معرفی بهترین کیس های گیمینگ ارزان بازار

سیستم گیمینگ ارزان / کامپیوتر گیمینگ ارزان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اسمبل کردن یک کامپیوتر مخصوص بازی رده‌بالا می‌تواند خرج بسیار زیادی روی دست شما بگذارد. در عوض می‌توانید بهترین کیس گیمینگ ارزان را درنظر داشته باشید و با آن بازی‌های روز را با تنظیمات قابل قبول و فریم‌ریت ثابت تجربه کنید. در ادامه با معرفی برترین سیستم های گیمینگ ارزان بازار، همراه پلازا باشید.

البته وقتی حرف از کامپیوتر گیمینگ ارزان می‌زنیم منظور کامپیوترهای زیر 10 میلیون تومان نیست. در حال حاضر اگر بخواهید یک کارت گرافیک اقتصادی خریداری کنید باید حداقل 10 میلیون تومان هزینه کنید. یک کیس گیمینگ ارزان معمولا بالای 15 میلیون تومان خواهد بود. البته که قیمت نهایی بیشتر به اینکه می‌خواهید کدام عناوین را بازی کنید، بستگی دارد. برای بازی‌هایی مثل پابجی، فورتنایت یا GTA V می‌توان با 15 میلیون تومان هم یک سیستم گیمینگ ارزان و قوی بست ولی این سیستم به‌درد بازی‌های مدرن و سنگین نمی‌خورد. ما در این مطلب از پلازا، نگاهی داریم به نکات مهم قبل از خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ ارزان در بازار و همچنین کیس‌های اقتصادی که می‌توانید تهیه کنید.

فهرست مطالب

راهنمای خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ ارزان در بازار

معرفی و خرید یک کامپیوتر گیمینگ ارزان کار خیلی ساده‌ای نیست. همانطور که در ابتدا هم گفتیم، مهمترین مورد این است که سطح انتظارات خودتان را مشخص کنید. مثلا آیا فقط می‌خواهید بازی‌های سبک را تجربه کنید یا اینکه قصد اجرای بازی‌های تریپل A و سنگین را دارید. علاوه بر این باید فاکتورهایی مثل قابل ارتقا بودن قطعات در آینده را هم مدنظر قرار دهید.

1. کارت گرافیک

اولین موردی که روی قیمت خرید سیستم گیمینگ ارزان تاثیر می‌گذارد، کارت گرافیک است. این قطعه وظیفه رندر گرافیک‌های 3 بعدی را دارد و مهمترین نقش را هم در تعداد فریم‌ریت‌های بازی‌های مختلف ایفا می‌کند. به‌طور کلی تنها 2 شرکت کار طراحی کارت‌های گرافیک مختلف را برعهده دارند. انویدیا و AMD. در اینجا می‌توانید با نکات مهمی که باید هنگام خرید کارت گرافیک بدانید بیشتر آشنا شوید. اما برای خرید کارت‌های ارزان، یکی از مهمترین مواردی که باید درنظر بگیرید، این است که تا جای ممکن از کارت‌هایی که یک فن دارند پرهیز کنید. این کارت‌ها ممکن است خیلی سریع داغ و عملکرد کامپیوتر را با مشکل مواجه کنند.

2. پردازنده

قطعه مهم بعدی، پردازنده است. پردازنده هم توسط 2 شرکت تولید می‌شود. اینتل و AMD. هردو آن‌ها محصولات متنوعی دارند که در ارزان ترین سیستم گیمینگ 1401 و همچنین سیستم‌های رده‌بالا پیدا می‌شوند. اینتل محصولات اصلی خود را در دسته Core قرار می‌دهد. مثل Core i3 و Core i5 یا Core i7 و Core i9. از سوی دیگر AMD نیز پردازنده‌های خود را با برند رایزن به‌فروش می‌رساند. مثل رایزن 3، رایزن 5، رایزن 7 و رایزن 9. هرچقدر عدد بعد از نام برند Core یا رایزن بالاتر باشد، پردازنده قدرت و سرعت بیشتری دارد.

کیس های ارزان مناسب بازی / کامپیوتر ارزان مخصوص بازی
برای گیمینگ بهتر است تا جای ممکن از اینتل Core i5 یا رایزن 5 پایین‌تر نروید. بیشتر بازی‌های مدرن با پردازنده‌هایی که هسته‌های بیشتری داشته باشند، سازگاری بهتری دارند ولی بطور کلی یک پردازنده با 4 هسته برای اکثر عناوین کافی است. اما اگر درکنار گیمینگ، قصد استریم یا ویرایش ویدیو را هم دارید باید به سراغ پردازنده‌هایی بروید که حداقل 6 هسته داشته باشند.

همچنین سرعت پردازنده هم مهم است. سرعت را با یکای گیگاهرتز نشان می‌دهند. این مقدار نشان دهنده تعداد چرخه‌های پردازش یک CPU در هر ثانیه است. برای بازی به یک پردازنده با حداقل 4 یا 5 گیگاهرتز سرعت نیاز دارید. در حقیقت بسیاری از بازی‌ها بیشتر به سرعت بالاتر نیاز دارند تا تعداد هسته‌های بیشتر، چرا که سرعت پردازنده هرچقدر بیشتر باشد، فریم‌ریت نیز معمولا بالاتر خواهد بود.

3. رم

رم فاکتور بعدی در انتخاب بهترین کیس گیمینگ ارزان است. هنگام استفاده از کامپیوتر، چه مشغول بازی کردن باشید، چه چندین تب در مرورگر خود باز کنید، رم شما خیلی سریع اشغال می‌شود. در سال 2023 حداقل رمی که باید در کامپیوتر داشته باشید، 8 گیگابایت است. اما حالت ایده‌آل، 16 گیگابایت رم است. رم خوشبختانه یکی از قطعات ارزان است که بعدا هم می‌توانید آن را ارتقا دهید.

4. حافظه

بازی‌ها هرسال حجم بیشتری پیدا می‌کنند، بنابر این باید از قبل، میزان فضایی که برای بازی‌های مدنظرتان نیاز دارید را مشخص کنید. سپس می‌توانید هارد را با همان حجم خریداری کنید. هاردها در حال حاضر در 3 نوع مختلف به‌فروش می‌رسند. هاردهای مکانیکی HDD، هاردهای درایو جامد SSD و هاردهای NVMe.

سیستم گیمینگ ارزان / سیستم گیمینگ 4k

هاردهای مکانیکی کمترین سرعت را دارند ولی در عوض از همه ارزان‌تر هستند و به ازای هر ترابایت قیمت کمتری دارند. هاردهای NVMe سریع‌ترین هاردهای موجود در بازار هستند ولی قیمت بسیار زیادی دارند. مثلا یک هارد 8 ترابایتی HDD را می‌توانید با پرداخت حدود 5 میلیون تومان به خانه ببرید ولی یک هارد 2 ترابایتی NVMe بالای 7 میلیون تومان است؛ به همین خاطر هم هاردهای SSD بهترین انتخاب هستند، چرا که تعادل خوبی میان قیمت، حجم و سرعت دارند.

یک هارد SSD می‌تواند سرعت بوت سیستم و بارگذاری بازی‌ها را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد و سرعت کلی خود سیستم را هم بالاتر ببرد. متاسفانه اکثر کیس های ارزان مناسب بازی یا فاقد این نوع هاردها هستند یا نسخه‌های با ظرفیت کم آن را ارائه می‌کنند. بنابر این در آن واحد نمی‌توانید چندین بازی روی سیستم نصب کنید.

اما مهمتر از همه این است که معلوم کنید چه مقدار فضا نیاز دارید. یک بازی مثل Call of Duty: Black Ops Cold War حدود 200 گیگابایت حجم دارد و سایر بازی‌ها هم وضعیت مشابهی دارند. بنابر این یک هارد 256 گیگابایتی برای انجام این بازی‌ها با بهترین کامپیوتر گیمینگ ارزان در بازار کافی نیست.

معرفی بهترین کیس های کامپیوتر گیمینگ ارزان

سیستم‌های زیر چند نمونه از سیستم‌های گیمینگ هستند. ما در ادامه، برای بستن سیستم گیمینگ ارزان چندین پیکربندی مختلف در بازه‌های زیر 30 میلیون تومان را معرفی خواهیم کرد. البته با توجه به نوسانات قیمت‌ها، قیمت نهایی هرکدام از کیس‌ها ممکن است دقیقا با بودجه هدف یکسان نباشد.

1. سیستم گیمینگ پیشنهادی تا 30 میلیون تومان؛ بهترین کامپیوتر گیمینگ ارزان در بازار

سیستم گیمینگ ارزان / کامپیوتر گیمینگ ارزان

نوع قطعهمدلقیمت حدودی
پردازندهاینتل Core i3-13100F5 میلیون تومان
مادربوردMSI PRO B760M-P7 میلیون تومان
کارت گرافیکRadeon RX 6500 XT9 میلیون تومان
رمCorsair Vengeance LPX 2x8GB DDR42 میلیون تومان
حافظهWD SN570 (1TB)3 میلیون تومان
کیسGreen Z1 ARIO2 میلیون تومان
پاورGreen GP530A-EUD2 میلیون و 500 هزار تومان
  • جمع: 30 میلیون تومان

با یک پردازنده Core i3-13100F و گرافیک RX 6500 XT، این کیس، بهترین پی سی گیمینگ ارزان قیمت بازار است. شاید مشخصات آن اختلاف زیادی با برترین سیستم‌های گیمینگ داشته باشند اما با این کیس می‌توانید اکثر بازی‌ها را با تنظیمات متوسط و رزولوشن 1080p اجرا کنید.

در این بازه قیمتی گرافیک RX 6500 XT بهترین گزینه به‌حساب می‌آید. این کارت حدود 9 میلیون تومان قیمت دارد و با تنظیمات متوسط در رزولوشن 1080p به‌طور میانگین بالای 65 فریم در هرثانیه در اختیار شما قرار می‌دهد. برای پردازنده انتخاب ما Core i3-13100F است که حدود 5 میلیون تومان قیمت دارد و نسبت به قیمت، ارزش خرید قابل توجهی دارد. این پردازنده دارای 4 هسته قدرتی یا Performance است و سرعت کلاک آن به 4.5 گیگاهرتز می‌رسد. اگر بتوانید نسخه همراه جعبه آن را در بازار پیدا کنید، دارای یک فن خنک‌کننده هم هست و اصلا احتیاجی به هزینه بیشتر برای فن جداگانه ندارید.

همچنین با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD، خیالتان از بابت حافظه داخلی نیز راحت است و می‌توانید عناوین زیادی روی سیستم نصب کنید.

2. سیستم گیمینگ پیشنهادی تا 25 میلیون تومان؛ بهترین کامپیوتر گیمینگ ارزان در بازار

کامپیوتر ارزان مخصوص بازی / سیستم گیمینگ تا 10 میلیون تومان

نوع قطعهمدلقیمت حدودی
پردازندهاینتل Core i3-12100F4 میلیون تومان
مادربوردMSI PRO H610M-B5 میلیون تومان
کارت گرافیک GeForce GTX 1650 OC8 میلیون تومان
رمCorsair Vengeance LPX 2x8GB DDR42 میلیون تومان
حافظهWD SN570 (500GB)1 میلیون و 500 هزار تومان
کیسGreen Z1 ARIO2 میلیون تومان
پاورGreen GP530A-EUD2 میلیون و 500 هزار تومان
  • جمع: 25 میلیون تومان

برای اسمبل بهترین کیس های گیمینگ ارزان با حدود 25 میلیون تومان، کیس بالا یکی از پیکربندی‌هایی است که می‌توانید مدنظر داشته باشید.

پردازنده Core i3-12100F یک پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس حداکثر 4.30 گیگاهرتز است و نسبت به مشخصاتی که دارد، بهترین گزینه برای خرید پردازنده در بازه حدود 4 میلیون تومان است. برای مادربورد، انتخاب ما MSI PRO H610M-B است که حتی از پردازنده‌های نسل 13 اینتل نیز پشتیبانی می‌کند تا در کنار بهره‌مندی از اسلات PCIe 4.0، دست شما در آینده برای ارتقا سیستم کاملا باز باشد.

اما بزرگترین نقطه ضعف این سیستم، گرافیک GeForce GTX 1650 است. این گرافیک می‌تواند اکثر بازی‌های منتشر شده تا سال 2019 را با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند اما انتظار اجرای بازی‌های AAA جدید در سال 2023 مثل Hogwarts Legacy با تنظیمات گرافیکی بالا و 60 فریم را از آن نداشته باشید. برای اجرای این بازی‌ها باید تنظیمات را تا حد زیادی پایین بیاورید.

3. سیستم گیمینگ پیشنهادی تا 20 میلیون تومان؛ بهترین کیس گیمینگ ارزان

کامپیوتر گیمینگ ارزان / قیمت کیس مخصوص بازی

نوع قطعهمدلقیمت حدودی
پردازندهاینتل Core i3-12100F4 میلیون تومان
مادربوردMSI PRO H610M-B5 میلیون تومان
کارت گرافیکRadeon RX 5803 میلیون تومان
رمCorsair Vengeance LPX 2x8GB DDR42 میلیون تومان
حافظهWD SN570 (500GB)1 میلیون و 500 هزار تومان
کیسGreen Z1 ARIO2 میلیون تومان
پاورGreen GP530A-EUD2 میلیون و 500 هزار تومان
  • جمع کل: 20 میلیون تومان

گزینه بعدی که می‌توان از آن به‌عنوان ارزان ترین کیس گیمینگ در بازار، سیستم بالا است که با حدود 20 میلیون تومان قابل خریداری است. در این کیس شما همچنان به پردازنده نسل 12 اینتل Core i3-12100F دسترسی خواهید داشت اما برای گرافیک باید به‌سراغ یک کارت قدیمی از سال 2017 به‌نام RX 580 بروید.

این گرافیک با وجود این که چندین سال از عمر خود را می‌گذراند اما همچنان برای گیمینگ در سال 2023 گزینه بسیار عالی است. با گرافیک RX 580 می‌توانید در بسیاری از بازی‌ها فریم‌ریت قابل توجهی دریافت کنید و بازی‌هایی مثل فورتنایت و Rainbow Six Siege نیز به‌راحتی با فریم‌ریت بالای 60 اجرا خواهند شد.

با توجه به رم 16 گیگابایت و همچنین پشتیبانی مادربورد MSI PRO H610M-B از پردازنده‌های نسل 13 و PCIe 4.0 x16، دست شما برای ارتقا این سیستم در آینده نیز بازخواهد بود.

4. سیستم گیمینگ پیشنهادی تا 15 میلیون تومان؛ معرفی کامپیوتر گیمینگ ارزان

کیس های ارزان مناسب بازی / سیستم گیمینگ ارزان و قوی

نوع قطعهمدلقیمت حدودی
پردازندهاینتل Core i3-10100F3 میلیون تومان
مادربوردGigabyte H510M4 میلیون تومان
کارت گرافیکRadeon RX 5803 میلیون تومان
رمCorsair Vengeance LPX 8GB DDR41 میلیون تومان
حافظه PNY CS900 (240 GB)700 هزار تومان
کیسGreen AVA1 میلیون تومان
پاورGreen GP530A-EUD2 میلیون و 500 هزار تومان
  • جمع کل: 15 میلیون تومان

ارزانترین کامپیوتر گیمینگ که تا حدود 15 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید، کیس بالا است. در این کیس پردازنده نسل 12 را با پردازنده نسل 10 اینتل Core i3-10100F جایگزین کردیم. این پردازنده دارای 4 هسته و 8 رشته است و از فرکانس حداکثری 4.30 گیگاهرتز بهره می‌برد.

همچنین برای مادربورد به‌سراغ Gigabyte H510M می‌رویم که از پردازنده‌های نسل 11 نیز پشتیبانی می‌کند و دارای اسلات M.2 و PCI Express 4.0 نیز هست. اما با کاهش ظرفیت رم و تغییر حافظه به SSD می‌توانید در این پیکربندی همچنان گرافیک RX 580 را داشته باشید و در آینده رم یا حافظه خود را ارتقا دهید. البته که رم در این پیکربندی تک کاناله و 8 گیگابایتی خواهد بود ولی برای اجرای بیشتر بازی‌ها کافی است. اما حتما در آینده باید آن را در کنار حافظه ارتقا دهید.

سخن پایانی

بهترین کیس گیمینگ ارزان می‌تواند بدون هزینه زیاد، به‌شما امکان لذت بردن از اکثر بازی‌های روز را بدهد. البته که با توجه به قیمت ارز، هر روز خرید یک سیستم مناسب گیمینگ سخت‌تر می‌‌شود. نظر شما در مورد سیستم‌های کامپیوتر گیمینگ ارزان معرفی شده چیست؟ با توجه به قیمت سیستم گیمینگ ارزان خرید آن منطقی‌تر است یا خرید یک کنسول خانگی؟ اگر پیکربندی‌های دیگری را برای خرید ارزان ترین کیس گیمینگ پیشنهاد می‌دهید، در بخش نظرات آن‌ها را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402