سرور مجازی چگونه کار می کند؟

سرور مجازی چگونه کار می کند؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سرور مجازی نوعی از سرور وب است که می‌تواند رایانه شما را به سایر سرورهای مجازی متصل نماید. استفاده از سرورهای مجازی چند سالی است که در برخی از کشورها به ویژه کشور ایران رواج یافته است. یکی از مواردی که سبب رواج یافتن این موضوع در مردم شده است، تحریم‌های متعددی است که توسط امریکا علیه مردم ایران اجرا شده است. در واقع این تحریم‌ها سبب شده تا مردم برای برقراری ارتباط با برخی از کشورها به ویژه در حوزه دریافت خدمات و یا انجام معاملات تجاری با مشکلات بسیاری مواجه شوند. برای مثال انجام معاملات رمزارز در بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی مانند بایننس برای ایرانیان با محدودیت مواجه شده و سبب مسدود شدن حساب این افراد می‌شود. به همین علت نیز مردم برای انجام راحت معاملات خود سعی می‌کنند تا از طریق استفاده از سرورهای مجازی تحریم‌های آمریکا را دور زده و به انجام تجارت در این صرافی‌ها بپردازند.

فهرست عناوین مطلب:

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟

به صورت کلی سرور مجازی را با عنوان Vps نیز می‌شناسند. این کلمه مخفف Virtual private server بوده که به معنای سرور مجازی خصوصی است. در واقع شما با استفاده از این سرور می‌توانید با آی پی یک کشور غیر از ایران به سایت مورد نظر خود وارد شوید و اقدام به انجام معاملات خود نمایید.

البته باید گفت که سرور مجازی یا Vps از یک فناوری مجازی استفاده کرده تا از این طریق بتواند منابع اختصاصی در فضای وب را با چندین کاربر دیگر درمیان بگذارد. استفاده از Vps بیشتر مناسب افرادی است که صاحب سایت بوده و از ترافیک سطح متوسط برخوردار باشند.

به‌بیان‌دیگر می‌توان گفت سرور مجازی نوعی کامپیوتر مجازی بوده که به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و دارای اینترنت با سرعت بسیار بالایی است. لازم به ذکر است که این سرورها را به عنوان گاوصندوق‌هایی می‌شناسند که وظیفه‌شان حراست و نگهداری اطلاعات کاربران خود می‌باشد.

سرور مجازی چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد سرور مجازی در ایران بیشتر برای ترید کردن با صرافی‌های خارجی مورد استفاده قرار دارد. در این مقاله سعی شده تا به این سؤال اساسی پاسخ داده شود که سرور مجازی یا vps چگونه کار می‌کند. در واقع سرور مجازی از طریق تکنولوژی مدرن اقدام به مجازی‌سازی سرور نموده و آن را تبدیل به چندین سرور می‌کنند. در این موضوع تنها یک سرور فیزیکی وجود دارد که از طریق مجازی‌سازی آن را به چند سرور مجازی تبدیل نموده و در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اگر بخواهیم به زبان ساده این موضوع را تعریف کنیم می‌توان سرور مجازی را به بلوک ساختمانی تشبیه نمود که درون آن چندین واحد آپارتمان ساخته شده و هر کدام به صورت مستقل از منابعی مانند آب و برق و غیره استفاده می‌کنند، بدون اینکه هیچ کدام از آپارتمان‌های دیگر دچار اختلال شوند. البته یک نکته قابل‌توجه در اینجا وجود دارد و آن‌هم این است که درصورتی‌که یکی از کاربران سایتی داشته باشد و بخواهد با استفاده از سرور مجازی آن را مدیریت کند، در صورتی که ترافیک آن بالا باشد ممکن است سایر کاربران را با کندی مواجه سازد.

سرور مجازی یا Vps چه کاربردهایی دارد؟

به صورت کلی می‌توان گفت سرور مجازی دارای کاربردهای فراوانی می‌باشد. اما همان‌گونه که در بالا اشاره شد، اولین کاربردی که این سرورها در ایران یافته‌اند برای انجام ترید کردن در صرافی‌های خارجی است. از دیگر کاربردهای سرورهای مجازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سایت‌های با ترافیک متوسط و بالا؛ در واقع سایت‌هایی که دارای بازدید بالایی هستند، نیاز به امکانات و منابع بیشتری دارند تا از ریزش بازدید سایتشان جلوگیری کنند. به همین خاطر یکی از راه‌های آسان برای این کار استفاده از سرور مجازی Vps است.
  • فعالیت در بایننس و بازارهای مالی فارکس؛ برای اینکه در صرافی معروف بایننس بتوانید فعالیت داشته باشید، نیاز دارید تا از طریق یک آی پی جداگانه غیر از آی پی ایران وارد شوید. سرور مجازی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید بودن نگرانی در بازارهای مالی خارجی به ترید کردن بپردازید. البته مشکل تنها به همین‌جا ختم نمی‌شود، در واقع Vps این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با استفاده از اینترنت با سرعت بسیار بالا و بدون قطعی به فعالیت خود ادامه دهید و از تجارت خود لذت ببرید.
  • ارسال ایمیل گسترده؛ یکی از روش‌هایی که در تبلیغات مارکتینگ پیشنهاد می‌شود، استفاده از ایمیل‌های انبوه است. اما شما نمی‌توانید این کار را از طریق ‌هاست‌های اشتراکی انجام دهید. بنابراین شما با خرید یک سرور مجازی به سادگی می‌توانید این مشکل را حل نموده و به هر تعدادی که بخواهید ایمیل ارسال نمایید.

سرور مجازی و انواع آن

سرور مجازی یکی از ابزارهای موردنیاز برای انجام فعالیت‌های تجاری افراد می‌باشد. این سرورها از نظر نوع مدیریت به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  • سرور مدیریت نشده؛ برخی از شرکت‌های تجاری و سازمان‌ها برای کسب‌وکار خود نیاز به سرورهای مجازی دارند. اما ممکن است برخی از آن‌ها دانش و توان لازم برای مدیریت آنها را نداشته باشند، در این صورت سرور مجازی مدیریت نشده پیشنهاد می‌شود تا بتوانند از طریق آن فعالیت خود را انجام دهند.
  • سرور مدیریت‌شده؛ این سرور نیز بیشتر از نظر امنیتی دارای اهمیت است. در واقع اگر شما بخواهید اطلاعات شما از امنیت بالاتری برخوردار بوده و تنها خودتان به آن دسترسی داشته باشید بهتر است از سرور مدیریت‌شده استفاده کنید. اما این سرورها نیاز به مدیریت از سوی مجموعه‌ای دارند که از آن استفاده می‌کنند.

نوع دیگر سرورهای مجازی با استفاده از سیستم‌عامل آنها تقسیم‌بندی می‌شوند که در زیر به صورت اجمالی به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

  • سرور لینوکس؛ این سرویس دارای سرعت بسیار بالا و کیفیت فوق‌العاده هستند. در این سرور امکان اجرای بسیاری از برنامه‌ها وجود دارد. زبان برنامه‌هایی که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند، php می‌باشد.
  • سرور مجازی ویندوز؛ این سرور نیز بسیار قدرتمند بوده که برای شرکت ماکروسافت بسیار محبوب است.
  • سرور مجازی میکروتیک؛ این سیستم‌عامل بر پایه لینوکس عمل کرده و نقش یک روتر بسیار قوی را بازی می‌کند. نصب و راه‌اندازی این سیستم‌عامل رایگان می‌باشد و بیشتر برای مواردی مانند پروکسی، وی پی آن، مسیریاب و فایروال استفاده می‌شود.

تقسیم‌بندی دیگری نیز برای سرورهای مجازی وجود دارد؛ که آنها را بر اساس موقعیت جغرافیایی‌شان تقسیم‌بندی می‌کند. از جمله مهم‌ترین این سرورها می‌توان به سرور مجازی ایران و سرور مجازی خارج اشاره کرد.

خرید سرور مجازی (Vps)

خرید سرور مجازی (Vps)

خرید سرور مجازی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که از طریق آن بتوانید از وب سایت‌های بزرگ خود میزبانی نمایید. در واقع شما با خرید این Vps می‌توانید از سطح سرعت بالا و آپ تایم مناسب به همراه امنیت خوبی برخوردار شوید. این سرورها معمولاً از موقعیت کشورهای اروپایی مانند، آلمان، فرانسه و ایتالیا و حتی آمریکا قابل‌ارائه هستند. قیمت این سرورها نیز با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند و مدت‌زمان اعتبار آنها تعیین می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت سروهای مجازی به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع سرورها در ایران هستند که ایرانیان به سبب تحریم‌هایی که امریکا علیه آن‌ها روا داشته، مجبور به استفاده از آنها هستند. در واقع آن‌ها برای انجام معاملات خود در فارکس و بایننس از آنها استفاده می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سرور مجازی به سایت ما در اینجا مراجعه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402