درنظر داشته باشیم.

۶. شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

بهترین گوشی ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: دیمنسیتی 7200 اولترا
  • قیمت:

نقاط قوت: نمایشگر اولد، دوربین اصلی قدرتمند، سرعت شارژ بالا

نقاط ضعف:

ردمی نوت 13 پرو پلاس تا حد خیلی زیادی شبیه به ردمی نوت 12 پرو پلاس است با این تفاوت که این گوشی با چند پیشرفت مهم همراه شده است. اول از همه و برخلاف سال قبل، خبری از یک تراشه ضعیف در این گوشی نیست و حالا دیمنسیتی 1080 جای خود را با دیمنسیتی 7200 اولترا داده است که به مراتب قدرتمندتر است. همچنین نمایشگر نیز با پوشش محافظه گوریلا گلس ویکتوس به جای گوریلا گلس 5 عرضه شده و استاندارد حافظه نیز به UFS 3.1 ارتقا پیدا کرده است.

اما مهمترین تغییر، بهره‌مندی این گوشی از گواهی IP68 است. ردمی نوت 13 پرو پلاس اولین گوشی ضدآب از ردمی به‌حساب می‌آید و قادر است تا عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد.

۷. سامسونگ گلکسی S23 FE

گوشی های ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اگزینوس 2200
  • قیمت: از 20 میلیون تومان

نقاط قوت: بدنه شیشه‌ای، کیفیت ساخت بالا، نمایشگر بسیار عالی، عملکرد سریع و روان

نقاط ضعف: حاشیه‌های زیاد دور نمایشگر، وزن زیاد، شارژدهی معمولی

با این حال وزن گوشی نسبت به قبل افزایش داشته و همچنین حاشیه‌های دور نمایشگر نیز حالا به‌اندازه زیادی افزایش پیدا کرده‌اند و گوشی از نمای جلو شبیه به یک میان‌رده اقتصادی است؛ اما اگر این موضوع برایتان مهم نیست، گلکسی S23 FE با توجه به بهره‌مندی از تراشه پرچم‌دار اگزینوس 2200 (با عملکرد بهتر از قبل) و گواهی IP68، یکی از گوشی‌های ارزشمند در این بازه قیمتی است.

۸. شیائومی 13T

بهترین گوشی ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: دیمنسیتی 8200 اولترا
  • قیمت: از 20 میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر اولد 12 بیتی، شارژدهی معمولی، عملکرد بسیار عالی

نقاط ضعف: دوربین سلفی ضعیف، سرعت شارژ کمتر از قبل

شیائومی 13T جدی‌ترین رقیب گلکسی S23 FE است. البته اگر پیکربندی 8 گیگابایتی آن در بازار موجود شود، این گوشی با توجه به قیمت ارزان‌تری که دارد، گزینه بهتری خواهد بود.

شیائومی 13T نسبت به شیائومی 12T تغییرات مثبت زیادی داشته است. اول از همه گوشی دارای گواهی IP68 و ضدآب است. همچنین رفرش‌ریت نمایشگر نیز به 144 هرتز ارتقا پیدا کرده است، هرچند که شاید در خیلی از مواقع پنل به این مقدار رفرش‌ریت دست پیدا نکند. با این حال شیائومی روشنایی حداکثری آن را از 900 به 2600 نیت ارتقا پیدا کرده است.

تراشه گوشی نیز به دیمنسیتی 8200 اولترا ارتقا پیدا کرده است ولی این تراشه از لحاظ عملکرد و مصرف باتری آنقدرها با دیمنسیتی 8100 اولترا مدل قبلی متفاوت نیست. اما مهمترین تغییر، ارتقای سیستم دوربین گوشی است. دوربین اصلی گوشی یک دوربین 50 مگاپیکسلی است و در کنار آن شما به یک دوربین جدید تله‌فوتو با زوم 2 برابر و یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی هم دسترسی دارید.

۹. سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵ ؛ گوشی ضد آب و ضد ضربه سامسونگ

گوشی های ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IPX8
  • پردازنده: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • قیمت: از 39 میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده قدرتمندتر و بهینه‌تر از قبل، شارژدهی بهتر از قبل، مقاومت بیشتر

نقاط ضعف: قیمت بالا

نمی‌توان حرف از گوشی های ضد آب 2024 زد و اشاره‌ای به جذاب‌ترین گوشی‌های سامسونگ نکرد. گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 با وجود این که گوشی‌های تاشو هستند، مقاومت بسیار عالی در برابر آب دارند. هردو این گوشی‌ها از جدیدترین گوشی های ضد آب دنیا هستند و با گواهی IPX8 عرضه شدند. براساس این گواهی، این دو گوشی در برابر گرد و غبار مقاوم نیستند ولی می‌توانید آن‌ها را تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب نگه دارید.

در کنار این گواهی، شما به پردازنده بهینه اسنپدراگون 8 نسل 2 در کنار نمایشگرهای 120 هرتزی و حداکثر 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی نیز دسترسی خواهید داشت. با این حال هردو گوشی تا حد خیلی زیادی شبیه به مدل‌های قبلی خود هستند؛ البته سامسونگ در این نسل از لولاهای جدیدی استفاده کرده است و این لولاها با توجه به طراحی جدیدی که دارند، این امکان را به کاربر می‌دهند تا دو قسمت نمایشگر را بدون ایجاد فاصله بین آن‌ها، کاملا ببندند. همچنین زد فلیپ 5 نیز حالا با یک نمایشگر کاور بزرگ‌تر همراه شده است و از این حیث کاربرد بیشتری در حال بسته دارد.

۱۰. هواوی P60 پرو

گوشی ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
  • قیمت: از 47 میلیون تومان

نقاط قوت: طراحی زیبا و متفاوت، دوربین‌های عالی، شارژدهی عالی، دیافراگم متغیر دوربین اصلی

نقاط ضعف: عدم پشتیبانی از 5G، عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل

هواوی P60 پرو یک گوشی بسیار عالی با دوربین‌هایی بی‌نظیر است. گوشی دارای یک نمایشگر LTPO اولد، تراشه سریع اسنپدراگون، شارژدهی قابل قبول و طراحی متفاوت از دیگر رقبا است. البته که عدم پشتیبانی از 5G و سرویس‌های گوگل همچنان بزرگترین پاشنه آشیل این گوشی هستند اما هواوی تا حد خیلی زیادی تلاش کرده با ارائه راهکارهای جایگزینی مثل Gbox این مشکل را پشت سر بگذارد.

با این حال عدم پشتیبانی از 5G همچنان مشکل بزرگی برای یک پرچم‌دار است و قیمت این گوشی هم آنقدرها ارزان نیست تا بتوان این موضوع را نادیده گرفت.

۱۱. سامسونگ گلکسی S21 FE؛ از بهترین گوشی های ضد آب

برترین موبایل های ضد آب

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اگزینوس 2100
  • قیمت: از 16 میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر داینامیک امولد، پردازنده پرچمدار، پشتیبانی طولانی مدت

نقاط ضعف: قیمت بالا

یکی دیگر از بهترین گوشی های ضد آب که می‌توانید مدنظر قرار دهید، گلکسی S21 FE است که به‌عنوان یک مدل اقتصادی از سری گلکسی S21، در اوایل سال 2022 عرضه شد. این گوشی همچنین یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های بازار با گواهی IP68 است. طراحی و بدنه گوشی شاید در حد پرچمداران سری S نباشد ولی تقریبا اکثر قابلیت‌های آن گوشی‌ها را می‌توانید در این مدل هم پیدا کنید.

سوالات متداول

1. بهترین گوشی های ضد آب دنیا کدام گوشی‌ها هستند؟

آیفون‌های اپل و گوشی‌های سری S سامسونگ، جزو برترین موبایل های ضد آب دنیا هستند.

2. کدام گوشی های ایفون ضد اب است؟

تمامی آیفون‌های اپل از آیفون 7 به بعد با گواهی مقاومت در برابر آب وارد بازار می‌شوند.

3. استاندارد IP چیست؟

میزان مقاومت یک گوشی در برابر مواد مختلف با استاندارد IP یا Ingress Protection مشخص می‌شود که اعداد در آن به ترتیب نشان دهنده سطح مقاومت در برابر جامدات و مایعات است.

4. استاندارد IP68 چیست؟

به معنای مقاومت گوشی در غوطه‌وری در آب تا عمق 1 و نیم متری به مدت 30 دقیقه و همچنین مقاومت در برابر گرد و غبار و شن و ماسه است. گوشی های دارای بالاترین استاندارد ضد آب، همگی با این گواهی عرضه می‌شوند.

5. کدام گوشی های شیائومی ضد آب هستند؟

گوشی‌های شیائومی که دارای گواهی IP53 هستند در برابر قطرات آب مقاومت می‌کنند. اما اگر به دنبال یک گوشی شیائومی با محافظت کامل در برابر آب (IP68) باشید، باید به سراغ ردمی نوت 13 پرو پلاس یا سری شیائومی 13 و 14 بروید.

6. کدام گوشی های سامسونگ ضد آب است؟

تمامی گوشی‌های سامسونگ از گلکسی A33 به بالا در برابر آب مقاوم هستند و با گواهی IP67 در میان‌رده‌ها و IP68 در پرچم‌داران، عرضه می‌شوند.

7. بهترین گوشی های ضد آب سامسونگ سری M کدامند؟

هیچکدام از گوشی‌های سری M سامسونگ در برابر نفوذ آب مقاوم نیستند. حتی گوشی‌های رده‌بالای این سری مثل گلکسی M53 نیز فاقد گواهی IP هستند.

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی داشتیم به بهترین گوشی های ضد آب از کمپانی‌های مختلف که در بازه‌های قیمتی مختلف به‌فروش می‌رسند.  نظر شما در مورد گواهی IP چیست؟ به‌نظر شما ضد آب بودن یک گوشی تا چه اندازه اهمیت دارد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
متین
.
03 مهر 1401، 10:25
پاسخ
0
0
جالب اینجاست یکی از کمپانی های که گوشی زد اب و مد کرد و جا انداخت سونی بود .بعد اینجا هیچ اسمی ازش نیست!
avatar
متین
.
22 تیر 1400، 09:12
پاسخ
2
0
فک کنم تو این لیستی که ارائه دادین بهترینش همون آیفون باشه... چون من ندیدم تو این سالها هیچ کمپانی ای اینقد رو ضد آب بودن گوشی هاش مانور بده... یه مدت سونی بود که اونم دیگه باطل شد
avatar
علی
.
22 فروردین 1400، 16:13
پاسخ
0
0
واقعا تا به امروز ساخت گوشی ضد آب صرفا برای گوشی‌های پرچمدار بوده و در حال حاضر گوشی‌های میان رده و مقرون‌ به‌ صرفه از داشتن چنین استانداردی بی بهره‌اند؟؟؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402