حالت روح واتساپ چیست؟ آموزش قدم به قدم فعالسازی حالت روح در WhatsApp

روش استفاده از حالت روح در واتساپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

حالت روح در واتساپ چیست؟ یکی از ویژگی‌های کاربردی که واتساپ و بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان ارائه می‌کنند، امکان خواندن پیام‌ها بدون خوردن تیک پیام است. این قابلیت برای مواقعی که نمی‌خواهید طرف مقابل بداند شما پیام او را خوانده‌اید مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما حالت روح ویژگی‌های اضافی بیشتری در اختیار شما می‌گذارد. با پلازا همراه باشید تا به‌طور کامل به این ویژگی بپردازیم.

واتساپ همچنان یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است و با وجود اینکه از نظر امکانات، گزینه‌های بهتری نیز وجود دارند اما همچنان توانسته کاربران خود را نه‌تنها حفظ بلکه تعدادشان را نیز افزایش دهد. در ایران نیز واتساپ با اختلاف بیشترین کاربر را دارد و روزانه جمع کثیری از کاربران از آن استفاده می‌کنند. بیشتر ما با ویژگی‌های این برنامه آشنا هستیم اما یک ویژگی که شاید کمتر در مورد آن خوانده باشید، واتساپ با حالت روح است. اما حالت روح واتساپ چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه با پلازا همراه باشید تا با این ویژگی و نحوه فعالسازی آن آشنا شویم.

فهرست مطالب

آموزش فعالسازی حالت روح در واتساپ ؛ چگونه حالت روح واتساپ را فعال کنیم؟

هر زمان که شما برنامه واتساپ خود را باز می‌کنید، آخرین وضعیت آنلاین‌ شدن شما به روز می‌شود. این به این معنی است که وضعیت آنلاین‌ شدن شما در دسترس است و مخاطبین شما می‌توانند آخرین ساعتی که این برنامه را باز کردید، ببینند. اگرچه ممکن است این مشکل خاصی نباشد، اما ممکن است گاهی اوقات بخواهید از بروزرسانی آخرین تاریخ و زمان آنلاین خود جلوگیری کنید، به عنوان مثال موقعیت‌هایی پیش می‌آید که شما نمی‌خواهید کسی بداند پیام او را خوانده‌اید و در آن لحظه پاسخی ندادید. اما چگونه واتساپ را حالت روح کنیم؟

فعال كردن حالت روح واتساپ به معنی این نیست که تماما بازدید شما برای همیشه پنهان میشود زیرا این مورد بطور مستقیم با امنیت برنامه سروکار خواهد داشت که در مواقع بسیاری ممکن است سبب تداخل مشکل برای کاربران دیگر شود. در این زمینه واتساپ یکسری ویژگی های محدود نظیر حالت روح را به برنامه اضافه نموده است که از این طریق میتوانید در چارچوب قوانین برنامه برای مدتی بازدید و یا تیک پیام های دریافتی و ارسالی را غیرفعال کنید که اگر بدنبال فعالسازی این مورد هستید در ادامه باما همراه باشید.

مخفی کردن تیک خواندن پیام

همانطور که قبلاً عنوان شد، با استفاده از این گزینه دوستان شما نمی‌توانند وضعیت آنلاین ‌شدن شما را ببینند یا متوجه این موضوع شوند که شما پیام آنها را خوانده‌اید. اما در نظر داشته باشید که این گزینه به شما اجازه نمی‌دهد تا وضعیت آنلاین‌ شدن دوستان خود را نیز مشاهده کنید. برای فعال کردن این ویژگی اقدامات زیر را انجام دهید:

  • برنامه واتساپ تلفن همراه خود را اجرا کنید.
  • منوی تنظیمات واتساپ خود را باز کنید.
  • Account را در بین گزینه‌ها پیدا کنید و سپس Privacy را انتخاب کنید.
  • و در آخر تیک گزینه Read receipts را بردارید.

با برداشتن تیک Recipient حالت روح واتساپ برای ایفون و اندروید شما فعال می‌شود.

این بخش از سرویس واتساپ شامل گزینه های متنوعی بوده است که اگر بدنبال آن هستید که بدانید در چه مواقعی میتوان از این سرویس بطور حرفه ای استفاده نمود باید به صورت تجربی آنرا تست نمایید. آموزش حالت روح در واتساپ در توضیحات فوق در اختیار شما قرار گرفت که اگر در روند فعالسازی این بخش با مشکلی مواجه هستید و یا از واتساپ فارسی استفاده میکنید و مسیر مربوط را بلد نیستید در بخش نظرات میتوانید سوالات خود را باما در میان بگذارید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
راهنمای دانلود واتساپ ؛ نصب واتس اپ و استفاده از آن ...
تیم پلازا04 آبان 1402 12:30
thumbnail
راهنمای نصب چند واتساپ همزمان در کامپیوتر
تیم پلازا21 اسفند 1401 11:30
thumbnail
آموزش تشخیص هک واتساپ و رفع هک به صورت تصویری
تیم پلازا25 دی 1401 11:30
thumbnail
آموزش ساخت استیکر واتساپ ؛ چطور استیکر دلخواه خود ...
تیم پلازا22 مرداد 1401 06:30

مخفی کردن آخرین زمان آنلاین شدن

واتساپ به‌طور پیش‌فرض آخرین زمانی که شما آنلاین بوده‌اید را به مخاطبین خود نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید می‌توانید با راه اندازی واتس اپ با حالت روح، این زمان را از دید سایر کاربران مخفی کنید. برای انجام اینکار ابتدا به تنظیمات واتساپ بروید و گزینه Account و بعد Privacy را انتخاب کنید. سپس در قسمت Last seen گزینه Nobody را انتخاب کنید.

حالت روح واتساپ / حالت روح واتساپ چیست

امروزه این بخش یکی از مهم ترین مباحث مورد علاقه کاربرانی بوده که تصمیم دارند کاربر مدنظر خود را کمی اذیت نمایند زیرا در چنین شرایطی امکان دیدن آخرین بازدید برای شخص مربوط وجود نخواهد داشت. این بخش که در حالت روح در واتساپ وجود داشته به شما این امکان را میدهد تا بتوانید پیام های ارسال شده برای خودتان را مشاهده کنید بدون آنکه شخص ارسال کننده متوجه این موضوع شود. در این حالت ویژگی های دیگری نیز در این برنامه بکارگیری شده است که پیشنهاد میشود در ادامه مقاله باما همراه باشید.

مخفی کردن تصویر پروفایل

یکی از ویژگی‌های جدید واتساپ، امکان پنهان کردن تصویر پروفایل است. پیشتر این ویژگی وجود نداشت اما حالا با آپدیت جدید، می‌توانید تصویر پروفایل خود را نیز از دید سایرین مخفی کنید. کافی است دوباره از تنظیمات به Privacy بروید و در بخش Profile Picture گزینه Nobody را انتخاب کنید.

واتساپ با حالت روح خود توانسته یک ویژگی دیگر را برای کاربرانش بوجود آورد که در این زمینه میتوانید تصویر پروفایل خود را برای اشخاصی که مدنظر دارید را پنهان کنید. در این شرایط امکان مشخص نمودن افراد مدنظر برای دیدن تصویر پروفایل برایتان وجود نخواهد داشت زیرا همانطور که میدانید امکان ارسال و دریافت پیام در واتساپ زمانی رخ میدهد که طرفین شماره تلفن یکدیگر را داشته باشند. در ادامه این مقاله و جهت بررسی ویژگی های بیشتر مربوط به حالت روح باما همراه باشید.

نصب برنامه حالت روح واتساپ

روش بسیار مفید دیگر برای داشتن حالت روح در واتساپ، استفاده از برنامه‌هایی است که برای این منظور طراحی شده‌اند. این برنامه‌ها تمام اعلان‌های واتساپ را در گوشی همراه شما ضبط می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا پیام‌های دریافتی خود را بدون باز کردن برنامه واتساپ در تلفن همراه خود بخوانید. البته اکثر این برنامه‌ها با توجه به اینکه این امکانات در نسخه اصلی واتساپ ارائه می‌شوند، دیگر کاربردی ندارند و کم کم کنار گذاشته شدند.

برنامه Unseen

آموزش فعالسازی حالت روح در واتساپ / چگونه حالت روح واتساپ را فعال کنیم

یکی از این برنامه‌ها، اپلیکیشنی به نام Unseen است که کاربران را قادر می‌سازد تا بدون باز کردن برنامه مورد نظر، تمام پیام‌ها را بخوانند. شما می‌توانید برای خواندن پیام‌های دریافتی خود در ایمو، وی‌چت، تلگرام و واتساپ بدون تیک آبی دوم از این برنامه استفاده کنید. Unseen برنامه فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند برای فعال کردن حالت روح واتساپ مورد استفاده قرار گیرد.

در روال توضیحات مربوط به حالت روح در واتساپ چیست بدنیست بدانید که برنامه Unseen یکی از محبوب ترین گزینه های ممکن در میان کاربرانی بوده که علاقه بسیاری به پیام رسان های جهانی دارند. همانطور که در توضیحات فوق نیز ذکر شده است با استفاده از برنامه Unseen که برای اندروید عرضه شده است میتوانید تیک دوم مربوط به خوانده شدن پیام را بردارید و این مورد به طرزی انجام میگیرد که کاربر مربوط توان متوجه شدن آنرا نخواهد داشت و این مورد از اصلی ترین ویژگی های این برنامه بشمار میرود که لینک دانلود آن در ادامه برای شما قرار گرفته است.

دانلود برنامه Unseen برای اندروید

فعال کردن حالت روح واتساپ جی بی

حالت روح واتساپ GB نیز مانند نسخه اصلی امکاناتی برای خواندن پیام‌ها بدون تیک و مخفی کردن زمان آنلاین بودن ارائه می‌کند. البته این نسخه از واتساپ به‌صورت رسمی منتشر نشده و سازندگان آن نامعلوم هستند به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن از آن استفاده نکنید. در این قسمت با آموزش قدم به قدم تنظیمات حالت روح واتس اپ جی بی همراه شما هستیم.

طبق اطلاعیه رسمی که توسط واتساپ عرضه شده است واتساپ جی بی نسخه رسمی و دوم این پیام رسان نبوده است که بطور کلی پیشنهاد شده جهت افزایش امنیت کاربران از این برنامه استفاده نشود که متاسفانه امروزه تعداد بسیاری از کاربران از طریق این برنامه به واتساپ متصل میشوند. بدنیست بدانید که تا کنون خبری مبنی بر جاسوس بودن این برنامه در دنیای اینترنت عرضه نشده است. واتساپ حالت روح دار در جی بی نیز وجود داشته است که این رنامه توانسته ویژگی های بیشتری را نیز عرضه نماید.

غیرفعال کردن تیک خواندن پیام

در واتساپ جی بی می‌توانید تیک خواندن پیام‌ها را حذف کنید با این تفاوت که در این برنامه شما برخلاف نسخه اصلی همچنان قادر خواهید بود تیک آبی سایر کاربران را هم مشاهده کنید. برای غیرفعال کردن تیک آبی در واتساپ جی بی ابتدا روی سه‌نقطه بالای سمت راست بزنید و بعد Privacy را انتخاب کنید. سپس گزینه Blue Ticks را بزنید.

حالت روح واتساپ / حالت روح در واتساپ

در پنجره بعدی می‌توانید تیک آبی را برای مخاطبین یا گروه‌ها حذف کنید. با انجام اینکار تیک مربوط به خواندن پیام برای شما فعال میشود که از همین مسیر برای غیرفعال سازی آن نیز میتوانید اقدام کنید. البته این ویژگی ها به نسبت برنامه های مشابه نظیر تلگرام از وسعت بسیاری برخوردار نبوده که هنوز که هنوزه امنیت کاربران در پیام رسان های مختلف نظیر تلگرام بیشتر از واتساپ بوده است که پیشنهاد میشود این مورد را مدنظر داشته باشید.

پنهان کردن وضعیت آنلاین بودن در واتساپ جی بی

تا چندین ماه پیش پنهان کردن وضعیت آنلاین بودن در نسخه اصلی ممکن نبود و فقط با نصب واتساپ جی بی می‌توانستید به این ویژگی دسترسی پیدا کنید اما حالا این ویژگی در نسخه اصلی هم قابل استفاده است. اما در واتساپ جی بی برای فعال کردن آن باید مانند بالا روی سه‌نقطه بالای صفحه زده و بعد از انتخاب Privacy گزینه Hide Online Status را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است بدانید که حالت روح واتساپ ایفون و اندروید تفاوتی با یکدیگر نداشته است و در کل شرکت سازنده از یک رابط کاربری و تنظیمات برای برنامه استفاده نموده که در شرایط مختلف میتوانید به یکسری تنظیمات دسترسی داشته باشید. این مورد در تمامی نسخه های عرضه شده از واتساپ پابرجا بوده است.

پنهان کردن تیک دوم در واتساپ جی بی

این یک مورد در نسخه اصلی وجود ندارد. در واتساپ جی بی می‌توانید تیک دوم که به معنی دریافت شدن پیام توسط شما است را هم مخفی کنید. برای انجام اینکار دوباره به Privacy بروید و اینبار گزینه Second Tick را لمس کنید.

نظر شما در خصوص حالت روح واتساپ برای وضعیت چیست ؟ آیا حالت روح در وضعیت قرار دادن میتواند فعال باشد یا خیر ؟ شما عزیزان میتوانید نظرات و سوالات خود در این خصوص را باما به اشتراک بگذارید که نظرات شما در پیشبرد اهداف سایت تاثیرگذار خواهد بود.

سوالات متداول

2. آیا واتساپ حالت روح دارد؟

گزینه‌ای به‌نام حالت روح در واتساپ وجود ندارد اما قابلیت‌هایی مثل پنهان کردن زمان آنلاین بودن، مخفی کردن تیک خواندن پیام یا تصویر پروفایل همگی در واتساپ وجود داشته و قابل استفاده هستند.

3. آیا برای فعال کردن حالت روح واتساپ نیاز به برنامه یا اپلیکیشن خاصی داریم؟

در گذشته که خیلی از قابلیت‌های مربوط به حریم خصوصی مثل پنهان کردن تصویر پروفایل در واتساپ اصلی وجود نداشت، کاربران مجبور به دانلود برنامه‌های اضافی مثل واتساپ جی بی بودند اما حالا اکثر ویژگی‌هایی که تحت عنوان حالت روح در این برنامه‌ها ارائه می‌شوند، در نسخه اصلی هم وجود دارند و دیگر نیازی به دانلود آن‌ها نیست.

<>

واتساپی که حالت روح دارد دارای ویژگی‌های اضافی است که می‌توانند قابلیت‌هایی مثل پنهان کردن وضعیت، تصویر پروفایل، خالی گذاشتن بخش نام و تیک نخوردن پیام‌ها و برخی دیگر ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار دهند

کلام آخر

واتساپ طی چند سال گذشته از نظر قابلیت‌ها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و حالا برای استفاده از حالت روح در واتساپ دیگر نیازی به دانلود نسخه‌های ماد شده این اپلیکیشن ندارید تا امنیت خود را به‌خطر بیاندازید. می‌توانید از بسیاری از ویژگی‌های حالت روح این برنامه‌ها مثل مخفی کردن تصویر پروفایل، تیک آبی یا آخرین زمان آنلاین بودن استفاده کنید. در صورت فعال بودن این ویژگی‌ها نیز امکان دور زدن حالت روح واتس اپ برای سایر کاربران وجود ندارد. هرچند که هنوز هم ویژگی‌های برنامه‌هایی مثل تلگرام در زمینه حریم خصوصی بسیار بیشتر از واتساپ است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
Fardin
.
11 دی 1402، 17:16
پاسخ
0
0
لطفا وتساپ پشتبانی مخواید مسدود شده چنگونه رفع شود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402