زندگی نامه جنیفر لوپز | بیوگرافی و نکات جالب درباره او

بیوگرافی جنیفر لوپز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جنیفر لوپز خواننده، بازیگر، رقصنده، مدل و خیر دوست داشتنی دنیای هالیوود را کمتر کسی است که نشناسد. در این مقاله به بیوگرافی این هنرمند می‌پردازیم.

جنیفر لوپز (Jennifer Lopez) خواننده، ترانه سرا، رقصنده، بازیگر و طراح مد آمریکایی است. او یکی از برجسته‌ترین ترانه‌سرایان آمریکایی است که توانسته انواع سبک‌های موسیقی را با موفقیت تجربه کند. این بازیگر متولد نیویورک، سال 1999 وارد صنعت موسیقی شد و از آن زمان توانسته است در صدر بهترین خواننده‌ها قرار گیرد. همچنین جنیفر تنها لاتینی تباری است که توانسته برای یک نقش در یک فیلم 1 میلیون دلار دستمزد بگیرد.

از بهترین فیلم‌هایی که او بازی کرده است می‌توان سلنا، خارج از دید، آناکوندا، خدمتکاری در منهتن، ما باید برقصیم و غیره را نام برد. او یکی از داوران آمریکن آیدل در فصل 11 نیز بود. از دیگر کارهای جنیفر می‌توان به صداپیشگی به جای شخصیت شیرا در عصر یخبندان نیز اشاره کرد. در این مقاله سعی کردیم خلاصه‌ای از بیوگرافی این هنرمند دوست داشتنی از آغاز تولد تا ستاره شدنش را برای شما مخاطبان عزیز پلازا آماده کنیم. همچنین در این مطلب علت شهرت جنیفر لوپز را بررسی خواهیم کرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید

بیوگرافی جنیفر لوپز

در ادامه به زندگی نامه جنیفر لوپز می‌پردازیم. در پایین نکات جالبی را از زندگینامه جنیفر لوپز برای شما آماده کردیم تا از خواندن آن لذت ببرید.

تولد و دوران نوجوانی جنیفر لوپز

جنیفر لین لوپز (Jennifer Lynn Lopez) با نام مستعار J-Lo از مجبوب ترین خوانندگان آمریکا و جهان محسوب می‌شوو. تاریخ تولد جنیفر لوپز 24 جولای 1969 (2 مرداد 1348) و محل تولد او محله برونکس شهر نیویورک است. پدر او دیوید و مادر وی گوآدالوپ اهل پورتوریکو هستند. او دو خواهر به نام‌ها لیندا و لسلی دارد. زمانی که جنیفر به دنیا آمد آن‌ها در یک آپارتمان کوچک در محله کستل هیل زندگی می‌کردند. چند سال بعد به خانه‌ای بزرگتر نقل مکان کردند که نقطه عطفی برای این خانواده نسبتا فقیر به حساب می‌آمد.

جنیفر وقتی 5 ساله بود شروع به یادگیری رقص و آواز کرد. پدر و مادر جنیفر همواره بر یادگیری زبان انگلیسی سه دخترشان تاکید داشتند. آن‌ها دخترها را تشویق می‌کردند که در خانه و در مقابل یکدیگر و دوستانشان به تمرین رقص و آواز بپردازند تا اعتماد به نفسشان افزایش یابد. در دوره دبیرستان جنیفر ژیمناستیک کار می‌کرد و عضو تیم سافتبال مدرسه نیز بود.

زندگینامه جنیفر لوپز/علت شهرت جنیفر لوپز

سال آخر دبیرستان متوجه شد گروهی فیلمبرداری به دنبال چند دختر نوجوان برای بازی در نقشی کوچک هستند. او برای این نقش تست داد و در سال 1986 برای بازی در فیلم My Little Girl که فیلم ضعیفی بود انتخاب شد. بعد از این نقش بود که جنیفر تصمیم گرفت ستاره سینما شود. اما برای راضی نگه داشتن پدر و مادرش به کالج رفت و فقط یک ترم توانست آنجا دوام بیاورد. پدر و مادر جنیفر با بازیگری او مخالف بودند و این کار را احمقانه می‌دانستند. بنابراین او از خانواده خود جدا شد و آپارتمانی در منهتن گرفت و به آنجا نقل مکان کرد. در این زمان او شروع به خواندن در گروه‌های کوچک محلی کرد.

او بعدها توانست اولین کار حرفه‌ای خود را به عنوان رقصنده در برنامه تلویزیونی In Living Color آغاز کند. در واقع او از بین 2000 نفری که برای این کار درخواست داده بودند انتخاب شد. چندی بعد جنیفر با دوست دوران دبیرستانش دیوید کروز برای فیلمبرداری این برنامه به لس‌آنجلس رفت و تا سال 1993 همکاری‌اش را با گروه ادامه داد.

در ویدیوی زیر «بیوگرافی جنیفر لوپز» را به صورت تصویری تماشا کنید: 

شروع زندگی حرفه ای

جنیفر لوپز بعد از بازی در چند فیلم ناموفق، اولین بازی حرفه‌ای خود را در فیلم My Family در سال 1995 انجام داد. نوامبر همان سال برای بازی در فیلم Money Train انتخاب شد و توانست در کنار وسلی اسنایپس و وودی هرلسون به ایفای نقش بپردازد. در سال 1996 نیز در فیلم کمدی Jack به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا و کنار ستاره سینما رابین ویلیامز به ایفای نقش پرداخت.

همچنین بخوانید :

بازی در فیلم Selena در سال 1997 درواقع جهش بزرگی برای جنیفر لوپز بود. او در این فیلم توانست به خوبی نقش خواننده معروف سلنا کوینتانیلا پرز را بازی کند. همان سال برای بازی در فیلم فراموش نشدنی Anaconda و Blood and Wine و بازی در برابر جک نیکلسون انتخاب شد. نقش او به عنوان مارشال فدرال در فیلم Out of Sight و بازی در کنار جرج کلونی، تصویر او را به عنوان ستاره فیلم پولساز پررنگ‌تر کرد.

فیلم سینمایی جنیفر لوپز/عکس تناسب اندام جنیفر لوپز

خوانندگی و فیلم های بعدی

در بیوگرافی کامل جنیفرلوپز می‌خوانیم که دوره خوانندگی جنیفر لوپز با بیرون دادن آلبوم پاپ لاتین خود در ژوئن 1999 شروع شد. اولین اهنگ جنیفر لوپز در این آلبوم به نام If You Had My Love تنها طی دو هفته توانست وارد بیلبورد 100 آهنگ برتر شود. این آلبوم باعث شد که جنیفر موفق در عرصه سینما، در عرصه موسیقی موفق‌تر شود.

همچنین بخوانید :

در تابستان سال 2000 جنیفر با فیلم The Cell مجددا روی پرده سینماها ظاهر شد. در همان سال در فیلم Enough نیز بازی کرد. محبوبیت جنیفر لوپز اوایل سال 2001 به اوج خود رسید؛ زمانی که آلبوم او به نام J.Lo در صدر لیست پرفروش‌ترین آهنگ‌ها قرار گرفت. در همان زمان بود که در فیلم رمانتیک کمدی The Wedding Planner بازی کرد. این فیلم هم در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس قرار گرفت. در واقع آن زمان او تنها کسی بود که به طور همزمان یک فیلم و یک آلبوم پرفروش  داشت. سال 2001 جنیفر برند تجاری خود تحت عنوان J.Lo را راه‌اندازی کرد که در زمینه تولید پوشاک بانوان فعالیت دارد.

پیش به سوی موفقیت بیشتر در سینما

سومین آلبوم جنیفر با عنوان This Is Me… Then در زمان نامزدی‌اش با بن افلک بیرون آمد. او در واقع این آلبوم را به او تقدیم کرد. در همان سال بود که در فیلم Maid in Manhattan به ایفای نقش پرداخت. سال 2003 جنیفر با نامزد خود در فیلم Gigli بازی کرد، هرچند این فیلم فروش خوبی نداشت و آن را یکی از بدترین فیلم‌های تاریخ می‌دانند. پروژه بعدی که با شکست مواجه شد فیلم Jersey Girl بود. او اکتبر همان سال در فیلم Shall We Dance ظاهر شد و در نهایت توانست نظر مثبت منتقدین را کسب کند.

جنیفر سال‌های بعد در فیلم‌های بسیار دیگری بازی کرد و البته علاوه بر بازیگری، تهیه‌کنندگی چند فیلم را نیز بر عهده گرفت. فیلم Bordertown فیلمی دیگر از او است که در جشنواره فیلم کن نیز به نمایش در آمد. یکی از فیلم‌هایی که او تهیه‌کنندگی‌اش را بر عهده داشت فیلم Dance Life بود. چندی بعد پنجمین آلبوم او تحت عنوان How a Woman Loves را منتشر کرد که موفق شد بیشترین فروش در هفته اول را داشته باشد.

جنیفر با توری که به همراه همسرش مارک آنتونی در آمریکای شمالی راه انداختند، توانست 10 میلیون دلار کسب در آمد کند. او یک دلار از هر بلیطی که به فروش رفت را صرف امور خیریه کودکان کرد.

زندگی شخصی جنیفر لوپز

در مورد روابط خصوصی جنیفر لوپز با مردان، حرف و حدیث‌های بسیاری است؛ البته نقش رسانه‌ها را در این شایعه‌پراکنی‌ها نیز نمی‌توان نادیده گرفت. اولین ازدواج جنیفر با اوجانی نوآ در سال 1997 بود که سال 1998 به طلاق انجامید. نامزدی جنیفر و بن افلک درست 4 روز پیش از مراسم ازدواج آن‌ها به اتمام رسید. چند ماه بعد از جدایی آن دو، او با مارک آنتونی در یک مراسم خصوصی ازدواج کرد. آن‌ها سال 2008 صاحب دو فرزند دوقلو شدند. این ازدواج طولانی‌ترین رابطه‌ای بود که جنیفر داشت. آن‌ها پس از 7 سال از یکدیگر جدا شدند.

عکسهای جنیفر لوپز / عکس تمام قد جنیفر لوپز

جنیفر و الکس رودریگز بازیکن بیسبال با انتشار عکسی در اینستاگرام در مارس 2019 نامزد کردند اما دیری نپایید که در سال 2021 این زوج به رابطه خود پایان دادند.

در همان سال پس از گذشت مدتی دوباره جنیفر لوپز با بن افلک دیده شد و همه طرفداران متعجب کرد. این زوج که در سال 2004 از هم جدا شده بودند و هرکدام روابط متعددی را پس از جدایی تجربه کردند، در سال 2021 اعلام کردند که باهم هستند. در حال حاضد نیز درحال تدارک برای جشن نامزدی و عروسی خود به سر می‌برند. اما نکته جالب این‌جاست که اطرافیان خبر از اختلافات این دو برای برگزاری مراسم می‌دهند. جنیفر دوست دارد هرچه زودتر ازدواج کنند. به هر حال آیا روزی تیتر جنیفر لوپز و همسرش بن افلک را خواهیم دید یا بازهم اتفاقات قدیم قرار است تکرار شود؟

جنیفر لوپز و همسرش/گیاهخواری جنیفر لوپز

وضعیت سلامتی جنیفر لوپز

همه ما وقتی او را می‌بینیم سوال جنیفر لوپز چند سالشه به نظرمان می‌رسد و وقتی با عدد 52 روبه‌رو می‌شویم، تعجب می‌کنیم. او با داشتن این سن بسیار جوان مانده است. حال به بررسی وضعیت سلامتی، رازهای سلامتی و همچنین بیماری او می‌پردازیم.

وضعیت اندام

جنیفر لوپز چند سالشه/صبحانه جنیفر لوپز

این خواننده و بازیگر معروف از اندام فوق العاده ای برخوردار است. قد جنیفر لوپز 165 سانتی متر است و در جواب سوال این که جنیفر لوپز چند کیلو است باید بگوییم ۵۹ کیلو! او از اندامی گلابی شکل برخوردار است و در حفظ آن بسیار می‌کوشد. این بازیگر معروف راز تناسب اندام خود را دوری حدالامکان از الکل و مواد مخدر می‌داند. برنامه ورزشی جنیفر لوپز این است که او روزانه و به طور مرتب ورزش و پیاده روی انجام می‌دهد، همچنین خود را از غذاهای ارگانیک و منابع پروتئینی دور نگه نمی‌دارد. او یک گیاهخوار است و این را راز پر انرژی بودن خود می‌داند.

وضعیت سلامتی

اگرچه این خواننده معروف نسبت به همسالان خود بسیار سرحال تر است اما مشکلات سلامتی نیز دارد. بیماری جنیفر لوپز که او را درگیر خود کرده، برونشیت است. این بیماری که به التهاب نای و نایژه شناخته می‌شود، برای او دردسرهایی نیز دارد. همچنین او ادعا کرده از لحاظ سلامت روانی دچار افسردگی و کمبود اعتماد به نفس نیز است.

وضعیت تغییرات زیبایی جنیفر لوپز

جنیفر لوپز چند سالشه

وقتی تصاویر جنیفر لوپز را می‌بینیم با خود می‌گوییم ممکن است که این بازیگر عمل زیبایی داشته باشد؟ او ادعا کرده است که هیچ گونه عمل زیبایی بوتاکسی ندارد و فقط بینی خود را عمل کرده. با توجه به عکس جنیفر لوپز بدون آرایش این ادعای او شاید صحیح باشد زیرا به طور طبیعی چروک هایی نیز دارد.

نکات جالب زندگی جنیفر لوپز

در ادامه مروری بر نکاتی جذاب از زندگی جنیفر لوپز خواهیم داشت:

  • سال 1999 نشریات اعلام کردند جنیفر اعضای بدن خود را بیمه کرده است؛ اما او این خبر را تکذیب کرد.
  • او راز زیبایی و جوان ماندنش را نخوردن مشروبات الکلی و کافئین و نکشیدن سیگار اعلام کرده است.
  • جنیفر در جشن تولد قربان‌قلی بردی‌محمدف رئیس جمهور وقت ترکمنستان به اجرای آهنگ پرداخت که سبب اعتراض سازمان حقوق بشر شد. او پس از این اعتراضات عذرخواهی کرد.
همچنین بخوانید :
  • جنیفر به شدت عاطفی و عاشق فیلم‌های رمانتیک است. فیلم مورد علاقه او Prelude to a Kiss است.
  • اینستاگرام جنیفر لوپز 117 میلیون فالوور دارد و  معمولا عکس‌هایی از زندگی خصوصی و هنری خود به اشتراک می‌گذارد.
  • جنیفر لوپز در مورد استفاده از خز حیوانات به شدت مورد اعتراض انجمن PETA قرار گرفته است.
  • او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است که:

مردم فکر می‌کنند من سلنای دیگری هستم (سلنا کوینتانیلا پرز). مثل این است که بگوییم جیمز دیگر یا مرلین مونروی دیگری وجود دارد. در صورتی که اینطور نیست و هیچ وقت کسی مانند آن‌ها نخواهد بود. هیچ سلنای دیگری نیز وجود ندارد و نخواهد داشت.

  • او با آهنگ «مرا جنیفر صدا بزن» گفت که من J.Lo نیستم. من کسی نیستم جز جنیفر. در واقع با این آهنگ خواست با لقب J.Lo خداحافظی کند.
  • جنیفر لوپز به همراه پیت بول و کلودیا لیت ترانه ما یکی هستیم را برای افتتاحیه جام جهانی 2014 خواندند که به شدت مورد توجه و استقبال قرار گرفت.
  • مادر جنیفر لوپز وقتی او نوجوان بود با او بر سر انتخاب شغلش بحث می‌کرد و جنیفر بخاطر این بحث ها مجبور می‌شد گاهی از خانه بیرون بزند و در کلاس رقصش بخوابد. اما در حال حاضر آن‌ها رابطه خوبی دارند.

سوالات متداول

1. جنیفر لوپز چند سال دارد؟

52 سال. او در تاریخ 24 جولای 1969 (2 مرداد 1348) به دنیا آمده است

2. شوهران جنیفر لوپز چه کسانی بودند؟

اولین ازدواج جنیفر با اوجانی نوآ در سال 1997 بود که سال 1998 به طلاق انجامید. بن افلک دومین معشوقه‌ی جنیفر لوپز بود که پیش از ازدواج، روابط آنها با هم قطع شد و پس از چندین سال دوباره در سال 2021 به هم بازگشتند و در آستانه ازدواج هستند. چند ماه بعد از جدایی اولیه آن دو، او با مارک آنتونی در یک مراسم خصوصی ازدواج کرد. آن‌ها سال 2008 صاحب دو فرزند دوقلو شدند. آن‌ها پس از 7 سال از یکدیگر جدا شدند. جنیفر و الکس رودریگز بازیکن بیسبال با انتشار عکسی در اینستاگرام در مارس 2019 نامزد کردند اما در سال 2021 از هم جدا شدند.

3. جنیفر لوپز اهل کجاست؟

او در محله برونکس نیویورک به دنیا آمد. پدر او دیوید و مادر وی گوآدالوپ اهل پورتوریکو هستند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد جنیفر لوپز بازیگر، خواننده، رقصنده، مدل و طراح صحبت کردیم. از کودکی و نوجوانی این بازیگر 51 ساله تا زندگی حرفه‌ای او نوشتیم و برخی از معروف‌ترین فیلم‌ها و آهنگ‌های او را بررسی کردیم. جنیفر لوپز را می‌توان از موفق‌ترین زنان هالیوود نامید. آیا کارهای او را دوست دارید؟ کدام فیلم یا آهنگ او را بیشتر می‌پسندید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
ناشناس
.
11 خرداد 1402، 00:04
پاسخ
8
0
درسته که خیلی جذاب و مشهوره ولی چه فایده که ذاتش خرابه تازه این ثروت و شهرت رو هم از راه های کثیفی در آورده مردم هم از ديدگاه های دیگه ای ‌میبیننش
avatar
مهناز
.
19 فروردین 1399، 22:04
پاسخ
1
6
یکی از خاکی ترین خواننده های دنیاست. با میلیارد میلیارد در آمد مثل بعضی از هنرمندای ایرانی خودش رو برای مردم‌ نمی گیره.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402