گوشی Xiaomi 12 Lite | بررسی مشخصات گوشی شیائومی ۱۲ لایت

گوشی شیائومی 12 لایت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی موبایل شیائومی 12 لایت (lite) در راه است و شایعات زیادی در مورد آن شنیده می‌شوند. در این مقاله به شایعات و اخبار گوشی Xiaomi 12 Lite می‌پردازیم. در ادامه مقاله گوشی شیائومی ۱۲ لایت همراه پلازا باشید.

شیائومی به تازگی گوشی‌های Xiaomi 12، Xiaomi 12X و Xiaomi 12 Pro را منتشر کرده است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد یک گوشی دیگر از سری Xiaomi 12 در راه است. طبق گزارش‌ها، شیائومی در حال آماده شدن برای راه‌اندازی جایگزین ارزان‌تری برای سه‌گانه سری ۱۲ شیائومی خود است.

شیائومی این هفته محصولات زیادی از جمله Redmi MAX 100، RedmiBook Pro 15 2022 و گوشی‌های دیگر سری Redmi K50 را روانه بازار کرده است. مسلماً تمرکز این شرکت بر روی عرضه جهانی شیائومی 12، شیائومی 12 ایکس و شیائومی 12 پرو بوده است. سه ماه از عرضه آن‌ها در چین می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد که شیائومی هنوز با سری Xiaomi 12 کار خود را تمام نکرده است. در ادامه با معرفی گوشی Xiaomi 12 Lite همراه ما باشید.

فهرست مطالب

بررسی گوشی شیائومی 12 لایت

از زمانی که شیائومی نسخه Lite مدل پرچمدار خود شیائومی Mi 8 را عرضه کرد، این شرکت به کاربران اطلاع می‌دهد که به یک گوشی هوشمند پر از ویژگی و با قیمت ارزان، دست یافته است. جای تعجب نیست که این شرکت بزرگ فناوری چین حتی قبل از عرضه این پرچمدار، نسخه 12 لایت شیائومی را معرفی کرده است. در طی ۱۲ تا ۱۸ ماه گذشته، شیائومی چندین گوشی با قیمت متوسط عرضه کرده است که شامل گوشی‌هایی مانند Xiaomi Poco F3، Xiaomi Mi 10 Lite، Xiaomi Mi 10T Lite و Redmi Note 10 Pro می‌شود. حتی Xiaomi Mi 11 Lite 5G تنها نشان دهنده افزایش اندکی در هزینه نسبت به مدل‌های قبلی خود بود و از معایب گوشی شیائومی 12 لایت است.

همچنین بخوانید :

شیائومی 12 لایت با تراشه اسنپدراگون 778G+ و صفحه نمایش 6.55 اینچی OLED با نرخ رفرش 120 هرتز و وضوح 2400 در 1080 پیکسل عرضه خواهد شد. شیائومی 12 لایت دارای دوربین اصلی ISOCELL GW3 سامسونگ نیز خواهد بود که این سنسور 64 مگاپیکسلی در شیائومی CIVI و Mi 11 Lite نیز یافت می‌شود. در حالی که دو دوربین Xiaomi 12 Lite یک دوربین عکاسی با زاویه فوق عریض نامشخص و یک دوربین ماکرو هستند و هیچ یک از آن‌ها OIS نخواهند داشت. متأسفانه، زمان معرفی سری گوشی‌های شیائومی 12 لایت مشخص نیست، اگرچه شماره آن تأیید می‌کند که شیائومی قصد دارد آن را به صورت جهانی بفروشد.

گوشی Xiaomi 12 Lite

فرض شیائومی این است که اطمینان حاصل کند که کاربران یک جایگزین مقرون به صرفه برای پرچمدار و احتمالاً یک مدل فوق العاده لوکس دریافت می‌کنند. تعجب نخواهیم کرد اگر این شرکت بتواند گوشی‌ای بسازد که طرح‌های شایعه شده شیائومی 12 را منعکس کند و در عین حال مشخصات گوشی قبلی خود را بهبود بخشد و برچسب قیمت مناسب را حفظ کند. درست مانند کاری که با شیائومی می 11 و شیائومی می 11 اولترا و می 11 نسخه لایت انجام داد.

دوربین گوشی Xiaomi 12 Lite

در خصوص دوربین بررسی mi 12 lite بد نیست بدانید که دوربین 3 گانه و قدرتمند این گوشی سبب خواهد شد تا کاربر قادر به ثبت تصاویر حرفه ای در آن باشد. در این زمینه دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی که از PDAF برخوردار بوده در کنار دوربین 8 مگاپیکسلی ultrawide و 2 مگاپیکسل دوربین ماکرو میتواند قدرت کافی این بخش را برای شما به اثبات رساند. از دیگر مزایایی که در بخش دوربین اصلی میتوانید در اختیار داشته باشید حالت های متنوع فیلم برداری بوده است که برای این بخش کیفیت هایی نظیر 4K@30fps, 1080p@30/60/120fps برایتان درنظر گرفته شده است که با این اوصاف میتوان انتظار کیفیت بسیار خوبی را از دوبین اصلی این محصول داشت و آن را از مزایای گوشی شیائومی ۱۲ لایت محسوب کرد.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی یکی دیگر از مزایای برجسته این گوشی شیائومی بوده که با پشتیبانی از اچ دی آر و پانورما در حالت ثبت عکس میتواند کیفیت خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. در حالت فیلم برداری نیز میتوانید به کیفیت های 1080p@30/60fps, 720p@120fps دسترسی داشته باشید که این موضوع بسته به نیاز شما خواهد داشت.

طراحی دوربین اصلی در یک مکان بزرگتر نسبت به دو دوربین دیگر سبب خواهد شد تا تراشه و ویژگی های دوربین توان ثبت تصاویر به شکل بهتری را داشته باشند و در واقع تمرکز بالاتری را برای عکس برداری ارائه دهند که بدنیست بدانید در این زمینه از ویژگی های نرم افزاری بسیاری استفاده شده که در بخش دوربین میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

همچنین بخوانید :

نمایشگر و طراحی گوشی شیائومی 12 لایت

همانطور که در تصاویر گوشی شیائومی ۱۲ لایت دیدید، ظاهر این گجت جذاب و شبیه به ظاهر برادران بزرگ خط می 12 است. این واقعیت را رنگ‌های مشابه کیس‌ها و لنز سه دوربین ثابت می‌کند. البته با توجه به متریال به کار رفته، بدون کاهش هزینه هم نبود. بنابراین، اگر پنل پشتی از شیشه ساخته شده باشد، پانل جانبی از پلاستیک ساخته شده است. سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش نصب شده است، از نظر دقت تقریباً به خوبی همتایان است. صفحه نمایش 6.55 اینچی AMOLED که طبق استانداردهای امروزی کوچک است، با وضوح تصویر عالی با وضوح FullHD + عرضه می‌شود. توسعه دهنده عملاً هیچ دلیلی برای شکایت از تصویر بازتولید شده باقی نگذاشته است، زیرا رفرش ریت 120 هرتز، روشنایی و کنتراست عالی و بازتولید رنگ به درستی تنظیم شده را ترکیب می‌کند.

پشتیبانی از فناوری های Dolby Vision, HDR10+ سبب خواهد شد تا در این بخش نیز شاهد ویژگی های خوبی باشید. با این اوصاف و طبق کیفیت بالای صفحه نمایش میتوان گفت که یکی از گزینه های اصلی افزایش قیمت محصول همین بخش بوده که شیائومی برای حفاظت از آن Corning Gorilla Glass 5 را بکارگیری نموده است که در ادامه میتوانید با ویژگی های دیگر این بخش آشنا شوید.

موبایل شیائومی 12 Lite

شیائومی Mi 11 که در اوایل سال جاری وارد بازار شد، طراحی شیک پرچمدار را داشت اما با یک قاب پلاستیکی. ظاهر شیشه ای پشتی آن، ظاهری باکلاس داشت. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش 90 هرتزی بود که در مقایسه با پرچمداران نامناسب به نظر می‌رسید، اما پنل AMOLED یک بار دیگر مانند دوربین‌هایی که توسط یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی هدایت می‌شدند، برجسته بود.

همچنین بخوانید :

ویژگی های گوشی Xiaomi 12 Lite یک حرکت رو به جلو از Xiaomi Mi 10 Lite و Xiaomi Mi 10T در عملکرد، نمایشگر و طراحی است. و ما این بار هم از این شرکت انتظار مشابهی داریم، زیرا به دنبال آن است که در ناحیه قیمت مقرون به صرفه تری قرار گیرد. طراحی گوشی‌های هوشمند یکی از جنبه‌های مهم موفقیت آن است که بسیاری از کاربران برای آن ارزشی کمتر از عملکرد قائل نیستند. با این حال، میل به زیبایی بخشیدن به گوشی گاهی اوقات منجر به مشکلاتی در سایر پارامترهای تلفن همراه می‌شود.

سخت افزار گوشی شیائومی 12 لایت

مشخصات فنی شیائومی ۱۲ لایت تغییر چندانی نکرده است. پرازنده ی گوشی شیائومی ۱۲ لایت CPU Qualcomm Snapdragon 778G Plus است که یک چیپست میان رده به همراه 8 گیگابایت رم و Adreno 642L اورکلاک شده است که هم برای کارهای روزمره و هم برای بازی‌ها مناسب است. با این حال، پروژه‌های با فناوری پیشرفته مانند PUBG: New State یا Genshin Impact نیاز به کاهش پیش تنظیمات گرافیکی دارند.

از سوی دیگر، پردازشگر شیائومی ۱۲ لایت به دلیل گرمای بیش از حد یا بازده انرژی متوسط قابل انتقاد است. باتری 4300 میلی آمپر ساعتی برای یک و نیم روز تعامل فعال دوام می‌آورد. مشکلات مربوط به شارژ نیز به لطف شارژ سریع 67 وات حل شده‌ است. برای شارژ باتری از فناوری های PD3.0, QC4 استفاده شده است که این مورد سبب شد تا در مدت زمان 13 دقیقه شاهد شارژ گوشی از 1 تا 50 باشید که این مورد شارژر گوشی را در لیست فست شارژ های برتر 2022 قرار داده است. حافظه Xiaomi 12 Lite 128 یا 256 گیگابایت ROM هم یک افزودنی ارزشمند است.

در خصوص سی پی یو مرکزی گوشی بدنیست بدانید که در نظر داشتن 8 هسته سی پی یو که 2 هسته آن در نقش کمکی بوده سبب خواهد شد تا شاهد هیچ گونه مشکلی بابت کندی نباشید. در این زمینه مشخصاتی نظیر Octa-core (1×2.4 GHz Cortex-A78 & 3×2.2 GHz Cortex-A78 & 4×1.9 GHz Cortex-A55) روی گوشی اعمال شده است که در ادامه میتوانید سایر ویژگی های محصول را شاهد باشید. حافظه داخلی و رم گوشی Xiaomi 12 Lite نیز بسیار عالی عمل می‌کند.

سخت افزار شیائومی ۱۲ لایت در Geekbench با اسنپدراگون 778G، 8 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی گوشی شیائومی ۱۲ لایت می‌درخشد. نتایج این بنچمارک با گوشی‌های دیگر همخوانی دارد که پردازنده گوشی شیائومی 12 لایت را دارند – 778 برای یک هسته و 2864 برای چندین هسته.

شیائومی ۱۲ لایت

این لیست همچنین اندروید 12 را برای گوشی شیائومی 12 لایت آشکار کرد که باید دارای رابط کاربری MIUI 13 باشد. سال گذشته شیائومی Mi 11 Lite را در دو نوع 5G و 4G معرفی کرد، اما این احتمال وجود دارد که آن‌ها این بار فقط یک 5G را برای موبایل شیائومی 12 Lite عرضه کنند. صفحه نمایش گوشی Xiaomi 12 Lite همچنین 6.55 اینچی OLED است که آن را از شیائومی 12 بزرگتر می‌کند.

گوشی‌های اندرویدی مدرن کمتر احتمال دارد جک هدفون جداگانه داشته باشند، موبایل شیائومی 12 Lite نیز از این قاعده مستثنی نبود. اما دوستداران موسیقی از صدای استریو یکنواخت با حجم خوب قدردانی خواهند کرد. رابط کاربری، MIUI به خوبی توسعه یافته (متاسفانه، هنوز با تبلیغات فراوان ناامید کننده است) و یک پورت مادون قرمز، لیست مزایای موبایل شیائومی 12 Lite را گسترش داده و شانس موفقیت تجاری آن را افزایش می‌دهد.

قیمت گوشی Xiaomi 12 Lite

طبق اطلاعاتی که بدست آمده قیمت گوشی Xiaomi 12 Lite چیزی حدود 417 یورو و یا 359 دلار بوده است که برای خرید میتوانید به مدل های مختلفی دسترسی داشته باشید. سبز و مشکلی و صورتی رنگبندی های این گوشی بوده است که در هنگام خرید میتوانید بسته به نیاز خود به آنها دسترسی داشته باشید.

در خصوص آزمایشات انجام گرفته روی باتری محصول بدنیست بدانید که مقاومت 100 ساعت سبب خواهد شد تا با یک گوشی عالی که از فناوری های بسیاری برخوردار بوده مواجه باشید.

تاریخ عرضه ی گوشی شیائومی 12 لایت نیز در جولای 2022 بوده است.

سوالات متداول

زمان عرضه موبایل شیائومی 12 Lite چه تاریخی خواهد بود؟

هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه این گوشی اعلام نشده است.

سیستم عامل گوشی شیائومی 12 لایت از چه اندرویدی استفاده می کند؟

سیستم عامل این گوشی، اندروید 12 خواهد بود.

سخن پایانی

همان طور که خواندید شرکت شیائومی طراحی گوشی Xiaomi 12 Lite را انجام داده است و این گوشی به زودی عرضه می‌شود. اگر در مورد قیمت گوشی شیائومی 12 لایت در ایران یا باتری شیائومی 12 Lite سوالی دارید، باید بگوییم که هنوز اطلاعاتی در این مورد در دسترس نیست.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402