بررسی گوشی ریلمی GT 2 | مشخصات و قیمت گوشی میان رده و قدرتمند ریلمی جی تی ۲

گوشی ریلمی GT 2 / گوشی ریلمی جی تی ۲
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی ریلمی GT 2 به‌عنوان جانشینی برای موبایل ریلمی جی تی وارد بازار شده است. این گوشی با وجود اینکه یک مدل جدیدتر است اما از خیلی از جهات شبیه به مدل سال قبل است و تغییر قابل توجهی نداشته است. ریلمی جی تی سال گذشته یکی از بهترین‌های بازار بود اما گوشی ریلمی جی تی ۲ با قیمت بالاتر خود، بعید است بتواند در رقابت با رقبا موفق شود.

سال گذشته بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری از ریلمی جی تی به‌عنوان یک گوشی قاتل پرچمدار یاد کردند. ریلمی حالا نسخه جدید این گوشی را معرفی کرده اما آیا این مدل جدیدتر قابل مقایسه با مدل سال قبل است؟ ریلمی امسال یک مدل جدیدتر به‌نام ریلمی جی تی 2 پرو را با قیمت بالاتر معرفی کرده و جی تی 2 را با همان مشخصات و ویژگی‌ها ولی با قیمت بیشتر عرضه کرده است. در ادامه ویدیویی کوتاه از معرفی این گوشی جدید ریلمی خواهید دید.

در ادامه می‌خوانید:

گوشی ریلمی GT 2 در یک نگاه

  • نمایشگر امولد 6.62 اینچی با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p
  • اندروید 12 و رابط کاربری Realme UI 3.0
  • اسنپدراگون 888
  • 8/12 گیگابایت رم
  • 128/256 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین‌های 2 + 8 + 50 مگاپیکسلی با پشتیبانی لنز عریض از لرزش‌گیر اپتیکال
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • باتری 5000 میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ 65 وات سیمی
  • قیمت از 549 یورو

بررسی گوشی ریلمی جی تی ۲

گوشی ریلمی GT 2 یک سال پس از نسخه قبلی خود و همانطور که گفتیم در کنار ریلمی جی تی 2 پرو معرفی شده است. مدل پایه برخلاف پرو، فاقد پنل LTPO 2.0 و رفرش‌ریت متغیر تا حداقل 1 هرتز است و همچنین از پردازنده اسنپدراگون 888 به‌جای اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند. البته این موارد برای خیلی از کاربران اهمیت چندانی ندارند. در حقیقت از نظر مشخصات موبایل ریلمی جی تی 2، این گوشی یک مدل بهینه‌تر است که ارزش خرید بیشتری نسبت به مدل سال قبل خود دارد.

طراحی موبایل ریلمی جی تی 2

از لحاظ طراحی گوشی ریلمی GT 2 تقریبا مشابه جی تی 2 پرو است. هردو گوشی ابعاد و طراحی یکسانی دارند و این‌بار خبری از بزرگ‌تر بودن مدل پرو نیست. امسال دیگر خبری از مدل چرم طبیعی و زرد رنگ ریلمی جی تی نیست و جی تی 2 با یک طراحی کاغذی شکل روانه بازار شده است. ریلمی امسال دوباره با طراح مطرح ژاپنی یعنی نائوتو فوکساوا که پیشتر نسخه مستر ریلمی جی تی را طراحی کرده بود همکاری کرده و پنل پشتی گوشی را از یک زیست بسپار (بایوپلیمر) که شبیه به کاغذ است، ساخته است.

به گفته ریلمی آن‌ها بیش از 12 ماه در واحد تحقیق و توسعه روی این ماده کار کردند و همچنین بیش از 1000 ساعت نیز آن را مورد آزمایش قرار دادند تا هم با محیط زیست سازگار باشد و از هم از لحاظ ظاهری زیبا و البته مقاوم باشد. این ماده شاید از لحاظ ظاهری شبیه به کاغذ باشد ولی مقاومت بسیار بیشتری دارد.

موبایل ریلمی جی تی 2 / معرفی گوشی ریلمی GT 2

این بایوپلیمر هم در برابر اثر انگشت مقاوم است و هم در دست به خوبی جای می‌گیرد. البته در بعضی مواقع هم حس یک پلاستیک را به‌شما می‌دهد. با این حال همین که ریلمی تلاش کرده یک رویکرد متفاوت را در پیش بگیرد جای تحسین دارد. آن‌ها گوشی را در رنگ‌های سفید و سبز عرضه می‌کنند اما گوشی یک نسخه مشکی هم دارد که برخلاف رنگ‌های سفید و سبز، پنل پشتی آن کاملا ساده و یک‌دست است و خبری از طرح‌های ریز بافت مانند نیست. همچنین در مدل‌های سفید و سبز و درست در مقابل ماژول دوربین یک بخش جداگانه قرار دارد که در آن لوگو ریلمی در کنار امضا نائوتو فوکساوا قرار دارد. احتمالا مدل مشکی توسط او طراحی نشده باشد و به همین خاطر در این مدل خبری از امضا او نیست.

قاب گوشی هم از پلاستیک است ولی در نگاه اول کاملا شبیه به فلز است. با این حال، زمانی که جی تی 2 را در دست می‌گیرید، گوشی حس یک گوشی ارزان و درجه چندم را نمی‌دهد ولی ممکن است وزن آن کمی برایتان آزاردهنده باشد. جی تی 2 حدود 200 گرم است و اندازه آن هم خیلی کوچک نیست. در سایر بخش‌ها از لحاظ طراحی ظاهری نکته قابل توجهی وجود ندارد. به جز اینکه خبری از جک هدست نیست و همچنین گوشی در برابر آب و گرد غبار نیز مقاوم نیست.

همچنین بخوانید :

نمایشگر گوشی ریلمی جی تی ۲

یکی از ویژگی ها گوشی ریلمی جی تی ۲ بزرگ‌تر بودن نمایشگر آن نسبت به مدل سال قبل است. امسال ریلمی از یک نمایشگر 6.43 اینچی استفاده کرده در حالی که مدل سال قبل از نمایشگر 6.62 اینچی بهره می‌برد. به غیر از این، سایر مشخصات تغییری نداشتند و گوشی همچنان از یک پنل امولد با رزولوشن 1080p و رفرش‌ریت 120 هرتز استفاده می‌کند.

گوشی ریلمی GT 2 / بررسی گوشی ریلمی جی تی ۲

این در حالی است که مدل پرو از یک پنل LTPO 2.0 استفاده می‌کند و قادر است رفرش‌ریت را بسته به محتوایی که در حال تماشایش هستید بین 1 تا 120 هرتز تنظیم کند تا مصرف باتری دستگاه بالا نرود. مدل پرو همچنین رزولوشن و روشنایی بالاتری هم دارد ولی نه آنقدر که قابل لمس باشد.

برای بیشتر کاربران، نمایشگر جی تی 2 کاملا کافی است. هم کیفیت بالایی دارد و هم به لطف رفرش‌ریت 120 هرتز سرعت قابل توجهی دارد. البته نکته قابل توجه این است که گوشی از رفرش‌ریت تطبیقی هم پشتیبانی می‌کند و قادر است بسته به محتوا، رفرش‌ریت نمایشگر را بین 60 تا 120 هرتز تنظیم کند.

مورد قابل توجه بعدی در ویژگی های فنی موبایل ریلمی جی تی 2، حسگر اثرانگشت است که مانند سال پیش زیرنمایشگر قرار گرفته و عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین این حسگر می‌تواند ضربان قلب شما را هم تشخیص و اندازه‌گیری کند.

مشخصات و پردازشگر گوشی موبایل موبایل ریلمی جی تی 2

در بحث مشخصات فنی، گوشی ریلمی جی تی ۲ گرد و خاک زیادی به پا نکرده است. مشخصات این گوشی همان مشخصات ریلمی جی تی سال گذشته است. اما این به این معنی نیست که با یک گوشی قدیمی و به‌درد نخور طرف هستیم. با این حال اگر در حال حاضر از ریلمی جی تی استفاده می‌کنید، خرید مدل جدیدتر توجیه خیلی زیادی برایتان ندارد.

ریلمی اسنپدراگون 8 نسل 1 را فقط در مدل پرو مورد استفاده قرار گرفته و در این گوشی از اسنپدراگون 888 استفاده کرده که هنوز هم یک تراشه بسیار قدرتمند به‌حساب می‌آید. با این حال اسنپدراگون 888 شاید به مذاق کاربرانی که جدیدترین و بهترین تراشه روز را می‌خواهند خوش نیاید.

گوشی ریلمی جی تی ۲ / مشخصات موبایل ریلمی جی تی 2

در کنار پردازنده شما به 8 یا 12 گیگابایت رم دسترسی دارید و حافظه نیز 128 یا 256 گیگابایت خواهد بود. نکته قابل توجه این است که در عملکرد چندهسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ 5، جی تی 2 امتیاز بالاتری نسبت به مدل پرو که از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند ثبت کرد.

در تنظیمات گوشی هم یک حالت GT وجود دارد که به گفته ریلمی عملکرد پردازنده را بهبود می‌دهد ولی در عمل تاثیر قابل توجهی روی بنچمارک‌های گوشی ندارد. گوشی ریلمی GT 2 با همین تراشه سال قبل خود هم یک گوشی بسیار قدرتمند است و تا سال‌ها بدون مشکل برایتان کار خواهد کرد.

دوربین گوشی ریلمی جی تی ۲

در بخش دوربین نیز شاهد تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی نبودیم. 3 دوربین گوشی همچنان عریض، ماکرو و فوق‌عریض هستند با این تفاوت که دوربین عریض از 64 به 50 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده ولی در عوض از سنسور سونی IMX766 استفاده می‌کند که پیکسل‌های بزرگ‌تر دارد و مهمتر از همه از لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. با این حساب این گوشی بِهترین گوشی از نظر دوربین برند ریلمی است.

این سنسور سونی توسط خیلی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته و به خاطر جزییات بالا، عملکرد عالی در محیط‌های کم نور و لرزش‌گیر اپتیکال خود، محبوبیت زیادی دارد. این لنز برای عکاسی معمولی و تفریحی عملکرد بسیار خوبی دارد ولی اگر قصد استفاده حرفه‌ای از آن و چاپ کردن تصاویرتان را دارید بهتر است تجدید نظر کنید چرا که در برخی مواقع نویز تصاویر بیش از حد زیاد است.

موبایل ریلمی جی تی 2 / ویژگی ها گوشی ریلمی جی تی ۲

همچنین رنگ‌ها نیز کمی بیش از حد اشباع می‌شوند به خصوص رنگ‌های سبز و قرمز. البته که این مورد به سلیقه شخصی برمی‌گردد ولی باید بدانید که رنگ‌ها طبیعی و متعادل نیستند.

لنز فوق‌عریض اما عملکرد جالبی ندارد و با توجه به اینکه تنها 8 مگاپیکسل است، از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با لنز اصلی نیست و رنگ‌ها نیز با آن لنز متفاوت هستند و کمتر اشباع شدند. با این حال کار شما را راه می‌اندازد و کاربردی‌تر از لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو است که این روزها در بسیاری از گوشی‌ها می‌بینیم. لنز ماکرو جی تی 2 هم مثل اکثر گوشی‌ها خیلی کاربرد ندارد و برای آن که بتوانید با آن تصاویر درست و حسابی از سوژه بگیرید باید دقیقا در یک فاصله مشخص از آن باشید.

باتری و شارژدهی موبایل ریلمی جی تی 2

بزرگترین نقطه قوتی که می‌تواند توجه خیلی‌ها را برای خرید موبایل ریلمی جی تی 2 به خود جلب کند باتری 5000 میلی‌آمپری گوشی است که شارژدهی بسیار عالی دارد. اگر استفاده سبکی داشته باشید ممکن است تا 3 روز هم بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی استفاده کنید.

در حقیقت در تست PCMark Work 3.0 این گوشی توانست 11 ساعت و 46 دقیقه دوام بیاورد که از خیلی از گوشی‌های موجود در بازار بیشتر است. این عدد با رفرش‌ریت 120 هرتز به‌دست آمده و به همین خاطر نیز حتی اگر استفاده سنگینی داشته باشید می‌توانید مثلا هنگام گیمینگ، مدت بسیار بیشتری از گوشی استفاده کنید.

گوشی ریلمی GT 2 / قیمت گوشی ریلمی جی تی ۲

از سوی دیگر وقتی هم باتری تمام شود، به لطف شارژ 65 وات می‌توانید با سرعت بالایی گوشی را شارژ کنید. تنها پس از گذشت 15 دقیقه گوشی از 0 به 44 درصد و ظرف مدت 30 دقیقه به 90 درصد می‌رسد. همچنین از آنجایی که پنل پشتی گوشی از بایوپلیمر است، ریلمی جی تی 2 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

رابط کاربری گوشی ریلمی جی تی ۲

در بحث رابط کاربری، گوشی ریلمی GT 2 با Realme UI 3.0 و البته اندروید 12 عرضه شده و از این نظر کاملا به‌روز است. آخرین نسخه رابط کاربری ریلمی شباهت زیادی به رابط کاربری پیکسل 6 دارد و البته با بهبودهایی نظیر آیکون‌های دایره‌ای و یک سایدبار هوشمند همراه شده که به شما امکان دسترسی سریع به ویژگی‌ها و برنامه‌های محبوب‌تان را می‌دهد.

با این حال این رابط کاربری ویژگی جدیدی که قبلا در سایر گوشی‌ها ندیده باشیم ندارد. بزرگ‌ترین ایرادی که می‌توان به آن گرفت، برنامه‌های از پیش‌ نصب شده و شلوغی بیش از اندازه منو تنظیمات هستند. بیشتر ویژگی‌های اندروید 12 مثل امکان رنگ‌بندی رابط کاربری گوشی بسته به والپیپر نیز در این رابط کاربری وجود دارند.

ریلمی همچنین اعلام کرده از این گوشی تا 3 سال آینده پشتیبانی خواهد کرد. به این ترتیب ریلمی جی تی 2 شما را تا اندروید 15 همراهی می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی ریلمی جی تی ۲

تاریخ عرضه Realme GT 2 اول آپریل سال 2022 بود. این گوشی در حال حاضر عرضه شده و به‌فروش می‌رسد. در بازار ایران اما به‌صورت گسترده موجود نیست. گوشی همزمان با چین در ایران هم عرضه شد و حدود 13 یا 14 میلیون تومان قیمت دارد. اما قیمت گوشی در اروپا به شرح زیر است:

  • 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه: 549 یورو
  • 12 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه: 599 یورو

موبایل ریلمی جی تی 2 / خرید موبایل ریلمی جی تی 2

قیمت گوشی ریلمی جی تی ۲ همانطور که گفتیم، گران‌تر از ریلمی جی تی است ولی باز هم از بسیاری از رقبا مثل گوگل پیکسل 6، شیائومی 12 و گلکسی S22 ارزان‌تر است. البته اختلاف قیمت آن با این گوشی‌ها خیلی زیاد نیست ولی می‌تواند نظر مثبت برخی کاربران را به خود جلب کند. همچنین گوشی‌های بسیار خوب دیگری با قیمت پایین‌تر از آن هم وجود دارند، مثل وان پلاس نورد 2، پوکو ایکس 4 پرو و یا موتورولا موتو جی 200.

سوالات متداول

1. دوربین گوشی ریلمی GT 2 چند مگاپیکسل است؟

این گوشی از یک دوربین 50 مگاپیکسلی عریض، 8 مگاپیکسلی فوق‌عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده می‌کند.

2. قیمت گوشی Realme GT 2 در بازار ایران چقدر است؟

این گوشی به‌صورت محدود وارد بازار شده و فعلا حدود 14 میلیون تومان قیمت دارد.

سخن پایانی

گوشی ریلمی GT 2 یک گوشی با ارزش دیگر از ریلمی است. مانند سال گذشته امسال هم این گوشی ارزش خرید بالایی دارد ولی با توجه به قیمت بالاتر و مشخصات مشابه به سال قبل، بعید است بتواند با رقبایی که در بازه قیمتی یکسان و حتی پایین‌تر هستند رقابت کند. عدم مقاومت در برابر آب، عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و عملکرد نه‌چندان جالب دوربین‌های فوق‌عریض و ماکرو از جمله نقاط ضعف گوشی ریلمی جی تی ۲ هستند. با این حال بدنه ساخته شده از بایوپلیمر، شارژدهی عالی و پشتیبانی از شارژ 65 وات نیز با توجه به تراشه اسنپدراگون 888، از جمله مواردی به‌شمار می‌آیند که برای گروه زیادی از کاربران مهم هستند.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402