اینستاگرام قابلیت غیرفعال کردن صدا و تصویر در لایو را اضافه می‌کند!

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اینستاگرام در جدیدترین به روز رسانی خود قابلیت لایو صوتی اینستاگرام را اضافه می‌کند! بیایید ببینیم اینستاگرام چه برنامه‌هایی برای رقابت با برنامه‌هایی مانند کلاب هاوس دارد؟

اینستاگرام غیرفعال کردن تصویر در لایو اینستاگرام و همچنین قطع صدا در لایو را اضافه می‌کند. بنظر می‌آید این حرکت اینستاگرام برای رقابت با کلاب‌هاوس بوده که این روزها به محبوبیتی روز افزون دست پیدا کرده است. همانطور که تلگرام با افزودن ویژگی گفتگوی صوتی گروهی و توییتر با افزودن ویژگی Spaces قصد رقابت با کلاب هاوس را دارند. به این ترتیب به کمک این ویژگی جدید اینستاگرام شما می‌توانید در صورت نیاز هنگام لایو میکروفون و یا دوربین خود را قطع نمایید. در این مقاله از پلازا، با آموزش لایو صوتی اینستا همراه شما هستیم. بیایید ببینیم این قابلیت چطور عمل می‌کند.

در ادامه می‌خوانید:

لایو اینستاگرام چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

پیش از اینکه به لایو صوتی اینستاگرام بپردازیم بهتر است ابتدا لایو را معرفی کنیم. لایو استوری‌های اینستاگرام شما را قادر می‌سازند که به صورت زنده و در لحظه با دوستان و فالورهای خود ارتباط برقرار کنید. برای داشتن یک لایو استوری، تنها لازم است از چند گام ساده از طریق دوربین استوری‌های خود استفاده کنید. بعلاوه پس از خاتمه یافتن این لایو استوری و با انتخاب شما، این ویدیو کاملا ناپدید خواهد شد.

برای اینکه یک لاو داشته باشید، صفحه اصلی اینستاگرام را به سمت راست بکشید تا وارد قسمت دوربین استوری‌ها شوید. سپس از پایین صفحه گزینه لایو را انتخاب کنید و با شروع ویدیو، فالورهای شما می‌توانند به صورت زنده ویدیویی که به اشتراک می‌گذارید را مشاهده کنند. بعلاوه هنگامی که شما لایو را شروع می‌کنید، فالورهای شما یک اعلان درباره اینکه شما یک لایو استوری شروع کرده اید دریافت می‌کنند.

لایو صوتی اینیستاگرام

همچنین در حین اینکه این لایو استوری را به اشتراک می‌گذارید، افراد می‌توانند با شما تعامل داشته باشند و برای شما کامنت بگذارند. البته شما می‌توانید قسمت کامنت‌ها را مسدود کنید. همچنین می‌توانید یکی از کامنت‌ها را که مدنظر دارید در بالای همه کامنت‌ها پین کنید و به این صورت هرکسی که وارد این لایو استوری شود، می‌تواند این کامنت را مشاهده کند.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در لایو اینستاگرام وجود دارد، این است که می‌توانید یک نفر دیگر را به این لایو استوری ملحق کنید. که بهترین فضا را برای انجام مصاحبات و کارهای مشابه فراهم می‌کند. با همه قابلیت‌هایی که لایو اینستاگرامی دارد، تا همین حالا هم فضای خوبی برای انتشار محتواهای تصویری به صورت زنده بوده‌ است. حالا که ویژگی لایو صوتی اینستاگرام هم به این مجموعه اضافه شده است، لایوهای اینستاگرامی حتی بیش از پیش پرکاربرد شده‌اند.

لایو صوتی اینستاگرام

قابلیت لایو صوتی اینستاگرام و خاموش کردن تصویر در لایو

فیس بوک در کپی کردن ویژگی‌های اپلیکیشن‌های رقیبش سابقه‌ای طولانی دارد. برای مثال ویژگی استوری که از اسنپ‌چت کپی کرده است و یا Reels اینستاگرام که از تیک‌تاک کپی شده است. و حالا هم برای رقابت با کلاب هاوس، ویژگی‌های جدیدی به لایو خود می‌افزاید. قابلیت قطع کردن میکروفون و غیرفعال کردن تصویر در لایو اینستا، مسلما منتظران بسیاری داشته است. به خصوص افرادی که جلسات آنلاین در این فضا برگزار می‌کنند بیشترین بهره را از این ویژگی خواهند برد.

با قابلیت لایو صوتی اینستاگرام و قطع کردن تصویر، کاربران می‌توانند بدون نگرانی حین این جلسات آنلاین به کارهای خود بپردازند. بعلاوه بسیاری از افراد تمایلی به نشان دادن چهره خود در جلوی دوربین ندارند و حالا می‌توانند از این ویژگی به نفع خود استفاده کنند.

لایو صوتی اینستاگرام

بعلاوه، قطع کردن صدا هم می‌تواند برای این افراد بسیار کارآمد باشد. ممکن است یکی از کاربران حاضر در یک لایو چند نفره نیاز داشته باشد که با تلفن صحبت کند و یا سر و صدای محیطی بالایی داشته باشد. بنابراین به کمک این قابلیت، کیفیت لایو‌ها هم بیشتر شده و تمرکز در این لایوها آسان‌تر خواهد بود. آنطور که بنظر می‌آید اینستاگرام در پی اضافه کردن قابلیت‌های کاربردی بسیاری در هفته‌های اخیر بوده است. همانطور که مدتی پیش اعلام کرده بود که قابلیت لایو 4 نفره را نیز اضافه خواهد کرد.

لایو صوتی اینستاگرام چطور فعال می‌شود؟

بسیاری از کاربران علاقه‌ای به نشان دادن چهره خود ندارند. بنابراین یکی از بهترین ویژگی‌هایی که اینستاگرام می‌توانست به این برنامه اضافه کند، قابلیت قطع میکروفون و تصویر است. البته تفاوت‌هایی میان این قابلیت در لایو اینستاگرام و قابلیت مشابه در کلاب هاوس وجود دارد. به عنوان مثال امکان ملحق شدن به گفتگو آنطور که در کلاب هاوس وجود دارد، در اینستاگرام وجود ندارد.

همچنین بخوانید :

کل پروسه راه اندازی لایو صوتی اینستاگرام و داشتن لایو بدون تصویر در اینستاگرام بسیار ساده است. کافی است روی گزینه دوربین برای خاموش کردن تصویر و برای قطع کردن صدا روی گزینه میکروفن ضربه بزنید و با خیال راحت به کارهای اضطراری خود بپردازید.

لایو صوتی اینستاگرام

باید گفت که این اولین ویژگی اضافه شده به اینستاگرام برای کشاندن افراد سازنده به این پلتفرم به جای کلاب هاوس نبوده است. در ماه مارس هم اینستاگرام اعلام کرد که لایو روم‌های تا چهار نفره را به اینستاگرام اضافه خواهد کرد که بهترین فضا را برای برگزاری جلسات کاری و چند نفره ایجاد می‌کند.

کلام آخر

فعال کردن لایو صوتی Instagram در واقع در راستای تلاش‌های فیس‌بوک برای رقابت موفق‌تر با کلاب هاوس است که این روزها بیش از همیشه در بین مردم محبوبیت دارد. قطع کردن تصویر و داشتن یک لایو صوتی اینستاگرام می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای به خصوص برای کسانی که به طور مکرر در جلسه‌های آنلاین در این فضا حضور دارند داشته باشد. نظر شما درباره این ویژگی جدید لایوهای اینستاگرام چیست؟ بنظر شما اینستاگرام به چه ویژگی‌های دیگری نیازمند است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402