نقد و بررسی سریال Locked Up ؛ بازیگران و نمرات منتقدین

سریال Locked Up
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از مهمترین سریال‌های شبکه نتفلیکس که طرفداران بی شماری در طول زمان برای خود دست و پا کرده است می‌توان به سریال Locked Up اشاره کرد. در این مقاله جوانب مختلف سریال Locked Up را بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

همچنین بخوانید :

سریال Locked Up که در نسخه اسپانیایی آن Vis A Vis نیز نامیده می‌شود، یک سریال درام تلویزیونی اسپانیایی است که برای شبکه اسپانیایی Antena 3 و توسط تهیه‌کننده‌ای به نام Globomedia تهیه می‌شود. لازم به ذکر است که این سریال بعدها به شبکه Fox Spain نقل مکان کرد. ماجرای سریال Locked Up با زن جوانی شروع می‌شود که راهی زندان می‌شود و سپس با ارائه تصاویری از زندان و قوانین مختص به آن در کشور اسپانیا ادامه می‌یابد. این مجموعه از سال 2015 در حال پخش بوده و فصل چهارم آن در سال‌های 2018 و 2019 به روی آنتن رفته است. در مقاله‌ای که پیش رویتان هست قصد داریم به داستان فصل‌های مختلف سریال Locked Up پرداخته و سپس به بررسی موارد دیگری همانند بازیگران و نهایتا نقد سریال بپردازیم. همراه پلازا بمانید.

نقد سریال locked up

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان سریال Locked Up


در بخش زیر داستان سریال Locked Up را به شکلی طبقه بندی شده با همدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما باشید.

 

فصل 1 سریال Locked Up

  • سال پخش: 2015
  • تعداد اپیزودها: 11

سریال Locked Up در فصل اول ماجرای زنی به نام ماکارنا فریرو (Macarena Ferreiro) را روایت می‌کند. فریرو زن جوان ساده لوحی است که به علت جرم مرتکب شده خود در یک زندان با امنیت بالا قرار گرفته است. او که خطای انجام شده توسط خودش را نفی می‌کند، حضورش در زندان سبب نوعی خودآگاهی آزاردهنده شده و تحمل شرایط برایش سخت می‌شود. تحت این شرایط ماکارنا به آغوش هم سلولی خود یولاندا (Yolanda) پناه می‌برد.

در ادامه شاهد سرک کشیدن سردسته زندانی‌ها به نام زولما (Zulema) به سلول ماکارنا هستیم و با این سرک کشیدن اتفاقاتی می‌افتند که زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهند. در قسمت دوم فصل اول، ماکارنا توسط مسئولین زندان با یک بسته مواد مخدر دستگیر می‌شود و تحت فشار قرار می‌گیرد که اعتراف کند چه کسی صاحب این مواد است.

سریال locked up فصل چهارم / تریلر سریال locked up

ماکارنا در قسمت دوم به پدر و مادر خود اعتراف می‌کند که در زندان به سر می‌برد و همچنین ترغیب می‌شود که حقیقت را در رابطه با قتل یولاندا (Yolanda) که در قسمت قبلی اتفاق افتاد شرح دهد. در قسمت سوم ماکارنا با زولما روبه‌رو شده و اعتراف می‌کند حقیقت اتفاقی را که هنگام سرک کشیدن زولما به سلول آن‌ها دیده بود به نگهبان زندان گفته است و با این کار خود امنیت خانواده‌اش را به خطر می‌اندازد.

در ادامه داستان شاهد حضور هم سلولی جدید ماکارنا در زندان هستیم و در عین حال برادر او رومن (Roman) توسط نامزد زولما در بیرون زندان گروگان گرفته می‌شود. در این میان ماجرای یک سرقت عظیم نیز مطرح می‌شود که پلیس فکر می‌کند ماکارنا در آن نقش دارد و او را به جنگل می‌برد تا پول‌های گم شده را پیدا کند. در قسمت هشتم نامزد زولما به خانه خانواده ماکارنا دستبرد زده و عکس‌هایی را می‌دزدد که مکان مخفی پول‌های به سرقت رفته را نشان می‌دهند.

داستان سریال locked up / بررسی سریال locked up

ماکارنا در عین حال در حاملگی به سر می‌برد و زولما نیز به فکر فرار از زندان می‌افتد. او در ادامه داستان به ماکارنا سم خورانده و او را گروگان می‌گیرد. زولما شرط می‌گذارد که پدر ماکارنا، لئوپولدو (Leopoldo) باید نامزدش را که دستگیر کرده است آزاد کند و در غیر این صورت بچه ماکارنا را خواهد کشت.

در ادامه داستان شاهد انتقام گرفتن نامزد زولما از خانواده ماکارنا و حمله او به خود زولما در زندان هستیم. در قسمت پایانی شاهد آماده شدن ماکارنا برای حضور در دادگاه هستیم که در عین حال به آخرین نقشه زولما برای فرار از زندان برمی‌خوریم.

سریال locked up 2015 / سریال locked up فصل سوم

 

فصل دوم سریال Locked Up

  • سال پخش: 2016
  • تعداد اپیزودها: 13

ماکارنا در ادامه اتفاقات فصل اول فاصله بسیار کمی برای به دست آوردن آزادی خود دارد، اما زولما سبب می‌شود او به جای آزاد بودن تبدیل به یک فراری شود. او در قسمت دوم از فصل دوم نقشه‌ای می‌ریزد که زولما را از پای درآورد و در عین حال در زندان نیز به دلیل از راه رسیدن یک رئیس زندان جدید اوضاع زندانیان به وخامت می‌رود. زندانیان فرار کرده در عین حال تحت تعقیب افراد کاستیلو (Castillo) هستند.

کاستیلو که به دنبال مکان پول‌های گم شده است از زولما بازجویی می‌کند. در قسمت چهارم شاهد دیدار لئوپولدو با ماکارنا در روز تولد او هستیم. لئوپولدو به ماکارنا خبر می‌دهد که فردی به نام کریم (Karim) به دنبال آن‌هاست. جمع فراری‌ها که دوباره به زندان بازگشته‌اند همچنین تحت فشار قرار می‌گیرند که حقیقت را در رابطه با فرار خود بگویند.

سریال locked up / نقد سریال locked up

در ادامه ماجرای سریال Locked Up 2015 شاهد خصومت میان ماکارنا و زندانی دیگری به نام آنابل (Anabel) هستیم که در نهایت به صلح میان آن‌ها منجر می‌شود. روابط ماکارنا همچنین با زندانی دیگری به نام کورلی (Curly) نیز بهبود می‌یابد. در قسمت دوازدهم داستان سریال Locked Up شاهد نقشه کشیدن ماکارنا و فابیو (Fabio) برای فرار دوباره از زندان و رفتن به مراکش و پیدا کردن پولی هستیم که زولما در آن‌جا مخفی کرده است.

در قسمت‌های پایانی سریال ماجرای دختر دیگری به نام آمایا (Amaia) نیز مطرح می‌شود که در حال مرگ است. در قسمت پایانی شاهد همکاری ماکارنا و کاستیلو برای مجبور کردن زولما به اعتراف به محل آمایا هستیم.

سریال locked up فصل چهارم / تریلر سریال locked up

 

سریال Locked Up فصل سوم

  • سال پخش: 2018
  • تعداد اپیزودها: 8
همچنین بخوانید :

در داستان سریال Locked Up فصل سوم شاهد انتقال ماکارنا و گروه او به زندان دیگری با نام Cruz del Norte هستیم؛ یک محیط خطرناک دیگر که اعضای گروه باید در آن برای به دست آوردن هرچه می‌خواهند از صفر شروع کنند. نقشه اولیه ماکارنا در این زندان قاچاق قرص‌های ضدبارداری به آن است. او در این زندان با دشمن دیرینه خود زولما متحد می‌شود، اما با یک دشمن به مراتب گسترده‌تر روبه‌رو می‌شود.

در ادامه سریال شاهد معامله زولما با زندانی دیگری به نام مرسدس (Mercedes) هستیم که در جهت رویارویی با دشمن جدیدشان آکامه (Akame) روی می‌دهد. کورلی (Curly) که در عین حال به دنبال فرار از زندان است، با یک زندانی دیگر به نام روجاس (Rojas) روابط نزدیکی برقرار می‌کند. پایان فصل سوم سریال Locked Up با بازجویی پلیس برای پیدا کردن مسئولین یک بمب‌گذاری و رویارویی آکامه و مرسدس با زولما و افراد هونگ فنگ (Hong Fang) همراه است.

سریال locked up / نقد سریال locked up

 

سریال Locked Up فصل چهارم

  • سال‌های پخش: 2018-2019
  • تعداد اپیزودها: 8

در سریال Locked Up فصل چهارم شاهد گماشتن رئیسی جدید برای زندان کروز دل نورت (Cruz del Norte) هستیم. زولما در این فصل تمامی سعی خود را می‌کند که به زندان بازنگردد. زندانی دیگری در عین حال به نام آلتاگراسیا (Altagracia) به دنبال کشیدن نقشه‌ای مطمئن برای فرار است. در این فصل همچنین شاهد حضور دوباره سول (Sole) هستیم که با تره (Tere) همکاری کرده و به او ماموریتی دشوار می‌دهد.

در ادامه داستان سریال Locked Up فرد دیگری به نام سندووال (Sandoval) نیز به دنبال دسیسه کشیدن علیه زولما است. البته نهایتا این زولما است که سرنوشت سندووال را مشخص می‌کند.

سریال locked up 2015 / سریال locked up فصل سوم

 


بازیگران سریال Locked Up


در ادامه با معرفی بازیگران سریال Locked Up همراه شما خواهیم بود.

 

مگی سیوانتوس / Maggie Civantos

بازیگران سریال locked up

در بررسی سریال Locked Up و بازیگران آن اولین بازیگری که باید آن را معرفی کنیم مگی سیوانتوس (Maggie Civantos) است که در واقع نقش اصلی این سریال محسوب می‌شود. سیوانتوس یک بازیگر اسپانیایی است که علاوه بر سریال Locked Up در سریال دیگری از شبکه نتفلیکس به نام Las Chicas Del Cable نیز ایفای نقش کرده است.

مگی سیوانتوس برای ایفای نقش ماکارنا فریرو جوایز مختلفی برده است که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه Premios Ondas در سال 2015 و Premios XXIV Union de Actores 2016 در سال 2016 اشاره کرد. از آثار دیگر این بازیگر اسپانیایی می‌توان به L.A: Los Angeles و Temporal اشاره کرد.

 

نجوا نیمری / Najwa Nimri

داستان سریال locked up / بررسی سریال locked up

دومین بازیگر فهرست بازیگران سریال Locked Up نجوا نیمری (Najwa Nimri) نام دارد که در این سریال در نقش زولما زهیر (Zulema Zahir) دشمن اصلی ماکارنا ظاهر شده است. نجوا یک بازیگر و خواننده اسپانیایی است که از جمله آثارش در زمینه سینما می‌توان به فیلم‌هایی همانند Verbo، فیلم The Wine of Summer، فیلم Mataharis و Utopia اشاره کرد.

 

برتا باسکس / Berta Vazquez

سریال locked up / نقد سریال locked up

سومین بازیگر فهرست بازیگران سریال Locked Up برتا باسکس (Berta Vazquez) است. باسکس یک بازیگر، مدل و خواننده اکراینی/اسپانیایی است که از آثار دیگر او در زمینه سینما می‌توان به Ent u cabeza و Paquita Salas اشاره کرد.

 

آلبا فلورس / Alba Flores

سریال locked up / نقد سریال locked up

چهارمین بازیگری که قصد داریم در فهرست بازیگران سریال Locked Up برای شما معرفی کنیم آلبا فلورس (Alba Flores) نام دارد. فلورس یک بازیگر اسپانیایی است که از فعالیت‌های مهم دیگر او در زمینه سینما به غیر از این سریال می‌توان به حضور در آثاری همانند La Casa de Papel اشاره کرد.

بازیگران اصلی دیگر سریال Locked Up به ترتیب عبارتند از:

نام بازیگرنقش
کارلوس هیپولیتو / Carlos Hipolitoلئوپولدو فریرو لوبو
روبرتو انریکز / Roberto Enriquezفابیو مارتینز لئون
کریستینا پلازاس / Christina Plazasمیراندا آگوئیره سنن
اینما کوئواس / Inma Cuevasآنابل ویلاروچ گارسز
ماریا ایزابل دیاز / Maria Isabel Diazسول نونز هورتادو
ماریا سالگوئیرو / Maria Salgueiroانکارنا مولینا
رامیرو بلاس / Ramiro Blasکارلوس ساندووال کاسترو
آلبرتو ولاسکو / Alberto Velascoآنتونیو پالاشیوس لورت
مارتا آلدو / Marta Aledoتره گونزالز لارگو
دنیل اورتیز / Daniel Ortizرومن فریو مولینا
هارلیس بکرا / Harlys Becerraاسماعیل والبوئرا اوگارته
لارا بائنا / Lara Baenaآنتونیو تروجیلو دیز
جیزوز گاستجون / Jesus Castejonدامین کاستیلو
روث دیاز / Ruth Diazمرسدس کاریلو
هیوچی چیو / Hiuchi Chiuآکامه
خاویر لارا / Javier Laraآلکس مونکادا
ایتزیار کاسترو / Itziar Castroگویا فرناندز
آبریل زامورا / Abril Zamoraلونا گاریدو

داستان سریال locked up / بررسی سریال locked up

 


نقد و بررسی سریال Locked Up


سریال Locked Up داستان زنی به نام ماکارنا فریرو (Macarena Ferreiro) را برای ما روایت می‌کند؛ یک زن جوان ساده لوح که توسط رئیس خود دچار شست و شوی مغزی می‌شود و تحت تاثیر او دست به قتل می‌زند. او پس از دستگیری به زندان زنان منتقل می‌شود؛ جایی که هیچکدام از هم سلولی‌هایش بی‌گناه نبوده و هیچ درخواستی رایگان نیست. او به زودی پی می‌برد که برای زنده ماندن خود در هفت سالی که در زندان به سر خواهد برد باید تحت تغییرات زیادی از نظر شخصیتی قرار گیرد.

در بررسی سریال Locked Up شاید اولین تصور ما این باشد که این سریال شباهت‌های زیادی به سریال Orange is the New Black داشته و در واقع نسخه دیگری از آن محسوب می‌شود. البته این استنباط اشتباه است؛ چراکه درست پس از اولین قسمت سریال Locked Up تفاوت‌های میان آن و سریال گفته شده مشخص می‌شوند.

سریال locked up 2015 / سریال locked up فصل سوم

از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به خشونت موقعیت‌های مختلف در این روایت و همچنین آزادی فیلمنامه نویسان در استفاده از ادبیات زندان اشاره کرد. از نقاط قوت سریال Locked Up می‌توان به انتخاب گروه بازیگران آن اشاره کرد؛ گروه بازیگرانی که هر یک در نقش خود حضوری درخشان دارند. در این بین جا دارد به رویارویی شخصیت‌های زولما و قهرمان داستان اشاره کنیم که سبب می‌شود تنش و تعلیق لذت بخشی در طول قسمت‌های سریال ایجاد شوند.

از سوی دیگر این سریال نقاط ضعف خود را نیز دارد. نقاط ضعفی که از جمله آن‌ها می‌توان به تلاش برای بیان عمده جنبه‌های داستان از طریق فلش بک‌ها اشاره کرد. نقطه ضعف عمده دیگر سریال اغراق موجود در برخی از صحنه‌های آن است که عمدتا به جای افزایش جذابیت آن موقعیت از این پارامتر می‌کاهد.

سریال locked up فصل سوم

در مقاله‌ای که خواندید با معرفی سریال Locked Up سعی کردیم داستان آن را مورد تشریح قرار دهیم و سپس نوبت به معرفی بازیگران سریال Locked Up و نقد آن رسید. امیدواریم با خواندن مقاله‌مان اطلاعات لازم و کافی را در رابطه با این سریال به دست آورده باشید. نظر شما در رابطه با سریال Locked Up چیست؟ آیا شما این سریال را دیده‌اید؟ نظرات خود را از بخش کامنت‌های پایین سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران11 دیدگاه
avatar
سهیل
.
22 اسفند 1402، 23:48
پاسخ
0
3
ی انتقاد جدی اینکه بیننده‌ای که فصل ۱ و ۲ رو میبینه ماکارنا رو شخصیت اصلی و مثبت فیلم میبینه و تو ذهن بیننده قهرمان واقعی فیلم اونه. ولی یهو وسط فصل ۳ می‌ره و تا پایان فصل ۴ هم دیده نمیشه تو فیلم. انگار همش منتظری تو قسمت بعد دیده بشه. از این نظر بنظرم کمی ضعف داشت که قهرمان اصلی فیلم یهو به مدت طولانی غیبش میزنه
avatar
مصطفی
.
12 اردیبهشت 1402، 00:43
پاسخ
0
2
پدر بچه ماکارنا فررو توی فصل پنجم کی بود؟؟؟؟
avatar
مهدیس
.
04 آذر 1400، 12:47
پاسخ
0
8
چرا نامزد زولما رو جزو بازیگرا حساب نکردی؟ بدبخت اینهمه شکنجه شد تو فیلم
avatar
الهام ناصری / سردبیر
.
04 آذر 1400، 12:56
پاسخ
0
1
@مهدیس
شخصیت فرعی بود دیگه... D:
avatar
محسن
.
13 خرداد 1400، 17:54
پاسخ
0
5
توی فصل دوم اخر قسمت هفده میبینیم که تیر زولما به سنگ میخوره و تو اخبار نشون میده که یه راننده اتوبوس جای دختر گمشده رو لو میده و دختر پیدا میشه! و تو بیمارستان بستریش میکنن! بعد قسمتای بعدی بازم منتظرن زولما جاشو لو بده، یعنی چی؟
avatar
نغمه
.
20 بهمن 1400، 11:21
پاسخ
0
3
@محسن
عالیه ...من از دیدنش واقعا لذت بردم تماشاگرو میکشونه دنبال خودش
avatar
مهراب موسوی
.
15 تیر 1400، 18:12
پاسخ
4
4
@محسن
ماکارنا تو فصل۴ هس یا نه
avatar
Mahsa
.
05 اسفند 1399، 22:51
پاسخ
1
6
عالی ترین سریال عاشق شدم انگار با فیلم زندگی کردم عاشق زولمامممم لعنتی عشقه عشق کاش بسازن دوباره
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402