دانلود فیلم آتش افروز ۲۰۲۲ (Firestarter) + تریلر، داستان و نمرات منتقدین

دانلود فیلم آتش افروز ۲۰۲۲
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سینمایی فایر استارتر 2022 جدیدترین فیلم ساخته شده از کتاب استیون کینگ (Stephen King)، اکران شد. برای معرفی و دانلود فیلم آتش افروز ۲۰۲۲ با پلازا همراه باشید.

فیلم Firestarter 2022 یک اثر علمی-تخیلی و مهیج است که از رمانی نوشته‌ی استیون کینگ و با همین نام اقتباس شده. استیون کینگ یکی از بزرگترین نویسندگان ژانر وحشت است که میلیون‌ها نسخه از کتاب‌هایش در سرتاسر جهان به فروش رفته. فیلم Firestarter 2022 دومین اقتباس سینمایی از رمان آتش‌افروز استفن کینگ است. سینمایی دیگری با همین نام در سال 1984 ساخته شده، اما تاریخ اکران فیلم سینمایی آتش افروز 2022، 13 می 2022 (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱) می باشد. در این مقاله از پلازا به بررسی فیلم Firestarter 2022 می‌پردازیم. برای دانلود فیلم آتش افروز ۲۰۲۲، خواندن خلاصه‌ی داستان، آشنایی با بازیگران و نقد و بررسی این فیلم، با پلازا همراه باشید.

در ادامه می‌توانید تریلر فیلم آتش افروز 2022 با زیرنویس فارسی را تماشا کنید:

آنچه در ادامه می‌خوانید

دانلود فیلم آتش افروز ۲۰۲۲

اگر از تماشای تریلر لذت بردید، می‌توانید فیلم سینمایی فایر استارتر 2022 را این قسمت دانلود کنید.

خلاصه داستان فیلم Firestarter 2022

داستان فیلم سینمایی فایر استارتر 2022 درباره‌ی دختری به نام چارلی است که قدرتی خارق‌العاده دارد. او می‌تواند با قدرت ذهنش آتش به پا کند. چارلی به همراه پدر و مادرش، اندی و ویکی، زندگی می‌کند. بیش از یک دهه است که پدر و مادر چارلی تلاش می‌کنند او را از یک نهاد دولتی مخفی به نام The Shop (فروشگاه) پنهان کنند. این نهاد دولتی که باعث شکل‌گیری ابرانسان‌هایی مانند چارلی شده، قصد دارد قبل از اینکه قدرت چارلی بیشتر از این شود، او را به قتل برساند. در آستانه‌ی ۱۱سالگی، چارلی دیگر به سختی می‌تواند قدرتش را کنترل کند و همین باعث می‌شود که محل زندگی او و خانواده‌اش فاش شود. یک مامور مرموز به سراغ چارلی می‌رود تا او را دستگیر کند، اما چارلی برنامه‌های دیگری دارد…

فیلم سینمایی فایر استارتر 2022

بازیگران فیلم آتش افروز ۲۰۲۲

در آوریل ۲۰۱۷ کمپانی‌های Universal Pictures و Blumhouse Productions اعلام کردند که می‌خواهند نسخه‌ی دیگری از فیلم آتش افروز را تولید کنند. در سال 2018، اسکات تیمز (Scott Teems) برای نوشتن فیلم‌نامه و در 16 دسامبر سال 2019 (۲۵ آذر ۱۳۹۸) کیث توماس (Keith Thomas) به‌عنوان کارگردان این اثر انتخاب شد. فیلمبرداری فیلم آتش افروز ۲۰۲۲ در 25 می 2021 (۴ خرداد ۱۴۰۰) در شهر تورنتو آغاز و در 16 ژوئیه برابر با ۲۵ تیر، به اتمام رسید.

در ادامه، با بازیگران فیلم آتش افروز ۲۰۲۲ آشنا می‌شویم.

زک افرون در نقش اندی مک‌گی

فیلم Firestarter 2022

زک افرون (Zac Efron) بازیگر و خواننده‌ی آمریکایی متولد 18 سپتامبر 1987 برابر با ۲۶ مهر ۱۳۶۶ است. او بازیگری حرفه‌ای را از اوایل سال ۲۰۰۰ شروع کرد و در کمتر از یک دهه بخاطر نقشش در High School Musical trilogy پا به عرصه‌ی شهرت گذاشت. افرون به خاطر ایفای نقش اصلی در آثاری همچون فیلم کمدی عاشقانه‌ی New Year’s Eve محصول سال 2011، درام عاشقانه‌ی The Lucky One و فیلم کمدی-جنایی The Paperboy محصول 2012، به اوج شهرت خود رسید. افرون در سال 2021 به خاطر حضور در مستند Down to Earth with Zac Efron برنده‌ی جایزه‌ی Daytime Emmy Award شد.

دیگر آثار او عبارتند از: فیلم کمدی Neighbors محصول 2014، فیلم کمدی اکشن Baywatch محصول سال 2017 و فیلم موزیکال The Greatest Showman محصول سال 2017.

همچنین بخوانید :

رایان کیرا آرمسترانگ در نقش چارلی مک‌گی

معرفی فیلم آتش افروز ۲۰۲۲

رایان کیرا آرمسترانگ (Ryan Kiera Armstrong) متولد 10 مارس 2010 (۱۹ اسفند ۱۳۸۸) در نیویورک است. او بازیگری را از پنج سالگی و با سریال Anne With An E آغاز کرد. رایان، فرزند دین آرمسترانگ (Dean Armstrong) بازیگر و مربی بازیگری است. او مربی هنرپیشگانی همچون نینا دوبرو (Nina Dobrev) و مارشال ویلیامز (Marshall Williams) بوده است. در سال 2021، رایان در American Horror Story: Double Feature به‌عنوان اولین بازیگر نوجوان، یک نقش اصلی را ایفا کرد.

سیدنی لمون در نقش ویکی مک‌گی

بازیگران فیلم آتش افروز ۲۰۲۲

سیدنی نوئل لمون (Sydney Noël Lemmon) متولد 10 اوت 1990 برابر با ۱۹ مرداد ۱۳۶۹ است. این بازیگر آمریکایی از دانشگاه Yale فارغ‌التحصیل شده است. او در سریال Helstrom ساخت شبکه Hulu نقش آنا هلستروم را ایفا کرد. او همچنین در سریال Succession ساخت شبکه HBO حضور داشته است. سیدنی برای بازی در نقش ایزابل در فصل پنجم Fear the Walking Dead، برنده‌ی جایزه‌ی ساترن (Saturn Award) شد. سیدنی لمون علاوه بر بازیگری،‌ دستی نیز در دنیای موسیقی دارد. او یک خواننده و نوازنده‌ی گیتار است و به همراه برادرش جان لمون (Jon Lemmon) ترانه می‌نویسد.

از دیگر آثار سیدنی لمون می‌توان به فیلم آمریکایی ترسناک Velvet Buzzsaw محصول سال 2019 و سریال جنایی Law & Order: Special Victims Unit محصول سال 2018 اشاره کرد.

مایکل گریایس در نقش جان رین‌برد

دانلود فیلم آتش افروز ۲۰۲۲

مایکل گریایس (Michael Greyeyes) بازیگر، رقصنده، طراح رقص و کارگردان بومی کانادایی متولد سال 1967 (۱۳۴۶) است. گریایس در سال 1993 با حضور در فیلم Geronimo پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن، در آثار تلویزیونی زیادی بازی کرد. او در سریال‌هایی مانند Law & Order: Criminal Intent، سریال Walker، سریال Texas Ranger و Numb3rs به‌عنوان بازیگر مهمان ایفای نقش کرده است.

برخی از آثار او عبارتند از: مینی سریال True Women محصول شبکه CBS TV سال 1997، فیلم ترسناک The Minion محصول سال 1998، مینی سریال درام Saints & Strangers محصول سال 2015 و مینی سریال درام آمریکایی I Know This Much Is True محصول سال 2020.

گلوریا روبن در نقش کاپیتان جین هالیستر

داستان فیلم سینمایی فایر استارتر 2022

گلوریا روبن (Gloria Reuben) بازیگر، خواننده‌ و تهیه‌کننده کانادایی-آمریکایی متولد 9 جون 1964 (۱۹ خرداد ۱۳۴۳) می‌باشد. روبن به‌خاطر بازی در سریال پزشکی ER (1995-2008) و فیلم Lincoln به کارگردانی استیون اسپیلبرگ محصول سال 2012، به شهرت فراوانی دست پیدا کرد. او به‌خاطر ایفای نقش در سریال ER دوبار نامزد جایزه‌ی امی (Emmy Award) شد.

برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از: فیلم اکشن علمی-تخیلی Timecop محصول سال 1994، فیلم اکشن سیاسی Nick of Time محصول سال 1995، فیلم کمدی عاشقانه Admission محصول سال 2013، فیلم جنایی مهیج (2014) Reasonable Doubt، سریال مهیج Mr. Robot (2015–2019) و سریال جنایی City on a Hill (از 2019).

کرتوود اسمیت در نقش دکتر جوزف وانلس

خلاصه داستان فیلم Firestarter 2022

کرتوود اسمیت (Kurtwood Smith) بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون است. او متولد 3 ژوئيه 1943 برابر با ۱۱ تیر ۱۳۲۲ است. شهرت او حاصل حضور در فیلم‌های علمی-تخیلی و برنامه‌های تلویزیونی است. سریال درام Lou Grant، مجموعه‌ی علمی-تخیلی Star Trek، سریال علمی-تخیلی و درام The X-Files بخشی از آثار او هستند. اسمیت، تجربه‌های صداپیشگی متعددی نیز در کارنامه‌ی هنری خود دارد. او در بازی‌های کامپیوتری‌ای مانند Fallout Tactics: Brotherhood of Steel و FreeSpace 2، و همچنین در انیمیشن‌هایی مانند Gary & Mike و Green Lantern: First Flight صداپیشگی کرده.

کرتوود اسمیت در دنیای تئاتر نیز فعالیت دارد. او به خاطر نقش‌هایش در نمایش‌های Billy Budd، نمایش Idiot’s Delight و Green Grow the Lilacs سه‌بار برنده‌ی Drama-Logue Awards شده است.

سایر بازیگران فیلم سینمایی فایر استارتر 2022 عبارتند از:

  • جان بیزلی (John Beasley) در نقش ارو ماندرز
  • تینا یانگ (Tina Jung) در نقش خانم گاردنر
  • حنان یونس (Hannan Younis) در نقش دارلا گارنی

نمرات و بررسی فیلم Firestarter 2022

13 درصد از نظرات فیلم Firestarter 2022 در وبسایت راتن تومیتوز، به آرای مثبت اختصاص دارد. میانگین امتیاز این فیلم،  3.8/10 است. منتقدان معتقدند که فیلم سینمایی فایر استارتر 2022 به طور کامل از ظرفیتش استفاده نکرده و می توانست بهتر از این باشد. در ادامه برخی از نقد و نظراتی که بر این فیلم وارد شده است را می‌خوانیم.

Film Threat / مایکل تلبوت-هینس: 80

در فیلم آتش افروز ۲۰۲۲ طعمه‌های زیادی برای شکارچی‌های گرسنه‌ی ژانر وحشت وجود دارد. اگر وقت اضافی دارید، فایراستارتر جدید، قطعا ارزش تماشا دارد.

بررسی فیلم Firestarter 2022

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 75

کارگردانی شده توسط کیث توماس با فضایی تیره‌تر، تلخ‌تر و مناسب‌تر برای فیلم ترسناک و با بازی‌های معقول یک گروه بازیگری عالی، با حضور زک افرون، سیدنی لمون و با معرفی رایان کیرا آرمسترانگ، فیلم آتش‌افروز یک فیلم ماوراءالطبیعه مهیج و تماشایی است که ویژگی‌هایی نسبتا غیرمعمول دارد و به‌عنوان یک فیلم سرگرم‌کننده در سینمای اتومبیل‌رو در قرن ۲۱، عملکرد خوبی دارد.

همچنین بخوانید :

Collider / آلیس وکس: 67

به نظرم کسی که فیلم اصلی ساخت سال 1984 را ندیده باشد، بهتر می‌تواند از دیدن این فیلم لذت ببرد؛ اینگونه تمام مدت این دو فیلم را در ذهنتان مقایسه نمی‌کنید.

Polygon / کیتی رایف: 54

فیلم آتش افروز ۲۰۲۲ کمی نسبت به نسخه‌ی اصلی سال 84 بهتر است. حداقل برای اینکه برخلاف آن‌یکی که اصلا خوب نبود، نسخه‌ی 2022 تعداد انگشت‌شماری نقطه‌ی مثبت دارد.

IGN / مت فاولر: 50

علیرغم بازی منسجم زک افرون و رایان کیرا آرمسترانگ، داستان و پردازش فایر استارتر طاقت‌فرسا است.

Paste Magazine / مت دوناتو: 50

این فیلم، اقتباسی است که هویت، فوریت و جدیت ندارد. واقعا باعث تأسف است آن هم بعد از اولین فیلم ترسناک کیث توماس که بسیار عالی بود.

تریلر فیلم آتش افروز 2022

Original-Cin / تام ارنست: 50

فیلم آتش افروز ۲۰۲۲ را در یک اکران آخر شب دیدم. یکی از تماشاچی‌ها بیشتر زمان نیمه‌ی دوم فیلم را بلند بلند با تلفنش صحبت می‌کرد. هیچ‌کس از او نخواست که ساکت باشد. هیچ‌کس اهمیت نمی‌داد.

Slashfilm/ کریس اوانگلیستا: 50

آتش افروز به طور توهین‌آمیزی بد نیست. احتمالا باعث نمی‌شود عصبانی بشوید یا بگویید بدترین فیلمی است که در زندگیتان دیده‌اید. اما به شدت متوسط است. هیچ‌چیز معرکه‌ای درباره‌اش وجود ندارد. در بهترین حالت، خوب است.

IndieWire / کریستین زیلکو: 42

کارگردان، کیث توماس و نویسنده، اسکات تیمز موفق شدند تا داستان اصلی را تبدیل کنند به یک فیلم فرزندپروری کسل‌کننده و کاملا تهی از گرما و صمیمیت.

Screen Rant / فردوسا عبدی: 40

متأسفانه، فیلم آتش افروز ۲۰۲۲ هیچ نکته‌ی برجسته‌ای نسبت به بقیه‌ی فیلم‌های ترسناک علمی-تخیلی درباره انسان‌هایی که رویشان آزمایش انجام می‌شود، ندارد. حتی نمی‌شود با نسخه‌ی 1984 مقایسه‌اش کرد. در میان اقتباس‌های اخیر از کتاب‌های استیون کینگ مانند IT (2017) و Doctor Sleep (2019) نیز نمی‌تواند خودی نشان بدهد. آتش افروز، بیشتر شبیه فیلم‌های Pet Sematary و Carrie است؛ فیلمی که کند و خسته‌کننده است و هیچ چیز تازه‌ای ندارد.

کلام آخر

تاریخ اکران فیلم سینمایی آتش افروز 2022

در این مقاله از پلازا، به دانلود و معرفی فیلم آتش افروز ۲۰۲۲ پرداختیم. نظر شما درباره‌ی این اثر چیست؟ آیا به نظرتان این اقتباس از کتاب استیون کینگ موفق بوده است؟ آیا تماشای این فیلم را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ می‌توانید نظراتتان را از بخش ارسال نظرات در پایین همین صفحه با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402