روش های بالا بردن امنیت در اینستاگرام ؛ چگونه امنیت حساب خود را افزایش دهیم؟

بالا بردن امنیت اینستاگرام / بالا بردن امنیت پیج اینستا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اینستاگرام با اختلاف محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است و به همین خاطر هم افزایش امنیت پیج اینستاگرام برای هرکاربری که در آن فعالیت می‌کند و اکانت دارد باید در اولویت باشد. چرا که افراد زیادی در این شبکه اجتماعی هستند که به‌دنبال هک و سواستفاده از داده‌های شما هستند و تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد بالا بردن امنیت اکانت اینستاگرام است.

در طی چند سال گذشته حتما در اخبار یا از دوستان و آشنایان، خبرهای هک شدن حساب اینستاگرام کاربران را شنیده‌اید. اکثر این کاربران توجهی به توصیه‌های امنیتی نداشتند و به همین خاطر هم طعمه راحتی برای هکرها بودند. این در حالی است که اگر این توصیه‌ها را دنبال کنید و از قابلیت‌های امنیتی اینستاگرام هم کمک بگیرید، بعید است حساب شما به این راحتی هک شود. در ادامه با روش های بالا بردن امنیت در اکانت اینستاگرام، همراه پلازا باشید.

در ادامه می‌خوانید:

روش های بالا بردن امنیت اکانت اینستاگرام

اما نکات مهم در افزایش امنیت اینستاگرام چیست؟ امنیت اینستاگرام در ایران خیلی بالا نیست چرا که خیلی از کاربران توجهی به نکات امنیتی ندارند. اینستاگرام ابزارهای متفاوتی را برای حفظ امنیت شما ارائه کرده که بسیار هم کاربردی هستند. مانند تایید هویت دومرحله‌ای یا قسمت About this Account حساب‌های تجاری عمومی. در ادامه مطلب به این نکات و روش های بالا بردن امنیت صفحه اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.

1. از رمزعبور قدرتمند استفاده کنید

اولین و شاید تکراری‌ترین نکته امنیتی برای بالا بردن امنیت اینستاگرام، انتخاب یک رمزعبور قدرتمند است. رمزهای ساده مثل 12345 یا qwerty اولین عباراتی هستند که هر هکری برای نفوذ به حساب شما آن‌ها را امتحان می‌کند. خوشبختانه حالا دیگر اکثر وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، دارای استانداردهایی برای رمزعبور هستند و مثلا اگر رمز شما از 6 کاراکتر کمتر باشد یا اگر کاراکترهای خاص مثل ! یا @ نداشته باشد، رمز را از شما قبول نمی‌کنند. شما نیز بهتر است از یک رمزعبور قدرتمند استفاده کنید.

بالا بردن امنیت اینستاگرام / بالا بردن امنیت پیج اینستا

اگر ساختن یک رمز با این استانداردها برایتان مشکل است می‌توانید از سرویس‌های مدیریت رمزعبور مثل بیت‌واردن کمک بگیرید. این سرویس‌ها دارای افزونه برای مرورگر و برنامه برای ویندوز و گوشی هستند و علاوه بر اینکه تمام رمزهای عبور شما را ذخیره می‌کنند تا دیگر نیازی به حفظ کردنشان نداشته باشید، دارای یک رمزساز هم هستند که قادر است رمزهای عبور را با توجه به استانداردهای مختلف تولید کند.

2. رمزعبور را مرتب عوض کنید؛ نحوه افزایش امنیت پیج اینستاگرام

نکته مهم بعدی که در این آموزش افزایش امنیت اکانت اینستاگرام، به آن می‌پردازیم تعویض مرتب و دوره‌ای رمزعبور است. حتی اگر یک رمزعبور بسیار پیچیده و سخت هم تعریف کردید بهتر است هرچند وقت یک‌بار آن را تعویض کنید. ممکن است خود اینستاگرام مثل فیسبوک و بسیاری دیگر از وبسایت‌ها هدف حمله هکرها قرار گیرد و رمزعبور شما افشا شود. خود اینستاگرام نیز با ارسال یک ایمیل شما را از این موارد مطلع خواهد کرد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2023 | با جدیدترین ویژگی ...
تیم پلازا15 فروردین 1402 08:30
thumbnail
آموزش جامع آرشیو اینستاگرام؛ بایگانی اینستا چیست ...
تیم پلازا02 فروردین 1402 21:30
thumbnail
آموزش تغییر فونت نستعلیق در اینستاگرام آیفون و اندروید
محمد علی‌محمدی01 فروردین 1402 22:30
thumbnail
آموزش تصویری و گام به گام تغییر رمز اینستاگرام
تیم پلازا25 اسفند 1401 14:30

3. فعال سازی تایید هویت دومرحله ای برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام

یکی از بهترین ابزارها برای بالا بردن امنیت پیج بیزینس اینستاگرام یا حتی پیج‌های شخصی، فعال کردن قابلیت تایید هویت دومرحله‌ای است. با این کار هر زمان که فردی بخواهد از یک دستگاه جدید و ناشناخته وارد حساب شما شود باید علاوه بر رمزعبور یک کد تایید هم وارد کند. این کد را می‌توان از طریق پیامک یا برنامه‌های رمزساز مثل Google Authenticator دریافت کرد. با این حال بهتر است از پیامک استفاده نکنید و برای بالا بردن هرچه بیشتر امنیت پیج اینستا، از طریق برنامه‌های رمزساز کدها را دریافت کنید. اما چگونه این قابلیت را فعال کنیم؟

ابتدا برنامه Google Authenticator را از گوگل‌پلی  یا اپ استور دانلود کنید. اگر با نحوه کار با این برنامه آشنا نیستید می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

1. حالا به پروفایل خود در اینستاگرام بروید و Settings را انتخاب کنید.

 

بالا بردن امنیت اینستاگرام / بالا بردن امنیت پیج اینستا

2. در صفحه بعدی Security را انتخاب کنید.

افزایش امنیت اکانت اینستاگرام / امنیت اینستاگرام در ایران

3. حالا Two-factor authentication را انتخاب کنید.

بالا بردن امنیت اینستاگرام / نرم افزار بالا بردن امنیت اینستاگرام

4. حالا به صفحه اول راه اندازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای می‌رسید. برای شروع کار روی Get Started بزنید.

بالا بردن امنیت پیج اینستا / افزایش امنیت اکانت اینستاگرام

5. در اینجا می‌توانید نحوه دریافت کدها را مشخص کنید. گزینه Authentication App را انتخاب کنید.

بالا بردن امنیت اینستاگرام / روش های بالا بردن امنیت صفحه اینستاگرام

6. در صفحه بعدی روی Next بزنید.

افزایش امنیت اکانت اینستاگرام / آموزش افزایش امنیت اکانت اینستاگرام

7. سپس به‌صورت خودکار برنامه رمزساز گوگل روی گوشی بازخواهد شد و اینستاگرام و نام کاربری شما را با پیامی نشان می‌دهد. روی Okay بزنید تا حساب اینستاگرام شما به برنامه اضافه شود. حالا وقتی دوباره به اینستاگرام برگردید، صفحه زیر انتظار شما را می‌کشد.

بالا بردن امنیت اینستاگرام / نحوه بالا بردن امنیت اینستاگرام

8. در اینجا بهترین راه برای امنیت پیج اینستاگرام این است که به برنامه رمزساز گوگل بروید و در قسمت رمزها و بخشی که مربوط به حساب اینستاگرام شما هست، کدی که در حال نمایش است را کپی و در قسمت بالا پیست کنید. برای بالا بردن امنیت اینستاگرام شما، این کدها تنها مدت محدودی اعتبار دارند. مدت زمان اعتبار آن‌ها را می‌توانید در دایره‌ای که کنارشان است ببینید. انگشتتان را روی کد نگه دارید تا کد کپی شود، سپس به اینستا بروید و کد را در قسمت بالا پیست کنید. وقتی کد را با موفقیت وارد کردید، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد.

افزایش امنیت اکانت اینستاگرام / بالا بردن امنیت پیج بیزینس اینستاگرام

9. وقتی روی Done بزنید، اینستاگرام در صفحه بعدی، چندین کد ریکاوری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کدها درست مانند کدهای رمزساز گوگل هستند با این تفاوت که اعتبارشان زمانی نیست. این کدها زمانی که به گوشی دسترسی نداشته باشید یا برنامه رمزساز از گوشی پاک شده باشند، به شما این امکان را می‌دهند تا به حساب خود وارد شوید. اما همانطور که گفتیم یک بار مصرف هستند. از آن‌ها اسکرین شات بگیرید و در یک محل امن، مثلا هارد کامپیوتر ذخیره کنید.

بالا بردن امنیت اینستاگرام / بالا بردن امنیت پیج اینستا

هر زمان که این کدها را گم کردید یا زمانی که از تمام آن‌ها استفاده کردید، می‌توانید از برنامه اینستاگرام به مسیر Settings > Security > Two-Factor Authentication > Additional methods > Backup codes بروید و از پایین صفحه Get new codes را لمس کنید.

از این پس هربار که بخواهید از یک دستگاه ناشناخته وارد حساب اینستا خود شوید، باید علاوه بر رمز، کد موقتی که برنامه رمزساز گوگل در گوشی به‌شما می‌دهد را هم وارد کنید.

4. برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام به ایمیل های نامعتبر توجهی نکنید

برخی هکرها با ارسال ایمیل‌هایی با آدرس مشابه ایمیل اینستا، به دروغ به شما می‌گویند که رمزعبورتان به سرقت رفته و باید آن را تعویض کنید. وقتی روی لینکی که در ایمیل است کلیک کرده و رمزعبور فعلی را وارد کنید به حساب شما دسترسی پیدا خواهند کرد و اگر رمز را هم تغییر دهند، دیگر به این راحتی‌ها نمی‌توانید حسابتان را پس بگیرید. برای پیش‌گیری از این مشکل و افزایش امنیت پیج کاری اینستاگرام، می‌توانید از داخل خود برنامه چک کنید و ببینید آیا از طرف اینستاگرام ایمیلی برای اکانت شما ارسال شده یا خیر.

1. برای انجام این کار به پروفایلتان در اینستاگرام بروید و Settings را انتخاب کنید.

 

بالا بردن امنیت اینستاگرام / بالا بردن امنیت پیج اینستا

2. در صفحه بعدی Security را انتخاب کنید.

افزایش امنیت اکانت اینستاگرام / امنیت اینستاگرام در ایران

3. در این صفحه گزینه Emails from Instagram را انتخاب کنید.

بالا بردن امنیت اینستاگرام / افزایش امنیت پیج کاری اینستاگرام

4. حالا می‌توانید برای بالا بردن امنیت پیج بیزینس اینستاگرام، تمامی ایمیل‌هایی که اینستاگرام طی 14 روز گذشته به ایمیلی که با آن ثبت نام کردید ارسال کرده است را ببینید. در زبانه Security ایمیل های مربوط به امنیت حساب اینستاگرام را خواهید دید و در زبانه Other هم سایر ایمیل‌ها در دسترس هستند.

افزایش امنیت اکانت اینستاگرام / امنیت اینستاگرام چقدر است؟ / بالا بردن امنیت پیج اینستا

برای مثال در تصویر بالا ما در مرحله قبل تایید هویت دومرحله‌ای را فعال کرده بودیم و حالا در این بخش همانطور که می‌بینید، اطلاعات مربوط به ایمیل‌هایی که اینستاگرام در این باره برایمان فرستاده است درج شده است. مثلا اینکه از چه آدرسی به ما ایمیل فرستاده شده و در چه تاریخ و زمانی. اگر ایمیلی که دریافت کردید در این قسمت نبود به هیچ‌وجه روی هیچکدام از لینک‌های آن کلیک نکنید.

5. برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام در دستگاه‌های عمومی از حسابتان خارج شوید

اگر در یک کامپیوتر یا گوشی که متعلق به خودتان نیست وارد حساب اینستاگرام خود شدید، هنگام ورود به حساب گزینه Remember me را تیک نزنید چرا که با تیک زدن این گزینه، حتی اگر از برنامه یا مرورگر خارج شوید، حساب شما همچنان قابل دسترسی خواهد بود. هر زمان هم که کارتان تمام شد حتما از حساب خود Log out کنید.

6. اکانت ها را راستی آزمایی کنید؛ بالا بردن امنیت اینستاگرام

برخی اوقات یک حساب کاربری ممکن است در دایرکت اینستاگرام از شما اطلاعاتی بخواهد که می‌تواند امنیت حسابتان را به‌خطر بیاندازد. اینستاگرام ابزاری دارد که با کمک آن می‌توانید صفحات تقلبی را از واقعی تشخیص دهید. البته این ابزار تنها برای حساب‌های تجاری و بیزنس کاربرد دارد. برای استفاده از آن به صفحه موردنظر بروید. در اینجا ما از صفحه گوگل استفاده می‌کنیم. روی سه‌نقطه بالای سمت راست پروفایل بزنید و گزینه About this Account را انتخاب کنید.

بالا بردن امنیت پیج اینستا / بالا بردن امنیت اینستاگرام

در صفحه بعدی نرم افزار بالا بردن امنیت اینستاگرام، اطلاعاتی از آن حساب را مشاهده خواهید کرد.

بالا بردن امنیت پیج اینستا / امنیت دایرکت اینستاگرام

برای جلوگیری از هک پیج اینستاگرام، می‌توانید ببینید آن حساب چه تاریخی در اینستاگرام حساب باز کرده، در چه کشوری فعالیت می‌کند، تا به حال چند بار نام کاربری خود را تغییر داده و نام‌های قبلی آن چه بودند و همچنین با چه حساب‌هایی دنبال‌کنندگان مشترک دارد.

7. دسترسی سایت‌ها و برنامه‌های متفرقه را محدود کنید

یکی از روش‌های افزایش و بالا بردن امنیت اکانت اینستاگرام، مسدود کردن برنامه‌های متفرقه است که به حساب شما وصل هستند. بسیاری از آن‌ها برای ارائه سرویس‌ها از شما می‌خواهند آن‌ها را به حساب اینستا خود وصل کنید. با مراجعه به مسیر Settings > Security > Apps and Websites می‌توانید ببینید کدام برنامه‌ها در حال حاضر به حساب شما وصل هستند و کدام برنامه‌ها در گذشته به حسابتان دسترسی داشتند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
آموزش تشخیص هک واتساپ و رفع هک به صورت تصویری
تیم پلازا25 دی 1401 11:30
thumbnail
چگونه تایید دو مرحله ای جیمیل را فعال یا غیر فعال کنیم؟
محمد علی‌محمدی29 تیر 1401 09:30

سوالات متداول

1. امنیت اینستاگرام چقدر است؟

پاسخ این سوال بسته به خود شما و اینکه چقدر در بالا بردن امنیت پیج اینستا خود تلاش کردید دارد. اینستاگرام ابزارهای زیادی برای حفظ امنیت شما دارد و فقط کافی است از آن‌ها کمک بگیرید.

2. پشتیبانی امنیت اینستاگرام کجاست؟

در بخش Help Center اینستاگرام می‌توانید با پشتیبانی آن‌ها تماس برقرار کنید.

3. چگونه امنیت اینستاگرام بالا ببریم؟

انتخاب رمزعبور قدرتمند، فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای از مهمترین قدم‌هایی هستند که می‌توانید برای افزایش امنیت اکانت اینستاگرام خود انجام دهید.

سخن پایانی

یادگیری روش های افزایش امنیت پیج اینستاگرام برای حفظ حریم خصوصی و امنیت شما در این شبکه اجتماعی کار بسیار مهمی است. با کمک ابزارها و روش‌های بالا می‌توانید تا حد قابل توجهی حسابتان را از هکرها و افراد خطرناک دور نگه دارید. به خاطر داشته باشید که بالا بردن امنیت اینستاگرام احتیاج به هیچ نرم افزار اضافی ندارد و اینکار را حتما از طریق ابزارهای خود اینستاگرام انجام دهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
خدیجه شیخان
.
12 دی 1401، 22:19
پاسخ
0
0
lnstagram باز نشدم که هم مشکلدارم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402