بیوگرافی پارک سئو جون ؛ بازیگر مطرح کره ای + ویدیوی مصاحبه

پارک سئو جون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پارک سئو جون یکی از بازیگران محبوب کره ‌جنوبی است که این روزها توجه زیادی را به خود جلب کرده است. برای آشنایی بیشتر با این بازیگر سرشناس، با ما همراه باشید.

پارک سئو جون بازیگر، مدل و خواننده اهل کره جنوبی است که بیشتر به‌خاطر ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی بکش خلاصم کنم (2015)، او زیبا بود (2015) و هوارانگ: جوانان جنگجوی شاعر (2016-2017) شناخته می‌شود. پارک سئو جون در موزیک ویدئوهای برخی هنرمندان سرشناس مانند The One و کیم جی سو (Kim Ji Soo) نیز حضور داشته است. ناگفته نماند که یکی از دلایل محبوبیت این بازیگر جوان، ارتباط خوبی است که او با طرفدارانش دارد. او بسیاری از طرفدارانش را از نزدیک دیده است و حتی برای اولین‌بار یک جلسه دیدار با هواداران برگزار کرد که بیش از 2500 نفر در آن شرکت کردند. در این مقاله از پلازا سعی داریم زندگی نامه پارک سئو جون را به‌طور کامل بررسی کنیم و اطلاعاتی درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای او در اختیار شما بگذاریم.

آنچه در ادامه می‌خوانید

بیوگرافی پارک سئو جون

  • سن پارک سئو جون: 33 سال
  • قد پارک سئو جون: 185 سانتی متر
  • پیج اینستاگرام پارک سئو جون: @bn_sj2013

پارک سئو جون متولد 16 دسامبر 1988 (25 آذر 1367) بوده و 33 سال دارد. او در شهر سئول متولد شده و در اینچئون بزرگ شده است. سوجون دو برادر کوچک‌تر از خود و یک برادرزاده دارد. وی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان آن-نام به یک آموزشگاه هنری در سئول رفت. پارک سو جون یکی از معدود هنرمندانی است که در سن پایین به سربازی رفت. او در سال 2008 و در سن 19 سالگی به خدمت سربازی اعزام شد.

همچنین بخوانید :

زندگی حرفه‌ای پارک سئو جون

پارک فعالیت هنری خود را در سال 2011 و با بازی در موزیک ویدئو I Remember از خواننده بنگ یونگ-گوک (Bang Yong-guk) آغاز کرد. او همچنین در سال 2012 در سریال تلویزیونی Dream High 2، در سال 2013 در سریال‌های Pots of Gold و One Warm Word و در سال 2014 در درام تلویزیونی A Witch’s Love بازی کرد. این بازیگر در سال 2015 و با بازی در سریال‌های بکش و خلاصم کن و او زیبا بود به شهرت رسید. او در همین سال در فیلم سینمایی تاریخچه‌هایی از شیطان (The Chronicles of Evil) نیز به ایفای نقش پرداخت.

در سال 2016 وی در سریال تاریخی-درام هوارانگ: جوانان جنگجوی شاعر (Hwarang: The Poet Warrior Youth) در کنار بازیگرانی همچون گو آرا (Go Ara) و پارک هیونگ-شیک (Park Hyung-sik) به ایفای نقش اصلی پرداخت. این سریال توجه بسیاری از نوجوانان و جوانان را به خود جلب کرد. هوارانگ یکی از اولین سریال های پارک سئو-جون و کیم تهیونگ است. پارک سئو جون و تهیونگ سر این سریال با یکدیگر آشنا شدند و رفاقتشان از همان‌موقع آغاز شد.

زندگی نامه پارک سئو جون

همچنین بخوانید :

سال 2017 هم برای پارک سئو جون سال خوبی بود. او در سریال مبارزه برای هدفم (Fight For My Way) در کنار کیم جی-وون نقش آفرینی کرد. این سریال کمدی-درام بسیار در میان مردم پرطرفدار شد و در بسیاری از نظرسنجی‌ها رتبه اول را آورد. بسیاری از طرفداران او همچنان معتقدند که بهترین هم‌بازی او در سریال‌هایش کیم جی-وون (Kim Ji-won) بوده است. پارک سئو جون در همین سال برای اولین بار نقش اول یک فیلم سینمایی را بازی کرد؛ با نام دونده‌های نیمه‌شب (Midnight Runners). او با ایفای این نقش توانست جایزه بهترین بازیگر جدید را از دو جشنواره بزرگ کره‌ جنوبی با نام‌های The Grand Bell Awards و Critics Choice Awards دریافت کند.

در سال 2018 نیز، پارک سئو جون در کنار پارک مین-یانگ (Park Min-young) به ایفای نقش در سریال کمدی عاشقانه منشی کیم چشه؟ (What’s Wrong with Secretary Kim) پرداخت. این سریال و بازی درخشان پارک با اقبال بالایی از طرف مردم و رسانه‌ها روبه‌رو شد تا جایی که در خبرگزاری‌های کره‌ای از پارک سئو جون با نام استاد کمدی عاشقانه یاد شد.

زندگینامه park seo joon

در سال 2019 سئو جون در فیلم سینمایی اکشن-ترسناک خشم الهی (The Divine Fury) بازی کرد. او همچنین در این سال در فیلم سینمایی برنده اسکار انگل (Parasite) حضور افتخاری داشت. سال 2020 پارک سئو-جون در کنار کیم دا-می (Kim Da-Mi) در سریال کلاس ایته-وون (Itaewon Class) در نقش صاحب یک رستوران نقش‌آفرینی کرد. این سریال که براساس وبتونی (Webtoon) با همین نام ساخته شده است به سبب داستان خوب و بازی‌های قوی و متفاوتش بسیار مورد توجه قرار گرفت.

پارک سئو جون در چند برنامه تلویزیونی نیز حضور داشته است. او در برنامه تلویزیونی Music Bank به همراه یون بو را (Yoon Bo ra) مجری بوده است. سریال جدید پارک سئو جون 2021 Youn’s Stay نیز یک برنامه‌ی تلویزیونی است که هر جمعه از شبکه tvN پخش می‌شود.

جدول آثار پارک سئو جون

در این بخش نگاهی کلی به فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایشهای تلویزیونی پارک سئو-جون می‌اندازیم و سپس در بخش بعدی با برخی از آن‌ها بهتر آشنا می‌شویم.

سال انتشارنام اثرنوع اثرنقشکارگردان
2011Perfect Gameفیلمچیل گوپارک هی گون
2012Dream High 2سریال تلویزیونیسی وولی یونگ بوک و مو وان ایل
2012Shut Up Familyسریال تلویزیونیچا سئو جونجو جین هی و چوی سونگ بئوم
2013-2015Music Bankبرنامه تلویزیونیمجریجانگ وون یونگ و پارک سونگ هون
2013Pots of Goldسریال تلویزیونیپارک هیون تیلی هیونگ سون و چوی یون کیونگ
2013One Warm Wordسریال تلویزیونیسونگ مین سوچوی یونگ هون
2014A Witch’s Loveسریال تلویزیونییون دونگ هالی جونگ هیو
2014Mamaسریال تلویزیونیهان گئو روکیم سانگ هیوپ
2015The Chronicles of Evilفیلمچا دونگ جائهبیک وون هاک
2015The Beauty Insideفیلموو جینبیک جونگ یول
2015Kill Me, Heal Meسریال تلویزیونیاو ری اونکیم جین من و کیم دائه جین
2015She Was Prettyسریال تلویزیونیجی سونگ جونجانگ دائه یون
2016–2017Hwarang: The Poet Warrior Youthسریال تلویزیونیمو میونگ/کیم سون وویون سونگ شیک و کیم یئونگ جو
2017Fight for My Wayسریال تلویزیونیکو دونگ منلی نا جئونگ
2017Midnight Runnersفیلمپارک کی جونجیسون کیم
2018Be with Youفیلمجی هولی جانگ هون
2018What’s Wrong with Secretary Kimسریال تلویزیونیلی یونگ جونپارک جون هوا
2018Youn’s Kitchen Season 2سریال تلویزیونیعضو گروه بازیگرینا یونگ سئوک و لی جین جو
2019The Divine Furyفیلمیونگ هوکیم جو هوان
2019Parasiteفیلممین هیوکبونگ جون هو
2020Record of Youthسریال تلویزیونیسونگ مین سوآن گیل هو
2020Itaewon Classسریال تلویزیونیپارک سائه رویکیم سئونگ یونگ
2021Youn’s Stayبرنامه تلویزیونیعضو گروه بازیگرینا یونگ سئوک و کیم سه هی

در حال حاضر سئو جون مشغول بازی در فیلمی با نام رویا (Dream) است. چیزی که هواداران این بازیگر را تشنه انتشار این فیلم کرده است، بازی وی در مقابل خواننده و بازیگر آیو (IU) است. مردم انتظار بالایی از این فیلم دارند؛ چراکه این دو بازیگر از محبوب‌ترین‌های کره‌ جنوبی و حتی دنیا هستند و همکاری این دو، اتفاق بسیار هیجان‌انگیزی است. تاریخ انتشار فیلم رویا هنوز مشخص نشده است. پارک سئو جون در فیلم مهیج Concrete Utopia به کارگردانی اوم ته‌هوآ (Um Tae-hwa) نیز حضور خواهد داشت. اثر دیگری که از او خواهیم دید نیز، فیلم The Marvels است که در سال 2023 منتشر خواهد شد.

سن پارک سئو جون

معرفی فیلم و سریال های پارک سئو جون

در این بخش از مقاله زندگینامه park seo joon، به معرفی تعدادی از سریال‌ها و فیلم های پارک سئو جون می‌پردازیم. اگر مطمئن نیستید که کدام سریال یا فیلم کره ای با بازی پارک سئو جون را تماشا کنید، در این بخش همراه ما باشید

سریال او زیبا بود (She Was Pretty)

قد پارک سئو جون

  • سال ساخت: 2015
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: جانگ دائه-یون (Jung Dae-yoon)

داستان این سریال کمدی-عاشقانه براساس واقعیت است. ماجرای این سریال در رابطه با دختری به نام کیم هه-جین است که در کودکی بسیار زیبا بود و از خانواده‌ای ثروتمند متولد شده بود. او دوستی صمیمی با نام جی سونگ-جون داشت. این پسر برخلاف هه-جین اصلا جذاب نبود و خانواده فقیری داشت. اما گذر زمان همه چیز را تغییر می‌دهد و دختر داستان ما حالا نه زیباست و نه پولدار و برعکس سونگ-جون حالا پسری جذاب و کارآفرینی موفق است. این دو دوست پس از سال‌ها و در بزرگسالی تصمیم به ملاقات یکدیگر می‌گیرند، اما در محل قرار سونگ-جون، هه-این را با دختری غریبه و زیبا اشتباه می‌گیرد. هه-این که تازه متوجه تغییر ظاهر خود شده است خود را پنهان می‌کند و از دوست زیبایش می‌خواهد که به جای او خود را معرفی کند…

سریال هوارانگ: جوانان جنگجوی شاعر (Hwarang: The Poet Warrior Youth)

عکس دوست دختر پارک سئو جون

  • سال ساخت: 2016-2017
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • کارگردان‌ها: یونگ سونگ شیک (Yoon Sung-sik) و کیم یئونگ جو (Kim Yeong-jo)

ملکه جیسو که پس از مرگ همسرش، بر سیلا حکومت می‌کند تنها فرزند خود را که هنوز کودک است پنهان کرده تا از گزند تاج‌و‌تخت‌طلبان در امان باشد. پس از گذشت چندین سال حالا مردم و حتی مک-جونگ پسرش که دیگر بزرگ شده است صبرشان تمام شده و از ملکه می‌خواهند تا قدرت را واگذار کند. ملکه که هنوز از خطری که ممکن است پسرش را تهدید کند بیم دارد، تصمیم می‌گیرد گروهی جنگجو با نام هوارانگ تشکیل و تعلیم دهد. او با حیله پسران اشراف‌زادگان را مجبور به عضویت در این گروه می‌کند و در این میان پسرش بدون اطلاع وی به صورت ناشناس به هوارانگ می‌پیوندد.

سریال مبارزه برای هدفم (Fight For My Way)

پیج اینستاگرام پارک سئو جون

  • سال ساخت: 2017
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: لی نا-جونگ (Lee Na-jeong)

کو دونگ-من (پارک سئو جون) و چویی ارا دو دوستی هستند که از کودکی با یکدیگر بزرگ شده‌اند. آن دو با وجودی که پا به دنیای بزرگسالی گذاشته‌اند، اما همچنان نابالغند. چویی ارا رویای گویندگی و مجری‌گری دارد و دونگ-من پس از سال‌ها تصمیم دارد که به دنیای بوکس و مبارزه بازگردد. در این میان دوست دختر سابق و خیانتکار دونگ-من دوباره سر و کله‌اش پیدا می‌شود.

فیلم سینمایی دونده‌های نیمه‌شب (Midnight Runners)

فیلم های پارک سئو جون

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: جیسون-کیم (Jason Kim)

کی-جون (پارک سئو جون) و هی-یول دو دوست و دانشجوی دانشگاه ملی پلیس کره هستند. آن دو، شبی در راه بازگشت از کلاب شاهد یک آدم‌ربایی می‌شوند. به سرعت به ایستگاه پلیس می‌روند و این اتفاق را گزارش می‌کنند، اما مسئول آنجا درگیر پرونده پسر یک تاجر است و به صحبت‌های این دو توجهی نمی‌کند. کی-جون و هی-یول با وجودی که در جریان غیرقانونی بودن و خطر این اتفاق هستند به تنهایی و با تکیه به مهارت‌های دست و پا شکسته خود به دنبال آدم‌ربا‌ها می‌روند.

سریال منشی کیم چشه؟ (What’s Wrong with Secretary Kim)

نمایشهای تلویزیونی پارک سئو-جون

  • سال ساخت: 2018
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: پارک جون-هوا (Park Joon-hwa)

لی یونگ-جون (پارک سئو جون) که رئیس یک شرکت بزرگ است روزی با خبر استعفای منشی و دستیارش که به مدت 9 سال با او همراه بوده است، شوکه می‌شود. یونگ-جون که همیشه مردی مغرور و جدی بوده است حالا دست به دامن دوست صمیمی‌اش می‌شود تا برای راضی کردن دستیارش برای نرفتن از شرکت کمکش کند. او تصمیم می‌گیرد آرزو‌های منشی کیم را برآورده کند و در این میان هر دو پی به رازی می‌برند که ریشه در کودکیشان داشته است.

فیلم خشم الهی (The Divine Fury)

سریال های پارک سئو-جون و کیم تهیونگ

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: کیم جو-هوان (Kim Joo-hwan9)

یونگ-هو (پارک سو جون) در پی از دست دادن پدر و مادرش در کودکی، ایمانش به خدا را از دست می‌دهد و با خشم و نفرت بزرگ می‌شود. او از این خشم در جهت پیشرفت در هنرهای رزمی MMA استفاده می‌کند و حالا یک قهرمان جهانی است. روزی به صورت اتفاقی با کشیشی روبه‌رو می‌شود که به کار جن‌گیری مشغول است. کشیش که دستیارش را از دست داده است از یونگ-هو درخواست می‌کند که در یک مورد جن‌گیری به کمکش برود.

سریال کلاس ایته-وون (Itaewon Class)

سریال جدید پارک سئو جون

  • سال ساخت: 2020
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • کارگردان: کیم سونگ-یون (Kim Sung-yoon)

پارک سه-رویی (پارک سئو جون) پدرش را در یک تصادف از دست می‌دهد. عامل این تصادف پسر رئیس شرکت بزرگ غذایی جونگها است که با دادن رشوه تبرئه شده است. سه-رویی که متوجه این مسئله می‌شود، تصمیم می‌گیرد قاتل پدرش را بکشد اما دستگیر می‌شود. دختری که سه-رویی عاشقش است در مدت زمانی که او زندان است، تحصیل می‌کند و می‌شود یکی از برنامه‌ریزهای کمپانی جونگها. سه-رویی بعد از هفت سال آزاد می‌شود و تصمیم می‌گیرد رستورانی باز کند، اما از اطلاعات روز بی‌خبر است تا اینکه سر و کله یی-سو دختری بلاگر و موفق پیدا می‌شود که از قضا به سه-رویی علاقه‌مند شده ست.

دوستان معروف پارک سو جون

پارک سئو جون به گفته نزدیکانش، بسیار مهربان و صمیمی است. از همین رو وی طی کار در فیلم و سریال‌های مختلف با افراد زیادی آشنا شده و تعدادی دوست صمیمی دارد که رفاقت آنان بسیار مورد توجه هواداران بوده است. در این بخش به معرفی این دوستان می‌پردازیم.

پارک هیونگ-شیک

پارک سئو جون و همسرش

پارک هیونگ-شیک (Park Hyung-sik) که بیشتر با نام خلاصه شده هیونگ-شیک شناخته می‌شود متولد 16 نوامبر 1991 (25 آبان 1370) است و 29 سال دارد. او بازیگر، خواننده و رقصنده است و در سال 2010 در گروه ZE:A حرفه خوانندگی را آغاز کرد. هرچند هیونگ-شیک به سبب بازیگری خود در کره و دنیا شهرت دارد.

چوی وو-شیک

ازدواج پارک سئو جون

چوی وو-شیک (Choi Woo-Shik) بازیگر کره‌ای-کانادایی متولد 26 مارس 1990 (6 فروردین 1369) است و 31 سال دارد. وی در فیلم و سریال‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته است، اما از آثار مشهور جهانی وی می‌توان به قطاری به سمت بوسان (Train to Busan) و انگل (Parasite) اشاره کرد.

کوون سانگ-هوان

فیلم کره ای با بازی پارک سئو جون

کوون سانگ-هوان (Kwon Sung-hwan) که با نام هنری پیک بوی (Peakboy) شناخته می‌شود، خواننده، ترانه‌سرا، رپر و آهنگساز کره‌ای و متولد 27 می 1989 (6 خرداد 1368) است و 31 سال دارد.

کیم تهیونگ

سریال جدید پارک سئو جون 2021

کیم تهیونگ (Kim Taehyung) خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و عضوی از گروه BTS است. او متولد 30 دسامبر 1995 (9 دی 1374) است و با 24 سال سن در میان دوستان خود از همه کوچک‌تر است.

پارک سئو جون و تهیونگ

نکات جالبی درباره پارک سئو جون

  • پارک سئو جون می‌تواند کمی اسپانیایی صحبت کند.
  • بعد از بازی در سریال «منشی کیم چشه؟» در سال 2018، بسیاری از هواداران فکر کردند که پارک مین یونگ در دنیای واقعی نیز دوست‌دختر سئو جون است و حتی اقدام کردند به انتشار عکس‌های مین یونگ به‌عنوان عکس دوست دختر پارک سئو جون. شایعات به‌حدی زیاد شده بود که در نهایت پارک مین یونگ مجبور شد خودش این قضیه را تکذیب کند.
  • این هنرمند هنوز ازدواج نکرده است؛ پس اگر عکسی با مضمون «پارک سئو جون و همسرش» یا «ازدواج پارک سئو جون» دیدید، بدانید که در حال حاضر شایعه‌ای بیش نیست.
  • پارک سئو-جون کانالی در یوتیوب دارد که در آن از پشت ‌صحنه فعالیت‌های کاری خود مانند ضبط فیلم و سریال، مدلینگ و ولاگ‌هایی با موضوعات آشپزی و بازی، ویدئو آپلود می‌کند.

کلام آخر

پارک سئو جون

همچنین بخوانید :

پارک سئو جون یکی از بازیگران معروف و شناخته شده کره‌ جنوبی و دنیا است. در این مقاله به زندگینامه پارک سئو جون پرداختیم و چند فیلم و سریال جدید پارک سئو جون را به شما معرفی کردیم. آیا شما فیلم و سریال‌های پارک سئو جون را تماشا کرده‌اید؟ کدام یک از آثار او را بیش از همه دوست دارید؟ می‌توانید نظراتتان را پایین همین صفحه برای ما بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
ARMY.BT7
.
17 آبان 1401، 20:36
پاسخ
2
1
سریال های مبارزه برای راهم .منشی کیم چشه.کلاس آیته وون.هوارانگ.دوندگان نیمه شب رو نگاه کردم. پارک سوجون خیلی کراشه البته هوارانگم بخاطر تهیونگ نگا کردم .
avatar
همراز
.
25 آبان 1400، 09:37
پاسخ
1
3
منم بی صبرانه منتظر بخشی فیلم جدیدش هستم و بیشتر از همه از سریال منشی کیم چشه ؟ خوشم اومده انشاالله هر جا هست و هر کاری میکنه سالم و شاد باشن ( پارک سئوجون و پارک مین یونگ )
avatar
Elon
.
16 مرداد 1402، 12:26
پاسخ
0
0
@همراز
فیلم جدیدش چیه
avatar
مریم آرمی
.
02 اردیبهشت 1400، 01:14
پاسخ
0
2
بسی مفید بود
avatar
کیم فاطی
.
02 اردیبهشت 1400، 00:47
پاسخ
0
3
ممنون برای مقاله مفیدت من همه سریالها و فیلمهای مذکور رو دیدم و برای من سریال او زیبا بود و مبارزه برای راهم بهترین سریالهای پارک سوجون بودن و بی صبرانه منتظر سریال دریم هستم?✨
avatar
کویی
.
02 اردیبهشت 1400، 00:07
پاسخ
0
3
بی صبرانه منتظر انتشار فیلم جدیدش با آیو هستم??♥️♥️♥️
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402