دانلود فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲ (Memory) با بازی لیام نیسون + تریلر و نمرات

فیلم سینمایی حافظه 2022
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲ با بازی لیام نیسون (Liam Neeson) یکی از فیلم‌های اکشن و تریلر سال جاری است که ما را یکبار دیگر هیجان زده می‌کند. لیان نیسون در فیلم Memory 2022 باز هم سراغ اسلحه رفته و در جدیدترین فیلم خود به ایفای نقش پرداخته است.

فیلم Memory 2022 را کمپانی Open Road Films و Bariarcliff Entertainment در 29 آوریل سال 2022 (9 اردیبهشت سال 1401) میلادی اکران کردند. این فیلم سینمایی، یک تریلر اکشن آمریکایی است که مارتین کامپل (Martin Campbell) آن را از روی فیلمنامه داریو اسکارداپانه (Dario Scardapane) کارگردانی کرده. البته این را هم در نظر داشته باشید که داستان فیلم مموری ۲۰۲۲ بر اساس رمان De Zaak Alzheimer به نویسندگی جف گیرارتز (Jef Geeraerts) و اقتباسی از فیلم بلژیکی قبلی این رمان، پرونده آلزایمر (The Alzheimer Case) ساخته شده است.

ستاره‌های هالیوودی در فیلم مموری ۲۰۲۲ کم نیستند؛ از لیام نیسون به عنوان یک قاتل حرفه‌ای پا به سن گذاشته گرفته تا گای پیرس (Guy pearce)، هورالد توریس (Harold Torres)، تاج آتوال (Taj Atwal)، مونیکا بلوچی (Monica Bellucci) و ری فیرون (Ray Fearon). او در این فیلم بعد از قبول نکردن کشتن یک دختر جوان، باید فرار کند. در مقاله امروز پلازا درباره خلاصه فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲ صحبت می‌کنیم که می‌تواند هیجان کمی به زندگی‌تان بدهد.

در ادامه مقاله می‌توانید تریلر فیلم مموری ۲۰۲۲ را هم مشاهده کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

دانلود فیلم دانلود فیلم مموری 2022

اگر از تیزر فیلم Memory 2022 لذت بردید و منتظر اکران فیلم هستید، بهتر است بدانید در همین چند روزه، نسخه پرده‌ای آن منتشر شده که پیشنهاد می‌کنیم نسخه‌های با کیفیت‌تر آن را در ادامه دانلود کنید. تا به امروز که نسخه باکیفیتی از این فیلم بیرون نیامده، اما در صورت اکران کیفیت مناسب فیلم مموری ۲۰۲۲ با بازی لیام نیسون، لینک‌های دانلود فیلم مموری ۲۰۲۲ را قرار می‌دهیم.

داستان فیلم سینمایی حافظه 2022

فیلم سینمایی حافظه 2022

لیام نیسون را که به خاطر بازی در فیلم‌های اکشن و تریلر می‌شناسیم، در این فیلم هم دست به اسلحه می‌شود. ماجرا از این قرار است که الکس لوئیس با بازی لیام تصمیم می‌گیرد به عنوان یک قاتل زبردست مثل جان ویک بازنشسته شود و اصلا اسلحه و تیر و تفنگ را ببوسد و کنار بگذارد، اما از او خواسته می‌شود تا آخرین کار حرفه‌ای خود را انجام دهد و بعد می‌تواند برای همیشه از این همه استرس و هیجان خلاص شود. منتها الکس وقتی که متوجه می‌شود هدفی که باید از بین ببرد یک دختر است، دست رد به سینه کارفرمایش می‌زند.

در همین حال می‌بینید که یک نفر دیگر آن دختر را به قتل می‌رساند. از همین‌جاست که الکس قید همه چیز را می‌زند و علیه مامور FBI به نام وینسنت و افرادی که استخدام کرده قرار می‌گیرد. حالا وینسنت چه کسی است و چه کار کرده را باید در فیلم مموری ۲۰۲۲ ببیند که بعد از مرگ پدر دختر، به دختر پناه می‌دهد. الکس بعد از ماجراهایی که می‌گذراند، آماده می‌شود تا تاجران و قاچاقچیان کودک را از بین ببرد. اما حافظه‌اش امان او را می‌برد و به سلامتی و به ماموریتش خساراتی وارد می‌کند که آن سرش ناپیداست.

بازیگران فیلم سینمایی حافظه 2022

فیلم سینمایی حافظه 2022

در فوریه سال 2020 (اسفند 1399) اعلام شد که لیام نیسون در فیلم مموری ۲۰۲۲ با ژانر اکشن تریلر به کارگردانی مارتین کامپل در نقش یک قاتل خبره ایفای نقش کند. حضور سایر بازیگران هم در آوریل سال 2021 میلادی (اردیبهشت 1400) در بلغارستان آغاز شد؛ گای پیرس، هارولد تورس، تاج آتوال، مونیکا بلوچی و ری فیرون.

شرکت‌های Briarcliff Entertainment، کمپانی Open Road Films، شرکت Black Bear Pictures، کمپانی Welle Entertainment، شرکت Saville Productions و Arthur Sarkissian Productions هم تولید این فیلم را برعهده گرفته بودند. در ضمن، روپرت پارکز که در فیلم The Protege با کامپل همکاری کرده بود، آهنگسازی فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲ را برعهده گرفته است. چند بازیگر مطرح دنیای سینمایی هالیوودی آمریکا هم در فیلم Memory به ایفای نقش پرداختند که درباره هر کدام یک توضیح مختصری می‌دهیم تا با گوشه‌ای از زندگی‌شان آشنا شوید.

لیام نیسون در نقل الکس لوئیس

فیلم سینمایی حافظه 2022

ویلیام جان نیسون (William John Neeson) در 7 ژوئن سال 1952 میلادی (17 خرداد 1331) در ایرلند شمالی به دنیا آمد و چندین بار در حرفه کاری‌اش با رشد بی‌نظیری مواجه شده که می‌توانیم به نامزدی یک جایزه Academy Award، یک British Academy Film Award، دو جایزه Tony Awards و سه جایزه Golden Globe Awards اشاره کنیم. در سال 2020 میلادی (سال 1399) هم جایگاه خود را در رتبه هفتم در فهرست 50 بازیگر برتر ایرلندی مجله The Irish Times به دست گرفت. از جدیدترین کارهای این بازیگر خبره می‌شود به فیلم مموری ۲۰۲۲ اشاره کرده که امروز آن را بررسی کردیم.

گای پیرس در نقش وینسنت سرا

فیلم Memory 2022

گای ادوارد پیرس (Guy Edward Pearce)، برنده جوایز Primetime Emmy Award، یک Golden Globe Award، سه جایزه Screen Actors Guild Awards و یک جایزه Australian Academy Film Award، در 5 اکتبر سال 1967 (13 مهر 1346) میلادی به دنیا آمد و به عنوان یک بازیگر استرالیایی پا به عرصه میدان گذاشت. او حرفه بازیگری را از بازی در سریال استرالیایی Neighbours شروع کرد و همین شد تا در فیلم The Adventures of Priscilla و Queen of the Desert 1994، فیلم L.A. Confidential 1997، فیلم Memento 2000 از کریستوفر نولان و فیلم The Time Machine 2002 به ایفای نقش بپردازد.

گای ادوارد پیرس به خاطر بازی‌اش در فیلم اقتباسی کورمک مک‌کارتی (Cormac McCarthy) به نام The Road 2009، و فیلم The Hurt Locker 2010 و The King’s Speech 2010 شناخته شد. او همچنین در فیلم Prometheus 2012، فیلم Alien: Covenant 2017 و فیلم اکشن مارول Iron Man 3 در سال 2013 میلادی و Mary Queen of Scots 2018 هم ایفای نقش کرده است. بازی‌های او را در سینمای استرالیا هم در نظر داشته باشید که در فیلم The Proposition 2005، فیلم Animal Kingdom 2010، فیلم 33 Postcards 2011، فیلم The Rover 2014، فیلم Holding the Man 2015 و فیلم The Wizards of Aus 2016 حضور داشته است.

مونیکا بلوچی در نقش داوانا سیلمن

فیلم مموری ۲۰۲۲

مونیکا آنا ماریا بولچی (Monica Anna Maria Bellucci) یکی دیگر از بازیگران فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲ است که در 30 سپتامبر سال 1964 میلادی (8 مهر 1343) در ایتالیا به دنیا آمد و پا به عرصه بازیگری و مدلینگ گذاشت. در ابتدا که کار خود را در صنعت مد و فشن با Dolce & Gabbana و Dior آغاز کرد و بعدها هم در فیلم‌های ایتالیایی و آمریکایی و فرانسوی حاضر شد. از بازی‌های او هم می‌شود به فیلم Bram Stoker’s Dracula 1992، فیلم Malena 2000، فیلم Irreversible 2002، فیلم The Passion of the Christ 2004، فیلم The Matric Reloaded، فیلم The Matrix Revolutions و فیلم Spectre 2015 اشاره کرد.

تاج آتوال در نقش لیندا آمیستد

بررسی فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲

این بازیگر بریتانیایی در 1 دسامبر سال 1987 (10 آذر 1366) در منطقه منچستر به دنیا آمد و در فیلم‌های Stella، فیلم In The Club، فیلم Line of Duty و سریال درام The Syndicate و سریال کمدی Hullraisers به ایفای نقش پرداخت.

ری استیونسون در نقش کارآگاه دنی مورا

معرفی فیلم Memory 2022

یکی دیگر از بازیگران ایرلند شمالی در فیلم Memory 2022، جورج ریموند استیونسون (George Raymond Stevenson) است. او در 25 مه سال 1964 میلادی (4 خرداد 1343) چشم به جهان گشود و از آثارش می‌شود به فیلم King Arthur 2004، سریال Room 2005 – 2007 میلادی اشاره کرد. او همچنین دو نقش کمیکی مارول یعنی Frank Castle / the Punisher را در Punisher: War Zone و سریال The Super Hero Squad Show و نقش Volstagg را در Thor و فیلم‌های Thor: The Dark World و Thor: Ragnarok بازی کرده است.

او حتی در فیلم Kill the Irishman 2011 در نقش تبهکاری به نام دنی گرین حضور پیدا کرده بود. بازی او را در فصل هفتم دکستر را هم نمی‌شود از یاد برد. جورج ریموند استیونسون در The Three Musketeers، در فصل سوم و چهارم سریال Black Sails هم بازی کرده است و از سال 2016 تا 2017 هم صداپیشگی نقش گار ساکسون در Star Wars Rebels برعهده گرفته بود.

سایر بازیگران در فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • ری فیرسون (Ray Fearson) در نقش جرالد نوسبام
  • لوئیس ماندیلور (Louis Mandylor) در نقش دلال مست
  • استلا استاکر (Stella Stocker) در نقش مایا
  • هارولد تورس در نقش هوگو مارکز
  • ناتالی اندرسون (Natalie Anderson) در نقش مریان بوردن
  • آتاناس سربرو (Atanas Srebrev) در نقش دکتر جوزف مایرز

نقد و بررسی فیلم سینمایی حافظه 2022

با اینکه مدتی از تاریخ اکران فیلم مموری ۲۰۲۲ نگذشته، در همین روزهای اکران با نقدهای منفی روبه‌رو شده است. 30 درصد از 83 نقد سایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) مثبت ارزیابی شده و رتبه 48/10 را به خودش اختصاص داده است. همه نقدها در یک چیز با هم توافق دارند که بازی لیام نیسون یا کارگردانی مارتین کامپل ثابت می‌کند که کلیشه کم رنگ فیلم‌های اکشن و تریلر به یکی از فراموش نشدنی‌ترین آثارشان تا به امروز تبدیل می‌شود.

بر اساس میانگین 28 نظری که در سایت متاکریتیک (Metacritic) منتشر شده، فیلم مموری ۲۰۲۲ با بازی لیام نیسون امتیاز 41 از 100 را دریافت کرده و «نقدهای متوسط» فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. PostTrak هم یک نظرسنجی برای بینندگان گذاشته که 66 درصد از مخاطبان امتیاز مثبتی به فیلم Memory 2022 با بازی لیام نیسون دادند و 49 درصد هم تماشای آن را پیشنهاد کردند. در مجموع از بین 28 نقد سایت متاکریتیک که تا به امروز منتشر شده، فیلم مموری ۲۰۲۲، 4 نقد مثبت، 17 نقد متوسط و 7 نقد منفی دارد.

Reelviews / جیمز براردینلی: 75

داستان فیلم مموری ۲۰۲۲ روایتگر و ترکیبی از یک فیلم تریلر انتقامجویانه و یک فیلم پلیسی است که قدرت و ضعف هر دو را نشان می‌دهد. اما هر چه که باشد، این فیلم در بهترین حالت خود، فیلم PayBack از مل گیبسون را یادآوری می‌کند که به بازسازی فیلم قبلی‌تری شباهت دارد که بر اساس یک کتاب ساخته شده است.

تیزر فیلم Memory 2022

ChicagoSunTimes / ریچارد روپر: 75

نیسون هیچ‌وقت برای ایفای نقش در فیلمی تماس نمی‌گیرد، اما با بازی در این فیلم یک سرمایه‌گذاری ویژه کرد و در نقش شخصیتی ظاهر شد که در یک لحظه می‌تواند به یک ماشین کشتار ناب و خالص تبدیل و در یک لحظه دیگر هم مثل یک کودک بی‌پناه گم شود. از پیرس و بلوچی در جمع بازیگران مکمل فیلم مموری ۲۰۲۲ بگوییم که درخشان ظاهر شدند. کارگردانی کامپل 78 ساله هم این را ثابت کرد که دود از کنده بلند می‌شود و هنوز می‌تواند یک تریلر جذاب و میخکوب‌کننده بسازد.

Vulture / بیلگه ابیری: 70

بزرگ‌ترین دارایی فیلم Memory 2022 ممکن است در این باشد که می‌داند دقیقا چیست؛ ترکیبی جذاب از صحنه‌های اکشن سرگرم‌کننده ساده و با حال و هوای احساسی غافلگیرکننده. فیلم مموری ۲۰۲۲ یکی از بهترین فیلم‌ها در نوع خودش در رده فیلم‌های B در نظر گرفته می‌شود.

The WashingtonPost / مایکل اوسالیوان: 63

با اینکه فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲ یک فیلم عمیق نیست و نمی‌خواهد حرف بزرگی بزند، اما یک رویه آشنای تلخ و شیرینی دارد که زیر زبان‌مان می‌ماند.

Arizona Republic / بیل گودی کونتز: 60

فیلم Memory 2022 به اندازه کافی فیلم مناسبی است که می‌توانست بهتر از این هم شود. لیام نیسون باید به خاطر خیلی چیزهای خوب سپاسگزار باشد. اصلا معلوم شد که او هم مانند شخصیت‌هایی که در آن‌ها ایفای نقش می‌کند، مجموعه‌ای از مهارت‌ها را دارد که بازیگری یکی از آن‌هاست.

IGN / رایان لستون: 60

فیلم سینمایی حافظه 2022 یک فیلم اکشن و بدون الگو است که به خوبی ساخته شده و یک برداشت جدید از ژانر اکشن را به نمایش می‌گذارد… اما بعد از مدتی همه چیز را فراموش می‌کند.

The Film Stage / دان مکه: 50

با اینکه فیلم Memory 2022 به طور کلی به اهدافش نرسیده، اما حضور کامل نیسون در آن حس می‌شود. اصلا وقتی که او را در فیلم حافظه علیه پیرس می‌بینیم، یک لذت و خوشی کوتاهی به ما دست داد.

ScreenRant / فردوسا عبدی: 50

از خلاصه داستان فیلم مموری ۲۰۲۲ که منتشر شده، به نظر می‌رسد با فیلم بی‌پرده و ساده‌ای سروکار داریم. اما عدم تعادلی از همان ابتدای فیلم دیده می‌شود که انگار فیلم یک رویکرد بی‌ادبانه و مریضی پیش گرفته که یک داستان تاثیرگذار و احساسی درباره قاچاق جنسی روایت کند.

کلام آخر

تریلر فیلم مموری ۲۰۲۲

معرفی فیلم Memory 2022 تا به این‌جا ختم می‌شود و هر آنچه که باید بدانید را در پلازا گفتیم. بررسی فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲ بیشتر با نظرات منفی روبه‌رو شده است. اما امیدواریم بعد از دانلود و تماشای این فیلم، از بازگشت ستاره‌های هالیوودی لذت ببرید. نظر شما درباره اکران فیلم سینمایی حافظه ۲۰۲۲ چیست؟ آیا لیام نیسون مانند گذشته در نقش اکشن فرو رفته است؟ شما می‌توانید هر نظر و انتقادی که از این فیلم دارید را در ادامه با خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402