بررسی گوشی وان پلاس ۱۰ پرو | بررسی مشخصات پرچمدار OnePlus 10 Pro

گوشی وان پلاس 10 پرو / گوشی وان پلاس ۱۰ پرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی وان پلاس 10 پرو یک گوشی رده‌بالا و همه‌چیز تمام است. از نمایشگر زیبای آن گرفته تا شارژ سریع و پردازنده قدرتمند، همگی سبب شدند گوشی وان پلاس ۱۰ پرو با قیمتی که کمتر از رقبایش است، به یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های امسال بدل شود. البته موبایل OnePlus 10 Pro نقاط ضعفی هم دارد، به‌خصوص در بحث عکاسی که ممکن است برخی‌ها را دلسرد کند.

یک زمانی از وان‌پلاس به عنوان قاتل پرچمداران یاد می‌شد. این روزها اما آن‌ها هم دیگر از خیر تولید گوشی‌ها میان‌رده گذشتند ولی بازهم هر از چند گاهی، یک گوشی که یادآور روزهای اوج آن‌ها است را در بازار می‌بینیم. درست مثل وان پلاس 10 پرو که در مقایسه با پرچمداران سال 2022 که تا به اینجا معرفی شدند، می‌تواند واقعا نقش یک قاتل را ایفا کند. به خصوص با توجه به قیمت مناسبی که دارد. با تماشای ویدوی گوشی وان پلاس ۱۰ پرو همراه ما باشید تا در ادامه با بررسی های بیشتر شما را با تمام نقاط ضعف و قوت گوشی جدید وان‌پلاس آشنا کنیم.

در ادامه می‌خوانید:

گوشی وان پلاس 10 پرو در یک نگاه

  • نمایشگر 6.7 اینچی امولد LTPO2 با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1440p
  • اسنپدراگون 8 نسل 1
  • 8/12 گیگابایت رم
  • 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین‌های 50 + 8 + 48 مگاپیکسلی به همراه لرزش‌گیر اپتیکال لنزهای عریض و تله‌فوتو
  • زوم اپتیکال 3 برابری دوربین تله‌فوتو
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسل
  • اسکنر اپتیکال اثرانگشت زیرنمایشگر
  • باتری 5000 میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع 80 وات سیمی و شارژ بی‌سیم 50 وات
  • قیمت از 899 دلار

بررسی گوشی وان پلاس ۱۰ پرو

موبایل OnePlus 10 Pro ابتدا در ماه دسامبر سال 2021 در کشور چین معرفی و وارد بازار این کشور شد. وان‌پلاس با چند ماه تاخیر بالاخره در ماه مارس سال 2022 این گوشی را وارد بازارهای جهانی کرد. این گوشی در بازه زمانی مشابه گلکسی S22 پلاس، شیائومی 12 پرو و اوپو فایند ایکس 5 پرو روانه بازار شده و با وجود مشخصات مشابهی که با این گوشی‌ها دارد، از همه آن‌ها هم ارزان‌تر است. اگر به‌دنبال یک گوشی رده‌بالا هستید، اقتصادی‌ترین گوشی که در میان پرچمداران امسال می‌توانید خریداری کنید، گوشی وان پلاس 10 پرو است.

طراحی گوشی وان پلاس ۱۰ پرو

یکی از مشخصات اصلی موبایل OnePlus 10 Pro بدون شک طراحی آن است. این گوشی یک طراحی متفاوت دارد اما این طراحی آنقدر متفاوت نیست که گوشی را به محصولی با ظاهر عجیب و غریب تبدیل کند. مشخصه اصلی طراحی این گوشی، ماژول دوربین آن است که بیشتر از همه خودنمایی می‌کند.

این قسمت بزرگ و عریض در مقایسه با ماژول دوربین سایر گوشی‌های رقیب به طرز غیرقابل پیش‌بینی کوچک و نازک است. البته به گونه‌ای طراحی شده که وقتی گوشی را روی سطح صاف قرار می‌دهید، گوشی لق بخورد ولی این یک مورد خیلی چیز مهمی هم نیست. ماژول دوربین میزبان 3 لنز اصلی و یک فلش LED بسیار بزرگ است.

موبایل OnePlus 10 Pro / معرفی گوشی وان پلاس 10 پرو

اگر برای لحظه‌ای ماژول دوربین را نادیده بگیرید، طراحی گوشی از بسیاری از جهات شبیه به سایر گوشی‌های اندرویدی است. یک درگاه USB-C، دکمه تنظیم صدا در سمت چپ و دکمه پاور هم در سمت راست هستند. اگر به ابعاد گوشی دقت کرده باشید، متوجه شده‌اید که این گوشی خیلی برای کسانی که دستان کوچکی دارند مناسب نیست. گذشته از این، 201 گرم هم وزن دارد و همین وزن و اندازه بزرگ ممکن است خیلی از کاربران را از خریدش منصرف کند.

همچنین بخوانید :

وان‌پلاس در پنل پشتی گوشی از گوریلا گلس 5 و در پنل جلویی از گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده است. گوشی وان پلاس ۱۰ پرو در 2 رنگ سبز و مشکی موجود است و فعلا به‌نظر نمی‌رسد رنگ سفید آن در خارج از چین عرضه شود.

نمایشگر موبایل OnePlus 10 Pro

یکی از دلایلی که گوشی خیلی بزرگ شده همین نمایشگر است. یک پنل 6.7 اینچی امولد که با اندازه بزرگ، روشنایی و کیفیت بسیار بالای خود لذت زیادی از تماشای محتوای ویدیویی به‌خصوص فیلم و سریال به‌شما می‌دهد. رزولوشن این پنل 3216×1440 یا 2K است و حداکثر روشنایی آن نیز به 1300 نیت می‌رسد.

به لطف همین روشنایی بالا، محتوا فارغ از اینکه داخل خانه باشید یا زیر نور آفتاب، به بهترین شکل نمایش داده می‌شود. یکی از ویژگی های گوشی وان پلاس 10 پرو، الگوریتمی است که با گذشت زمان میزان روشنایی مطلوب شما در محیط‌های مختلف را شناسایی کرده و به‌صورت خودکار روشنایی را بسته به محیطی که در آن قرار دارید تنظیم می‌کند.

گوشی وان پلاس 10 پرو / بررسی گوشی وان پلاس ۱۰ پرو

رفرش‌ریت این نمایشگر 120 هرتز است و مهمتر اینکه وان‌پلاس از یک پنل LTPO 2.0 استفاده کرده است. به لطف این پنل، گوشی می‌تواند رفرش‌ریت نمایشگر را بسته به محتوایی که در حال تماشایش هستید از 1 تا 120 هرتز تنظیم کند.

به گفته وان‌ پلاس:

این ویژگی  تغییر اتوماتیک رفرش ریت تا اندازه قابل توجهی در بهبود مصرف باتری به کمک شما می‌آید.

دوربین گوشی وان پلاس 10 پرو

البته تصاویر فوق‌عریض را در حالت معمولی هم می‌توانید بگیرید. تصاویر در حالت معمولی از همین تصاویر 150 درجه برش داده می‌شوند و به همین خاطر رزولوشن آن‌ها 50 مگاپیکسل نیست. گرچه 50 مگاپیکسل برای تصاویر فوق‌عریض هم بیش از حد زیاد است و برای خیلی از کاربران کاربردی ندارد. تصاویر حالت استاندارد هم کیفیت خوبی دارند و به طرز غیرمنتظره‌ای دچار اعوجاج نمی‌شوند.

همچنین بخوانید :

لنز آخر که تله‌فوتو و مخصوص زوم است از زوم اپتیکال 3 برابر پشتیبانی می‌کند که قابل قبول است اما برخی از پرچمداران حالا با زوم‌های 5 یا 10 برابر وارد بازار شدند. تصاویری که با زوم 3 برابر می‌گیرید کیفیت خوبی دارند ولی هرچقدر از 3 برابر بیشتر زوم کنید، اوضاع خراب‌تر می‌شود.

یک مشکل دیگری که دوربین گوشی وان پلاس 10 پرو دارد این است که تعادلی میان لنزها وجود ندارد. مثلا اگر از لنز تله‌فوتو به لنز اصلی بروید می‌بینید، رنگ‌ها هرچقدر به سوژه نزدیک یا دور شوید به اندازه قابل توجهی تغییر می‌کنند. رنگ‌های لنز اصلی بی‌روح می‌شوند ولی این مشکل تاثیری در تصاویر نهایی که می‌گیرید ندارد ولی هنگام سوییچ کردن بین لنزها، کاملا واضح است که رنگ‌ها در هرکدام با هم متفاوت هستند.

گوشی وان پلاس 10 پرو / ویژگی های گوشی وان پلاس 10 پرو

تصاویر حالت پرتره بسیار عالی هستند اما به شرطی که به درستی از این حالت استفاده کنید و خوش‌شانس باشید. درست مثل تمام حالت‌های پرتره، در اینجا هم وان‌پلاس پس‌زمینه را تار می‌کند ولی در برخی مواقع این تاری بیش از حد می‌شود چرا که گوشی به‌درستی نمی‌تواند عمق تصاویر را تشخیص دهد. این مشکل هنگام استفاده از حالت پرتره در دوربین سلفی هم وجود دارد و برخی اوقات برخی قسمت‌های به درستی و با دقت بالایی به تصویر کشیده نمی‌شوند.

گوشی از فیلمبرداری 8K پشتیبانی می‌کند اما اگر بخواهید از قابلیت‌های هوش مصنوعی مثل لرزش‌گیر تصویر یا رنگ‌پردازی هوشمند استفاده کنید باید رزولوشن را تا 1080p پایین بیاورید که خیلی باب میل فیلمسازانی که می‌خواهند با رزولوشن 4K فیلمبرداری کنند نیست.

عملکرد و مشخصات موبایل OnePlus 10 Pro

سخت افزار گوشی وان پلاس ۱۰ پرو قسمت مهم بعدی است. این گوشی از اسنپدراگون 8 نسل 1 که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده موجود برای گوشی‌های اندرویدی است، استفاده می‌کند. وان‌پلاس این پردازنده را یا با رم 8 و یا 12 گیگابایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

این گوشی در بنچمارک‌های عملکرد چند هسته‌ای توانست امتیاز 2788 را کسب کند که با توجه به پردازنده‌ای که دارد خیلی پایین است. دلیل این امر به احتمال فراوان به حالت High Performance برمی‌گردد. اگر این حالت را روشن کنید، پردازنده بدون محدودیت‌های نرم‌افزاری و با تمام قدرت فعالیت می‌کند ولی این گزینه به‌صورت پیش‌فرض خاموش است. وان‌پلاس می‌گوید به این خاطر این حالت را خاموش کرده تا گوشی شارژدهی بهتری داشته باشد و هنگام اجرای بازی‌ها بیش از حد داغ نشود. اگر این حالت را روشن کنیم، امتیاز عملکرد چند هسته‌ای به 3015 می‌رسد.

گوشی وان پلاس ۱۰ پرو / قیمت خرید گوشی موبایل OnePlus 10 Pro

البته همین امتیاز هم خیلی جالب نیست و در حقیقت کمترین امتیازی است که تا به امروز با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 ثبت شده است. حتی وان‌پلاس 8 هم امتیاز بالاتری داشت و توانست 3159 امتیاز کسب کند. وان‌پلاس 9 هم حتی به 3654 رسید. البته این مورد خیلی تقصیر وان‌پلاس نیست و در اکثر گوشی‌هایی که از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کنند دیده شده است. اکثر آن‌ها عملکرد ضعیف‌تری نسبت به تراشه‌ قبلی اسنپدراگون داشتند.

با این وجود این به این معنی نیست که با گوشی ضعیفی طرف هستید. به طور کلی در بحث همین امتیازات، هرچقدر بالای امتیاز 2000 بروید، اختلاف آنقدر زیاد نیست که کاربران معمولی متوجه شوند. بیشتر برنامه‌ها به گونه‌ای بهینه‌سازی شدند تا از حد کمتری از این رقم را استفاده کنند. به همین خاطر هم است که برخی گوشی‌های میان‌رده قادرند بازی‌ها را درست مانند گوشی‌های رده‌بالا مثل وان پلاس 10 پرو اجرا کنند.

با این همه اسنپدراگون 8 نسل 1 یک نقطه ضعف بزرگ دارد و آن هم داغ شدن بیش از حد سریع آن در برخی گوشی‌ها است. وان پلاس 10 پرو تا جای ممکن و هنگامی که حالت High Performance خاموش باشد توانسته این حرارت را مدیریت کند. به‌خصوص در مقایسه با سایر گوشی‌هایی که از این پردازنده استفاده می‌کنند. با این حال شارژ کردن گوشی، عکاسی و تماشای ویدیو همگی سبب داغ شدن گوشی می‌شوند.
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بررسی گلکسی A13 سامسونگ ؛ طراحی، مشخصات و قیمت
تیم پلازا23 اردیبهشت 1402 10:30
thumbnail
بررسی گوشی پوکو X4 پرو ؛ پردازنده ضعیف‌تر از قبل در ...
تیم پلازا14 اردیبهشت 1402 12:30
thumbnail
بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A73؛ خوب اما گران!
تیم پلازا13 اردیبهشت 1402 13:30
thumbnail
معرفی گوشی GT 2 Pro | بررسی گوشی جی تی ۲ پرو پرچمدار قدرتمند ...
سعید دقیق روحی08 فروردین 1401 08:00

سیستم عامل و رابط کاربری گوشی وان پلاس 10 پرو

وان پلاس 10 پرو با اندروید 12 و رابط کاربری اکسیژن 12 به‌دست شما می‌رسد. این رابط کاربری همان رابط کاربری ColorOS اوپو است و فقط در برخی جزییات با آن تفاوت دارد. وان‌پلاس فونت و والپیپرهای اختصاصی خودش را دارد و در تنظیمات نیز چند ویژگی اضافه کرده تا گوشی نسبت به گوشی‌های اوپو متمایز شود.

با این حال در خیلی از بخش‌ها، رابط کاربری گوشی دقیقا مثل گوشی‌های اوپو است. از منو تنظیمات سریع گرفته، تا طراحی صفحه خانه و منو شخصی‌سازی گوشی. وان‌پلاس همچنین چند برنامه که ممکن است دوست داشته باشید را هم به این گوشی آورده است. مثل Zen Mode که گوشی را در حالت هواپیما قرار می‌دهد تا تمرکز بیشتری داشته باشید و همچنین HyperBoost Gaming که قدرت پردازشی گوشی را برای اجرای بهتر بازی‌ها بهینه‌سازی می‌کند. علاوه بر این، برنامه‌هایی هم برای فروشگاه وان‌پلاس و فروم‌های این کمپانی وجود دارد.

شارژدهی و باتری گوشی وان پلاس ۱۰ پرو

شارژدهی وان پلاس 10 پرو نه‌آنقدر بد است که شما را نا امید کند و نه آنقدر خوب است که تحت تاثیر قرار بگیرید. گوشی با استفاده عادی 1 روز دوام می‌آورد. باتری 5000 میلی‌آمپر ظرفیت دارد ولی با توجه به نمایشگر بزرگ و رفرش‌ریت 120 هرتز، پردازنده قدرتمند و همچنین 5G واقعا یک روز کامل هم غنیمت است.

موبایل OnePlus 10 Pro / حافظه موبایل OnePlus 10 Pro

از طرف دیگر سرعت شارژ هم بالا است. این گوشی از شارژ سیمی 80 وات پشتیبانی می‌کند که می‌تواند باتری را ظرف مدت نیم ساعت از 0 به 100 برساند. نکته قابل توجه این است که وان پلاس شارژر را هم درون جعبه در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین ترتیب شارژ بی‌سیم 50 وات است که آن هم سرعت بسیار بالایی دارد.

قیمت گوشی وان پلاس 10 پرو

قیمت خرید گوشی موبایل OnePlus 10 Pro بسته به مدلی که خریداری می‌کنید متفاوت خواهد بود. قیمت گوشی بسته به حافظه و رم موبایل OnePlus 10 Pro به‌شکل زیر است:

  • 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه: 899 دلار
  • 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه: 1170 دلار

نسخه 512 گیگابایت یا Extreme Edition فعلا فقط در چین عرضه شده و معلوم نیست وارد بازارهای جهانی شود.

سخن پایانی

گوشی وان پلاس 10 پرو از نظر نمایشگر، عملکرد، شارژدهی و رابط کاربری یکی از بهترین‌های بازار است. با این همه بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن، درست مثل اکثر گوشی‌های وان‌پلاس دوربین است که احتمالا برای درست کردنش نیاز به آپدیت‌های زیادی خواهد بود. اگر به شارژ سریع نیاز دارید و یا یک گوشی با جدیدترین مشخصات و قیمت مناسب نسبت به سایر پرچمداران می‌خواهید، این گوشی گزینه خوبی است اما اگر عکاسی برایتان مهم است یا دستان کوچکی دارید بهتر است به سراغ سایر گزینه‌ها بروید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402