راه های تشخیص اطلاعات سخت افزار گوشی | معرفی بهترین برنامه های مشخصات گوشی و تبلت

اطلاعات سخت افزار گوشی / نمایش اطلاعات گوشی اندروید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای نمایش اطلاعات گوشی اندروید روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله از وبسایت پلازا قصد معرفی 7 برنامه کاربردی در زمینه دسترسی به اطلاعات سخت افزار گوشی را داریم که پیشنهاد میشود باما همراه باشید. برای پیدا کردن مشخصات سخت افزار گوشی یا تبلت اندروید از تنظیمات دستگاه نیز می‌توان اقدام نمود اما یکسری اطلاعات که از تنظیمات به‌صورت محدود شده در اختیار شما قرار گرفته اند کار را کمی سخت خواهد کرد که در این زمینه به برنامه های اندرویدی نیاز پیدا خواهید کرد.

برای بدست آوردن مشخصات سخت افزار تبلت و گوشی های اندرویدی 7 برنامه کاربردی را به‌همراه لینک دانلود از گوگل پلی در اختیار شما قرار داده ایم که بعد از مشاهده اطلاعات مربوط میتوانید مستقیما آنرا دانلود و روی گوشی خود نصب نمایید. برای مشاهده 7 اپلیکیشن مشخصات گوشی پیشنهاد میشود با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

اطلاعات سخت افزار گوشی ؛ معرفی 7 اپلیکیشن مشخصات گوشی

شاید با مشاهده عنوان این مطلب سوالاتی نظیر: برای اطلاعات سیستمی گوشی و اندروید به چه چیز نیاز داریم؟ برای شما نیز پیش بیاید. که باید بدانید پیدا کردن مشخصات گوشی اندروید امروزه به نسبت گذشته ارزش بیشتری پیدا نموده است زیرا دانستن مشخصات سخت افزار تبلت و موبایل میتواند به شما در بروز رسانی و یا نصب اپلیکیشن و بازی های مختلف کمک شایانی نماید. شاید با بازی هایی که برای پردازنده های ARM و یا ARM 64 و حتی X86 آشنا شده باشید. در چنین شرایطی دانستن سخت افزار گوشی میتواند به شما کمک فراوانی کند که در ادامه اطلاعات بیشتری را از نمایش اطلاعات گوشی اندروید در اختیارتان قرار خواهیم داد.

1. اپلیکیشن Inware | آموزش نحوه تشخیص نوع سی پی یو گوشی و تبلت

1- اپلیکیشن Inware | آموزش نحوه تشخیص نوع سی پی یو گوشی و تبلت

اولین گزینه در موضوع راه های تشخیص اطلاعات گوشی به برنامه Inware میرسد که با دارا بودن یک رابط کاربری ساده و اسکن سریع اطلاعات میتواند نیاز شما در این زمینه را به طور کامل پوشش دهد. البته باید این مورد را مد نظر داشته باشید که تمامی برنامه های نامبرده عملکرد تقریبا یکسانی دارند و محبوبیت و ارزش آنها برسر جزئیات بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

حجم این برنامه تنها 2 مگابایت است که به آسانی از گوگل پلی و سایت های داخلی میتوانید آنرا دریافت و نصب نمایید. ارائه اطلاعات مربوط به CPU و GPU و سایر سخت افزار ها با سرعت بالا از اصلی ترین ویژگی های این برنامه می‌باشد.

تشخیص اطلاعات سخت افزاری گوشی از روش های مختلفی انجام میگیرد که در این میان برنامه اینوار یک گزینه پیشنهادی بوده که به شما این امکان را میدهد تا در محیطی ساده بتوانید اطلاعات سخت افزاری گوشی خود را استخراج کنید. اینکار از طریق تنظیمات گوشی نیز قابل انجام بوده اما بدنیست بدانید که مسیر منتهی به تنظیمات اصلی و یا ترس کاربران از تغییر دادن تنظیمات از اصلی ترین عواملی بوده که آنها را به سمت استفاده  از برنامه های رابط سوق میدهد. در این زمینه Inware یک گزینه کم حجم ، ساده و روان بوده که میتواند مشکلات شما در این زمینه را تحت پوشش قرار دهد. بدنیست بدانید که در ادامه اپ های خوب دیگری نیز معرفی شده است.

دانلود اپلیکیشن Inware از گوگل پلی

2. اپلیکیشن CPU-Z | مشخصات گوشی و تبلت اندروید را از کجا بفهمیم

2- اپلیکیشن CPU-Z | مشخصات گوشی و تبلت اندروید را از کجا بفهمیم

دومین گزینه که محبوبیت بیشتری را نسبت به شماره اول در اختیار دارد متعلق به سی پی یو زد می‌باشد. با توضیحات فوق شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که آموزش به دست آوردن اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید را از کدام سایت بدست آوریم؟ باید بدانید که در این زمینه و این برنامه اصلا نیازی به آموزش نخواهید داشت زیرا رابط کاربری بسیار ساده برنامه میتواند نیاز شما در این زمینه را به حداقل برساند و شرکت سازنده از افزودن دکمه های بیهوده خودداری نموده که این مورد سبب کارایی بهتر برنامه شده است.

این برنامه جدا از نمایش اطلاعات سخت افزار گوشی شامل یکسری آیتم های ضروری نیز بوده که از اصلی ترین آنها میتوان به مقدار مصرفی اپلیکیشن ها از باتری اشاره داشت که در این زمینه اطلاعات خوب و مفیدی را میتوانید از برنامه دریافت کنید. دقت داشته باشید که حجم این برنامه بسیار کم بوده اما ویژگی های خوبی را در خود جای داده است که نباید آنرا از دست دهید.

برای فهمیدن مشخصات سخت افزاری گوشی یک راه ایمن و محبوب وجود داشته که امروزه به اپ CPU-Z معروف است. سی پی یو زد یکی از محبوب ترین اپ های جهانی در میان کاربران اندرویدی بوده که با درنظر گرفتن ویژگی های بسیار توانسته سهم عظیمی از سرچ های روزانه در این خصوص را به خود اختصاص دهد. حال بدنیست بدانید که CPU-Z با تجزیه و تحلیل کامل قطعات سخت افزار میتواند جزئیات تکمیلی قطعات را در اختیار شما قرار دهد که در این زمینه با خیال آسوده میتوانید از این برنامه استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن CPU-Z از گوگل پلی

3. اپلیکیشن Device Info HW | چگونه اطلاعات سیستمی دستگاه اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

3- اپلیکیشن Device Info HW | چگونه اطلاعات سیستمی دستگاه اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

برنامه Device Info HW به صورت انحصاری تنها در زمینه ارائه اطلاعات سخت افزار گوشی فعالیت نموده است که از روش تشخیص اطلاعات گوشی اندرویدی متفاوتی به نسبت موارد نامبرده استفاده میکند. با استفاده از این برنامه دیگر مشکلی بابت چگونه اطلاعات سیستمی دستگاه اندرویدی خود را بررسی کنیم؟ نخواهید داشت زیرا با یک لمس و اسکن ساده میتوانید استارت پردازش را آغاز کنید و بعد از چند ثانیه کوتاه اطلاعات خوب و مفیدی را در این زمینه بدست آورید که قطعا مسمرثمر خواهد بود.

وجود ابزار های قدرتمند این برنامه میتواند کدک های دستگاه را نیز برای شما استخراج کند که این بخش بیشتر برای برنامه نویسان مورد استفاده قرار میگیرد اما با این وجود یک ویژگی بارز بشمار می‌آید.

دانلود اپلیکیشن Device Info HW از گوگل پلی

4. اپلیکیشن DevCheck Hardware and System Info | اطلاعات سخت افزار پردازنده شیائومی

4- اپلیکیشن DevCheck Hardware and System Info | اطلاعات سخت افزار پردازنده شیائومی

برای بدست آوردن اطلاعات سخت افزار پردازنده شیائومی و نمایش اطلاعات سخت افزار در گوشی سامسونگ پیشنهاد ما به شما استفاده از برنامه DevCheck Hardware and System Info است. حال شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که این اپلیکیشن در رده چهارم قرار دارد اما به چه دلیل برای بدست اوردن اطلاعات مربوط به گوشی های شیائومی و سامسونگ مفید است ؟ باید بدانید اصلی ترین دلیل برای انتخاب DevCheck Hardware and System Info در زمینه شناسایی اطلاعات سخت افزار گوشی وجود داشبورد حرفه ای و قدرتمند برنامه است.

اطلاعات ریز و درشتی را میتوانید از داشبورد برنامه بدست آورید که نمونه آن تا به حال دیده نشده است و شرکت سازنده در این زمینه توانسته یکی از بهترین محصولات جهان را روانه بازار کند. داشبورد این برنامه میتواند اطلاعات مربوط به سخت‌افزار، سیستم، شبکه، دوربین و حسگرها و… را در اختیار شما قرار دهد.

دانلود اپلیکیشن DevCheck Hardware and System Info از گوگل پلی

5. اپلیکیشن Device Info | پیدا کردن مشخصات کامل گوشی و تبلت

5- اپلیکیشن Device Info | اطلاعات سخت افزار گوشی

برای پیدا کردن مشخصات کامل گوشی و تبلت بدون نیاز به آموزش نحوه تشخیص سخت افزار گوشی پیشنهاد ما به شما استفاده از برنامه Device Info است. دسته بندی اطلاعات در موضوعات و سخت افزار های مختلف میتوانید دسترسی شما به بخش مورد نظر را آسانتر کند البته این مورد قدرت بالای برنامه را به رخ میکشد که از داشبور حرفه ای و زیبایی برخوردار است. اسکن سریع اطلاعات سخت افزاری میتواند به شما کمک شایانی نماید.

هر اطلاعاتی اعم از: دوربین، حافظه، نمایشگر، شبکه، باتری و سایر ویژگی‌های سخت‌افزار ضروری گوشی که نیاز دارید را از این برنامه میتوانید کسب کنید. سرعت بالا در کنار رابط کاربری حرفه ای اطلاعات خوب و مفیدی را میتواند در اختیار شما قرار دهد که نباید آنرا به آسانی از دست داد.

دانلود اپلیکیشن Device Info از گوگل پلی

6. اپلیکیشن Geekbench 5 | چگونه می توانید به تمام اطلاعات گوشی خود پی ببرید

6- اپلیکیشن Geekbench 5 | مشخصات سخت افزار تبلت

اگر بدنبال پاسخ سوال; چگونه می توانید به تمام اطلاعات گوشی خود پی ببرید هستید پیشنهاد میشود باما همراه باشید. آزمایش و تست های بسیاری روی اپلیکیشن Geekbench 5 انجام گرفته است که بدلیل قانع کننده بودن نتایج توانسته جایگاه ششم از عنوان راه های تشخیص اطلاعات گوشی | معرفی بهترین برنامه های مشخصات گوشی و تبلت را به خود اختصاص دخد که در این زمینه ویژگی و ابزار های خوبی را در خود جای داده است.

از این برنامه علاوه بر ابزاری برای پیدا کردن مشخصات گوشی اندروید، به‌عنوان یک بنچمارک حرفه ای نیز نامبرده شده است که شامل ویژگی های خوب و نسبتا متفاوتی به نسبت موارد نامبرده می‌باشد که نباید به آسانی از کنار آن عبور کرد. رابط کاربری حرفه ای و سرعت بالا در پردازش اطلاعات سخت افزار میتواند گزینه خوبی برای شما در این زمینه باشد.

دانلود اپلیکیشن Geekbench 5 از گوگل پلی

7. نمایش اطلاعات گوشی اندروید با اپلیکیشن System Information | آموزش به دست آوردن اطلاعات سخت افزاری گوشی و تبلت

7- اپلیکیشن System Information | پیدا کردن مشخصات گوشی اندروید

شاید حین کار با برنامه System Information نیاز به آموزش به دست آوردن مشخصات و اطلاعات سخت افزاری گوشی و تبلت خواهید داشت زیرا رابط کاربری حرفه ای این برنامه برای کاربران مبتدی پیشنهاد نمیشود که استفاده از ابزار های حرفه ای در این زمینه دلیل آن می‌باشد. یکی دیگر از سوالاتی که شاید در این مقاله برای شما پیش بیاید : بهترین برنامه های شناسایی سخت افزار گوشی و تبلت اندرویدی کدامند؟ باشد. در واقع باید بدانید تمامی 7 برنامه نامبرده در این زمینه جزو بهترین ها هستند که باید نیاز خود را در ابتدا مشخص کرده و سپس بدنبال برنامه مورد نظر باشید که از دید پلازا تمام موارد نامبرده جزو بهترین های جهان در زمینه شناسایی اطلاعات سخت افزار هستند.

همچنین بخوانید :

این برنامه در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه شده است که نسخه کامل آن شامل ویژگی های بیشتری بوده که میتوانید اطلاعات و جزئیات خوبی را از باتری و پردازنده گرافیکی دریافت کنید. نمایش مقدار مصرف باتری و برنامه های در حین فعالیت میتواند نیاز شما به برنامه های مشابه را به حداقل برساند.

دانلود اپلیکیشن System Information از گوگل پلی

8. Android System Info مشاهده مشخصات گوشی

اگر هنوز سوال چگونه اطلاعات سخت افزاری گوشی را بفهمیم در ذهن شما پابرجاست باما همراه باشید. برنامه Android System Info یک گزینه عالی ، محبوب و قدرتمند در این زمینه بوده که توسط Arum Communications طراحی شده و توانسته امتیاز 4.2 از 5 را کسب نماید. در میان ویژگی های بسیار اندروید سیستم اینفو میتوانید ویژگی و جزئیات تمام قطعات سخت افزاری را شاهد باشید که تفاوتی نمیکند گوشی شما از چه برند یا پلتفرمی برخوردار باشد که این موضوع یکی از اصلی ترین ویژگی های Android System Info بشمار میرود.

Android System Info با درنظر گیری ویژگی های بیشتر توانسته جزئیات بهتری را برای قطعات سخت افزاری در اختیار کاربر قرار دهد که در این زمینه میتوانید سایر مواردی که ممکن است روزی برای شما مفید باشند را استخراج کنید. ناگفته نماند که در این میان میتوانید شاهد یک رابط کاربری ساده و زیبا باشید که در آن از هرگونه سختی کار دور خواهید بود. در ادامه میتوانید به برنامه خوب دیگری نیز دسترسی داشته باشید که در لیست اپ های مربوط به مشاهده مشخصات سخت افزاری گوشی سامسونگ و گوشی های دیگر جزو بهترین ها بوده است.

دانلود اپلیکیشن Android System Info از گوگل پلی

9. Droid Hardware Info چگونه مشخصات گوشی را بفهمیم?

برای دیدن مشخصات گوشی سامسونگ مسیر سختی را در پیش نخواهید داشت و فقط کافیست برنامه Droid Hardware Info را که متخص اینکار بوده نصب نمایید. اگر بدنبال دریافت اطلاعات سخت افزاری گوشی سامسونگ هستید بدنیست بدانید که این گوشی سازگاری خوبی با محصولات سامسونگ داشته که این مورد بدین معنی نبوده که با برند های دیگر سازگاری نداشته که میتوانید آنرا روی هرگوشی اندرویدی که مدنظر دارید نصب نمایید.

Droid Hardware Info محصول شرکت InkWired بوده که در مارکت گوگل بیش از 5 میلیون بار دانلود شده و توانسته امتیاز عالی 4.4 از 5 را کسب نماید. با استفاده از این برنامه میتوانید موارد زیر را بدون داشتن محدودیت استخراج کنید :

  • دستگاه : مدل، سازنده، چیپست، شماره ساخت و نسخه سیستم عامل اندروید
  • سیستم : مشخصات جزئی CPU، مدل برد، تعداد هسته‌ها، اطلاعات هسته. استفاده فعلی از CPU، کل فرآیندهای در حال اجرا و فرکانس ساعت هر هسته
  • حافظه : رم کل و مقدار خالی، اطلاعات ذخیره سازی دستگاه شما نظیر حافظه داخلی
  • دوربین: اطلاعات دقیق در مورد دوربین اصلی و ثانویه گوشی همراه با وضوح های پشتیبانی شده، حالت های فوکوس و حالت های AntiBanding
  • ویژگی ها : بلوتوث، بلوتوث LE، GPS، NFC، وای فای
  • حرارتی : دمای داخلی گوشی
  • باتری : سلامت، سطح جریان، منبع برق، دما، ولتاژ

دانلود اپلیکیشن Droid Hardware Info از گوگل پلی

سوالات متداول

برای اطلاعات سیستمی گوشی و اندروید به چه چیز نیاز داریم؟

برای بدست آوردن اطلاعات سخت افزاری تنها به یک برنامه نیاز خواهید داشت که در این مقاله 7 اپلیکیشن برتر جهان برای نمایش اطلاعات گوشی اندروید برای شما معرفی شده است.

بهترین برنامه های شناسایی سخت افزار گوشی و تبلت اندرویدی کدامند؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید نیاز خود را مشخص کنید اما از دید پلازا تمامی برنامه های نامبرده جزو بهترین های جهان در این زمینه هستند.

سخن پایانی

مقاله با عنوان راه های تشخیص اطلاعات گوشی | معرفی بهترین برنامه های مشخصات گوشی و تبلت به پایان رسید که در این بین 7 برنامه برتر در زمینه نمایش اطلاعات گوشی اندروید، در اختیار شما قرار گرفت که پیشنهاد میشود آنها را از دست ندهید. در صورت نیاز به برنامه دیگر میتوانید سوال و یا درخواست خود را در نظرات برای ما ارسال کنید تا مورد بررسی قرار گیرد و در صورت درست بودن اطلاعات ارسالی در لیست برنامه‌های مخصوص پیدا کردن مشخصات گوشی اندروید قرار گیرد. قطعا نظرات شما میتواند روند ادامه فعالیت ما در این زمینه را بهتر کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402