دانلود فیلم گلادیاتور (Gladiator) ؛ شاهکاری با بازی راسل کرو

فیلم گلادیاتور
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم گلادیاتور، شاهکاری با بازی راسل کرو، داستانی از روم باستان و دوران گلادیاتورها را روایت می‌کند. برای دانلود فیلم Gladiator با ما همراه باشید.

فیلم Gladiator فیلمی در سبک درام، حماسی و تاریخی محصول سال 2000 است. کارگردان این شاهکار سینمایی ریدلی اسکات (Ridley Scott) و نویسندگان آن دیوید فرانزونی (David Franzoni)، جان لوگان (John Logan) و ویلیام نیکلسون (William Nicholson) هستند. موسیقی فیلم گلادیاتور نیز اثری از آهنگساز برجسته سینما، هانس زیمر (Hans Zimmer) و یکی از برترین موسیقی‌های متن فیلم در تاریخ است. در فیلم گلادیاتور شاهد درخشش بازیگرانی چون راسل کرو (Russell Crowe) و واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) هستیم. داستان این اثر با الهام از کتاب دنیل پی. منیکس (Daniel P. Mannix) به نام Those About to Die منتشر شده در سال 1958، نوشته شده است.

در ویدئو زیر «تریلر فیلم گلادیاتور با زیرنویس فارسی» را می‌بینید که به شما کمک می‌کند با فضای فیلم آشنا شوید.

فیلم گلادیاتور اولین بار در 1 می 2000 (12 اردیبهشت 1379) در لس‌آنجلس به نمایش درآمد. این فیلم با استقبال گسترده مردم و منتقدین روبرو شد. بسیاری این فیلم را بهترین فیلم ریدلی اسکات می‌دانند. بازی راسل کرو در نقش گلادیاتور رومی نیز بسیار تحسین شد. فیلم Gladiator فروش خوبی در گیشه داشت و همچنین موفق شد جوایز بسیاری از جمله 5 جایزه اسکار و 4 جایزه بفتا را از آن خود کند. پس از اکران موفق فیلم گلادیاتور توجهات به سوی این ژانر فیلمسازی و تمرکز بر یونان باستان و فرهنگ روم باستان در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها نمود پیدا کرد.

اگر به داستان‌های حماسی علاقه دارید، اگر در مورد فرهنگ روم باستان و گلادیاتوری کنجکاوید و در نهایت اگر از طرفداران بازی راسل کرو هستید، این مقاله از پلازا به شما تقدیم می‌شود. این مقاله را با دانلود فیلم Gladiator 2000 آغاز می‌کنیم، سپس با داستان، بازیگران و نظرات منتقدین آشنا می‌شویم و درنهایت نیز مروری بر جالب‌ترین حقایق فیلم خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Gladiator

در این بخش می‌توانید برای دانلود فیلم گلادیاتور اقدام کنید. امیدواریم از تماشای این شاهکار هنری لذت ببرید.

دانلود فیلم Gladiator 2000

دانلود فیلم Gladiator با زیرنویس فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 1.8 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1 گیگابایت

دانلود زیرنویس فارسی

دانلود فیلم گلادیاتور با دوبله فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 2.31 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.3 گیگابایت

داستان فیلم Gladiator

فیلم Gladiator

ماکسیموس، ژنرال عالی‌رتبه و محبوب روم است. امپراتور در حال احتضار روم، مارکوس آئورلیوس، از ماکسیموس می‌خواهد پس از مرگ او کشور را به شیوه جمهوری‌خواهی اداره کند. پسر ظالم و مکار امپراطور، کومودوس، پدر را به قتل می‌رساند و حکم مرگ ماکسیموس و خانواده‌اش را نیز صادر می‌کند. ماکسیموس از مرگ می‌گریزد، ولی موفق به نجات خانواده‌اش نمی‌شود.

ماکسیموس به عنوان برده به فردی که کارش تعلیم گلادیاتورها است فروخته می‌شود. او به عنوان یک گلادیاتور بی نام و نشان کار خود را آغاز می‌کند و تنها نیرویی که او را به ادامه زندگی وا می‌دارد این است که روزی به چشمان مردی که خانواده‌اش را گرفت بنگرد و انتقام خویش را از او بستاند.

بازیگران فیلم گلادیاتور

در فیلم گلادیاتور شاهد نقش‌آفرینی فوق‌العاده بازیگرانی چون راسل کرو و واکین فینیکس هستیم. نقش ماکسیموس در ابتدا به مل گیبسون (Mel Gibson) پیشنهاد شد، اما گیبسون که در آن زمان 43 سال داشت احساس کرد برای این نقش پیر است و آن را قبول نکرد. کارگردان اما برای نقش کومودوس از ابتدا واکین فینیکس را مد نظر داشت. در این بخش با بازیگران فیلم Gladiator آشنا می‌شویم.

راسل کرو در نقش ماکسیموس دسیموس مریدیوس

بازیگران فیلم گلادیاتور

راسل کرو بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و موسیقیدان است. کرو متولد 7 آوریل 1964 برابر با 18 فروردین 1343 در نیوزیلند است. گرچه وی شهروندی نیوزیلند را دارد، اما بیشتر عمر خود را در استرالیا گذرانده است. راسل کرو بازیگری را از سال 1985 آغاز کرد و با فیلم گلادیاتور در سال 2000 به شهرت بین‌المللی رسید. این فیلم جوایز بسیاری از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را برای او به همراه داشت. کرو دو بار دیگر نیز نامزد جایزه اسکار شد، اولی در سال 2000 برای فیلم The Insider و دومی در سال 2002 برای فیلم A Beautiful Mind.

کرو را تاکنون در فیلم‌های بسیاری دیده‌ایم. جدیدترین فیلم او با نام فیلم Unhinged در سال 2020 اکران شد. از دیگر کارهای او می‌توانیم فیلم ابرقهرمانی Man of Steel (2013)، فیلم مذهبی Noah (2014) و فیلم اکشن-کمدی The Nice Guys (2016) را نام ببریم. راسل کرو در سال 2014 اولین تجربه کارگردانی خود را با فیلم The Water Diviner به دست آورد. فعالیت‌های کرو افتخاراتی چون 2 جایزه گلدن‌ گلوب، یک جایزه بفتا، یک جایزه اسکار و همچنین ستاره‌ای در بلوار مشاهیر هالیوود را برای او به ارمغان آورده است.

واکین فینیکس در نقش کومودوس

موسیقی فیلم گلادیاتور

واکین فینیکس متولد 28 اکتبر 1974 (6 آبان 1353) در پورتوریکو است. او ملیتی پورتوریکویی-آمریکایی دارد و به بازیگری، تهیه‌کنندگی و کارگردانی موزیک ویدئو مشغول است. فینیکس یک فعال محیط زیست و از طرفداران حقوق حیوانات نیز هست. او تاکنون جوایز بسیاری برده و در سال 2020 نیز در رتبه دوازدهم در فهرست 25 بازیگر برتر قرن 21 به انتخاب نشریه The New York Times بوده است. او بازیگری را از اوایل دهه 1980 با حضور در سریال‌های تلویزیونی در کنار برادرش ریور و خواهرش سامر آغاز کرد.

واکین فینیکس اولین بار با فیلم گلادیاتور نامزد جایزه اسکار شد و به شهرت بین‌المللی نیز رسید. او دو بار دیگر برای فیلم Walk in Line (2006) و فیلم The Master (2013) نیز نامزد اسکار شد و در نهایت در سال 2020 با فیلم جوکر این جایزه را از آن خود کرد. از دیگر فیلم‌های او می‌توانیم فیلم عاشقانه Her (2013)، فیلم جنایی Inherent Vice (2014) و فیلم روانشناختی You Were Never Really Here (2017) را نام ببریم.

کانی نیلسن در نقش لوسیلا

بررسی فیلم گلادیاتور

کانی نیلسن (Connie Nielsen) بازیگر دانمارکی، متولد 3 جولای 1965 (12 تیر 1344) است. مادر کانی فروشنده بیمه بود و گاهی نیز به بازیگری می‌پرداخت. اولین تجربیات بازیگری کانی مربوط به حضور در نمایش‌های محلی در کنار مادرش بود. کانی در 18 سالگی به پاریس نقل مکان کرد. او در آنجا به عنوان بازیگر و مدل مشغول به کار شد و پس از چند سال برای ادامه تحصیل به شهر رم در ایتالیا رفت. او سال‌های زیادی در ایتالیا بود و در نیمه دهه 1990 به آمریکا مهاجرت کرد.

اولین حضور چشمگیر او در یک فیلم انگلیسی زبان، به فیلم The Devil’s Advocate در سال 1997 باز می‌گردد. پس از آن او را در فیلم‌های دیگری چون فیلم Mission to Mars (2000)، فیلم 3 Days to Kill (2014) و فیلم Nobody (2021) دیدیم. کانی نیلسن بیش از هر چیز برای ایفای نقش هیپولیتا در فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی، از جمله فیلم Wonder Woman 1984 (2020) و فیلم Justice League (2017) مشهور است.

الیور رید در نقش آنتونیوس پروکسیمو

دانلود فیلم Gladiator

الیور رید (Oliver Reed) بازیگر فقید انگلیسی متولد 13 فوریه 1938 (24 بهمن 1316) در شهر لندن بود. او پیش از بازیگری کارهای بسیاری از جمله بوکسور، راننده تاکسی و دربان بیمارستان را تجربه کرد. او در دوران سربازی فهمید به بازیگری علاقه دارد و پس از اتمام سربازی بازیگری را با نقش سیاهی لشگر آغاز کرد. او اولین بار در فیلم The Curse of the Werewolf محصول سال 1961 نقش اصلی فیلم را داشت. پس از آن راه وی به سوی دیگر فیلم‌ها از جمله فیلم The Three Musketeers (1973)، فیلم Castaway (1986) و فیلم Funny Bones (1995) باز شد.

الیور رید 3 هفته پیش از پایان فیلمبرداری فیلم گلادیاتور دار فانی را وداع گفت. او در 2 می 1999 (12 اردیبهشت 1378) بر اثر سکته قلبی درگذشت. از آنجایی که پروکسیمو یکی از نقش‌های کلیدی فیلم بود، ابتدا قرار شد بازیگری دیگر استخدام و همه سکانس‌های الیور رید دوباره فیلمبرداری شود. اما با توجه به خستگی عوامل و خواست کارگردان برای حضور رید در فیلم، با اندکی تغییرات در فیلمنامه و استفاده از جلوه‌های ویژه کامپیوتری حضور او در فیلم ماندگار شد. الیور رید برای این بازی نامزد جایزه بفتا شد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی مجموعه فیلم‌ های ارباب حلقه ها ؛ تریلر، داستان ...
الهه بیات22 مرداد 1401 12:30
thumbnail
دانلود فیلم هیچکس Nobody (۲۰۲۱) با دوبله و زیرنویس فارسی
زهرا عزتی24 مرداد 1400 15:00
thumbnail
معرفی و بررسی مینی سریال Mare of Easttown با بازی کیت وینسلت
تیم پلازا14 اردیبهشت 1400 14:00
thumbnail
نقد و بررسی فیلم Unhinged 2020 ؛ داستان، تریلر، بازیگران ...
الهه بیات15 شهریور 1399 14:00

فیلم Gladiator بازیگران بسیاری دارد که در فهرست زیر با برخی دیگر از آنان آشنا می‌شوید:

  • درک جاکوبی (Derek Jacobi) در نقش سناتور گراکوس
  • ریچارد هریس (Richard Harris) در نقش مارکوس آئورلیوس
  • جایمن هانسو (Djimon Hounsou) در نقش جوبا
  • تامی فلاناگان (Tommy Flanagan) در نقش سیسرو
  • رالف مولر (Ralf Moller) در نقش هاگن

نقد فیلم گلادیاتور

فیلم Gladiator اولین بار در 1 می 2000 (12 اردیبهشت 1379) در لس‌آنجلس به روی پرده رفت و 4 روز بعد در سینماهای ایالات‌ متحده‌ آمریکا اکران شد. این فیلم که با بودجه 103 میلیون دلاری ساخته شده در گیشه بسیار موفق عمل کرد و به فروش 460 میلیون دلاری رسید و بدین ترتیب تبدیل به دومین فیلم پرفروش سال 2000، پس از فیلم Mission: Impossible 2 شد.

فیلم گلادیاتور در جشنواره‌ها بسیار عالی ظاهر شد. این فیلم در مجموع 26 نامزدی و 11 برد در جشنواره‌های مختلف را از آن خود کرد. فیلم گلادیاتور برنده 5 جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش‌ اول (راسل کرو)، بهترین طراحی لباس، بهترین صداگذاری و بهترین جلوه‌های ویژه شد. به علاوه نامزدی 7 اسکار دیگر را نیز کسب کرد. از دیگر افتخارات فیلم Gladiator می‌توانیم 10 نامزدی و 4 جایزه بفتا، 3 نامزدی و 2 جایزه گلدن‌ گلوب و 6 نامزدی جایزه ساترن را نام ببریم.

نقد فیلم گلادیاتور

فیلم گلادیاتور، گرچه از لحاظ تطابق تاریخی اشتباهات فاحشی دارد، اما به عنوان یک اثر هنری و نه تاریخی، از جایگاه خوبی نزد بینندگان و منتقدین برخوردار است. بینندگان نمره 8.5 از 10 را به فیلم داده‌اند و منتقدین نمره 67 از 100 را در متاکریتیک برای فیلم مناسب دانسته‌اند. وبسایت راتن‌تومیتوز نیز براساس 200 نقد امتیاز 77% را به این فیلم اختصاص داده است. در این بخش مروری بر نظرات منتقدین در نقد فیلم Gladiator داریم.

The Seattle Times / تد فری: 100

یک حس هیجان‌انگیز متعالی در اولین شاهکار ریدلی اسکات در ساخت یک حماسه مدرن از روم باستان وجود دارد که لحظه‌ای فیلم را ترک نمی‌کند. این یک احساس بسیار نادر است که شما در فیلمی غرق شوید که تک تک عناصر فردی آن چنان با هم سازگار شده‌اند که یک ساختار منحصر به فرد از یک سرگرمی ناب را به وجود آورده‌اند.

ReelViews / جیمز براردینلی: 88

فیلم گلادیاتور نه فقط برای سرگرمی بلکه برای شیفته و مفتون ساختن طراحی شده است. این فیلم بینندگان را درگیر خود می‌کند و آنان را در واقعیتی غوطه‌ور می‌سازد که از آن خودشان نیست. هر زمان که قهرمان داستان بر مشکلات غلبه می‌کند، در نبرد پیروز می‌شود و یا نتیجه جنگ را به نفع خود تغییر می‌دهد، انتظار یک واکنش شدید می‌رود. این فیلم یک فیلمسازی در مقیاس بسیار بزرگ است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین فیلم های اکشن جهان | دانلود 82 مورد از هیجانی ...
بیتا هدایت پور10 آبان 1402 20:30
thumbnail
بهترین سریال ها و فیلم های روم باستان
مروارید حاجی پور22 خرداد 1402 23:30
thumbnail
بهترین فیلم حماسی دنیا ؛ از گلادیاتور تا شوالیه تاریکی
شهریار نادرمحمد14 خرداد 1402 20:30
thumbnail
دانلود و بررسی فیلم شجاع دل (Braveheart) با بازی مل گیبسون
الهه بیات17 بهمن 1399 22:00

Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 80

کل سنگینی کار بر شانه‌های زره‌پوش راسل کرو افتاده و او آن را به طرز چشمگیری بسیار عالی حمل می‌کند.

Los Angeles Times / کنت توران: 60

فیلم گلادیاتور همانند یک ورزشکار مسن است که می‌داند چگونه نقاط ضعف و قدرت خود را پنهان کند و با انجام آن به بهترین نحو امیدوار است شما متوجه محدودیت‌هایش نشوید.

Chicago Sun-Times / راجر ابرت: 50

این فیلم از افسردگی به عنوان جایگزینی برای شخصیت استفاده می‌کند و باور دارد اگر شخصیت‌ها به اندازه کافی تلخ و بدخلق باشند، ما متوجه نخواهیم شد که تا چه اندازه کسل‌کننده هستند.

حقایق فیلم Gladiator

ریدلی اسکات در ساخت فیلم گلادیاتور قصد داشت فرهنگ رومی را دقیق‌تر از سایر فیلم‌ها به نمایش بگذارد، برای همین چندین تاریخ‌دان به عنوان مشاور استخدام کرد. گرچه بعدها تغییرات بسیاری در وقایع تاریخی داد تا فیلم جذاب‌تر شود. یکی از تاریخدانان کنار کشید و دیگری درخواست کرد نامش ذکر نشود.

برای مثال مارکوس اورئلیوس به دست پسرش کشته نشد، بلکه بر اثر ابتلا به طاعون آنتونیون درگذشت. همچنین هیچ مدرکی دال بر خواست آئورلیوس برای تشکیل حکومت جمهوری‌خواهی نیست. بلکه او 3 سال پیش از مرگش قدرت را با کومودوس تقسیم کرده بود و کومودوس پس از مرگ پدرش 12 سال به تنهایی بر تخت حکمرانی نشست. کومودوس نیز در نهایت در میدان کشته نشد، بلکه در حمام خود توسط کشتی‌گیری به نام نارسیسوس خفه شد.

حقایق فیلم Gladiator

  • برای یکی از صحنه‌های فیلم 5 ببر واقعی را وارد صحنه کردند. راسل کرو 15 فوت از آنان فاصله داشت و یک دامپزشک مجهز به دارت بیهوشی نیز در آنجا حضور داشت.
  • کانی نیلسن انگشتری به قدمت 2000 سال در فیلم دارد که آن را از یک مغازه اجناس آنتیک خریده است.
  • زخم‌های صورت کرو در اولین صحنه نبرد واقعی است.
  • توصیف ماکسیموس از خانه‌اش، در واقع توصیف کرو از خانه واقعی‌اش در استرالیا است.
  • راسل کرو پس از اتمام فیلمبرداری فیلم گلادیاتور به مدت دو سال هیچ حسی در انگشت اشاره دست راست خود نداشت، آسیب‌دیدگی تاندون آشیل وی تشدید شد و شکستگی استخوان پا و استخوان ران را تجربه کرد.

کلام آخر

از اینکه تا پایان این مقاله با بررسی فیلم گلادیاتور با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. نظر شما در مورد فیلم Gladiator چیست؟ آیا به این سبک فیلم‌ها علاقه دارید؟ لطفا نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402