معرفی فیلم قاتلان ماه کامل از مارتین اسکورسیزی | داستان، بازیگران و تاریخ اکران

دانلود فیلم قاتلان ماه کامل دوبله فارسی بدون سانسور
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon) اثر جدید مارتین اسکورسیزی، فیلمساز بزرگ آمریکایی است. داستان فیلم قاتلین ماه کامل درباره قتل‌های سازمان یافته سال 1920 آمریکاست.

تولید فیلم 200 میلیون دلاری مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) به نام Killers of the Flower Moon که یک درام جنایی و وسترن است، قرار بود در ماه مارس 2020 آغاز شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این پروژه با وقفه مواجه شد. این وقفه در ماه مارس سال 2021 (اسفند ماه 1399) پایان یافت و فیلمبرداری فیلم قاتلان ماه کامل در اواخر زمستان شروع شد. فیلم Killers of the Flower Moon 2023 بر اساس یک کتاب پرفروش به همین نام نوشته دیوید گران (David Grann) ساخته شده است.

این فیلم تولید کمپانی اسکورسیزی به نام Sikelia Productions و کمپانی لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) به نام Appian Way Productions است و توسط Paramount Pictures و Apple TV+ عرضه خواهد شد. فیلم قاتلین ماه کامل بودجه 200 میلیون دلاری دارد که این بیشترین بودجه‌ای است که تا کنون برای فیلمی که در ایالت اکلاهما ساخته می‌شود سرمایه‌گذاری شده است. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم قاتلان ماه کامل ۲۰۲۳ می‌پردازیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت می‌کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید

تاریخ اکران فیلم Killers of the Flower Moon 2023

فیلم قاتلین ماه کامل در تاریخ 20 می 2023 برابر با 30 اردیبهشت 1402 در جشنواره فیلم کن (Cannes Film Festival) برای اولین بار به نمایش درآمد و در تاریخ 20 اکتبر 2023 برابر با 28 مهر 1402 در ایالات متحده اکران خواهد شد. همچنین تریلر فیلم قاتلان ماه کامل را منتشر کرده‌اند و می‌توانید به تماشای آن بپردازید.

خلاصه داستان فیلم Killers of the Flower Moon 2023

داستان فیلم قاتلان ماه گل بر اساس کتابی به همین نام از نویسنده معروف آمریکایی، دیوید گران نوشته شده است. داستان دوره‌ای از تاریخ سرخپوستان بومی ایلات اوکلاهامای آمریکا را روایت می‌کند. قبیله اوسیج که در دهه 20 میلادی در این ایالت زندگی می‌کردند به دلیل کشف نفت در زیرزمین‌های خانه‌شان، به ثروتمندترین اهالی آمریکا تبدیل شدند. داستان از جایی شروع می‌شود که تعدادی از ثروتمندان این قوم به صورت سریالی و مرموز به قتل می‌رسند. اداره تحقیقات فدرال آمریکا و شخص «دی کاپریو» که یکی از کارمندان این اداره بود برای جستجو درباره عامل این قتل‌ها وارد عمل می‌شوند. داستان فیلم Killers of the Flower Moon حول بررسی اداره فدرال در زمینه این قتل‌ها می‌چرخد. برای ادامه داستان می‌توانید دانلود فیلم Killers of the Flower Moon 2023 را پس از انتشار آن آغاز کنید.

بررسی فیلم قاتلان ماه کامل

هنرپیشه‌های قاتلان ماه کامل

فوق ستاره‌های سینمای هالیوود در فیلم جدید اسکورسیزی هنرنمایی خواهند کرد. در ادامه می‌توانید بیوگرافی بازیگران فیلم قاتلان ماه کامل را بخوانید.

لئوناردو دی کاپریو در نقش ارنست برکهارت

بازیگران فیلم قاتلان ماه شب چهارده

لئوناردو دی کاپریو بازیگر و تهیه کننده آمریکایی متولد 11 نوامبر 1974 برابر با 20 آبان 1353 است. وی بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های تاریخی و زندگینامه‌ای شناخته می‌شود و جوایز و افتخارات زیادی دارد؛ از جمله یک جایزه اسکار، یک جایزه بفتا و سه جایزه گلدن گلوب. تا سال 2019 فیلم‌های او بیشتر از 7.2 میلیارد دلار در جهان فروش داشتند و او تا کنون 8 بار در میان گران‌ترین بازیگران جهان قرار گرفته است.

دی کاپریو کارش را در اواخر دهه 80 میلادی با تبلیغات تلویزیونی شروع کرد. در اوایل دهه 90، او در سریال‌های مختلف نقش‌هایی کوچک به دست آورد و سپس با فیلم This Boy’s Life در سال 1993 وارد سینما شد و در همان سال در فیلم What’s Eating Gilbert Grape نیز بازی کرد. وی سپس با بازی در فیلم‌های عاشقانه Romeo + Juliet و Titanic به شهرتی جهانی رسید. دی کاپریو سپس با بازی در فیلم‌های جنایی Catch Me If You Can و Gangs of New York در سال 2002 بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

از فیلم‌های دیگر لئوناردو دی کاپریو می‌توانیم به آثاری چون فیلم زندگینامه‌ای The Aviator محصول سال 2004، فیلم جنایی The Departed محصول سال 2006، فیلم درام عاشقانه Revolutionary Road محصول سال 2008، فیلم علمی تخیلی Inception محصول سال 2010، فیلم وسترن Django Unchained محصول سال 2012، فیلم زندگینامه‌ای The Wolf of Wall Street محصول سال 2013، فیلم درام The Revenant محصول سال 2015 و فیلم درام کمدی Once Upon a Time in Hollywood اشاره کنیم.

رابرت دنیرو در نقش ویلیام هیل

بازیگران فیلم killers of the flower moon

رابرت دنیرو (Robert De Niro) بازیگر، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی متولد 17 آگوست 1943 برابر با 25 مرداد 1322 است. وی بیشتر به خاطر همکاری‌هایش با مارتین اسکورسیزی شناخته می‌شود و جوایز و افتخارات زیادی به دست آورده است؛ از جمله دو جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب.

برخی از آثار معروف رابرت دنیرو عبارتند از فیلم جنایی Mean Streets محصول سال 1973، فیلم Taxi Driver محصول سال 1976، فیلم ورزشی Raging Bull محصول سال 1980، فیلم جنایی Once Upon a Time in America محصول سال 1984، فیلم Goodfellas محصول سال 1990، فیلم درام جنایی Heat محصول سال 1995، فیلم ترسناک Hide and Seek محصول سال 2005، فیلم عاشقانه Silver Linings Playbook محصول سال 2012، فیلم Joker محصول سال 2019 و فیلم کمدی The War with Grandpa محصول سال 2020.

لیلی گلداستون در نقش مولی برکهارت

تریلر فیلم سینمایی قاتلان ماه کامل

لیلی گلداستون (Lily Gladstone) بازیگر آمریکایی متولد 2 آگوست 1986 برابر با 11 مرداد 1365 است. برخی از آثار او عبارتند از فیلم Winter in the Blood محصول سال 2013، فیلم درام Certain Women محصول سال 2016، فیلم Walking Out محصول سال 2017 و فیلم درام First Cow محصول سال 2019.

جسی پلمونس در نقش تام وایت

خلاصه داستان فیلم قاتلان ماه شب چهارده

جسی پلمونس (Jesse Plemons) بازیگر آمریکایی متولد 2 آوریل 1988 برابر با 13 فروردین 1361 است. او کارش را در کودکی شروع کرد و با بازی در سریال Friday Night Lights شناخته شد. وی سپس در فصل پنجم سریال Breaking Bad و فیلم دنباله آن یعنی El Camino: A Breaking Bad Movie محصول سال 2019 بازی کرد. وی برای بازی در فصل دوم سریال Fargo نامزد جایزه امی شد. سپس برای بازی در سریال Black Mirror برای بار دوم نامزد جایزه امی شد.

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم روانشناختی The Master محصول سال 2012، فیلم تاریخی The Homesman محصول سال 2014، فیلم Bridge of Spies محصول سال 2015، فیلم سیاسی Vice محصول سال محصول سال 2018، فیلم The Irishman محصول سال 2019 و فیلم ضد وسترن The Power of the Dog محصول سال 2021.

سایر بازیگران فیلم سینمایی قاتلان ماه کامل عبارتند از:

  • تانتو کاردینال (Tantoo Cardinal) در نقش لیزی کیو
  • کارا جید مایرز (Cara Jade Myers) در نقش آنا براون
  • جانائه کالینز (JaNae Collins) در نقش رتا
  • جیلیان دیون (Jillian Dion) در نقش مینی
  • ویلیام بلیایو (William Belleau) در نقش هنری رون
  • لوئیس کانکلمی (Louis Cancelmi) در نقش کلسی موریسون
  • جیسون ایسبل (Jason Isbell) در نقش بیل اسمیت
  • استارگیل سیمپسون (Sturgill Simpson) در نقش هنری گرامر
  • تاتانکا مینز (Tatanka Means) در نقش جان رن
  • مایکل ابوت جونیور (Michael Abbott Jr.) در نقش فرانک اسمیت
  • پت هیلی (Pat Healy) در نقش جان برگر
  • اسکات شپرد (Scott Shepherd) در نقش برایان برکهارت
  • و…

درباره فیلم قاتلان ماه کامل

در جولای 2017 اعلام شد که فیلمبرداری فیلم سینمایی قاتلان ماه کامل در اوایل سال 2018 با کارگردانی اسکورسیزی و هنرنمایی دیکاپریو شروع خواهد شد. با این حال ساخت آن تا اکتبر 2018 عقب افتاد؛ چراکه اسکورسیزی قصد داشت اول فیلم The Irishman را تکمیل کند. در آن زمان انتظار می‌رفت که فیلمبرداری در تابستان 2019 شروع شود.

در ژوئن 2019 اعلام شد که کمپانی Paramount Pictures وظیفه عرضه فیلم قاتلان ماه کامل را بر عهده خواهد گرفت و در جولای 2019 اسکورسیزی به اکلاهما سفر کرد تا تحقیقات قبل از تولید را انجام دهد. کمی بعدتر نیز رابرت دنیرو به این پروژه پیوست و فیلمبرداری قرار بود در تابستان 2020 شروع شود. در نهایت فیلمبرداری در تاریخ 19 آوریل 2021 (30 فروردین 1400) شروع شد و در تاریخ 1 اکتبر 2021 (9 مهر 1400) به پایان رسید.

مجله خبری ورایتی در گزارشی مدعی شد که لئوناردو دی کاپریو فیلمنامه اصلی فیلم قاتلان ماه کامل را تغییر داده است. اریک راث نویسنده فیلمنامه Killers of the Flower Moon با تائید این موضوع اشاره کرد که گفت:

«من 4-5 سال تمام وقتم را روی نوشتن فیلمنامه قاتلان ماه کامل گذاشتم و فکر می‌کنم نوشته من روایت دقیقی از کتاب اصلی بود. داستان فیلمنامه درباره رشته‌ای از قتل‌های دهه 1920 در ایالت اوکلاهاماست. قتل‌ها زمانی آغاز شد که سرخپوستان بومی منطقه «اوسیچ» نفت کشف کردند و پس از آن تک به تک کشته می‌شدند. با افزایش تعداد قتل‌ها FBI پرونده این قتل‌ها را بررسی کرد و به یکی از عجیب‌ترین قتل‌های سازمان یافته تاریخ آمریکا رسید. دی کاپریو می‌خواست داستان را تغییر دهد و ما در این مورد خیلی گفتگو کردیم. در نهایت 50-50 برنده شدیم. دی کاپریو قرار بود در نقش مامور فدرال در این فیلم بازی کند اما پس از بازنویسی، او در نقش برادرزاده یکی از قاتلان شرور ایفای نقش خواهد کرد».

فیلم سینمایی قاتلان ماه کامل / فیلم جدید مارتین اسکورسیزی

در حالی که پارامونت قرار بود بودجه فیلم را تامین کند و وظیفه عرضه آن را هم بر عهده داشت، اما به خاطر بودجه ساخت بالای 200 میلیون دلاری، این استودیو با اپل قراردادی بسته تا این کمپانی بودجه کلان ساخت فیلم را تامین کند و پارامونت هم این اثر را در سرتاسر جهان عرضه کند. تهیه‌کنندگان فیلم درباره آن و تیم اسکورسیزی گفتند:

«آنها به خاطر همکاری با اپل هیجان زیادی دارند، تا جایی که بی‌صبرانه منتظر شروع فیلمبرداری این اثر هستند. تولید فیلم در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا رسما تعطیل است و زمانبندی ساخت آن خیلی مشخص نیست. از آنجایی که امنیت و سلامت عوامل بزرگترین نگرانی گروه است، به محض اینکه پروتکل‌هایی در این زمینه تعیین گشت، آنها تولید این فیلم را از سر خواهند گرفت».

طبق گزارش Osage News، انتظار می‌رود که اعضای زیادی از بومیان آمریکایی در بین عوامل فیلم قاتلان ماه کامل باشند. این خبرگزاری نوشت:

قبل از شیوع ویروس کرونا، عوامل این اثر در حال مذاکره و گفتگو با افراد بومی زیادی در این منطقه بودند؛ افرادی مانند صنعتگران، آشپزان، افراد مسلط به زبان، صاحب خانه‌ها و زمین دارها. حتی سازندگان فیلم قاتلان ماه کامل مشتاق بودند که در داخل عمارت پارلمان اوسیج و دیگر خانه‌های تاریخی آن فیلمبرداری کنند.

توصیف خود اسکورسیزی از فیلم Killers of the Flower Moon 2023، اثری کاملا در ژانر وسترن است. این فیلمساز در این عنوان دوباره با بازیگران خوبی چون رابرت دنیرو و لئوناردو دی کاپریو همکاری خواهد کرد. این فیلم بر اساس کتاب تاریخی دیوید گران ساخته شده و درباره حوادث و قتل‌های معروف اوسیج نیشن است؛ حوادثی که منجر به کشته شدن اعضایی از قبیله بومیان آمریکایی شد. این قتل‌ها توجه FBI را که در آن زمان تازه تاسیس شده بود به خود جلب کرد.

داستان فیلم قاتلان ماه کامل

فیلمبردار همیشه همراه اسکورسیزی، یعنی رودریگو پریتو (Rodrigo Prieto) با Vanity Fair مصاحبه‌ای داشت و متذکر شد که تولید این فیلم نسبت به آثار دیگر حساسیت‌های بیشتری نسبت به امنیت و سلامت عوامل دارد؛ چراکه اسکورسیزی از بیماری آسم رنج می‌برد. پریتو در پروژه‌های دیگری مانند فیلم Silence و The Irishman با اسکورسیزی همکاری داشته است.

همچنین بخوانید :

نقد فیلم قاتلین ماه کامل و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی امتیاز فیلم قاتلان ماه کامل و نقدهای آن می‌پردازیم. تا الان به دلیل این که هنوز این فیلم را منتشر نکرده‌اند، نمرات فیلم Killers of the Flower Moon 2023 را به سایت‌ آی‌ام‌دی‌بی اضافه نکرده‌اند اما در دو سایت راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 97 از 100 و 89 از 100 را به دست آورده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نظرات درباره فیلم قاتلان ماه کامل که به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند مطالعه کنید.

The Independent / کلاریس لافری: 100

دی کاپریو و دنیرو در فیلم قاتلین ماه کامل درخشان هستند اما لیلی گلادستون که نسبت به آن دو کمتر شناخته شده واقعاً فوق‌العاده بازی کرده است.

Rolling Stone / دیوید فیر: 100

مهم‌تر از همه فیلم قاتلین ماه کامل یک فیلم مارتین اسکورسیزی است که پر از احترام و تحسین برای یک فرهنگ است که از یک ضربه وحشتناک جان سالم به در برد. علاوه بر این پر از شکوفایی هیجان‌انگیز، ارجاعات تاریخ فیلم و کاوش‌های مرز جدا کننده بین امر مقدس و غیر مقدس است. بله، فیلم Killers of the Flower Moon 2023 یک شاهکار است.

The Observer UK / زان بروکس: 100

فیلم قاتلین ماه کامل بسیار طولانی است (206 دقیقه) و با سرعتی آهسته حرکت می‌کند اما می‌داند به کجا می‌رود و تقریبا حتی یک ثانیه از این فیلم هم تلف نمی‌شود. این فیلم پر از پیچ و خم و به سبک قدیمی است. از همان ابتدا معلوم است که یک فیلم کلاسیک آمریکایی است. تقریباً مانند آثار Steinbeck است که به جزئیات و خشم از نظر اخلاقی عادلانه اش توجه می‌کند.

NME / لو توماس: 100

فیلم Killers of the Flower Moon 2023 یک داستان دلخراش است و حتی بیشتر از آن به دلیل سادگی سطحی آن وحشیانه و ناخوشایند است.

The Atlantic / دیوید سیمز: 95

فیلم قاتلین ماه کامل همچنین یکی از رضایت‌بخش‌ترین پروژه‌های دوران حرفه‌ای طولانی او است، نشانه‌ای از این که اسکورسیزی قصد محو شدن ندارد. حتی وقتی که منظره فیلم دوباره در اطراف او تغییر می‌کند.

The Film Stage / لوک هیکس: 91

مارتین اسکورسیزی بار دیگر به موفقیت رسید.

Los Angeles Times / جاستین چانگ: 80

واضح است که ترکیب تهدید سه گانه اسکورسیزی، دی کاپریو و دنیرو نقطه فروش اصلی فیلم Killers of the Flower Moon 2023 است و علاوه بر این به عنوان عامل اصلی‌ای که باعث می‌شود به دیگر بخش‌های آن توجه نکنند احساس می‌شود. بازی گلادستون، ترکیبی دلخراش از اقتدار، سردرگمی و ترس، راه طولانی را برای کنترل این پویایی طی می‌کند، زیرا ازدواج ارنست و مولی به استعاره‌ی اذیت‌کننده خود برای بی‌رحمی اصول «سرنوشت آشکار» تبدیل می‌شود.

Vanity Fair / ریچارد لاوسون: 80

برای همه سخنان طولانی و نامربوط که گاهی در فیلم قاتلین ماه کامل اتفاق می‌افتد، فضای کافی برای بازگرداندن شخصیت واضح به افرادی که به طور بی‌امان از آن‌ها ربوده شده است در نظر گرفته نشده است. با این وجود، فیلم اسکورسیزی به‌طور مؤثری خوب و توصیف طاقت‌فرسا از رخدادهایی است که به‌خوبی از ملودرام و زیاده‌روی در پرداختن شوکه‌کننده و احساسی به بسیاری از جنایات واقعی دوری می‌کند.

CineVue / جان بلیزدیل: 60

متاسفانه در این مورد با این که اسکورسیزی فیلمی تحسین‌برانگیز و خوب تولید کرده است اما افسوس که فیلم قاتلین ماه کامل فیلم فوق العاده‌ای نیست.

سخن پایانی

با توجه به بودجه 200 میلیون دلاری که برای این عنوان تخمین زده شده است، فیلم سینمایی قاتلان ماه کامل را می‌تواند به پرخرج‌ترین اثر اسکورسیزی تا به امروز تبدیل کند. نظر شما درباره فیلم جدید اسکورسیزی چیست؟ به نظرتان این عنوان تا چه اندازه می‌تواند موفق باشد؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را برای ما بنویسید. اگر هم از طرفداران فیلم‌های اسکورسیزی هستید، بیوگرافی این فیلمساز را می‌توانید در این مقاله بخوانید. علاوه بر این اگر فیلم جدیدی تماشا کرده‌اید که مقاله آن در این سایت موجود نیست می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402