همه چیز درمورد السا پرنسس دیزنی ؛ حقایق و تئوری های زندگی السا

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اکثر جوانان و نوجوانان امروزی کودکی خود را با کارتون فروزن (Frozen) دیزنی سر کرده‌اند. برخی آن‌قدر این انیمیشن را دیده‌اند که دیگر دیالوگ به دیالوگ آن‌ را حفظ هستند. امروز در این مقاله پلازا به نکات جالب درباره السا پرنسس دیزنی می‌پردازیم.

السا (Elsa) از آرندل پرنسس پنجاه و سومین انیمیشن والت دیزنی (Walt Disney) است که قدرت جادویی یخ را دارد. این شخصیت خیالی از یکی از کاراکترهای داستان هانس کریستین اندرسن (Hans Christian Anderson) به نام ملکه برفی الهام گرفته شده. در این مطلب قصد داریم همه چیز درباره السا را برای شما بازگو کنیم.

السا کیست؟ السا فرزند پادشاه اگنار (King Agnarr) و ملکه ایدونا (Queen Iduna) است و یک خواهر به نام آنا (Ana) دارد. سنینی که السا را در انیمیشن فروزن می‌بینیم بین 8 تا 24 سال است. در واقع السا باید یک شخصیت منفی می‌شد اما دیزنی روند را تغییر داد. این‌بار قرار است حقایقی درباره السا را برای شما بازگو کنیم.

آن‌چه در ادامه می‌خوانید

انیمیشن فروزن (Frozen)

حقایقی درباره شخصیت السا

خلاصه انیمیشن فروزن 2013

در قسمت اول این انیمیشن می‌بینیم که السا از کودکی بخاطر ویژگی خاص خود در انزوا به سر می‌برد. او همیشه در ترس و اضطراب این زندگی خود را سر می‌کند که مبادا به کسی آسیب برساند. پدر و مادر السا طی حادثه‌ای از دنیا می‌روند. السا ملکه آرندل می‌شود اما در روز تاج‌گذاری کنترلش را از دست می‌دهد و این اتفاق او را با چالش‌های زیادی روبرو می‌کند. همه چیز درباره السا را در این مطلب بخوانید.

خلاصه انیمیشن فروزن 2019

پدر السا و آنا درباره جنگل افسون شده داستانی را تعریف می‌کند که موضوع قسمت دوم این انیمیشن است. داستانی از خشم عناصر اصلی زمین که جنگل افسون شده بخاطر ترک این عناصر تبدیل به مکانی خطرناک می‌شود. چالش‌های السا و آنا به همین داستان قدیمی بازمی‌گردد. برای دانلود فروزن 2 به این مقاله مراجعه کنید. در ادامه همه چیز درباره السا را می‌خوانیم و عکس های السا را به شما نشان می‌دهیم.

مشخصات و نکات جالب درباره السا

عکس های السا

  • اولین حضور: 2013
  • آخرین حضور: 2019
  • صداپیشگان: ایدینا منزل (بزرگسال)، ایوا بلا (8 ساله)، اسپنسر گانوس (12 ساله) در فروزن 2013 و ماتیا کانفورتی (السای جوان)، ایوا بلا (صدای کودکی) در فروزن 2019
  • سن: 8 تا 24
  • تولد: انقلاب زمستانی (21-22 دسامبر)
  • الهام گرفته شده: شخصیت ملکه برفی از داستان هانس کریستین اندرسن
همچنین بخوانید :

حقایقی درباره شخصیت السا

حقایقی درباره پرنسس فروزن

در بالا زیباترین عکس های السا را دیدیم. در این قسمت نکات جالب درباره السا را بازگو می‌کنیم که شاید در طول دیدن انیمیشن به این نکته‌ها دقت کرده باشید.

نام حقیقی و کامل السا

شاید فکر کنید السا از آرندل نام این پرنسس باشد. البته که اشتباه نمی‌کنید، اما در حقایق جالب درباره السا و آنا می‌فهمیم که نام کامل این دو به این شرح است‌:

  • السا: السا آنه مارتین (Elsa Anne Martin)
  • آنا: آنا لوئیس مارتین (Anna Louise Martin)

السا یک نوجوان نبود!

همه چیز درباره السا پرنسس دیزنی متفاوت است. او برخلاف پرنسس‌های دیگر این کمپانی است که همه سنینی بین ۱۳ تا ۱۸ سال داشتند. السا در اولین حضور خود بالای 20 سال دارد و کاملا بالغ است.

حرکات ملکه برفی دیزنی براساس حرکات واقعی اند

اولین صداپیشه السا خواننده معروف ایدینا منزل (Idina Menzel) بود. اگر به حرکات السا درهنگام خواندن دقت کنید می‌بینید با ریتم خاصی خود را تکان می‌دهد. این حرکات از روی خواننده و صداپیشه اصلی طراحی شده‌اند و این نکته جالبی در حقایقی درباره السا است.

دلیل اصلی این که السا تبدیل به قهرمان داستان شد

طراحان این انیمیشن در اصل قرار بود السا را تبدیل به شخصیتی منفی کنند. اما پس از نوشته شدن آهنگ رهایش کن (Let it go) که معروف‌ترین آهنگ فروزن است، نظرشان عوض شد. این آهنگ بود که شانس السا را برای انسان خوبی شدن بالا برد. این از حقایقی درباره السا است که بسیار جالب به‌نظر می‌رسد.

شما می‌توانید آهنگ Let it go را در این‌جا گوش کنید.

السا به رابطه عاشقانه اهمیتی نمی‌ دهد

یکی از نکات جالب درباره السا این است که او برخلاف دیگر پرنسس های دیزنی به روابط عاشقانه اهمیت نمی‌دهد. حتی حدس‌هایی راجع به گرایش السا شد که سازندگان انیمیشن آن‌را تایید نکردند. السا به شاهزاده یا مرد دیگری علاقمند نمی‌شود. از نکاتی درباره السا که جالب توجه به‌نظر می‌رسد این است که السا به دنبال جلب توجه کسی نیست.

مرگ پدر و مادر السا و آنا

برخلاف دیگر پرنسس های دیزنی که پدر و مادر (خصوصا مادر) خود را در سن کمی از دست می‌دادند. یک فکت از السا و آنا این است که آن‌ها در سن بالاتری والدین خود را از دست می‌دهند.

ملکه آرندل، با شایستگی به مقام خود می رسد

اگر به فیلم‌های تاریخی و انیمیشن‌هایی با موضوع ملکه شدن زنان رجوع ‌‌کنیم، می‌بینیم که این آثار به شکلی یکسان ختم می‌شوند. از حقایقی درباره پرنسس فروزن السا که جالب توجه است، می‌توان به این نکته که السا با تلاش فراوان بدون هیچ اتفاق بدی ملکه شد اشاره کرد. برای مثال سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) را به‌خاطر بیاورید، عاقبت سرسی و دنریس چه شد؟ یا از خانواده خود طرد یا در پایان از شدت فشار روحی دیوانه شدند. السا نمونه یک پادشاه زن کامل است که با شایستگی به تخت نشست.

السا و آنا واقعا یک دیگر را دوست دارند

در اکثر انیمیشن‌های دیزنی  مسئله خواهر و برادر خوب، یک چالش محسوب می‌شود. اکثرا به روابط خواهر و برادری اهمیت داده نمی‌شود یا حسادت آن‌ها را نشان می‌دهند. اما رویکرد جدید دیزنی از این انیمیشن شروع شد. السا و آنا به هم‌دیگر عشق دارند و بدون هیچ چشم داشتی در حق هم محبت و فداکاری می‌کنند. از حقایقی درباره السا که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، عشق واقعی او به خواهرش آناست.

ملکه آرندل بی نقص نیست

قرار بود همه چیز درباره السا را بازگو کنیم. بنابراین باید توجه شما را به این نکته که السا بی نقص نیست جلب می‌کنیم. اکثر پرنسس‌های پیشین بی‌نقص و کامل و تنها مشکلات آن‌ها آدم‌های بد اطرافشان بودند. اما السا این‌طور نیست. او از کودکی بخاطر اشتباه پدر و مادرش برای پنهان کردن قدرت وی تحت فشار بوده. این اتفاق ملکه آرندل را تبدیل به کسی کرده که سال‌ها با حقیقت خود جنگیده است. السا نیز مانند تمام آدم‌های عادی یاد می‌گیرد با خود واقعی خود کنار بیاید و دست از بی‌نقص بودن بردارد.

تئوری های کارتون فروزن و السا

فکت از السا و آنا

هشدار: ممکن است این متن حاوی اسپویل داستان انیمیشن باشد.

از نکات جالب درباره السا و فروزن تئوری های مربوط به این انیمیشن است. اصولا ردپای فروزن را می‌توانید در تمام انیمیشن های دیزنی بیابید. در ادامه همه چیز درباره السا و تئوری‌های او را به شما خواهیم گفت.

تارزان برادر السا و آناست!

بله درست دیده‌اید! تارزان ممکن است برادر السا و آنا باشد. حتی سازندگان این انیمیشن هم این تئوری را رد نکرده‌اند. اگر به وقایع داستان دقت کنیم، تارزان پسری بود که پدر و مادرش او را در جنگل بدنیا آورده بودند و کشتی والدین او در دریا غرق شده بود. از سویی دیگر، مادر السا و آنا قبل از رفتن به سفر باردار بود و آن‌ها نیز دقیقا به همان جایی سفر می‌کردند که تارزان پیدا شده بود. پدر و مادر تارزان توسط پلنگ‌ها کشته شدند و او را نیز گوریل‌ها بزرگ کردند. این همه تشابه ممکن است، داستان این دو انیمیشن را به ‌هم وصل کند. تارزان شاید برادر گمشده السا و آنا باشد!

والدین السا و آنا به جشن عروسی راپونزل می‌ روند

یکی دیگر از تئوری‌های این انیمیشین این بود که پدر و مادر السا و آنا به جشن عروسی راپونزل، گیسو کمند (Tangled) می‌روند. شباهت عجیب السا و آنا و مادرشان به خانواده راپونزل نیز گواه این امر است. حتی در قسمتی از داستان به این‌که ملکه و شاه به جشن عروسی می‌روند اشاره می‌شود.

رد شدن هردو این تئوری ها در فروزن 2019

وقتی قسمت دوم این انیمیشن را می‌بینیم، بیش‌تر در مورد سفر پدر و مادر السا و آنا می‌فهمیم. در واقع این سفر برای فهمیدن منشا قدرت‌های السا و راز جنگل بود. این سفر نوعی پوشش برای راز خانوادگی این خانواده سلطنتی محسوب می‌شد. هردو این تئوری‌ها به نوعی در انیمیشن دوم رد شدند.

فروزن و پری دریایی

در قسمتی از فروزن 2019 کتابی در دستان پدر السا می‌بینیم که روی جلد آن نام هانس کریستین اندرسن نوشته شده. وقتی السا از مادرش می‌پرسد که پدرش چه کتابی را می‌خواند، او جواب می‌دهد یکی از کتاب‌های تازه چاپ شده. اگر بهتر به آن کتاب نگاه کنیم سایه‌ای از پری دریایی (Little Mermaid) را به خوبی می‌توانیم ببینیم.

همه چیز درباره السا و جک فراست

نکات جالب درباره السا

اخیرا تصاویری پخش شده‌اند که السا و جک فراست (Jack Frost) را در کنارهم قرار داده‌اند. از آن‌جایی که السا هیچ علاقه‌ای به مردی نشان نداده، طرفداران با ساختن این تصویر در صدد بالا بردن بار رمانتیک قضیه بودند. حتی شیپی (وقتی دو نفر را در تصورات برای یک رابطه کنارهم قراردهیم در واقع آن‌ها را شیپ (Ship) کرده‌ایم) به نام جلسا (Jelsa) متشکل از (السا+جک) نیز ساخته شد. اما متاسفانه باید خبر بد رد شدن این شیپ را به شما بدهیم. در ادامه حقایقی درباره السا و جک فراست را برای شما بازگو می‌کنیم.

این دو انیمیشن از یک کمپانی نیستند

انیمیشن فروزن اثر دیزنی و ظهور نگهبانان (Rise of the Guardians) اثر کمپانی (DreamWorks) است. پس این دو نمی‌توانند متعلق به یک دنیا باشند.

السا به مرد ها گرایشی ندارد

بارها در طول کارتون السا ثابت کرد که نه به مردها و نه هیچکس دیگر گرایش ندارد.

بودن این دو کنار هم هدف کارتون را بهم می‌ زند

هدف این کارتون، وابسته نبودن دنیای زن‌ها به مردها است. بودن رابطه عاشقانه جک فراست و السا فقط این انیمیشن را از هدف اصلی آن دور می‌کند.

سخن پایانی

به پایان نکات جالب درباره السا رسیدیم. در این مقاله از پلازا سعی کردیم همه چیز درباره السا را به شما بگوییم‌. اصولا دیدن کارتون فروزن به این صورت است که یا به‌شدت آن را دوست دارید یا به‌شدت از آن بدتان می‌آید. نظر شما راجع به مقاله حقایقی درباره السا چیست؟ آیا السا شخصیت موردعلاقه شما نیز هست یا آن‌ را دوست ندارید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما تا بدین جا سپاس گزاریم‌.

سوالات متداول

آیا السا واقعی است؟

خیر، السا یک شخصیت خیالی است.

آیا السا و آنا خواهر هستند؟

بله این دو خواهر هستند.

السا از کجا آمده است؟

السا ملکه آرندل، از شخصیت ملکه برفی داستان هانس کریستین اندرسون الهام گرفته شده است.

چرا السا قدرت یخ دارد؟

زیرا او پیوند دهنده روح های طبیعت و سازنده روح پنجم طبیعت است. قدرت او در واقع از جانب روح های طبیعت به او اهدا شده.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران7 دیدگاه
avatar
سبحان مقومی
.
30 مرداد 1402، 20:24
پاسخ
1
3
ممنون از مطالب عالی شما من السا را دوست دارم و آنا به کریستوف میومد هر چند که هانس هم نباید شخصیت منفی میشد
avatar
سبحان مقومی
.
30 مرداد 1402، 20:20
پاسخ
2
0
سلام ممنون از مطالب عالی شما من السا را دوست دارم و آخر داستان خوب تمام شد آنا به کریستوف می آمد.ولی از نظر من برادر های هانس برای ازدواج السا بهترند ولی نه هانس هر چند که هانس هم نباید شخصیت منفی میشد
avatar
نازنین زهرا نقوی
.
09 تیر 1402، 18:28
پاسخ
2
0
سلام ممنون از مطالب عالی 🌹💐 فقط سر نوشت هانس چی شد
avatar
اوا
.
23 دی 1402، 10:38
پاسخ
0
0
@نازنین زهرا نقوی
هیچی هانس رو میفرستن به یه جزیره ی دور افتاده میتونی کارتون تب خفته رو ببینی اونجا هانس رو نشون میدن
avatar
🦄🌹🦄🌹🦄🌹🦄🌹🦄🌹🦄🌹🦄🌹🦄🌹🦄🌹
.
05 تیر 1402، 14:00
پاسخ
3
5
سلام شما که میگی قسمت ۳ آنا قدرت پیدا میکنه وجک با السا آشنا میشه رو از کجا دانلود کردی؟... من هر کاری کردم فقط السا و آنا در طعطیلات رو نشون میداد... لطفا جواب بده
avatar
موسوی
.
19 اردیبهشت 1402، 04:23
پاسخ
2
8
سلام همه چی رو خوب ریشه یابی کردین تااینجا که این داستان ازکدوم داستان ها الهام گرفته وحتی اینم گفتین که شخصیت اصلی علاقه ای ب مردها نداره ولی این نکته ی اصلی رو متوجه نشدین که علاقه ب جنس موافق یاهم جنس کرایی هدف اصلی این انیمشنه وباقی داستان ها پوششی براین موضوع قرارداره ...درواقع چراغ خاموش داره هم جنس گرایی رو رواج میده ..
نمایش 2 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402