سخت ترین بازی جهان؛ با بازی های سخت کامپیوتری آشنا شوید

سخت ترین بازی دنیا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در عرصه ویدئو گیم، همواره مخاطبانی وجود دارند که می‌خواهند توسط سخت ترین بازی های دنیا به چالش کشیده شوند. به همین دلیل در این مطلب، فهرستی از سخت ترین بازی های جهان را بررسی خواهیم کرد.

این یک واقعیت است که بازی‌های ویدیویی از آن‌چه در حال حاضر هستند در زمانی نه چندان دور سخت‌تر بودند. با گسترده‌تر شدن صنعت گیمینگ و افزایش هرچه بیشتر مخاطبان آن از سراسر دنیا، بازی‌های کامپیوتری و به خصوص بازی‌های شرکت‌های بزرگ به تدریج به سمت کاهش درجه سختی برای جذب مخاطبان بیشتر گرایش پیدا کرده‌اند. به عبارت دیگر این روزها اگر به دنبال «چالش» باشید باید درجه سختی بازی مورد نظر را به Hard تغییر دهید که آن‌هم اکثر اوقات به معنای دشمنان بیشتر و گلوله‌های کمتر است. اما می‌توان گفت «چالش» واقعی زمانی است که بازی مورد نظر از ابتدا «سخت» طراحی شده باشد؛ به این معنی که برای پیشروی در آن به جای تغییر درجه سختی نیازمند خلاقیت و دقت هرچه بیشتر باشید. با پلازا باشید تا تعدادی از سخت ترین بازی های جهان را با همدیگر بررسی کنیم.

فهرست مطالب

 


سخت ترین بازی های ویدیویی دنیا


17. بازی Sifu سیفو

Sifu

بازی سیفو به تردید یکی از سخت ترین بازی جهان برای کامپیوتر و کنسول‌ها بوده که لازم است بدانید این عنوان با برخورداری از سبک نوآورانه توانسته امتیاز خوبی را در سال انتشار خود کسب کند. ماهیت و سبک بازی بدین شکل بوده که شما در نقش یک مبارز کونگ فو باید به دنبال شکست دادن رقبا و دشمنان خود باشید. در صورت شکست خوردن در مراحل بازی، ورود بعدی شما با شکل و شمایل متفاوت‌تری همراه خواهد بود که باید در این زمینه به تمرین‌های بیشتری بپردازید تا بتوانید مهارت‌های جدیدی را کسب کنید که با گذشت زمان چهره و جثه شما مسن‌تر خواهد شد.

گیم پلی دشوار این بازی می‌تواند هر گیمر مبارزه‌ای را به چالش بکشد زیرا در طول مراحل پیچیده بازی با اشخاصی مواجه خواهید شد که از مهارت‌های جدید و ناشناخته دنیای رزمی برخوردار هستند. یکی از حسن‌های اصلی بازی که سبب فروش بالاتر آن شد مهارت‌های ناشناخته بوده است که در این زمینه با تلفیق دکمه‌های موجود می‌توانید به مهارت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید و از قدرت و مهارت به دست آمده به دنبال شکست دادن رقبا باشید.

طراحی دیدنی و صداگذاری عالی سبب به وجود آمدن گیم پلی بسیار خوبی در بازی شده که لازم است بدانید این بازی در میان بهترین بازی‌های جهان از رتبه خوبی برخوردار بوده است. بازی بر اساس سطح گیم پلی شما قابل تنظیم بوده که اگر آن را روی سخت‌ترین حالت قرار دهید قطعاً در طول هر بازی به دفعات شکست خواهید خورد و این موضوع می‌تواند سبب سرگرمی شما برای مدت زمان طولانی شود. ناگفته نماند که بسته‌های الحاقی مختلفی برای بازی سیفو در نظر گرفته شده که آخرین نسخه آن می‌تواند شما را با گیم پلی مناسب و چالش برانگیزی مواجه نماید. با اینکه بازی سیفو فقط یک نسخه داشته توانسته در میان بهترین بازی‌های مبارزه‌ای که از عناوین متعددی برخوردار بوده‌اند قرار بگیرد و جایگاه بسیار مناسبی را کسب نماید.

16. بازی Nioh 2 نی‌او ۲

سخت ترین بازی های جهان

اولین عنوان از لیست 16 عددی سخت‌ ترین بازی های جهان مطعلق به بازی Nioh 2 است. در حالی که Nioh زیر چتر سری بازی‌های چالش برانگیز Soulsborne قرار می‌گیرد، اما به دلیل داشتن یک سیستم مبارزه منحصر به فرد، توانسته هویت خود را حفظ کند. در این بازی، بازیکن باید به تناسب دشمنی که رو به رویش قرار دارد، ضربات خاصی را وارد کند که البته این کار، سخت ترین کار در این بازی محسوب می‌شود. علاوه‌براین، سیستم مبارزه بازی به گونه‌ای است که برای تسلط بر آن نیاز به ساعت‌ها زمان و تمرین خواهید داشت.

خوشبختانه Nioh به آن دسته عناوینی تبدیل نشد که از منتقدان نمره بالا دریافت سازد اما از حیث فروش ضعیف ظاهر شود. با گذشت چیزی نزدیک به سه سال از عرضه رسمی بازی، عنوان Nioh چیزی نزدیک به ۳ میلیون نسخه در سرتاسر جهان موفق به فروش شد که با توجه به سبک خاص بازی و سختی بی‌رحمانه آن، عدد قابل‌قبول و رضایت بخشی به شمار می‌آید.

15. بازی Dark Souls II دارک سولز 2

سخت ترین بازی های جهان \ سخت ترین بازی های کامپیوتری \ سخت ترین بازی های تاریخ

پانزدهمین عنوان لیست سخت‌ ترین بازی های تاریخ بازی Dark Souls II است که سومین بازی از سری Souls استودیو From Software محسوب ‌می‌شود که در سال 2014 برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. از منظر داستانی هیچ ارتباط مستقیمی میان بازی‌ Dark Souls II و بازی‌های دیگر سری وجود ندارد. همچنین این بازی از سرورهای چندنفره اختصاصی بهره‌مند است.

وقایع بازی در سرزمین Drangleic رخ می‌دهند و هر دو حالت بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) و بازیکن در برابر محیط (PvE) در بازی Dark Souls II وجود دارند و مکانیزم Co-op نیز در برخی قسمت ها استفاده شده است. همانند عناوین قبلی، بازی Dark Souls II نیز از منظر گیم‌پلی چالش‌برانگیز است؛ با این تفاوت که از منظر بصری و همچنین سیستم هوش مصنوعی (AI) نسبت به عناوین قبلی بهتر شده است. اگر به سخت ترین بازی های PS4 علاقه‌مندید، Dark Souls II را نیز حتما به لیست بازی خود اضافه کنید.

14. بازی Demon’s Souls ارواح شیطانی

سخت ترین بازی های جهان \ سخت ترین بازی های کامپیوتری \ سخت ترین بازی های تاریخ

چهاردهمین بازی لیست ما عنوان دیگری از استودیو From Software با نام Demon’s Souls است که در ژانر اکشن‌ نقش‌آفرینی و به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن 3 منتشر شده است. داستان بازی Demon’s Souls در Boletoria رخ می‌دهد؛ سرزمینی که تحت تسلط موجودی شرور به نام «Old One» قرار گرفته است.

بازیکنان در این بازی در نقش قهرمانی قرار می‌گیرند که وظیفه دارد سرزمین Boletoria را از نیروهای تاریک حاکم بر آن رهایی بخشد. گیم‌پلی بازی تاکید زیادی روی مکانیزم مرگ و ریسپاون (Respawn) در حین مبارزات چالش برانگیز دارد. حالت چندنفره نیز در بازی وجود دارد که حول محور مبارزات بازیکن در برابر بازیکن (PVP) و همچنین مکانیزم Co-op می‌چرخد. Demon’s Souls نیز همانند اکثر بازی‌های استودیو From Software یک بازی چالش‌برانگیز و سخت محسوب می‌شود.

13. بازی Punch-Out!! پانچ اوت

سخت ترین بازی های جهان \ سخت ترین بازی های کامپیوتری \ سخت ترین بازی های تاریخ

عنوان سیزدهم لیست ما یک بازی به سبک ورزشی است که در سال 1987 توسط نینتندو برای پلتفرم NES ساخته و منتشر شد. قهرمان کاور و همچنین رقیب نهایی شما در بازی بوکسر افسانه‌ای دنیای مشت‌زنی یعنی مایک تایسون (Mike Tyson) است که قابلیت‌هایتان را به چالش خواهد کشید.

خود شما نیز کنترل فردی به نام Little Mac را بر عهده خواهید داشت و وظیفه دارید با پیروزی در برابر حریف‌های مختلف نهایتا به مصاف مایک تایسون بروید. گیم‌پلی بازی تا نقطه‌ای برایتان جذاب و دلنشین خواهد بود؛ اما وقتی به رویارویی با تایسون برسید اوضاع کمی متفاوت خواهد شد؛ چرا که از میدان به در کردن او کار ساده‌ای نیست و خبر بد این‌که اگر در مقابل او شکست بخورید باید بازی را از نو شروع کنید!

12. بازی Contra کنترا

سخت ترین بازی های کامپیوتری

عضو دوازدهم لیست سخت ترین بازی های تاریخ دنیا یک بازی دیگر به سبک Run and Gun است که توسط کونامی در سال 1987 برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده است. در بازی کنترا یک افسر نظامی را کنترل می‌کنید که دارای یک اسلحه با گلوله‌های نامحدود است. بازی در ابتدا آسان به نظر می‌رسد؛ اما سپس به این نتیجه می‌رسید که یک ضربه از طرف دشمن کافی است تا درجا بمیرید.

بازی Contra در زمان انتشار خود عنوان مورد علاقه‌ افرادی بود که به دنبال یک پلتفرمر سخت با قواعد چالش‌برانگیز بودند. این بازی همچنین از نخستین عناوینی است که برای اولین بار بازی دو نفر به صورت همزمان را برایمان معرفی کرد. برای به پایان رساندن بازی کنترا نیازمند وقت و انرژی زیادی خواهید بود؛ اما در عین حال لذت بی‌حد و حصری نیز خواهید برد.

11. بازی Bloodborne بلادبورن

Bloodborne

یازدهمین عضو لیست سخت ترین بازی های کامپیوتری دنیا عنوان دیگری از استودیو From Software با نام Bloodborne است که به سبک اکشن نقش‌آفرینی طراحی شده است. شخصیت اصلی بازی مردی ملقب به شکارچی (Hunter) است که برای جستجویی ماده‌ای به نام Paleblood به شهر Yharnam می‌رود؛ اما به زودی کشف می‌کند که ساکنان این شهر در اثر طاعونی فراگیر تبدیل به هیولاهای وحشتناک شده‌اند.

ماموریت شما در بازی Bloodborne جنگ با موجودات شهر Yharnam و فرار از کابوسی است که گرفتار آن شده‌اید. همانند بازی‌های دیگر استودیو From Software برای پیشروی در این عنوان نیز نیازمند دقت، مقاومت و صبر هستید. بازی Bloodborne به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن 4 عرضه شده است.

10. بازی Mega Man مگا من

سخت ترین بازی های جهان \ سخت ترین بازی های کامپیوتری \ سخت ترین بازی های تاریخ

بازی مگا‌من از دیگر اعضای لیست سخت ترین بازی کامپیوتری جهان است که در سال 1987 برای پلتفرم NES منتشر شد. سازنده بازی کپکام بوده و سبک آن اکشن پلتفرمر محسوب می‌شود. مگامن در رابطه با قهرمانی با همین نام است که وظیفه دارد دنیا را از دست ربات‌های فردی به نام دکتر ویلی (Dr. Wily) نجات دهد.

مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی مگامن دویدن، پرش و شلیک‌کردن گلوله محسوب می‌شوند که از آن‌ها باید برای از بین بردن یک‌سری باس با نام ربات‌مستر (Robot Master) استفاده کنید. از جمله مواردی که بازی مگامن را سخت می‌کنند به می‌توان به نیازمندی برای واکنش سریع و همچنین به خاطرسپردن جایگاه‌های دشمن اشاره کرد که با نبود چک پوینت (Checkpoint) در بازی و دشمنان سمج آن دوچندان می‌شود. بازی مگامن با ترکیب موارد گفته شده یکی از چالش‌برانگیزترین سری بازی‌ها در ژانر خود محسوب می‌شود.

9. بازی Sekiro: Shadows Die Twice سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند

Sekiro shadows die twice / بازی سکیرو

عضو نهم لیست سخت‌ ترین بازی های دنیا، عنوان دیگری از استودیو From Software با نام Sekiro: Shadows Die Twice است که حتی از بازی‌های قبلی این استودیو همانند Dark Souls و Bloodborne نیز سخت‌تر محسوب می‌شود. بازی سکیرو درباره یک شینوبی با همین نام (Sekiro) است که به دنبال انتقام گرفتن از یک سامورایی بوده که اربابش را ربوده است.

در مقایسه با دیگر بازی‌های From Software بازی سکیرو عاری از المان‌های نقش آفرینی و همچنین المان‌های بازی چندنفره است. تمرکز اصلی بازی روی مقوله مبارزه است که در عین چالش‌برانگیز بودن، پاداش‌دهنده است. برای لذت بردن از بازی سکیرو باید صبور باشید؛ چراکه برخی از نبردهای آن ممکن است ساعت‌ها به درازا بکشد که آزمایشی واقعی در رابطه با صبر، مهارت و مقاومت شماست. اگر به عناوین قبلی استودیو From Software علاقه‌ دارید سخت ترین بازی جهان PS4 یعنی Sekiro: Shadows Die Twice را نیز حتما امتحان کنید. برای خواندن اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده گیم پلی سخت ترین بازی دنیا یعنی سکیرو می‌توانید سری به این صفحه بزنید.

8. بازی Castlevania کسلوانیا

سخت ترین بازی های تاریخ

هشتمین عضو لیست سخت ترین بازی های کامپیوتری دنیا Castlevania نام دارد که در ژاپن با اسم Akumajou Dracula شناخته می‌شود و یک بازی به سبک اکشن پلتفرمر است که توسط کونامی در سال 1986 برای پلتفرم‌‌های مختلف منتشر شد. در بازی Castlevania فردی به نام سیمون بلمونت (Simon Belmont) را کنترل می‌کنید که ماموریتش از بین بردن خوناشامی به نام کنت دراکولا (Count Dracula) است.

بازی Castlevania با انتشار خود موفقیت مالی خوبی برای سازندگانش به ارمغان آورد و بسیاری از منتقدین نیز آن را تحسین کردند؛ تا آن‌جا که از منظر بسیاری از افراد این بازی جزو یکی از برترین بازی‌های ویدیویی تاریخ محسوب می‌شود. گیم‌پلی بازی بر اساس قواعد بازی‌های پلتفرمر طراحی شده است و سرمشق بازی‌هایی مختلفی بعد از خود قرار گرفته است. اگر به دنبال تجربه عنوانی ناب و باکیفیت و در عین حال چالش‌برانگیز باشید، بازی Castlevania گزینه مناسبی است.

7. بازی Super Ghouls’n Ghosts سوپر قولزن گوست

سخت ترین بازی های جهان \ سخت ترین بازی های کامپیوتری \ سخت ترین بازی های تاریخ

عضو هفتم لیست سخت ترین بازی های جهان Super Ghouls’n Ghosts نام دارد که با نام Chomakaimura و به عنوان یک بازی پلتفرمر دو بعدی برای کنسول NES توسط کپکام در ژاپن عرضه شد. این بازی سومین عنوان سری است و در آن کنترل شوالیه‌ای با نام آرتور را به دست می‌گیرید و بار دیگر ماموریت دارید که پرنسس را از دست شیاطین نجات دهید.

آرتور بازی را با زرهی معمولی شروع می‌کند و در طول بازی اجازه دارید که زره خود را سه بار ارتقا دهید؛ اما با وجود ارتقاهایی که انجام می‌دهید در هرکجای بازی که باشید یک تماس با دشمنان کافی است تا زره‌تان از کار بیفتد و بدون لباس شوید که در این صورت نیز اگر یک بار دیگر با دشمنان برخورد کنید خواهید مرد. همچنین برای رویارویی با باس نهایی بازی که ساردیوس (Sardius) نام دارد باید آن را دوبار تمام کنید.

6. بازی Teenage Mutant Ninja Turtles لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته

سخت ترین بازی های کامپیوتری

عضو دیگر لیست سخت‌ ترین بازی های دنیا چهار لاک‌پشت قهرمان (TMNT) نام دارد که در ژانر پلتفرمر دوبعدی و برای اولین بار در سال 1989 توسط کونامی برای پلتفرم NES منتشر شد. بازی بر اساس سری انیمیشن محبوبی به همین نام ساخته شده است و فارغ از سختی بیش از حد برخی از مراحل خود با توجه به استانداردهای آن زمان هم از نظر جلوه‌های بصری و هم از نظر گیم‌پلی در سطح بالایی قرار دارد.

داستان بازی ماجرای چهار لاک‌پشت قهرمان با نام‌های لئوناردو، رافائل، میکل‌آنجلو و دوناتلو را روایت می‌کند که طی یک ماموریت به دنبال اسلحه‌ای سحرآمیز هستند که در دست دشمنی به نام شردر (Shredder) قرار دارد و توانایی آن را دارد که اسپلینتر (استاد لاک‌پشت‌‌ها) را دوباره به حالت انسانی خود بازگرداند. اگر به لاک‌پشت‌های قهرمان علاقه‌ دارید و همچنین در نظر دارید یک بازی چالش‌برانگیز با گیم‌پلی سطح بالا تجربه کنید، تجربه بازی لاک‌پشت‌های قهرمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

5. بازی Ninja Gaiden: Black نینجا گایدن: مشکی

Ninja Gaiden Black

اولین نسخه از بازسازی سه‌بعدی بازی پلتفرمر نینجا گایدن (Ninja Gaiden) که در سال 2004 برای پلتفرم Xbox منتشر شد جزو دیگر اعضای سخت ترین بازی های جهان محسوب می‌شود و بنابر تجربه افراد مختلف از این عنوان چالش‌برانگیز، عده‌ای گفته‌اند بازی چنان سخت است که در رویارویی با اولین باس (Boss) آن دچار مشکل شده‌اند.

گیم‌پلی بازی نینجا گایدن بر اساس قواعد ژانر Hack & Slash طراحی شده و از جمله عوامل کلیدی برای موفقیت در آن، زمان‌بندی دقیق حملات به همراه استفاده درست از ویژگی‌های دفع حمله (Block و Parry) است. سریع بودن دشمنان بازی از دیگر عوامل سختی آن محسوب می‌شود. با وجود این‌ها طراحی خوب بازی سبب می‌شود سختی آن را به جان خریده و تا آخر بازی پیش بروید.

4. بازی Cuphead کله‌فنجونی

سخت ترین بازی های جهان \ سخت ترین بازی های کامپیوتری \ سخت ترین بازی های تاریخ

بازی Cuphead عضو دیگر سخت ترین بازی های جهان همانند بازی Ghosts’n Goblins یک عنوان دیگر به سبک Run and Gun است که توسط کمپانی StudioMDHR ساخته و منتشر شده است. بازی در سپتامبر 2017 برای کامپیوتر و ایکس باکس وان، در اکتبر 2018 برای سیستم عامل macOS و در آپریل 2019 برای پلتفرم نینتندو سوییچ عرضه شد.

روند بازی به شکلی‌ است که یک یا دو بازیکن کنترل شخصیتی به نام کاپ‌هد (Cuphead) و برادرش ماگ‌من (Mugman) را برعهده می‌گیرند و وظیفه دارند طی مراحل مختلف به جنگ با نیروهای شرور بپردازند. از منظر گیم‌پلی بازی Cuphead شباهت زیادی به عناوین کلاسیک آرکید دارد. بازی Cuphead شما را مجبور به یادگرفتن یکسری الگوی حرکتی و به خاطرسپردن آن‌ها می‌کند و برای پیشروی در آن باید حرکات گفته شده را مو‌به‌مو انجام دهید وگرنه به شکل بی‌رحمانه‌ای توسط مکانیزم‌های موجود در بازی مجازات خواهید شد. اگر به بازی های سخت کامپیوتر و چالشی علاقه‌مندید، Cuphead را حتما امتحان کنید.

3. بازی Battletoads بتلتودز

سخت ترین بازی های جهان \ سخت ترین بازی های کامپیوتری \ سخت ترین بازی های تاریخ

بازی Battletoads که سومین عضو لیست سخت ترین بازی های دنیا محسوب می‌شود ماجرای سه لاک‌پشت شبه‌انسان با نام‌های رش (Rash)، زیتز (Zitz) و پیمپل (Pimple) را روایت می‌کند که علیه ملکه تاریکی (Dark Queen) و سپاه موجودات فضایی‌اش به پامی‌خیرند. Battletoads یکی از بهترین بازی‌های زمان خود و یکی از باکیفیت‌ترین بازی‌های ساخته شده برای کنسول NES محسوب می‌شود که سازندگان آن برای رقابت با بازی چهار لاک‌پشت قهرمان (TMNT) این عنوان را عرضه بازار کردند.

از عواملی که بازی Battletoads را سخت می‌کنند می‌توان به محدود بودن جان‌‌ها و همچنین نیاز به واکنش‌های سریع را نام برد. جالب است بدانید مایکروسافت در E3 2018 اعلام کرده است که عنوان جدیدی از بازی در سال 2019 برای کامپیوتر و ایکس‌‌باکس وان در راه است.

2. بازی Dark Souls دارک سولز

dark souls remastered

دومین عضو لیست سخت ترین بازی های جهان بازی Dark Souls است که بدون‌شک اکثر افرادی که آن را تجربه کرده‌اند در سخت بودن بازی هم‌نظرند. این بازی که توسط استودیو FromSoftware در ژاپن و برای پلتفرم‌های پلی ‌استیشن 3، ایکس‌ باکس 360 و کامپیوتر ساخته و منتشر شده است، در سرزمین خیالی لوردران (Lordran) اتفاق می‌افتد، جایی که بازیکن‌ها در نقش یک شخصیت نفرین شده Undead وظیفه دارند به سفری اکتشافی برای پیدا کردن سرنوشت گونه‌ خود دست بزنند.

از جمله عواملی که بازی Dark Souls را در گروه بازی های سخت برای کامپیوتر قرار می‌دهد، دشمنان آن و به خصوص هیولاهای پایانی آن هستند که در اغلب موارد با یکی دو ضربه می‌توانند شما را از پای درآورند. بازی Dark Souls از جمله سخت ترین بازی های PC است که برای بازی کردنش علاوه بر مهارت نیازمند حوصله فراوان خواهید بود. اگر به بازی‌های چالش برانگیز و در عین حال با طراحی خوب علاقه‌مندید بازی Dark Souls را از دست ندهید.

1. بازی Ghosts’n Goblins گوست گوبلینز

سخت ترین بازی های جهان \ سخت ترین بازی های کامپیوتری \ سخت ترین بازی های تاریخ

اولین عضو لیست سخت ترین بازی های دنیا Ghosts’n Goblins نام دارد. ژانر بازی پلتفرمر دوبعدی و یا به بیان دقیتر Run and Gun محسوب‌ می‌شود. شخصیت اصلی بازی شوالیه‌ای به نام آرتور است که ماموریت دارد پرنسسی با نام پرین‌ پرین (Prin-Prin) را از چنگ یک شاه شیطانی به اسم آستاروث (Astaroth) نجات دهد.

از جمله مواردی که بازی Ghosts’n Goblins را سخت می‌کنند دشمنان بی‌رحم، محدودیت زمانی و هیولای پایانی بازی است که به زعم بسیاری از افرادی که بازی را تجربه کرده‌اند، توسط خود شیطان طراحی شده است! اگر به بازی‌های پلتفرمر دوبعدی از نوع سخت علاقه‌مند باشید، بازی Ghosts’n Goblins را که در زمان خود برای پلتفرم‌‌هایی همانند آرکید، NES و C64 منتشر شده بود امتحان کنید.

سخن پایانی

بطور کلی در این مطلب سعی کردیم تا تعدادی از سخت ترین بازی های جهان را برایتان لیست کنیم. امیدواریم از لیست بازی‌هایی که برایتان معرفی کردیم لذت برده و برای تجربه این عناوین ترغیب شده باشید. البته بازی‌های سخت زیادند و صرفا به عناوین گفته شده محدود نمی‌شوند؛ با این وجود سعی کردیم بازی‌هایی را برایتان معرفی کنیم که علاوه بر سخت بودن از منظرهای گوناگون نیز دارای کیفیت باشند و یا به عبارت بهتر، سختی موجود در آن‌ها «لذت‌بخش» باشد. امیدواریم اگر تصمیم به تجربه بازی‌های گفته شده گرفتید در میانه راه آن‌ها را رها نکنید چراکه اکثر اوقات سختی این بازی‌ها در نهایت پاداش‌دهنده است.

نظر شما راجع به سخت ترین بازی های جهان چیست؟ نظرات خود را می‌توانید از طریق بخش کامنت‌‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
امیر
.
01 تیر 1401، 10:37
پاسخ
0
0
داداشم شما خیلی با حالی پس الدن رینگ چی شد تو بیشتر بازی هایی که ساخته دست میازاکی بود رو گفتی چرا الدن رینگ نیاوردی بهترین شاهکار میازاکی
avatar
محمد امین
.
23 بهمن 1399، 07:16
پاسخ
1
0
داداش hellpoint رو فراموش کردی؟
avatar
Mohammad gamer
.
24 آبان 1399، 04:22
پاسخ
0
1
من خیلی بازی هارو تموم کردم ولی بازی سکیرو از دارک سولز ۲ راحت تره دارو سولز ها خیلی با حال و سخت تر هستند ولی بازی سکیرو خیلی بازی جذابی هستشممنون از سایت خوبتون
avatar
آرمین
.
02 شهریور 1399، 22:54
پاسخ
3
1
اینارو بازی نکردم ولی هرچقدر که فکر میکنم به این نتیجه میرسم که جای IGI تو این پست به شدت خالیه ، مخصوصا نسخه اولش!
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402