تورنت چیست؟ معرفی و تاریخچه‌ی Torrent

تورنت چیست ؟ دلیلی برای معرفی تورنت و راهکار های دانلود از تورنت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر خود را یک کاربر اینترنتی و فعال در این عرصه می‌دانید باید بدانید که تورنت چیست. در این مقاله قصد معرفی تورنت را داریم که بخش‌های مختلف این شبکه را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا به‌طور کامل بتوانید با این شبکه جهانی آشنا شوید. احتمالا شما نیز نام تورنت را در جایی شنیده‌اید و یا نام آن را دیده‌اید که با این اوصاف اگر اطلاعات و یا دانشی در این زمینه ندارید پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید که مقاله خوبی را در این زمینه برایتان آماده نموده‌ایم.

در واقع فایل و شبکه تورنت مربوط به سایت و یا شرکت خاصی نبوده و فایل هایی که برای دانلود در آن قرار میگیرند با پسوند torrent بوده که برای دریافت آن نیاز به برنامه تورنت خواهید داشت. فایل‌های دانلود حاوی محتوای واقعی نبوده یعنی مکان خاصی برای نگهداری آنها در نظر گرفته نمی‌شود بلکه براساس آدرس‌دهی و وجود فایل مربوط در سیستم کاربران شبکه است که امکان دانلود آن فراهم می‌شود. اگر کمی گمراه شده‌اید و یا سوالات بیشتری در این خصوص دارید با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه خواهید خواند

شبکه تورنت چیست؟

به‌طور خلاصه شبکه تورنت مجموعه‌ای مشترک از سیستم‌های جهانی کاربران بوده که با دارا بودن فایل‌های مختلف و ساخت آدرس برای فایل‌های موردنظر امکان دانلود آن فعال می‌شود. لینک دانلود فایل‌ها از تورنت به شکل عدد و ارقام طولانی بوده که این مورد آدرس سیستمی است که فایل مربوط در حال دانلود از آن می‌باشد. لازم به ذکر است بدانید که برای دریافت فایل از این شبکه باید کلاینت های تورنت را روی ویندوز نصب داشته باشید که برای دریافت کلاینت های تورنت می‌توانید عبارت دانلود نرم افزار تورنت را در گوگل سرچ کنید تا برنامه مربوط برای دانلود در اختیارتان قرار گیرد.

تاریخچه‌ی Torrent

تاریخچه‌ی torrent و معرفی شبکه torrenting

تاریخچه تورنت به دهه 1970 برمیگردد زمانی که اشخاصی بدنبال راه اندازی یک شبکه میان چند سیستم محدود بوده‌اند که انتقال اطلاعات را برای آن‌ها آسان‌تر کند. با رشد فناوری و گسترش یافتن این شبکه ایده‌ای به‌نام P2P بوجود آمد که ارتباط آنلاین میان سیستم‌ها را برقرار می‌کرد. با این وجود شبکه تورنت گسترش یافت و امروزه تعداد طرفداران این شبکه به بیش از 250 میلیون نفر رسیده است که در کل 4 درصد اینترنت جهانی به شبکه تورنت اختصاص داده شده است.

در شبکه Torrenting و وجود ویژگی P2P شما میتوانید فایل‌های دانلودی را در چند قسمت انجام دهید و یا باقیمانده آن را برای زمان آینده موکول کنید که این توقف و دانلود در شبکه تورنت امکان پذیر است و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. لازم به ذکر است بدانید که در تورنت برای دانلود فایل نیازی به منبع ثابت نخواهید داشت و امکان دریافت فایل با سرعت مناسب از هر نقطه این جهانی را خواهید داشت.

ترکر های تورنت در مقابل ایندکسر های تورنت

ترکر های تورنت در مقابل ایندکسر های تورنت

در این بخش لازم است بدانید که ایندکسر‌های تورنت به وبسایت هایی گفته میشود که فایل‌های تورنت را جمع آوری کرده و به‌عنوان یک موتور جستجوی دانلودی محسوب میشود که در این میان سایت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت داشته که به آن‌ها ایندکسر گفته می‌شود. سرویس‌های مختلفی اعم از Rarbg و Pirate bay و اکستراتورنت در این زمینه فعالیت دارند.

ترکر های تورنت نیز به سرور و ردیاب‌هایی گفته می‌شود که برای شناسایی و ثابت کردن فایل مربوط برای دانلود عمل می‌کنند. به‌عنوان هنگامی که شما فایلی را در تورنت قرار میدهید و یا دانلود میکنید این سرورها شروع به‌کار نموده و از فایل مربوط یک آدرس ثابت تهیه می‌کنند تا در حین دانلود و یا آپلود آن قطعی و یا مشکلی برای کاربر بوجود نیاید. مقاله تورنت چیست ادامه دارد که پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید.

دانلود از تورنت و مزایا و معایت تورنت

دانلود از تورنت و مزایا و معایب تورنت تورنت چیست

همان طور که گفته شد برای دانلود از تورنت و دانستن تورنت چیست شما نیاز به یک برنامه مانند µTorrent خواهید داشت که به‌صورت انحصاری برای این زمینه ساخته و عرضه شده است. سرعت بالا در کنار وجود ابزار و ویژگی‌های متعدد می‌تواند نیاز شما به برنامه های مشابه را به حداقل برساند که لازم به ذکر است امکان شناسایی مسیر و دانلود مجدد و توقف در حین دانلود را خواهید داشت که این زمینه محدودیتی سد راه شما نخواهد بود.

اما بخش مزایا و معایب تورنت شامل بحث‌های بسیاری است که امروزه تعداد کمی از کاربران Torrent را به‌عنوان بهترین پروتکل اشتراک فایل می‌دانند که در این زمینه برخی از افراد و مهندسین که در زمینه امنیت تورنت فعالیت دارند شبکه تورنت را یک مسیر خطرناک معرفی کرده‌اند.

امنیت تورنت بطور کلی در سطح خوبی قرار دارد اما بدلیل نمایش IP کاربر در حین دانلود فایل ممکن است این مورد برای ISP های عرضه کننده اینترنت مورد سوء استفاده قرار گیرد. چرا؟ به این مثال توجه کنید. یک فایل ناشناخته و یا محبوب که دانلود و بازدید آن به شدت در طول روز افزایش پیدا میکند و جزو ترندهای جهانی می‌شود قطعا نظر ISP هارا به بررسی آن جلب خواهد کرد. در این زمینه ممکن است فیلترهایی برای شناسایی فایل های دانلودی درنظر گرفته شود که اگر کمی در حوزه‌های حساس فعالیت داشته باشید امکان لورفتن اطلاعات در درصد پایین خواهد بود.

با توجه به متن فوق و امنیت تورنت این سوال پیش می‌آید که تورنت چگونه کار می کند؟ برای مشخص شدن یک فایل جهت دانلود ابتدا باید کارگزار و یا آپلود کننده آن در سیستم جهانی به‌ثبت برسد که اگر در زمینه آپلود فایل‌های معمولی فعالیت دارید مشکلی نخواهید داشت اما اگر در زمینه امنیت و موارد حساس فعالیت دارید این مورد کمی متفاوت خواهد شد. نظر شما در مورد تورنت چگونه کار می کند؟ چیست سوالات و پیشنهادات خودرا در نظرات برای ما ارسال کنید.

فناوری تورنت در کنار معرفی ساختار تورنت

فناوری تورنت در کنار معرفی ساختار تورنت + تورنت چیست

در ابتدا باید بدانید که فناوری تورنت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و ایندکسرها روزانه با افزودن بخش و یا رفع باگ‌های احتمالی سعی بربهتر نمودن آن دارند که این مورد همیشه جزو مطالب داغ شبکه اینترنت بوده است. به ادامه توضیحات معرفی ساختار تورنت خواهیم پرداخت.

باید بدانید ساختار ثابتی در این شبکه وجود نداشته اما منبع گسترده‌ای برای دریافت فایل‌های مهمی است که شاید در اینترنت و گوگل پیدا نشود اما همین مورد در سیستم کاربران شبکه وجود داشته باشد که امکان دانلود آنرا خواهید داشت. مطلب تورنت چیست ادامه داشته که در ادامه اطلاعات این شبکه را برایتان معرفی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید.

6 مورد از اصطلاحات تورنت

6 مورد از اصطلاحات تورنت + تورنت چیست

در مبحث اصطلاعات تورنت و تورنت چیست باید بدانید که بخش های مهمی در این شبکه وجود داشته که شش مورد از محبوب ترین آنها در اختیارتان قرار گرفته است:

  • ایندکسر: وبسایت‌های جمع آوری کننده فایل‌های تورنت برای دانلود کاربران و آدرس دهی آن‌ها
  • ترکر: سرورهای سریع برای مشخص سازی آدرس دانلود که تلفیقی از عدد و حروف می‌باشد
  • تورنت کلاینت: به نرم افزارهایی گفته میشود که امکان دانلود از تورنت را برایتان فراهم می‌کنند
  • سیدرز: به کاربرانی که فایل برای دانلود در تورنت قرار میدهند سیدرز گفته می‌شود
  • لیچرزها: لیچرزها افرادی هستند که با انجام عمل ناشایست، دانلود بدون سیدکردن سعی برنشان دادن زرنگی خود دارند.
  • راتیو: در واقع راتیو نرخ آپلود و دانلود کاربران را مشخص می‌کند
  • مگنت لینک: فایل و آدرس‌هایی که برای دانلود در نظر گرفته میشوند تا توسط نرم افزار کلاینت سریعا شناسایی شود

سخن پایانی

مقاله مربوط به تورنت چیست به پایان رسید که در این میان اگر سوال و یا مشکلی داشتید در نظرات سوالات خود را برای ما ارسال کنید. لازم به ذکر است بدانید که نظرات شما در زمینه پیشبرد مطالب این چنینی تاثیر بسزایی خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با این شبکه می‌توانید اطلاعات تجربی خودرا برای سایر کاربران به اشراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402