آموزش جامع تنظیمات صدا نوتیفیکیشن در اینستاگرام

فعال کردن صدای زنگ اینستاگرام / تنظیمات صدای پیام اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تنظیمات صدا در اینستاگرام به‌شما این امکان را می‌دهد تا صدای پخش شده هنگام دریافت پیام یا نوتیفیکیشن را شخصی‌سازی کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه تنظیم صدا در این شبکه اجتماعی آشنا شویم.

نوتیفیکیشن‌ها بخش مهمی از سیستم‌عامل گوشی هستند. با استفاده از آن‌ها می‌توانید به محض این که یک کاربر دیگر با شما تعامل می‌کند، از طریق صدا یا لرزش گوشی از آن مطلع شوید. اما اگر جزو کاربرانی باشید که حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارند، ممکن است پس از مدت کوتاهی از تعداد زیاد نوتیفیکیشن‌ها، به‌خصوص صدای آن‌ها، کلافه شوید. با مراجعه به تنظیمات صدا در اینستاگرام می‌توانید صدای نوتیفیکیشن‌های داخل برنامه را شخصی‌سازی کنید. به این ترتیب می‌توانید یک صدای جداگانه برای آن‌ها تنظیم کنید یا این که به کل نوتیفیکیشن‌ها را بی‌صدا کنید. در این مطلب پلازا قصد داریم به نحوه انجام این کار بپردازیم.

فهرست مطالب

تنظیمات صدا در اینستاگرام؛ چگونه صدای اینستاگرام را قطع کنیم؟

بخش اعلان‌ها برای اینستاگرام به شما امکان می‌دهد هشدارها را برای طیف وسیعی از موارد مختلف، از جمله زمانی که روی پست‌های خود نظر می‌گیرید یا پیامی از اینستاگرام دریافت می‌کنید، روشن و خاموش کنید. اول از همه باید با نحوه مراجعه به تنظیمات نوتیفیکیشن شروع کنیم. برای دسترسی به این بخش ابتدا به پروفایل خود بروید و روی آیکون منو همبرگری (سه‌خط بالای سمت راست) کلیک کرده و گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید.

تنظیم صدا در اینستاگرام

در صفحه بعدی روی Notifications بزنید.

تنظیمات صدا در اینستاگرام

حالا به تنظیمات نوتیفیکیشن مربوط به لایک، پست و پیام دسترسی خواهید داشت.

تنظیم صدا در اینستاگرام

اما چگونه صدای اعلان های اینستاگرام را خاموش کنیم؟ با فعال کردن گزینه Pause all می‌توانید تمامی نوتیفیکیشن‌های دریافتی از اینستاگرام را غیرفعال و بی‌صدا کنید. پایین‌تر از این گزینه می‌توانید به گزینه Quiet Mode دسترسی داشته باشید. با کلیک روی آن می‌توانید یک بازه زمانی مشخص کنید تا در آن ساعات از سوی اینستا نوتیفیکیشن دریافت نکنید.

اما پایین‌تر می‌توانید به تنظیمات نوتیفیکیشن پست‌ها، استوری‌ها و لایک‌ها دسترسی داشته و هرکدام را به‌صورت جداگانه غیرفعال کنید.

تنظیمات صدای پست اینستاگرام آیفون و اندروید

با انتخاب گزینه Posts, stories and comments به تنظیمات صدا پست‌ها، استوری‌ها و کامنت‌ها دسترسی خواهید داشت. در صفحه مربوط به این گزینه از بخش اول یعنی قسمت Likes به تنظیمات نوتیفیکیشن مربوط به لایک‌های پست‌های خودتان دسترسی دارید.

برای غیرفعال کردن صدای لایک اینستا این گزینه را روی Off قرار دهید. اما اگر آن را روی From profiles I follow قرار دهید، تنها در صورتی که کاربرانی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید، پست را لایک کنند، نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید. گزینه From everyone نیز هر زمان که هر کاربری پست را لایک کند، شما را مطلع خواهد کرد.

تنظیمات صدا در اینستاگرام

تنظیمات سایر قسمت‌ها مثل لایک و کامنت روی تصاویری که در آن‌ها تگ شده‌اید و استوری‌ها و غیره نیز درست به همین ترتیب است.

تنظیمات صدای فالوورها؛ تنظیم صدا در اینستاگرام

با انتخاب گزینه بعدی در بخش نوتیفیکیشن، یعنی Following and followers می‌توانید به تنظیمات نوتیفیکیشن مربوط به دنبال‌کنندگان و کسانی که شما را دنبال می‌کنند دسترسی پیدا کنید. برای مثال می‌توانید نوتیفیکیشن مربوط به زمانی که درخواست فالو دریافت می‌کنید را خاموش کنید.

تنظیمات صدا در اینستاگرام

همچنین می‌توانید نوتیفیکیشن مربوط به زمانی که کاربران دیگر، درخواست فالو شما را قبول می‌کنند را نیز غیرفعال کنید.

چگونه صدای پیام اینستاگرام را فعال کنیم؟

بخش بعدی مربوط به Messages یا همان پیام‌های اینستاگرام است. در این قسمت می‌توانید تنظیمات پیام‌های اینستاگرام را تا حد زیادی شخصی‌سازی کنید. برای مثال برای بی صدا شدن پیام اینستاگرام می‌توانید گزینه Messages from individual and group chats را روی Off قرار دهید. یا برعکس برای فعال كردن صداي پيام اينستاگرام در ایفون و اندروید می‌توانید این گزینه را روی On بگذارید.

تنظیمات صدای پست اینستاگرام آیفون

علاوه بر این می‌توانید نوتیفیکیشن مربوط به درخواست چت یا گروه‌ها را نیز فعال یا غیرفعال کنید.

تنظیمات صدای زنگ اینستاگرام

گزینه بعدی گزینه Calls و مربوط به تنظیمات صدای زنگ یا تماس‌های ویدئویی در اینستاگرام است. با مراجعه به این صفحه می‌توانید صدای زنگ دریافتی برای تماس‌های ویدیویی را غیرفعال کنید.

تنظیمات صدا در اینستاگرام

یا تنها در صورتی که از پروفایل‌هایی که دنبال می‌کنید تماس دریافت کردید، اطلاع‌رسانی دریافت کنید.

تنظیمات نوتیفیکیشن لایو و ریلز اینستاگرام

گزینه بعدی Live and Reels است. در این بخش نیز می‌توانید نوتیفیکیشن مربوط به این موارد را غیر فعال کنید.

تنظیمات صدا در اینستاگرام

برای انجام این کار کافی است به این بخش مراجعه و موارد مدنظرتان را روی Off قرار دهید.

تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام

در بخش اول به نحوه بی صدا شدن دایرکت اینستاگرام و دیگر نوتیفیکیشن‌های مربوط به این برنامه پرداختیم. اما شما می‌توانید برای هرکدام از آن‌ها یک صدای متفاوت نیز انتخاب کنید. برای مثال برای نوتیفیکیشن دایرکت یک صدا و برای نوتیفیکیشن لایک‌ها یک صدای دیگر داشته باشید.

تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام اندروید

برای تغییر صدای نوتیفیکیشن در نسخه اندروید، کافی است در انتهای صفحه مربوط به تنظیمات صدا که در بالا به آن پرداختیم، روی گزینه Additional options in system settings بزنید. همچنین می‌توانید از تنظیمات گوشی به Apps رفته و پس از انتخاب Instagram روی Notifications بزنید تا به صفحه زیر برسید. در این صفحه باید گزینه Notification categories را انتخاب کنید.

تنظیم صدا در اینستاگرام

در صفحه بعدی به تنظیمات نوتیفیکیشن هرکدام از بخش‌ها مثل دایرکت، پیام‌ها و لایک‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.

تنظیمات صدا در اینستاگرام

برای مثال با انتخاب Comment likes می‌توانید صدا نوتیفیکیشن لایک و کامنت در اینستاگرام را تنظیم کنید.

تنظیم صدا در اینستاگرام

برای انجام این کار کافی است در صفحه بعدی روی Sound بزنید و صدای مدنظرتان را انتخاب کنید.

تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون

متاسفانه در نسخه iOS دست شما به اندازه اندروید برای تنظیم صدا اینستاگرام باز نیست. در حقیقت امکان اعمال صدای جداگانه برای نوتیفیکیشن برنامه‌ها وجود ندارد و شما باید صدای نوتیفیکیشن تمام برنامه‌ها را عوض کنید. برای انجام این کار به تنظیمات بروید و Sounds & Haptics را انتخاب کنید.

تنظیم صدا در اینستاگرام

در صفحه بعدی روی Text Tone کلیک کنید.

تنظیمات صدا در اینستاگرام

حالا می‌توانید صدای مدنظرتان را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که حتی در این صورت نیز ممکن است صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام تغییر نکند چرا که به گزارش برخی کاربران، امکان تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در iOS وجود ندارد و این صدا توسط خود برنامه انتخاب می‌شود.

سوالات متداول

1. علامت بی صدا در دایرکت اینستاگرام نشانه چیست؟

در صورتی که این علامت را روبه‌روی یک چت مشاهده می‌کنید، معنایش این است که پیام‌های دریافتی از آن شخص را بی‌صدا کرده‌اید. برای صدا دار کردن پیام‌ها به داخل صفحه چت بروید و روی نام آن کاربر در بالای صفحه بزنید. سپس در صفحه بعد گزینه Mute messages را غیرفعال کنید.

2. چگونه صدای پیام اینستاگرام را قطع کنیم؟

در برنامه به Settings > Notifications بروید. نوتیفیکیشن‌های مربوط به بخش پست‌ها، استوری‌ها و و کامنت‌ها را انتخاب و هرکدام را که می‌خواهید قطع کنید، روی Off قرار دهید.

3. چگونه صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام را عوض کنیم در ایفون؟

متاسفانه در آیفون امکان تنظیم صدا نوتیفیکیشن در اینستاگرام وجود ندارد. با این حال ممکن است بتوانید با تغییر Text tone در بخش نوتیفیکیشن، صدا را عوض کنید.

نتیجه‌گیری

از اینکه تا انتهای مطلب تنظیمات صدا در اینستاگرام، همراه ما بودید سپاسگذاریم و امیدواریم که با ثبت نظرات خود در قسمت کامنت‌ها ما را از نظرات مفید خود بهره‌مند کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران8 دیدگاه
avatar
میلمی
.
11 اسفند 1402، 08:52
پاسخ
0
0
من چند ماه هست صدای دایرکت اینستام قطع شده هر کاری کردم درست نشد تمام تیک‌ها هم روشنه ممنون میشم راهنمایی کنید
avatar
سارا
.
03 شهریور 1401، 21:48
پاسخ
0
0
اینستاگرام یک شبکه مجازی متفاوته و با اپلیکیشن‌های دیگه فرق داره. تا حدی شبیه فیسبوک هست اما استقبال از اینستاگرام بی سابقه بوده. بیشتر اینستاگرام برمبنای تاسیس بیزینس و ارتباط با افراد از طریق معرفی محصول هست. اینستاگرام صداهای متفاوتی داره خیلی خوبه که میشه این صداها رو قطع و وصل کرد. کاش میشد هر کدوم از پیام‌ها رو توی دایرکت به تنهایی مثل تلگرام میوت کرد اما متاسفانه این قابلیت رو نداره.
avatar
.
02 شهریور 1401، 21:35
پاسخ
0
0
من قبلا کمتر از اینستاگرام استفاده میکردم واسه همین کمتر نوتیف داشتم و انقدر اذیتم نمی کرد اما الان با استفاده بیشتر از اینستاگرام مدام نوتیف دارم ازش و خیلی رو اعصابمه میوت کردنش هم یه بدبختیه میبینی دایرکت واجب داری ولی خیلی وقته جواب ندادی حالا که فهمیدم میشه صدای نوتیف هارو تغییر داد این کارو میکنم و فقط دایرکتامو جواب میدم وقتایی هم که حتی وقت جواب دادن دایرکت ندارم کلا صدای اعلان اینستاگرامو میبندم و راحت به زندگیم می رسم مرسی ازینکه انقدر شفاف راهکار های کاربردی آموزش میدین .
avatar
مریم
.
01 شهریور 1401، 20:26
پاسخ
0
0
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی خیلی محبوبه که مخاطبان بسیار زیادی داره. اینستاگرام مثل سایر شبکه‌ها فقط برای ارتباط با مخاطبان اندک نیست بلکه مخاطبین اینستاگرام تقریبا همه مردم جهان هستن. برای تشخیص نوتیفیکیشن‌های مختلف اینستاگرام باید اعلان‌های متفاوت بگذاریم تا فرق صدای دایرکت و لایک و پست جدید رو متوجه بشیم. خیلی خوب اینجا گفتین که چجوری صداها رو تغییر بدیم.
avatar
عالیه
.
30 مرداد 1401، 11:23
پاسخ
0
0
من کسب و کارم توی اینستاگرامه و روزانه نوتیفیکیشن‌های زیادی از اینستاگرام دریافت می‌کنم. گاهی انقدر پیام‌ها زیادن که ندیده از دست میرن. اما بعضی از نوتیفیکیشن‌ها برام اهمیت بیشتری داره. من دوست دارم اعلان دایرکت رو بشنوم اما لایک و کامنت رو سایلنت کنم. داشتم سرچ میکردم چگونه صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام را عوض کنیم در ایفون که سایت پلازا رو دیدم. واقعا خیلی عالی راهنمایی کردین. دیگه راحت شدم و لازم نیست با صدای هر زنگ گوشیم از جام بلند شم.
نمایش 3 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402