بررسی هواوی Mate XS 2 ؛ گوشی تاشو فوق العاده هواوی

هواوی Mate XS 2 / هواوی میت ایکس اس 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هواوی میت ایکس اس 2 یک گوشی تاشو به سمت بیرون با صفحه نمایش 7.8 اینچی OLED در هنگام باز شدن است. در ادامه با بررسی هواوی Mate XS 2 همراه ما باشید.

هواوی میت ایکس اس 2 خارق العاده، در حال حاضر فقط در چین موجود است. Huawei Technologies جدیدترین پیشنهاد خود را منتشر کرده است. این گوشی اولین بار در آوریل 2022 معرفی شد. گوشی هوشمند تاشو که خیره کننده به نظر می‌رسد. 5G ندارد و از طراحی تاشو به سمت بیرون، همراه با پردازنده اسنپدراگون 888. با بررسی Huawei Mate Xs 2 با ما همراه باشید.

در ادامه می‌خوانید:

مشخصات گوشی هواوی میت ایکس اس 2 در یک نگاه

  • نمایشگر 7.8 اینچی اولد با رفرش‌ریت 120 هرتز در حالت باز با رزولوشن 2200×2480
  • نمایشگر 6.5 اینچی اولد در حالت بسته با رزولوشن 1176×2480
  • اسنپدراگون 888
  • هارمونی 2.0
  • 8 یا 12 گیگابایت رم، به‌همراه 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از نانو مموری با حداکثر حافظه 256 گیگابایت
  • دوربین‌های 13 + 8 + 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و لرزش‌گیر اپتیکال برای لنز تله‌فوتو
  • باتری 4600 میلی‌آمپری | نسخه 12/512 گیگابایتی با باتری 4880 میلی‌آمپری
  • پشتیبانی از شارژ سریع 66 وات و شارژ معکوس
  • قیمت حدود 1450 یورو

معرفی هواوی Mate XS 2

درست زمانی که همه فکر می‌کردند طراحی تاشو داخلی بر بازار صفحه‌نمایش تاشو تسلط پیدا می‌کند، هواوی هفته گذشته آخرین محصول از سری تاشو بیرونی خود، Huawei Mate Xs 2 را برای ما به ارمغان آورد. در ادامه این مطلب از پلازا، گوشی تاشو هواوی Mate XS 2 و قیمت خرید تبلت هواوی Mate XS 2 را خواهید خواند.

طراحی

برای تلفن‌های همراه با صفحه نمایش تاشو، از نظر ظاهری سه نکته نگران کننده وجود دارد: وزن، چین و چروک و بافت. سپس اجازه دهید نگاهی به مزایا و معایب عملکرد Huawei Mate Xs 2 و بررسی هواوی Mate XS 2 در این سه جنبه در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های پرچمدار تاشو داخلی بیندازیم.

در تبلیغات هواوی، یکی از مزایای اصلی طراحی تاشو بیرونی، نازک و سبک بودن آن است. اگرچه وزن 255 گرم و ضخامت 11.1 میلی متر پس از تا شدن همچنان از تلفن‌های معمولی بیشتر است. اما Mate Xs 2 قطعاً سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی در میان گوشی‌های با صفحه‌نمایش تاشو افقی است.

هواوی میت ایکس اس 2

وقتی صفحه نمایش را باز می‌کنید، به دلیل تغییر مرکز ثقل، سبکی در دست بیشتر آشکار می‌شود. در عین حال، ضخامت 5.4 میلی متری در کناره صفحه نمایش پس از باز شدن، این حس را در افراد ایجاد می‌کند که گویی به جای یک تلفن همراه با امکانات کامل، یک صفحه نمایش را در دست گرفته اند.

علاوه بر این، هواوی میت ایکس اس 2 به منظور کاهش بیشتر وزن بدنه، نوآوری‌هایی در مواد نیز انجام داده است. به عنوان مثال، پوشش پشتی آن از الیاف شیشه ای بسیار سبک است که معمولاً در زمینه هوانوردی استفاده می‌شود، و یک آلیاژ تیتانیوم درجه هوانوردی در ساختار پشتیبانی صفحه نمایش استفاده می‌شود. این لولا همچنین از فولاد فوق سبک و فوق العاده قوی به طور مستقل توسط هوآوی ساخته شده است. از طریق این مواد نوآورانه فوق سبک، کاهش وزن کلی بدنه حاصل می‌شود و در عین حال ویژگی‌های استحکام بالا را دارد و سبک تر و قابل اطمینان تر است.

برای گوشی‌های تاشو صفحه نمایش، یکی دیگر از موارد مورد توجه ما، چروک بودن صفحه نمایش است. Huawei Mate Xs 2 از طراحی لولای بال عقابی با دو روتور ارتقا یافته برای صاف‌تر کردن صفحه نمایش استفاده می‌کند. مقامات هواوی می‌گویند مسطح بودن آن 70 درصد بیشتر از نسل قبلی هواوی میت Xs است. چه تا شده باشد و چه باز، دیدن چین‌های صفحه دشوار است و در فرآیند تا شدن صفحه نمایش، چین برجسته ای وجود نخواهد داشت. در عین حال، آب بندی بیرونی لولا نیز بسیار خوب است و از احتمال نفوذ چیزهای مختلف جلوگیری می‌کند.

طراحی هواوی Mate XS 2 در حالت تاشو دارای صفحه نمایش تاشو 7.8 اینچی با نسبت نمایش 8:7.1 است. Huawei Mate Xs 2 در حالت تا شده دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با نسبت نمایش 19:9 است. نسبت معمولی صفحه نمایش به Mate Xs 2 اجازه می‌دهد تا در حالت تا شده احساس راحتی داشته باشد.

تراکم پیکسلی فوق العاده بالای 424ppi همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربه بصری دقیق تری داشته باشند. Huawei Mate Xs 2 با 1.07 میلیارد رنگ و مدیریت طیف رنگ گسترده P3 می‌تواند تجربه بصری فراگیرتر و تجربه بصری تکان دهنده تری را برای کاربران فراهم کند. این صفحه نمایش از رفرش ریت تا 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی فوق العاده بالای 300 هرتز پشتیبانی می‌کند و تجربه بصری و لمسی نرم تری را برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه بر این، این صفحه نمایش همچنین از نوردهی PWM با فرکانس بالا 1440 هرتز استفاده می‌کند که نسبت به صفحه نمایش‌های OLED معمولی چشم پسندتر است. برای طراحی‌های تاشو بیرونی که صفحه نمایش را در معرض دید قرار می‌دهند، دوام خود صفحه بسیار مهم است.

گوشی تاشو هواوی Mate XS 2

برای حل این مشکل، Huawei Mate Xs 2 اولین صفحه نمایش ساختاری تقویت شده کامپوزیت و همچنین نعمت مواد با کارایی بالا را به کار می‌گیرد که می‌تواند به طور موثر نیروهای خارجی را جذب کرده و از آن محافظت کند. از نظر طراحی مشابه ساختار ضد برخورد خودروها است که به مقاومت 2.5 برابری در برابر سقوط، 2.8 برابر مقاومت در برابر ضربه و 1.4 برابر مقاومت اکستروژن دست می‌یابد که نسبت به محصولات نسل قبل بهتر است. با این حال، از آنجایی که صفحه نمایش ممکن است شکننده باشد، همچنان باید در استفاده روزانه مراقب باشید. Mate Xs 2 یک قاب محافظ نیز دارد که برای استفاده روزانه توصیه می‌شود.

به عنوان یک تلفن همراه پرچمدار، بافت استفاده از تلفن همراه با صفحه نمایش تاشو طبیعتاً شایسته توجه است و نمایانگرترین آن‌ها احساس باز و بسته شدن صفحه نمایش است. متفاوت از حس باز و بسته شدن مداوم تلفن‌های همراه تاشو داخلی. در عین حال، از طراحی سگک برای اطمینان از بسته شدن صفحه نمایش استفاده می‌کند. اگر نیاز به باز کردن صفحه دارید، باید دکمه پشت بدنه را فشار دهید تا این کار را انجام دهید، که کمی ناخوشایند است.

در نهایت، اجازه دهید نگاهی به برخی جزئیات در مورد ظاهر بیاندازیم. Huawei Mate Xs 2 از طراحی اثر انگشت جانبی استفاده می‌کند و سرعت تشخیص آن خوب است. بلندگوهای دوگانه استریو به ترتیب در دو طرف بالا و پایین چیده شده‌اند و دارای حفره‌های صوتی بزرگ دوگانه هستند تا یک میدان صدای فراگیر استریو ایجاد کنند. و مجهز به موتور صدای هوش مصنوعی جدید، برای دستیابی به جلوه متعادل تر در عرض و بلندی صدا هستند.

همچنین بخوانید :

با بهینه‌سازی طراحی تاشو بیرونی و لولاها، مواد و سایر جنبه‌ها، نمایشگر تبلت هواوی میت ایکس اس 2 باعث می‌شود تلفن همراه با صفحه‌نمایش تاشو افقی برای اولین بار تجربه‌ای سبک و بدون بار داشته باشد. با این حال، عملکرد باز و بسته شدن و احساس کمی پایین تر از گوشی‌های پرچمدار تاشو داخلی فعلی است. قیمت گوشی هواوی Mate XS 2 هم نسبت به سایر گوشی‌های تاشو کمتر است.

عملکرد

با یک صفحه نمایش بزرگ، تجربه کاربر به طور طبیعی در کانون توجه همه قرار گرفته است. از این گذشته، برای استفاده کامل از مزایای صفحه نمایش بزرگ، بهینه سازی در سطح سیستم ضروری است. عملکرد هواوی به عنوان یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل با صفحه نمایش تاشو در این زمینه بد نخواهد بود. بیایید با هم نگاهی به آن بیندازیم.

 

 

معرفی هواوی Mate XS 2

همچنین بخوانید :

بنابراین، اینکه آیا سیستم می‌تواند به یک انتقال صاف بین حالت‌های تاشده و بازشده دست یابد یا خیر، به یک موضوع مهم تبدیل شده است. به منظور ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه تر، مشخصات گوشی هواوی میت ایکس اس 2 از یک جلوه بصری و پویا تاشو جدید در سطح سیستم استفاده می‌کند. در عین حال، یک والپیپر پویا تاشو هوشمند تعبیه شده است و تصویر می‌تواند با باز و بسته شدن صفحه نمایش تغییر کند و دسکتاپ تلفن همراه را انعطاف پذیرتر کند.

عملکرد صفحه نمایش تقسیم شده یک ویژگی استاندارد تلفن‌های همراه با صفحه نمایش تاشو است و در واقع می‌تواند کارایی کار را تا حد زیادی بهبود بخشد. Huawei Mate Xs 2 در این زمینه تلاش زیادی کرده است. از ویژگی های تبلت هواوی میت ایکس اس 2 ، این است که یک سوایپ می‌تواند چندین عملیات مانند تقسیم صفحه، پنجره کوچک، تمام صفحه، و پس‌کشی را انجام دهد و به کاربران امکان می‌دهد سریع‌تر عمل کنند و از کارایی صفحه‌نمایش بزرگ بیشتر بهره ببرند.

برای تلفن‌های همراه با صفحه تاشو، یکی دیگر از مشکلات اصلی در استفاده، سازگاری برنامه و حافظه تبلت هواوی میت ایکس اس 2 است. بسیاری از برنامه‌های اندرویدی به سادگی زیر صفحه نمایش بزرگ کشیده می‌شوند و محتوای نمایش حتی کمتر از تلفن‌های معمولی است که بدون شک هدر دادن صفحه نمایش بزرگ است. در پاسخ به این مشکل، هوآوی یک موتور رابط کاربری تطبیقی راه اندازی کرده است که اطلاعات چیدمان اصلی را به دست می‌آورد و طرح بندی را برای نمایشگرهای بزرگ دوباره بهینه می‌کند.

با توجه به آزمایش واقعی، می‌توان مشاهده کرد که با کمک موتور رابط کاربری تطبیقی، اپلیکیشن می‌تواند محتوای بیشتری را روی صفحه نمایش بزرگ نمایش دهد که باعث بهبود بیشتر بازده خواندن کاربر می‌شود. طبق داده‌های رسمی ارائه‌شده توسط هواوی، Huawei Mate Xs 2 در 300 برنامه برتر به 100% سازگاری با صفحه نمایش بزرگ و در 2000 برنامه برتر 90% سازگاری با صفحه نمایش بزرگ دست یافته است. در ابعاد گوشی تاشو هواوی میت ایکس اس 2، کاربران می‌‌توانند تجربه بهتری از نمایشگر بزرگ داشته باشند.

همچنین بخوانید :

در نهایت، بیایید در مورد عملکرد صحبت کنیم.  به دلیل محدودیت‌های عرضه، هواوی میت ایکس اس 2 همچنان از نسخه 4G پردازنده اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند، اما عملکرد آن برای استفاده روزانه کافی است. برای آزمایش عملکرد آن، ما آن را مستقیماً با “Genshin Impact” آزمایش کردیم. با تنظیم کیفیت تصویر بسیار بالا + 60 فریم، میانگین نرخ فریم هواوی میت ایکس 2 46.6 فریم است. منحنی نرخ فریم نسبتا ملایم است و تجربه بازی هیچ تاخیر آشکاری ندارد و به سطح متوسط پردازنده اسنپدراگون 888 می‌رسد.

بررسی هواوی Mate XS 2

به طور کلی، Huawei Mate Xs 2 روی بهینه سازی تجربه کاربری در عین ارائه عملکرد بهتر تمرکز دارد. با ساده‌تر کردن منطق عملکرد پنجره‌های کوچک و صفحه‌های تقسیم‌شده، استفاده از آن برای کاربران راحت‌تر است. موتور UI تطبیقی نوآورانه مشکل بزرگ بهینه‌سازی برنامه‌ها را حل می‌کند، که گوشی‌های موبایل با صفحه‌نمایش تاشونده را آزار می‌دهد و به صفحه‌نمایش‌های بزرگ کمک می‌کند بهره وری بیشتری داشته باشند.

دوربین

از نظر عکاسی نیز دوربین هواوی میت ایکس اس ۲ عقب نمانده است. این گوشی به ترکیبی از دوربین رنگی اصلی 50 مگاپیکسلی + دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض + دوربین 8 مگاپیکسلی 3x تله فوتو مجهز شده است. در همان زمان، فناوری اپتیک محاسباتی XD Optics دوباره ارتقا یافته است. از طریق فناوری جدید بازیابی اطلاعات تصویر سیستم نوری، وضوح تا 10 درصد بهبود می‌یابد. در مورد عملکرد خاص این ترکیب، بیایید نگاهی بیندازیم.

اول از همه، در محیطی با نور مناسب در طول روز، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی هواوی میت ایکس اس 2 عملکرد بسیار خوبی دارد. وضوح تصویر عالی، رنگ تصویر واقعی و طبیعی، سبک تصویربرداری ساده و طبیعی است که برای دوستانی که می‌خواهند تصاویر واقعی را دنبال کنند بسیار مناسب است.

در لنز فوق عریض، تنظیم رنگ همان سبک دوربین اصلی را حفظ می‌کند. پس از روشن کردن عملکرد تقویت هوش مصنوعی، رنگ‌ها نسبتا روشن هستند.  در مواجهه با برخی از محیط‌های مناظر نسبتا بزرگ و ساختمان‌های بلند، لنز فوق‌واید Mate Xs 2 می‌تواند مستقیماً عکس‌های شگفت‌انگیز ایجاد کند که بسیار کاربردی است.

در تست‌های تله فوتو، به لطف لنز تله فوتو، پروفیل‌های HUAWEI Mate Xs 2 همچنان می‌توانند وضوح خوبی را در زوم 3.5 برابر تضمین کنند. به تصویر کشیدن جزئیات بیرونی ساختمان جای خود را دارد و هنوز هم می‌توان جزئیات معماری در محوطه تاریک را به دقت ارائه کرد.

مشخصات گوشی هواوی میت ایکس اس 2

از نظر صحنه‌های شبانه، HUAWEI Mate Xs 2 می‌تواند عکسی با جلوه کلی خوب حتی در محیط‌های کم نور بگیرد. تصویر کلی روشنایی را افزایش نمی‌دهد، اما از ظاهر و احساس کلی عکس مراقبت می‌کند. جزئیات در هایلایت‌ها و سایه‌ها حفظ می‌شوند و میزان نویز به خوبی کنترل می‌شود. نسبتاً خالص به نظر می‌رسد و مزایای آشکاری نسبت به سایر تلفن‌های صفحه تاشو دارد.

عمر باتری هواوی Mate XS 2

با توجه به طراحی صفحه نمایش بزرگ، عمر باتری هواوی میت ایکس اس 2 نیز توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. برای حل مشکل عمر باتری، میت Xs 2 به باتری 4600 میلی آمپر ساعتی و شارژ فوق سریع 66 واتی مجهز شده است. در مرحله بعد، بیایید به قدرت آن از نظر عمر باتری و شارژ نگاهی بیندازیم.

از نظر عمر باتری، گوشی را با یک مدل باتری سنگین 5 ساعته تست کردیم. در طول آزمایش، میزان صدای سیستم تلفن و روشنایی صفحه نمایش هر دو روی 50٪ تنظیم شد، Wi-Fi و بلوتوث روشن شدند و رفرش ریت هوشمند روشن شد.

با قضاوت بر اساس نتایج، هواوی Mate Xs 2 دارای 37 درصد از باتری باقی مانده پس از آزمایش 5 ساعته است و عمر باتری کاملاً رضایت بخش است.  از نظر شارژ، هواوی میت Xs 2 را به شارژ فوق سریع 66 واتی مجهز کرده است که از نظر قدرت در ردیف اول تلفن‌های همراه با صفحه نمایش تاشو فعلی قرار می‌گیرد.

ویژگی های تبلت هواوی میت ایکس اس 2

با توجه به داده‌های اندازه گیری شده، در محیط دمای اتاق، هواوی میت Xs2 می‌تواند در 10 دقیقه 31 درصد و در 30 دقیقه 85 درصد شارژ شود. این نتیجه را می‌توان به عنوان یک سطح عالی در تلفن همراه با صفحه نمایش تاشو فعلی در نظر گرفت. شایان ذکر است که اگر می‌خواهید سرعت شارژ بیشتری داشته باشید، باید گوشی را در حالت باز نگه دارید که به خنک شدن گوشی کمک می‌کند.

در کل عملکرد کلی هواوی میت ایکس اس 2 از نظر عمر باتری و شارژ سریع قابل قبول است. در استفاده سبک روزانه، اساساً می‌توان آن را یک بار در روز شارژ کرد، و در استفاده‌های سنگین، همچنین می‌تواند به سرعت از طریق شارژ فوق سریع 66 واتی شارژ شود.

نتیجه گیری

پس از مطالعه عملکرد هواوی میت ایکس اس 2 در تمام جنبه‌ها، فکر می‌کنیم بتوانیم به سوال مطرح شده در عنوان پاسخ دهیم. امروزه که طراحی تاشو داخلی به جریان اصلی تبدیل شده است، عرضه Mate Xs 2 توسط هواوی صرفاً به خاطر متفاوت بودن نیست. برعکس، هوآوی از طراحی تاشو بیرونی برای حل یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صفحه‌نمایش تاشو کنونی تلفن‌های همراه، یعنی ضخامت و وزن، استفاده می‌کند. وزن 255 گرمی آن بسیار نزدیک به یک تلفن همراه پرچمدار است، بنابراین کاربران نیازی به انتخاب بین یک صفحه نمایش بزرگ و یک صفحه نمایش نازک و سبک ندارند.

علاوه بر این، طراحی لولای بال عقابی و ساختار تقویت کننده کامپوزیت، چین و چروک صفحه را سبک تر و بادوام تر می‌کند، و موتور UI تطبیقی به صفحه بزرگ اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری را نمایش دهد. می‌توان گفت که هواوی واقعاً نقاط ضعف تلفن‌های همراه با صفحه نمایش تاشو فعلی را در هواوی Mate XS 2 بهینه کرده است و تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. هوآوی با محدودیت‌های ناشی از مشکلات عرضه، بازار تلفن همراه را رها نکرده است، اما با منابع محدود نقاط دردسر کاربر را بیشتر بررسی کرده است. اعتقاد بر این است که با کمک این روحیه، کسب و کار تلفن همراه هوآوی مطمئنا دوام خواهد آورد و به ارائه محصولات بهتر به کاربران ادامه خواهد داد.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402