دانلود فیلم Wild Tales ؛ تریلر، بازیگران و نمرات منتقدین

فیلم wild tales
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Wild Tales روایتگر شش داستان مجزا با بازیگران متفاوت است که ویژگی مشترک تمام این داستان‌ها، توحشی است که به طور ناگهانی در انسان‌های متمدن ظاهر می‌شود. در ادامه به معرفی کامل و نقد فیلم قصه های وحشی می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

فیلم Wild Tales که کمپانی برادران وارنر وظیفه توزیع آن را برعهده داشت، برای اولین بار در 17 ماه می سال 2014 (27 اردیبهشت 1393) در جشنواره کن به نمایش درآمد. در این فیلم بازیگران آرژانتینی معروفی مانند ریکاردو دارین (Ricardo Darín)، اسکار مارتینز (Oscar Martínez)، جولیتا زیلبربرگ (Julieta Zylberberg) و اریکا ریواس (Érica Rivas) ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم که به زبان اسپانیایی و توسط کارگردان آرژانتینی دامیان زیفرون (Damián Szifrón) ساخته شده، محصول کشور آرژانتین است. فیلم قصه های وحشی در 21 آگوست 2014 (30 مرداد 1393) در آرژانتین نمایش داده شد. این فیلم با بودجه ساخت 3.3 میلیون دلاری، توانست فروشی بیشتر از 30 میلیون دلار را در گیشه تجربه کند.

در ویدئو زیر شاهد «تریلر فیلم Wild Tales با زیرنویس فارسی» هستید که می‌تواند شما را با فضای این فیلم تا حدودی آشنا کند.

فیلم Wild Tales نماینده اسکار کشور آرژانتین در سال 2015 نیز بود و جایزه اسکار را به رقیب لهستانی خود فیلم آیدا (Ida) واگذار کرد. با این‌ حال این عنوان موفق شد تا جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را در جشنواره انگلیسی بفتا به دست آورد. در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی فیلم Wild Tales خواهیم پرداخت.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Wild Tales 2014

در این بخش برای دانلود فیلم Wild Tales 2014 می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کرده و فیلم قصه های وحشی را با زیرنویس فارسی چسبیده دانلود کنید.

کیفیت: 1080p | حجم: 1.31 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 761 مگابایت

داستان فیلم Wild Tales

خلاصه داستان فیلم wild tales

فیلم Wild Tales که از شش داستان مجزا تشکیل شده است، هر اپیزود را به یک موضوع و منظر خاصی از انتقام گرفتن اختصاص داده است. در اپیزود اول این فیلم که «پاسترناک» (Pasternak) نام دارد، افرادی را در یک هواپیما مشاهده می‌کنیم که به تدریج متوجه می‌شوند همگی با هم یک ویژگی مشترک دارند و آن ویژگی مشترک، آشنایی با یک فرد خاص است. تمام این افراد با بلیط رایگانی که این فرد ناشناس برایشان فرستاده بود، متقاعد شده بودند که سفری را آغاز کنند. آن‌ها در ادامه متوجه می‌شوند که شخص مشترکی که تمام آن‌ها او را می‌شناسند و در زندگی به او بد کرده‌اند، این بلیط رایگان را برایشان فرستاده است. این شخص در نهایت با بیهوش کردن خلبان و در دست گرفتن کنترل هواپیما، اقدام به انتقام‌گیری می‌کند.

اپیزود بعدی این فیلم که «موش» (Las ratas) نام دارد، با حضور فردی از مقامی بلندپایه در یک رستوران محلی و بین‌شهری آغاز می‌شود. این فرد که برای انتخاب به عنوان شهردار کاندید شده است، گویا از گذشته خوب و موجهی برخوردار نیست. به همین دلیل گارسون و صاحب رستوران به فکر انتقام‌گیری از این فرد می‌افتند. اپیزود سوم فیلم قصه های وحشی با نام «قوی‌ترین» (El más fuerte)، به زورآزمایی بین فقیر و غنی مربوط می‌شود. در این اپیزود مردی که ماشین گران‌قیمتی دارد، در جاده‌ای مشغول رانندگی است که به یک ماشین معمولی می‌رسد. صاحب این ماشین معمولی که فردی شرور به نظر می‌رسد، در نهایت تسلیم ماشین گران‌قیمت می‌شود و راننده ماشین گران‌قیمت نیز حین عبور فحش‌های رکیکی به راننده شرور می‌دهد؛ با این‌ حال در ادامه مسیر با خراب شدن ماشین گران‌قیمت، کار برای راننده آن کاملا دشوار و پیچیده می‌شود.

داستان فیلم wild tales

اپیزود چهارم فیلم Wild Tales که «بمب کوچک» (Bombita) نام دارد را می‌توان یکی از جذاب‌ترین اپیزودهای این فیلم نامید. این اپیزود درباره مهندس تخریب مشهوری است که وظیفه منفجر کردن و تخریب به وسیله دینامیت را در فعالیت‌های عمرانی و بزرگ بر عهده دارد. این مهندس که فرد قانون‌مداری است، هر بار تلاش می‌کند تا ماشین خود را در محلی پارک کند که تخلف محسوب نشده و به وسیله راهنمایی و رانندگی به پارکینگ منتقل نشود. با این‌ حال او چندبار پشت سر هم با ناحقی پلیس و نبودن ماشینش مواجه می‌شود و باید هزینه زیادی نیز برای ترخیص ماشین خود از پارکینگ پرداخت کند. او برای جبران این ناحقی‌ها، تصمیم می‌گیرد از حرفه‌ای که بلد است برای انتقام‌ گرفتن از پلیس استفاده کند.

اپیزود پنجم فیلم قصه های وحشی با نام «پیشنهاد» (La propuesta)، به خانواده متمول و ثروتمندی مربوط می‌شود که فرزندشان با ماشین تصادف کرده و باعث مرگ یک زن باردار شده است. آن‌ها تصمیم می‌گیرند باغبان خانه خود را قربانی کنند و او را به عنوان فردی که پشت فرمان بود معرفی کنند. اما بازپرس پرونده قتل متوجه این موضوع می‌شود و کار برای این خانواده سخت و دشوار می‌شود. در نهایت اپیزود ششم فیلم ‌Wild Tales با نام «تا مرگ ما را از هم جدا کند» (Hasta que la muerte nos separe) نیز به داستان مراسم عروسی می‌پردازد که بسیار خوب و زیبا پیش می‌رود؛ تا اینکه عروس در این مراسم متوجه می‌شود داماد، معشوقه سابق خود را که هنوز با او قطع رابطه نکرده، به عروسی دعوت کرده است. به دنبال این اتفاق مجلس عروسی تبدیل به مجلسی از انتقام‌گیری و خشم می‌شود و عروس به روش بسیار خطرناکی شروع به انتقام گرفتن می‌کند.

بازیگران فیلم Wild Tales

در این بخش از معرفی فیلم Wild Tales، به معرفی چند بازیگر مشهور این فیلم می‌پردازیم. برای آشنایی با آن‌ها در ادامه این قسمت همراه ما باشید.

ریکاردو دارین در نقش سیمون فیشر

بازیگران فیلم wild tales

ریکاردو دارین که یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین بازیگران آرژانتینی است، از پرکارترین بازیگران کشورش محسوب می‌شود. او پدر چینو دارین (Chino Darín)، بازیگر جوان و پرطرفدار آرژانتینی است. ریکاردو دارین همچنین در کنار پنه لوپه کروز (Penélope Cruz) و خاویر باردم (Javier Bardem)، در فیلم همه می‌دانند (Everybody Knows) اصغر فرهادی نیز ایفای نقش کرده است. از دیگر آثار معروف ریکاردو دارین می‌توان به فیلم Nine Queens، فیلم The Secret in Their Eyes و Heroic Losers اشاره کرد.

جولیتا زیلبربرگ در نقش موزا

بازیگران فیلم قصه های وحشی

جولیتا زیلبربرگ بازیگر 38 ساله آرژانتینی است که در آثاری مانند فیلم The Invisible Eye، فیلم The Tenth Man، فیلم My Tender Matador و The Holy Girl ایفای نقش کرده است.

اسکار مارتینز در نقش ماریچیو

نقد فیلم قصه های وحشی

اسکار مارتینز یکی دیگر از بازیگران معروف کشور آرژانتین است که 72 سال دارد. او در سال‌های اخیر در فیلم‌ معروف شهروند برجسته (The Distinguished Citizen) در نقش یک نویسنده برنده جایزه نوبل ایفای نقش کرده بود که این فیلم به عنوان نماینده اسکار کشور آرژانتین در سال 2016 انتخاب شد. از دیگر فیلم‌های مهم و مطرح اسکار مارتینز می‌توان به فیلم Empty Nest، فیلم Live Twice, Love Once، فیلم Toc Toc و فیلم Inseparables اشاره کرد.

اریکا ریواس در نقش رومیناس

داستان فیلم قصه های وحشی

اریکا ریواس بازیگر 46 ساله آرژانتینی است که بیشتر او را با بازی در فیلم قصه های وحشی می‌شناسند. او که از سال 1992 فعالیت هنری خود را آغاز کرده در آثار دیگری مانند The Sleepwalkers، فیلم The Intruder، فیلم The Summit و It’s Your Fault ایفای نقش کرده است.

سایر بازیگران فیلم ‌Wild Tales عبارتند از:

  • داریو گراندینتی (Darío Grandinetti) در نقش سالگادو
  • ریتا کورتس (Rita Cortese) در نقش کوچینرا
  • ماریا مارول (María Marull) در نقش ایزابل
  • لئوناردو اسباراگلیا (Leonardo Sbaraglia) در نقش دیگو

بررسی و نقد فیلم Wild Tales

داستان فیلم قصه های وحشی متشکل از شش قصه متفاوت از سینمای آرژانتین است. این قصه‌ها که با بازیگران متفاوتی نیز روایت می‌شوند، در ویژگی انتقام‌گیری با یکدیگر مشترک هستند. به گفته زیگموند فروید، روانکاو معروف اتریشی، انسان‌ها برخلاف ظاهر متمدنشان و برخلاف چیزی که به نظر می‌رسند، در سطح ناخودآگاه، با اصلی به نام اصل لذت تحریک می‌شوند. براساس همین اصل لذت است که بسیاری از انسان‌ها در پی کشتن دشمنان خود هستند و با گرفتن انتقام از آن‌ها لذت می‌برند.

در مسیر رسیدن به لذت‌جویی، فروید عقیده داشت که تجاوز، دزدی و حتی تجربه موارد بسیار عجیب و غیرمنتظره نیز برای این است که میل داریم تا گاهی باور کنیم قدرتمند‌ترین آدم‌های روی زمین هستیم. به همین دلیل فیلم Wild Tales نیز که آن بُعد وحشی و حیوانی ما انسان‌ها را به تصویر کشیده است، ما را با همان هیولایی که فروید توصیف کرده بود و گمان نمی‌کردیم واقعی باشد، روبرو می‌کند. کارگردان در فیلم قصه های وحشی به سبب زمان کمی که برای هر اپیزود به عنوان فیلمی کوتاه اختصاص داده است، از هرگونه اضافه‌گویی پرهیز کرده و بسیار موجز و خلاصه، مخاطب را به قلب داستان هدایت می‌کند و او را منتظر می‌گذارد تا نوع دیگری از انتقام‌گیری را به تماشا بنشیند.

نقد فیلم قصه های وحشی

فیلم قصه‌های وحشی در قالب کمدی سیاه، به روایت خطرناک‌ترین کارهایی که می‌تواند از انسان‌ها در قالب انتقام‌گیری سر بزند می‌پردازد. کارگردان با تلفیق خشونت فراوان حاصل از این انتقام‌گیری‌ها با کمدی سیاه، فیلمی متفاوت ساخته است که هیولاهای خاموش درون ما انسا‌ن‌ها را به تصویر کشیده است. طبق همان نظریه فروید که کمی قبل‌تر ذکر کردیم، میل به خشونت و بروز رفتارهای حیوانی در تمام انسان‌ها وجود دارد. با این‌ حال این خود انسان‌ها و محیط رشد آن‌هاست که ممکن است فرصت ظهور این امیال یا خاموشی آن‌ها را فراهم کند.

قسمت عجیب و خطرناک ماجرا اینجاست که ما در جایگاه حیوان محاسبه‌گر، اگر در چنین موقعیتی قرار بگیریم، تا چه اندازه می‌توانیم از حیواناتی که در حیات‌وحش نیز زندگی می‌کنند، خطرناک‌تر باشیم. پس عاقلانه‌ترین روش این است که در تلاش برای کنترل نیمه تاریک خود باشیم. فیلم قصه‌ های وحشی علاوه بر موضوع جذاب خود، از بازی‌های شاهکاری نیز برخوردار است. همچنین این فیلم را می‌توان در دسته‌بندی آثار سینمایی قرار داد که در روایت و قصه‌گویی خود، نمونه‌هایی شاهکار و خیره‌کننده هستند.

نمرات فیلم قصه های وحشی

فیلم قصه های وحشی در بخش رتبه‌بندی سایت IMDb توانسته است امتیاز 8.1 از 10 را به دست آورد. همچنین امتیاز فیلم Wild Tales در سایت‌ راتن تومیتوز 94% است. در متاکریتیک نیز میانگین امتیاز 77 از 100 را به دست آورده است. در ادامه نگاهی به نظرات منتقدین این فیلم در وبسایت متاکریتیک می‌اندازیم.

San Francisco Chronicle / میک لاسال: 100

فیلم Wild Tales به ندرت و شاید حتی هرگز احساس غیر زنده بودن به انسان نمی‌دهد. در عوض ممکن است پس از تماشای فیلم قصه های وحشی، خودتان را حیرت‌زده از عمق تصوراتی پیدا کنید که تعداد زیادی شخصیت و داستان زنده را (که به تنهایی برای تهیه چهار یا پنج فیلم کافی است)، در یک بسته سخاوتمندانه ارائه کرده است.

IndieWire / اریک کوهن: 100

فیلم قصه‌های وحشی در حالی که به یک منطق درونی وفادار است که باعث می‌شود هر یک از مشت‌ها با سرخوشی و رضایت خاطر فرود بیایند، با این‌ حال از خشم واقعی ناشی از جهانی تخریب‌شده نشات می‌گیرد. فیلمنامه فیلم Wild Tales یک تلاش نادر و کمیاب در حیطه‌ داستان‌نویسی است که می‌تواند در عین خنده‌دار بودن و وجه کمدی داشتن، پوچ و عمیقا تراژیک نیز باشد.

Chicago Sun-Times / بروس اینگرام: 75

اگر تمام انسان‌ها رفتاری مشابه شخصیت‌های فیلم قصه های وحشی داشته باشند، تمدن انسانی که به وسیله آن می‌توانیم با خیالی کم‌وبیش آسوده در جامعه زندگی کنیم، از هم فرو می‌پاشد. اما درس واقعی فیلم Wild Tales در اینجا این است که برای هر یک از ما تا چه اندازه ممکن است که در یک لحظه خونخواهی فرو برویم و خصومت‌هایی را که از خشمی خالص سرچشمه می‌گیرد، تجارتی عادلانه ببینیم.

کلام پایانی

در نهایت اگر طرفدار موضوعاتی در قالب انتقام‌گیری و نمایان شدن خشم نهفته در وجود انسان‌ها هستید، تماشای فیلم Wild Tales را از دست ندهید. در این مقاله از داستان و بازیگران فیلم Wild Tales گفتیم و به نقد فیلم قصه‌ های وحشی و بررسی نسبتا جامعی از این فیلم پرداختیم. آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما راجع به آن چیست؟ شما می‌توانید نظراتتان را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید و با دیگر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402