نرم افزار تلویزیون اندروید ؛ معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید TV

نرم افزار تلویزیون اندروید / برنامه های تلویزیون هوشمند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نرم افزار تلویزیون اندروید می‌تواند امکانات و قابلیت‌های بیشتری را به تلویزیون هوشمند شما اضافه کند. برنامه های تلویزیون هوشمند درست مانند گوشی، قابل نصب شدن در تلویزیون هستند و تعدادشان هم کم نیست. با پلازا همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به بهترین اپلیکیشن های اندروید TV.

تلویزیون هوشمند اندرویدی برای اولین بار در سال 2014 معرفی شد و از آن زمان تاکنون به تدریج در حال کامل شدن است. در حالی که رقابت بین سامسونگ، ال جی، سونی، فیلیپس و سایر تلویزیون‌های هوشمند روز به روز بیشتر می‌شود، پلتفرم تلویزیون هوشمند اندرویدی هنوز هم شاخص بوده و با جدیدترین فناوری‌های گوگل و سایر برنامه‌ها ادغام شده است.

اما اگر نتوانید برنامه‌های مناسب را برای تلویزیون هوشمند اندرویدی دریافت کنید، پلتفرم آن چه فایده‌ای دارد؟ اگر یک تلویزیون هوشمند اندرویدی دارید و می‌خواهید از این پلتفرم بهترین استفاده را ببرید، باید برنامه‌های صحیحی را نصب کنید. در اینجا چندین نمونه از بهترین نرم افزار تلویزیون اندروید را معرفی می‌کنیم که تجربه فوق‌العاده‌ای را برایتان رقم می‌زنند. با پلازا همراه شوید.

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار های تلویزیون اندروید ؛ اپلیکیشن های اندروید TV

زمانی که برای اولین بار تلویزیون اندرویدی خود را روشن می‌کنید، چندین برنامه به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده‌اند. مثلا نتفلیکس و یوتیوب در اکثر آن‌ها وجود دارند ولی این برنامه‌ها خیلی برای کاربران ایرانی کاربرد ندارند. گذشته از این سایر برنامه‌ها با تمرکز بر موسیقی، بهره‌وری و قابلیت‌های سیستمی هم هستند که می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

1. برنامه تلویزیون هوشمند RetroArch ؛ دانلود بازی برای تلویزیون

برنامه تلویزیون هوشمند اندروید

ظاهر محبوب و فوق‌العاده در اکثر تلویزیون‌های اندرویدی و همچنین در رایانه‌های شخصی و پلتفرم‌های موبایل بسیار موثر است. برنامه RetroArch بسیاری از بهترین بازی‌های شبیه‌ساز کنسول بازی را در یکجا جمع کرده است و به شما امکان می‌دهد بازی‌های شبیه‌ساز را به راحتی در داخل آن بارگیری کنید.

رابط کاربری این برنامه تلویزیون هوشمند بسیار آسان و مطلوب است و پس از یادگیری طرز کار RetroArch، بهترین تجربه شبیه‌سازی را برای PS1 و N64 و بسیاری از کنسول‌های بازی دیگر خواهید داشت. این برنامه تلویزیون هوشمند دارای چندین ویژگی است که به شما امکان می‌دهد وضوح تصویر و گرافیک‌های بازی را بسیار فراتر از آنچه کنسول‌های اصلی آن‌ها می‌توانند ارائه دهند، تقویت کرده و به شما ارائه دهد. اگر به‌دنبال دانلود بازی برای تلویزیون هوشمند خود هستید، این برنامه را از دست ندهید.

دانلود برنامه RetroArch برای: اندورید

2. نرم افزار تلویزیون اندروید X-Plore File Manager

نرم افزار تلویزیون هوشمند اندروید

با حذف شدن ES File Explorer در اوایل سال جاری از پلی استور به دلیل تقلید از برنامه Spyware چینی، عنوان بهترین نرم‌افزار مدیریت فایل برای تلویزیون هوشمند مطرح شد و سپس برنامه تلویزیون هوشمند X-plore File Manager معرفی شد. این برنامه به شما امکان می‌دهد تمام پرونده‌ها و پوشه‌های موجود در تلویزیون اندرویدی خود را مانند آنچه در سیستم عامل دسکتاپ مانند Windows یا macOS وجود دارد کاوش کنید.

پرونده‌ها را مطابق دلخواه خود حذف، انتقال و کپی کنید یا پرونده‌های خود را در سراسر سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive و Dropbox همگام‌سازی کنید و آن‌ها را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید. این یکی از برنامه های کاربردی تلویزیون سونی و دیگر تلویزیون‌های اندرویدی و مناسب کسانی است که می‌خواهند از تمامی قابلیت‌های تلویزیون خود استفاده کنند.

  • دانلود برنامه X-plore File Manager برای: اندورید

3. برنامه تلویزیون هوشمند Puffin TV

برنامه های تلویزیون هوشمند اندروید

جستجو و سرچ کردن در اینترنت همیشه نقطه ضعف تلویزیون‌های هوشمند بوده است؛ به طوری که کنترل و صفحه کلیدهای روی صفحه نمایش هرگز به راحتی انجام این کار در رایانه نمی‌شوند. یکی از اپلیکیشن های اندروید TV که برای حل این مشکل می‌توانید دانلود کنید، برنامه Puffin TV است. این برنامه که یک مرورگر است، دارای رابط کاربری مرورگر شبیه سازی رایانه شخصی با تمامی ویژگی‌های موجود در کامپیوتر است. این برنامه تلویزیون هوشمند با گوشی شما همگام‌سازی می‌شود و به شما امکان می‌دهد با استفاده از کدهای QR بوک مارک ایجاد کنید و وب سایت‌ها را در تلویزیون نمایش دهید.

4. نرم افزار تلویزیون اندروید MX Player

نرم افزار تلویزیون اندروید / برنامه های تلویزیون هوشمند

یکی از بهترین برنامه های تلویزیون هوشمند، MX Player است. برنامه‌ای که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از برترین ویدیو پلیرهای گوشی اندروید نیز یاد کرد. نسخه تلویزیون این برنامه تمام امکانات نسخه گوشی را به تلویزیون شما می‌آورد. این پلیر قادر به پخش انواع کدک‌ها و فایل‌های ویدیویی است و از فایل‌های زیرنویس نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین می‌تواند فایل‌های درایوهای خارجی را نیز پخش کند. اگر جزو افرادی هستید که فیلم‌ها را با دانلود روی هارد و اتصال به تلویزیون تماشا می‌کنید، این برنامه را هرگز از دست ندهید.

5. اپلیکیشن Send Files to TV

نرم افزار تلویزیون اندروید / اپلیکیشن های اندروید tv

یکی از برنامه‌هایی که برای دانلود برنامه برای تلویزیون هوشمند اندرویدی خود باید درنظر داشته باشید، Send Files to TV است. معمولا فرایند انتقال یک فایل بین تلویزیون و گوشی بسیار پردرسر و وقت‌گیر است و نیاز به کابل یا کارت حافظه دارد. اما با دانلود این برنامه می‌توانید فایل‌ها را از طریق شبکه اینترنت خانگی خود بین گوشی و تلویزیون به‌اشتراک بگذارید. این برنامه از هر نوع فایلی پشتیبانی می‌کند.

مثلا می‌توانید یک فایل APK را از گوشی دانلود و سپس برای نصب به تلویزیون انتقال دهید. همینطور فایل‌های ویدیویی نیز به همین ترتیب قابل انتقال هستند. رابط کاربری برنامه نیز بسیار ساده و فقط دارای دو دکمه ارسال و دریافت است.

  • دانلود اپلیکیشن Send Files to TV برای: اندروید

6. نرم افزار تلویزیون اندروید AirScreen ؛ برنامه های تلویزیون هوشمند

نصب برنامه روی تلویزیون

تلویزیون‌های اندرویدی از Google Cast پشتیبانی می‌کنند و این امکان را به شما می‌دهند تا هرگونه فیلم، فایل صوتی و تصاویر را از پلتفرم اندرویدی به تلویزیون هوشمند اندرویدی خود منتقل کنید. حال اگر شما یک کاربر آیفون هستید و همچنین یک تلویزیون اندرویدی خریده‌اید باید چه کار کنید؟ گفتنی است که از نظر فنی با مشکلات سازگاری جدی روبرو خواهید بود.

دلیل این است که آیفون از Google Cast پشتیبانی نمی‌کند و از Airplay پشتیبانی می‌کند؛ ویژگی که به کاربران iOS امکان پخش رسانه‌ها از iPhone را به تلویزیون اپل می‌دهد. با این حال، گوگل با معرفی AirScreen زندگی را برای کاربران iOS آسان‌تر کرده است؛ برنامه‌ای که به کاربران آیفون امکان می‌دهد محتوای رسانه‌ای را از یک آیفون به تلویزیون اندروید انتقال دهند. AirScreen یک سرور AirPlay را در تلویزیون اندروید شما ایجاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد صفحه آیفون خود را در یک تلویزیون اندروید مشاهده کنید.

7. نرم افزار تلویزیون هوشمند Twitch

نصب برنامه روی تلویزیون

اگر عاشق تماشای پخش مستقیم بازی‌های مختلف هستید، یکی از برترین نرم افزارهای اندروید تی وی برای شما توییچ است. Twitch یک پلتفرم ویدیویی با پخش مستقیم است که در آن گیمرها پخش بازی‌ها را به صورت زنده می‌توانند تماشا کنند. تماشای پخش مستقیم و زنده ممکن است برای افراد عادی خسته‌کننده به نظر برسد. با این حال، برای طرفداران بازی، این نه تنها سرگرم‌کننده، بلکه بسیار مهم است. تماشای مسابقات در Twitch به گیمرها امکان می‌دهد تاکتیک‌های جدید بازی و روش‌های جدید بازی کردن را بیاموزند و همچنین درک جدیدی از سطح و دشواری‌های مختلف بازی را به آن‌ها می‌دهد.

8. برنامه تلویزیون هوشمند Google Drive

نصب برنامه اندروید روی تلویزیون سامسونگ

اگر دوست دارید به تمام پرونده‌های موجود در تلویزیون اندرویدی خود دسترسی پیدا کنید، باید برنامه Google Drive را امتحان کنید. نصب برنامه Google Drive در تلویزیون، امکان دسترسی نامحدودی به تمام داده‌های ابری شما را می‌دهد و در عین حال به شما امکان می‌دهد همه چیز را در صفحه‌ای بزرگ مشاهده کنید.

9. نرم افزار تلویزیون اندروید VLC Media Player

نصب برنامه اندروید روی تلویزیون سامسونگ

اگر می خواهید یک تجربه پخش ویدیو نفس‌گیر در تلویزیون اندروید خود داشته باشید، VLC Media Player برنامه مناسب شما است. این دستگاه پخش رسانه‌ای چشمگیر تقریبا از همه فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. همچنین از اکثر انواع فایل‌های صوتی و DVD پشتیبانی می‌کند. این بهترین پخش‌کننده چندرسانه‌ای برای تلویزیون‌های اندروید است.

همچنین بخوانید :

علاوه براین، پخش‌کننده VLC به طور خودکار کتابخانه شما را به صورت صوتی، تصویری و دیگر فرمت‌ها طبقه‌بندی می‌کند. همچنین با استفاده از تنظیمات موجود در دستگاه پخش، می‌توانید پخش را به هر روشی که می‌خواهید کنترل کنید.

10. اپلیکیشن Button Mapper ؛ اپلیکیشن های اندروید TV

نرم افزار تلویزیون اندروید / اپلیکیشن های اندروید tv

یکی از برنامه های کاربردی تلویزیون اندروید، Button Mapper است. این برنامه امکان شخصی‌سازی کنترل تلویزیون را به‌شما می‌دهد. همچنین با کمک آن می‌توانید برای 2 بار فشار دادن یک دکمه یا نگه داشتن آن هم وظایف جدیدی تعریف کنید و دیگر به کنترل‌های پیش‌فرض خود تلویزیون محدود نباشید.

دانلود اپلیکیشن Button Mapper برای: اندروید

11. برنامه TVUsage ؛ از بهترین برنامه های اندروید تی وی

نرم افزار تلویزیون اندروید / برنامه های تلویزیون هوشمند

TVUsage از برنامه های جدید تلویزیون هوشمند است. این برنامه به‌شما این اجازه را می‌دهد تا برای سایر برنامه‌های تلویزیون خود محدودیت مدت زمان استفاده تعریف کنید. همچنین می‌توانید برای تلویزیون یک پین 4 رقمی بگذارید تا فقط خودتان به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین هر برنامه‌ به‌صورت جداگانه می‌تواند محدودیت زمانی داشته باشد.

افزون بر این با این برنامه تلویزیون هوشمند می‌توانید سایر ویژگی های دستگاه مثل امکان نصب یا حذف کردن یک برنامه را نیز محدود کنید تا فقط با رمز قابل استفاده باشند. این برنامه همچنین الگوی مصرف شما طی 3 روز اخیر را هم نشان می‌دهد. شاید بیشتر امکانات آن اضافی به‌نظر بیایند ولی این برنامه یکی از بهترین برنامه‌ها برای کنترل فرزندان برای خانواده‌هایی است که فرزند کوچک دارند.

12. Sideload Launcher

نرم افزار تلویزیون اندروید

گوگل‌پلی در اندروید تی‌وی همان نسخه گوشی‌های هوشمند است و البته از تعداد اپلیکیشن‌های کمتری هم میزبانی می‌کند. مهمتر از همه این که با توجه به مسدود بودن این فروشگاه در ایران، امکان دسترسی آسان از طریق تلویزیون به آن وجود ندارد. به همین خاطر نیز نصب برنامه از طریق فایل APK است.

اما اگر برنامه‌ها را به این شکل نصب کنید، نمی‌توانید از طریق صفحه خانه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. باید به تنظیمات مراجعه کنید. برای حل این مشکل می‌توانید اپلیکیشن Sideload Launcher را نصب کنید. از طریق این برنامه می‌توانید به فهرست تمامی برنامه‌هایی که از منابع دیگری جز گوگل‌پلی روی تلویزیون نصب کرده‌اید، دسترسی داشته باشید.

13. Google Chrome

نرم افزار تلویزیون اندروید

گوگل کروم در عین شگفتی به‌طور پیش‌فرض در اندروید تی وی نصب نشده است و گوگل حتی یک نسخه مخصوص تلویزیون را هم برای آن منتشر نکرده است. اما با این حال امکان نصب نسخه موبایل روی تلویزیون اندرویدی وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید با ورود به حساب و استفاده از آن، به تمامی بوک‌مارک‌ها و همچنین تاریخچه وب خود در مرورگر دسترسی داشته باشید. تنها مشکل این است که برای استفاده از این برنامه در تلویزیون، حتما باید از ماوس یا کیبورد استفاده کنید چرا که همانطور که گفتیم، گوگل آن را برای استفاده در تلویزیون بهینه‌سازی نکرده است.

14. Photo Gallery and Screensaver

نرم افزار تلویزیون اندروید

تنظیمات مربوط به اسکرین سیور اندروید تی وی بیش از اندازه ساده است و امکانات زیادی ندارد. برای این که بتوانید امکانات بیشتری داشته باشید و مثلا تصاویر Google Photos را به‌صورت اسلایدشو به‌عنوان اسکرین سیور تنظیم کنید، برنامه Photo Gallery and Screensaver را درنظر داشته باشید. این برنامه امکان تنظیم اسکرین سیور از تصاویر شخصی خودتان در پلتفرم‌هایی مثل گوگل فوتوز، فلیکر، حافظه داخلی و تصویر روز ناسا را می‌دهد. از سوی دیگر این برنامه یک گالری تصاویر هم دارد که از طریق آن می‌توانید به آلبوم‌های تصاویر دسترسی پیدا کرده و در آن‌ها جستجو کنید.

  • دانلود برنامه Photo Gallery and Screensaver برای: اندروید

15. Haystack News؛ از برنامه های تلویزیون هوشمند

نرم افزار تلویزیون اندروید

از دیگر اپلیکیشن های اندروید TV که می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند، Haystack News است. این برنامه همانطور که از نامش پیداست، یک اپلیکیشن مخصوص اخبار است و به‌صورت 24 ساعته اخبار را در دسته‌بندی‌ها و همچنین منابعی که شما مشخص کرده‌اید، در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید شبکه‌های خبری را به‌صورت زنده مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با چندین نرم افزار تلویزیون اندروید آشنا شدیم. هرکدام از این برنامه‌ها، امکانات و قابلیت‌های متنوعی دارند و می‌توانند کاربری بیشتری به تلویزیون خانه شما بدهند. از نظر شما بهترین اپلیکیشن های اندروید TV کدام هستند؟ خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
mg
.
02 خرداد 1399، 22:03
پاسخ
1
2
با سلام واحترام تشکر از زحمتی که بابت تهیه مقاله کشیدید میخواستم بپرسم من تلویزیون سونی DK-65X8000G دارم و برنامه netflic روی آن نصب است ولی نمیتونم از اون استفاده کنم . لطفا راهنمایی فرمایید . متشکرم
avatar
LONELYBOY
.
23 شهریور 1401، 12:11
پاسخ
0
2
@mg
داداش netflic رو نصبم کنی ثبت نام هم کنی(که نمیشه) بازم نمیتونی اشتراک بگیری اشتراکم بخوای بگیری باهات اشتراک 1 ماهه حدود 400/500 تومان میفته فیلماشم زیرنویس ایرانی نداره حدود 1تومان هم باید پول نت بدی بخاطر فیلتر شکن
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402