دانلود فیلم The Curious Case of Benjamin Button + بازیگران و نمرات

فیلم The Curious Case of Benjamin Button
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Curious Case of Benjamin Button فیلمی عاشقانه و تخیلی است که داستان زندگی مردی با گذر عمر متفاوت را روایت می‌کند. برای آشنایی با فیلم بنجامین باتن همراه ما باشید.

فیلم عاشقانه خارجی The Curious Case of Benjamin Button عنوان فیلمی به کارگردانی دیوید فینچر (David Fincher) در سال 2008 است. نویسندگی این فیلم درام، فانتزی و عاشقانه را اریک راث (Eric Roth) و رابین سویکورد (Robin Swicord) بر عهده داشته‌اند. داستان فیلم مورد عجیب بنجامین باتن با الهام از داستان کوتاهی به همین نام از اف. اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald) که در سال 1922 منتشر شده، نوشته شده است. بازیگرانی چون برد پیت (Brad Pitt) و کیت بلانشت (Cate Blanchett) در این فیلم حضور دارند.

فیلم مورد عجیب بنجامین باتن

فیلم مورد عجیب بنجامین باتن در 25 دسامبر 2008 (5 دی 1387) اکران شد و تحسین منتقدین، به خصوص برای کارگردانی فینچر و بازی پیت را به دنبال داشت. فیلم بنجامین باتن فروش خوبی در گیشه داشت و در جشنواره اسکار نیز بسیار خوش درخشید. این عنوان با 13 نامزدی اسکار، بیش از هر فیلم دیگری در آن سال نامزد جایزه اسکار شد و درنهایت 3 اسکار در بخش طراحی هنری، گریم و جلوه‌های ویژه را از آن خود کرد.

از شما دعوت می‌کنیم در این مقاله از پلازا با بررسی فیلم The Curious Case of Benjamin Button با ما همراه باشید. مقاله را با دانلود فیلم آغاز می‌کنیم و سپس به آشنایی با داستان و بازیگران می‌پردازیم، نظر منتقدین و حقایق جالب فیلم بنجامین باتن را می‌خوانیم و بررسی می‌کنیم که آیا این داستان واقعیت دارد یا خیر.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Curious Case of Benjamin Button

در بخش اول چند لینک برای دانلود فیلم مورد عجیب بنجامین باتن برای شما آماده کرده‌ایم.

دانلود فیلم بنجامین باتن (دوبله فارسی)

کیفیت: 1080p | حجم: 3.05 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.65 گیگابایت

دانلود فیلم مورد عجیب بنجامین باتن (زیرنویس فارسی)

کیفیت: 1080p | حجم: 2.90 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.50 گیگابایت

دانلود زیرنویس فارسی

داستان فیلم مورد عجیب بنجامین باتن

فیلم بنجامین باتن

«من با شرایطی غیرمعمول به دنیا آمدم» و بدین ترتیب داستان مورد عجیب بنجامین باتن آغاز می‌شود. بنجامین در روز پایان جنگ جهانی اول، در سال 1918، متولد شد. مردی که در هنگام تولد از لحاظ جسمانی و ظاهری همانند پیرمردی 80 ساله بود. گذر عمر برای بنجامین برخلاف بقیه مردم است، او روز به روز جوانتر می‌شود و پس از پشت سر گذاشتن جوانی به نوجوانی و کودکی می‌رسد. او در همین زندگی عشق را کشف می‌کند، ماجراجویی‌های خود را دارد و همانند همه ما از متوقف کردن زمان عاجز است.

آیا داستان بنجامین باتن واقعی است؟

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده، این بخش را از دست ندهید. در واقع داستان بنجامین باتن براساس واقعیت نوشته نشده است، اما دو بیماری ژنتیکی بسیار نادر در جهان وجود دارد که شباهت‌هایی با مورد عجیب بنجامین باتن دارند.

آیا داستان بنجامین باتن واقعی است

بیماری اول پیری زودرس یا سندرم هاچینسون-گیلفورد پروگریا است. نشانه‌های پیری در افراد مبتلا به این بیماری بسیار زودتر از موعد، مثلا در سن 2 سالگی، پدیدار می‌شوند. این افراد معمولا 13 سال عمر می‌کنند، گرچه در برخی موارد به 20 سالگی و حتی در مواردی بسیار نادر به 40 سالگی نیز رسیده‌اند. احتمال ابتلا به این بیماری یک در چهار میلیون است.

بیماری دوم لکودیستروفی است. در این بیماری ماده سفید مغز و نخاع تخریب می‌شود، در نتیجه فرد به مرور به دوران بچگی خود بازمی‌گردد. فرد مبتلا به این بیماری به بازی‌های کودکانه می‌پردازد، نمی‌تواند خودش غذا بخورد و در راه رفتن دچار مشکل می‌شود. نمونه‌ای از شخصیت اصلی فیلم مورد عجیب بنجامین باتن می‌تواند برادران کلارک باشند. مایکل و متیو کلارک، دو برادر استرالیایی در سنین 40 سالگی هستند که به دلیل ابتلا به این بیماری همانند کودکان رفتار می‌کنند. آنها در واقع کودکانی هستند که در بدن بزرگسالی به دام افتاده‌اند و با افزایش سن، رفتارهای آنها کودکانه‌تر می‌شود.

بازیگران فیلم The Curious Case of Benjamin Button

شاید برای شما هم جالب باشد که این فیلم در ابتدا قرار بود به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و بازی تام کروز (Tom Cruise) ساخته شود، اما اسپیلبرگ برای ساخت فیلم فهرست شیندلر از این پروژه کناره‌گیری کرد و فیلم به دیوید فینچر رسید. فینچر نیز برد پیت را به عنوان نقش اصلی فیلم برگزید. گریم برد پیت در بنجامین باتن بسیار سنگین بود و هر بار گریم او 5 ساعت به طول می‌انجامید.

برد پیت در نقش بنجامین باتن

گریم برد پیت در بنجامین باتن

برد پیت یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران دنیا، متولد 18 دسامبر 1963 (26 آذر 1342) در ایالت اوکلاهاما آمریکا است. او طی بیش از 30 سال حضور در حوزه بازیگری جوایز بسیاری را از آن خود کرده است. او 8 بار نامزد جایزه اسکار شده و از این میان دو بار، برای فیلم 12 Years a Slave و فیلم Once Upon a Time in Hollywood این جایزه را از آن خود کرده است. از مشهورترین فیلم‌‎های او می‌توانیم فیلم Fight Club (1999)، فیلم Mr. & Mrs. Smith (2005) و فیلم The Big Short (2015) را نام ببریم.

دیگر بازیگران نقش بنجامین باتن عبارتند از:

همچنین بخوانید :
  • رابرت تاورز (Robert Towers) در نقش بزرگسالی بنجامین
  • پیتر دونالد بادالامنتی دوم (Peter Donald Badalamenti II) در نقش بزرگسالی بنجامین
  • تام اورت (Tom Everett) در نقش بزرگسالی بنجامین
  • اسپنسر دنیلز (Spencer Daniels) در نقش بنجامین 12 ساله
  • چندلر کانتربری (Chandler Canterbury) در نقش بنجامین 8 ساله
  • چارلز هنری ویسون (Charles Henry Wyson) در نقش بنجامین 6 ساله

کیت بلانشت در نقش دیزی فولر

تریلر فیلم The Curious Case of Benjamin Button

کیت بلانشت بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان تئاتر است. او متولد 14 می 1969 (24 اردیبهشت 1348) در استان ویکتوریا در کشور استرالیا است. او یکی از بهترین بازیگران نسل خود و یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران است. نشریه Time در سال 2017 و 2018 نام کیت را در فهرست 100 فرد تاثیرگذار دنیا آورده بود. بلانشت تاکنون 7 بار نامزد جایزه اسکار شده و از این میان دو بار، برای فیلم The Aviator و فیلم Blue Jasmine این جایزه را کسب کرده است. کیت در سال 1997 با اندرو آپتون (Andrew Upton) ازدواج کرد و اکنون 4 فرزند دارند.

دیگر بازیگران نقش دیزی فولر عبارتند از:

  • ال فانینگ (Elle Fanning) در نقش دیزی 7 ساله
  • مدیسن بیتی (Madisen Beaty) در نقش دیزی 10 ساله

تراجی پی. هنسون در نقش کوئینی

تریلر فیلم مورد عجیب بنجامین باتن

تراجی پی. هنسون (Taraji P. Henson) بازیگر آمریکایی، متولد 11 سپتامبر 1970 برابر با 20 شهریور 1349 در واشنگتن است. او برای بازی در فیلم بنجامین باتن نامزد جایزه اسکار و برنده جایزه بفتا شد. مجله Time در سال 2016 او را یکی از 100 فرد تاثیرگذار سال معرفی کرده بود. در همان سال، کتاب وی با نام Around the Way Girl جزء پرفروش‌ترین کتاب‌ها شد. تراجی بازیگری را از سال 1992 آغاز کرد و تاکنون در آثاری چون فیلم Date Night (2010)، فیلم Hidden Figures (2016) و فیلم Coffee & Kareem (2020) بازی کرده است.

جولیا اورموند در نقش کارولین فولر

نقد فیلم بنجامین باتن

جولیا اورموند (Julia Ormond) بازیگر انگلیسی، متولد 4 ژانویه 1965 برابر با 14 دی 1343 است. جولیا بازیگری را از سال 1989 آغاز کرد و با فیلم‌هایی چون فیلم Legends of the Fall (1994)، فیلم Sabrina (1995) و فیلم The Barber of Siberia (1998) شناخته شد. از جدیدترین کارهای او می‌توانیم فیلم Son of South (2020)، فیلم Reunion (2021) و سریال The Walking Dead: World Beyond (2020) را نام ببریم.

دیگر بازیگران فیلم مورد عجیب بنجامین باتن عبارتند از:

  • الیاس کوتیاس (Elias Koteas) در نقش موسیو گاتو
  • جرد هریس (Jared Harris) در نقش کاپیتان مایک کلارک
  • جیسون فلمینگ (Jason Flemyng) در نقش توماس باتن
  • تیلدا سوینتن (Tilda Swinton) در نقش الیزابت ابوت
  • ماهرشالا علی (Mahershala Ali) در نقش تیزی ودرز

نمرات و نقد فیلم مورد عجیب بنجامین باتن

فیلم The Curious Case of Benjamin Button اولین بار در 25 دسامبر 2008 (5 دی 1387) در سینماهای ایالات‌ متحده‌ آمریکا به روی پرده رفت. بودجه ساخت فیلم رقمی بین 150 تا 167 میلیون دلار برآورد شده است و فیلم توانست به فروش فوق‌العاده 335 میلیون دلار در گیشه برسد.

فیلم مورد عجیب بنجامین باتن در مجموع 62 نامزدی و 27 برد را از آن خود کرده است. این فیلم در اسکار 2009 نامزد جایزه اسکار در 13 بخش شد. درنهایت اسکار بهترین طراحی هنری، بهترین گریم و بهترین جلوه‌های ویژه را کسب کرد. فیلم بنجامین باتن 8 نامزدی و 3 برد جایزه بفتا و 5 نامزدی گلدن‌ گلوب را نیز در کارنامه خود دارد.

فیلم The Curious Case of Benjamin Button از دید بینندگان در IMDb نمره 7.8 از 10 و از دید منتقدین متاکریتیک نمره 70 از 100 را کسب کرده است. در این بخش نگاهی به نمرات و نظرات منتقدین در نقد فیلم بنجامین باتن داریم.

نقد فیلم مورد عجیب بنجامین باتن

Time / ریچارد کورلیس: 100

لذت‌های چندگانه فیلم در بسته‌بندی‌های کوچک ارائه می‌شود و به همان اندازه که غیرمنتظره‌اند، گوارا و خوش‌طعم نیز هستند.

ReelViews / جیمز براردینلی: 88

در قدرت فیلم در اجبار و اضطرار و احساسات آن هیچ انکاری نیست، طوری که وقتی فیلم تمام می‌شود معنای خاصی می‌یابد. بیشتر بینندگان فیلم را سرگرم‌کننده و تاثیرگذار می‌دانند و برخی آن را فیلمی برای برانگیختن عقل و خرد خود می‌بینند.

Variety / تاد مک‌کارتی: 80

این داستان عجیب و حماسی از مردی که گذر عمر وی برعکس است به یک شیوه کلاسیک بی‌عیب‌ و نقص روایت می‌شود.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی سریال After Life ؛ دانلود، داستان، بازیگران و نمرات ...
الهام پوسانه11 مرداد 1401 17:30
thumbnail
معرفی و دانلود فیلم The Virtuoso ؛ داستان، بازیگران و نمرات ...
الهه بیات30 اردیبهشت 1400 14:00
thumbnail
بررسی فیلم The Nest 2020 ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین
تیم پلازا29 اردیبهشت 1400 22:00
thumbnail
دانلود مینی سریال The Undoing با بازی نیکول کیدمن
فرهمند یگانه28 اردیبهشت 1400 10:30

Rolling Stone / پیتر تراورس: 75

آنچه فیلم بنجامین باتن نشان می‌دهد این است که بن قهرمان زندگی خود و یا قهرمان فیلم خود نیست. او مطمئنا وارد ذهن ما می‌شود، اما متاسفانه ما هیچگاه به داخل ذهن او راه نمی‌یابیم.

Chicago Sun-Times / راجر ابرت: 63

پیش‌فرض فیلم هرگونه رابطه‌ای را بی‌ارزش می‌کند، هر دوستی و رابطه عاشقانه‌ای را بیهوده می‌سازد و آب دهانی نه بر صورت سرنوشت، بلکه به عقب بر ذرات زمان می‌اندازد.

Los Angeles Times / کنت توران: 50

فیلم به همان اندازه که طولانی است (2 ساعت و 47 دقیقه واقعا طولانی است) این نسخه از داستان کوتاه فیتز جرالد یک پروژه پیچیده است، یک تست مقاومت برای فیلمی که گمان می‌کند با شهامت ساخته شده است.

حقایق فیلم بنجامین باتن

حقایق فیلم بنجامین باتن

  • حق ساخت فیلم بنجامین باتن اولین بار در نیمه دهه 1980 به کمپانی یونیورسال پیکچرز فروخته شد. پس از اتفاقاتی، حق ساخت فیلم در دهه 1990 به کمپانی پارامونت پیکچرز رسید. پیش از اینکه فیلم برای کارگردانی به دست دیوید فینچر برسد، کارگردانانی چون فرانک اوز (Frank Oz)، استیون اسپیلبرگ، پاتریک رید جانسون (Patrick Read Johnson)، ران هاوارد (Ron Howard) و گری راس (Gary Ross) برای کارگردانی فیلم در نظر گرفته شده بودند.
  • عناصری چون مرغ مگس‌خوار (که توانایی پرواز به عقب را دارد)، جهت حرکت عقربه‌های ساعت و طوفان‌ها در نیمکره شمالی نشان‌دهنده زندگی رو به عقب بنجامین باتن هستند.
  • اتفاقات فیلم از سال 1918 تا سال 2005 را روایت می‌کنند.
  • داستان کوتاه بنجامین باتن براساس نقل قول معروف مارک تواین (Mark Twain) نوشته شده است: «بهترین بخش زندگی ابتدای آن و بدترین بخش زندگی انتهای آن است».
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بدترین و بهترین فیلم های برد پیت ؛ از Cutting Class تا Fight ...
بیتا هدایت پور05 مرداد 1401 18:30
thumbnail
معرفی فیلم Seven ؛ اثری درخشان و پرستاره + تریلر و نمرات ...
نسترن امین زاده06 فروردین 1400 14:00
thumbnail
دانلود فیلم روزی روزگاری در هالیوود + 42 نکته جذاب درباره ...
نسیبه عسکری02 آذر 1399 13:36
thumbnail
دانلود فیلم Ad Astra با بازی برد پیت ؛ بررسی، داستان، تریلر ...
فاطمه ایزدپناه08 اردیبهشت 1399 12:30
  • شخصیت دیزی در داستان کوتاه فیتزجرالد، هیلگارد مونکریف نام دارد. نام وی با الهام از شخصیت اصلی معروف‌ترین رمان فیتزجرالد، کتاب گتسبی بزرگ، به دیزی تغییر کرد.
  • فیلم The Curious Case of Benjamin Button سومین همکاری برد پیت، پس از فیلم Se7en (1995) و فیلم Fight Club (1999) با دیوید فینچر است.
  • در فیلم‌هایی چون فیلم The Three Wishes of Billy Grier (1984)، فیلم Jack (1996)، فیلم The Hunger (1983) و فیلم هندی Paa (2009) به سندرم پیری زودرس پرداخته شده است.
  • ایده «مردی که با گذر زمان جوان می‌شود» اولین بار در رمان Diary of God، به قلم نویسنده فرانسوی پیر دانینو (Pierre Daninos) در سال 1947 مطرح شد.
  • زمانی قرار بود این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و بازی تام کروز ساخته شود. سپس این عوامل به ران هاوارد و جان تراولتا (John Travolta) تغییر کردند. درنهایت کارگردانی و بازیگری نقش اول فیلم به دیوید فینچر و برد پیت رسید.

کلام آخر

فیلم مورد عجیب بنجامین باتن یک فیلم تخیلی است که ریشه‌هایی در واقعیت نیز دارد. اگر در دهه 30 یا 40 زندگی خود هستید و آرزو می‌کنید که ای کاش به دوران کودکی بازگردید، شاید بهتر است برادران کلارک را به یاد آورید و در آرزوی خود تجدید نظر کنید.

در این مقاله از پلازا با معرفی و دانلود فیلم The Curious Case of Benjamin Button با شما بودیم. نظر شما در مورد فیلم بنجامین باتن چیست؟ به نظر شما ممکن است روزی این اتفاق واقعا برای فردی رخ دهد؟ بازی برد پیت و کیت بلانشت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما پیام فیلم مورد عجیب بنجامین باتن چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402