فراموش كردن اپل آيدی | آموزش نحوه بازیابی و پیدا کردن آی دی اپل

پيدا كردن اپل ايدي / پيدا كردن اپل ايدي فراموش کردن اپل ایدی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در صورتی که با نحوه پيدا كردن اپل ايدي آشنا باشید، بازیابی آن فرایند پیچیده‌ای ندارد. با پلازا همراه باشید تا با روش بازگرداندن اپل آیدی (Apple ID) و برگرداندن حساب اپل آشنا شویم.

اگر از کاربران محصولات اپل هستید حتما با اپل آیدی (Apple ID) آشنایی دارید. اپل آیدی یکی از ابزارها برای استفاده کاربردی‌تر از آیفون و آیپد و دیگر دستگاه‌های اپل است. اگر اپل ایدی ندارید، برای آموزش گام به گام ساختن آن می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. اگر هم قصد حذف Apple ID خود در دستگاه‌های اپل را دارید، می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید. در این آموزش می‌خواهیم نحوه پيدا كردن اپل ايدي را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

نحوه پيدا كردن اپل ايدي

برای پيدا كردن اپل ايدي راه‌های زیادی وجود ندارد. ممکن است برخی ادعاهای غلطی مثل پيدا كردن اپل ايدي با IMEI داشته باشند اما این روش‌ها کاربردی ندارند؛ با این حال نیازی نیست خود را به خاطر فراموش کردن اپل ایدی سرزنش کنید. در ادامه با طی کردن مراحل زیر می‌فهمید که این کار خیلی سخت نیست. البته حتما باید حداقل اطلاعات را از حساب خود داشته باشید چرا که نحوه پيدا كردن اپل ايدي بدون رمز و بدون هیچ مشخصاتی تقریبا غیرممکن است.

1. برای بازیابی اپل آیدی ایمیل خود را چک کنید

ممکن است در گذشته اپل برایتان ایمیلی ارسال کرده و آیدی شما را در آن ذکر کرده باشد. در این صورت برگرداندن اپل ایدی قبلی کار راحتی است. در اولین قدم به ایمیلی که با آن حساب اپل خود را ایجاد کرده‌اید بروید و تمامی ایمیل‌هایی که از سوی اپل دریافت کرده‌اید را جستجو کنید و ببینید اپل ایدی فراموش شده شما در این ایمیل‌ها وجود دارد یا خیر.

2. بازیابی اپل آیدی از طریق گوشی یا آیپد ؛ چگونه اپل ایدی خود را پیدا کنیم؟

اگر مشکل شما فقط فراموش کردن اپل ایدی است، در صورتی که با حساب خود در گوشی یا آیپد وارد شده باشید، پیدا کردن اپل ایدی فراموش شده کار آسانی است. اما اصلا چگونه بفهمیم گوشی اپل ایدی دارد یا اصلا ایمیل اپل ایدی کجاست؟

ابتدا وارد Setting شوید. آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ دنده خاکستری رنگ است، در صفحه خانه (Home Screen) قابل دسترس است. اگر گوشی دارای اپل آیدی باشد، در ابتدای صفحه تنظیمات می‌توانید مانند تصویر زیر نام و همچنین ایمیل خود را ببینید.

فراموش كردن اپل ايدي / بازیابی اپل آیدی

این آدرس ایمیل، همان اپل آیدی (Apple ID) شماست.

3. برگرداندن Apple ID از طریق وبسایت ؛ پيدا كردن اپل ايدي با شماره تلفن

در وبسایت اپل یک قسمت جداگانه برای کسانی که با مشکل فراموش کردن اپل ایدی مواجه هستند وجود دارد. اگر شما نیز با مشکل فراموش كردن اپل ايدي و ايميل روبه رو هستید ابتدا به این صفحه مراجعه کنید و نام، نام خانوادگی و آدرس ایمیلی که با آن اپل آیدی را ساختید وارد کنید، همچنین می‌توانید ایمیل‌های بکاپ را هم در این قسمت وارد کنید.

پیدا کردن اپل آی دی / وارد شدن به حساب اپل ایدی

در صفحه بعد باید تاریخ تولدی که زمان ثبت نام و وارد شدن به حساب اپل ایدی وارد کردید را ثبت کنید. اگر این اطلاعات را درست وارد کرده باشید در مرحله آخر دو گزینه برای برای برگرداندن Apple ID در اختیارتان قرار می‌گیرد. گزینه اول از طریق ایمیل است. اگر آن را انتخاب کنید اطلاعات مورد نیازتان به آدرس ایمیلی که موقع ثبت نام وارد کردید ارسال می‌شود.

گزینه دوم مربوط به سوالات امنیتی است. اگر آن را انتخاب کنید باید برای بازگرداندن اپل آیدی، به 2 سوال امنیتی که موقع ثبت نام و وارد شدن به حساب اپل ایدی به آن‌ها جواب دادید، پاسخ دهید. اگر این گزینه را انتخاب کنید و به سوالات جواب دهید پيدا كردن ايميل اپل ايدي کار آسانی خواهد بود چرا که در صفحه بعد یک آدرس ایمیل برایتان نمایش داده می‌شود که همان اپل آیدی است. اگر گزینه ایمیل را انتخاب کنید، یک ایمیل همراه با لینک بازیابی رمزعبور و ورود به اپل آیدی برایتان ارسال می‌شود. آدرس ایمیلی که این پیام برایش ارسال می‌شود همان اپل آیدی شماست.

پیدا کردن پسورد اپل ایدی

برگرداندن رمز Apple ID اما فرایند سخت‌تری است. اکثر کاربران ایرانی اپل آیدی خود را به دلیل محدودیت‌ها، از وبسایت‌های متفرقه خریداری کردند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، رمز اپل آیدی خود را در همان زمان خرید، از فروشنده دریافت کرده‌اید. اگر این رمز را یادتان نمی‌آید باز هم روش‌هایی برای بازیابی آن وجود دارد.

1. بازگرداندن اپل آیدی با تایید هویت دومرحله‌ای

اگر تایید هویت دومرحله‌ای را در تنظیمات آی‌کلاود فعال کرده باشید، بازیابی رمز اپل آیدی بسیار آسان خواهد بود. البته به‌شرطی که گوشی شما از iOS 10 به بعد استفاده کند و از قبل هم در گوشی وارد حساب آی‌کلاود شده باشید و البته خود آیفون هم دارای رمزعبور باشد. در این صورت همانطور که در بخش نحوه پيدا كردن اپل ايدي گفته شد، ابتدا به تنظیمات بروید و روی نام خودتان کلیک کنید.

پيدا كردن اپل ايدي / فراموش کردن اپل ایدی

گزینه Password & Security را انتخاب کنید.

پیدا کردن پسورد اپل ایدی / بازیابی رمز اپل آیدی

حالا از بالای صفحه گزینه Change Password را انتخاب کنید.

پیدا کردن پسورد اپل ایدی / پيدا كردن اپل ايدي با شماره تلفن

در پنجره بعدی باید رمزعبور گوشی را وارد کنید. پس از وارد کردن رمز به صفحه زیر می‌رسید و می‌توانید از طریق آن، یک رمزعبور جدید برای حساب خود انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :

پیدا کردن پسورد اپل ایدی / رمز اپل ایدی کجای گوشی نوشته شده‎‌پس از اینکه رمز را وارد کردید، در نهایت از بالای صفحه روی Change بزنید تا رمز حساب شما تغییر کند.

2. بازگرداندن اپل آیدی از طریق وبسایت اپل ؛ بازیابی اپل ایدی با شماره تلفن

روش دوم بازیابی رمز از طریق سایت اپل است. اگر تایید هویت دومرحله‌ای را فعال نکردید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. ابتدا در کامپیوتر به صفحه حساب اپل آیدی بروید. روی Sign In کلیک کنید. در صفحه بعدی گزینه ?Forgot Apple ID or Password را انتخاب کنید.

پيدا كردن اپل ايدي / پیدا کردن پسورد اپل ایدی

در صفحه بعدی از شما خواسته می‌شود اپل آیدی خودتان را وارد کنید. پس از وارد کردن شناسه، روی Continue کلیک کنید.

بازیابی رمز اپل آیدی / پسورد اپل ایدی کجاست

سپس شماره تلفنی که به حساب اپل آیدی خود متصل کرده‌اید را وارد و دوباره روی Continue کلیک کنید.

فراموش کردن اپل ایدی / بازیابی اپل آیدی با ایمیل

در صفحه بعدی می‌توانید رمز را از طریق یک دستگاه دیگر یا شماره تلفن بازیابی کنید.

اگر قبلا با یک دستگاه دیگر وارد حساب آی‌کلاود خود شده باشید، می‌توانید با انتخاب گزینه اول و از طریق همان دستگاه رمز را بازیابی کنید.

پیدا کردن پسورد اپل ایدی / پيدا كردن اپل ايدي با imei

سپس در دستگاه یک پیام به‌صورت زیر روی صفحه ظاهر خواهد شد. روی Allow ضربه بزنید.

پیدا کردن پسورد اپل ایدی / بازیابی رمز اپل آیدی

حالا باید رمزعبور خود آن دستگاه را وارد کنید. سپس پنجره زیر برایتان به‌نمایش می‌آید و بالاخره می‌توانید رمز را بازیابی و تغییر دهید.

پیدا کردن پسورد اپل ایدی / پسورد اپل ایدی کجاست

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
آموزش رجیستر کردن گوشی های اپل | چگونه آیفون خود را ...
تیم پلازا01 شهریور 1402 09:30
thumbnail
گوشی های سری آیفون 14؛ دوربین جدید، خداحافظی با ناچ ...
محمد علی‌محمدی17 شهریور 1401 11:30

سوالات متداول

1. رمز اپل ایدی کجای گوشی نوشته شده است؟

به دلایل امنیتی رمز حساب شما در هیچ قسمت از گوشی نمایش داده نمی‌شود. رمز حساب را باید خودتان به خاطر سپرده باشید یا از شخصی که برایتان اپل آیدی ایجاد کرده دریافت کنید.

2. اپل ایدی ایفون کجاست؟

در صورتی که در گوشی با اپل آیدی وارد حساب خود شده باشید، با مراجعه به تنظیمات گوشی و در بالای صفحه می‌توانید آیدی خود را پیدا کنید.

3. چگونه اپل ایدی قبلی را برگردانیم؟

در صورتی که اطلاعات حساب مثل ایمیل و شماره تلفن ثبت نام را در اختیار داشته باشید، با طی کردن مراحلی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، می‌توانید حساب خود را بازیابی کنید.

در ویدیوی زیر «”آموزش پیدا کردن اپل ایدی و بازیابی پسوورد آن» را تماشا کنید:

سخن پایانی

امیدواریم در این مطلب با نحوه پيدا كردن اپل ايدي آشنا شده و بتوانید مشکل خود را برطرف کنید. برای انجام این کار باید حداقل اطلاعات حسابتان را داشته باشید. همچنین اگر راه دیگری برای پيدا كردن اپل ايدي سراغ دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
سمیرا
.
19 شهریور 1401، 15:15
پاسخ
0
0
سلام من گوشی خودم و در گرجستان چند سال پیش آبدیت کردم و اونجا ناخواسته با شماره همراه مسافرتی که تورها میدهند لینک شده برای تایید دو مرحله ای الان هم پسورد خودم و فراموش کردم و مرتب از من اون شماره رو میخواد فقط شماره نه پیامک تایید باید چکار کنم
avatar
منصوره علی محمدی
.
16 آذر 1399، 03:28
پاسخ
2
9
با سلام.من یک ایفون 6پلاس دارم.گوشی خود را ریست کردم.الان اپل ای دی میخوادوپسورد که هیچ کدومو ندارم میشه راهنماییم کنید که جیکار کنم؟راستی تا اپل ایدی و پسورد نزنم گوشی بالا نمیاد.خواهش میکنم کمکم کنید
avatar
بابک نجفی
.
25 آبان 1399، 06:53
پاسخ
0
0
ببخشید من چند روزی میشه رمز ایکلود فراموش ده و برای بازیابی وقتی اقدام میکنم ایمیلی که به صندوق آبی رنگ میاد برای ریست پسورد نمیاد میشه راهنمایی کنید یا در تلگرام خودتون برام بازش کنین هزینش هر چی باشه پرداخت میکنم منتظر تماس شما هستم09142020140 09013088651
avatar
Iman pirayi
.
25 آبان 1399، 05:27
پاسخ
0
0
پیدا کردن اپل ای دی خود
avatar
میلاد
.
06 آبان 1398، 01:18
پاسخ
0
7
من یه گوشی دست دوم خریداری کردم چون به گوشی های اپل آشنایی نداشتم متوجه نشدم که یافتن آیفون من در اون گوشی فعاله و یه اپل آیدی روشه که پسورد اونو نمیدونم از صاحب قبلی هم خبری ندارم از گوشی میشه استفاده کرد ولی اون اپل آیدی منو کلافه کرده چجوری به ایمیلی که بازیابی پسورد ارسال میشه دسترسی داشته باشم گویا اپل آیدی کارتی بوده طرف استفاده کرده ولی یه نام بالای صفحه ستینگ نمایش داده میشه کمکم کنین لطفا
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402