۳ روش اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر + روش حل مشکلات آن

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر می‌تواند در خیلی از مواقع که به اینترنت ثابت دسترسی نداریم، نجات دهنده باشد. با پلازا همراه باشید تا با روش های مختلف انجام این کار آشنا شویم.

فناوری اشتراک گذاری اینترنت تلفن همراه با دستگاه‌های دیگر، «Tethering» یا «Hotspot» نامیده می‌شود و امروزه تقریباً تمامی تلفن‌های همراه از آن پشتیبانی می‌کنند. هنگامی که شبکه‌های وایفای در دسترس نیستند، یا اگر نمی‌توانید لپ تاپ خود را به یک شبکه وای فای متصل کنید، راه حل این است که از اتصال اینترنتی پشتیبان در گوشی خود استفاده کنید. می‌توانید از داده‌های تلفن همراه خود برای اتصال کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا تلفن دیگری به اینترنت استفاده کنید. اما در ویندوز 10 چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

وصل کردن اینترنت گوشی به ویندوز با استفاده از هات اسپات

اگر لپ‌تاپ یا دسکتاپ با کارت شبکه بی‌سیم یا دستگاه بی‌سیم دیگری (مثلاً تبلت، تلفن دیگر و غیره) دارید، می‌توانید با استفاده از هات‌اسپات و به‌صورت بی‌سیم، که محبوب‌ترین روش است، آن را به اینترنت موبایل متصل کنید.

در ادامه نحوه اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ در ویندوز 10 با وای فای را خواهیم خواند. در این روش دو مرحله وجود دارد. مرحله اول فعال کردن Wireless Hotspot روی گوشی و مرحله دوم اتصال کامپیوتر شخصی به آن است. در ادامه اموزش وصل كردن اينترنت گوشی به كامپيوتر با ویندوز ۱۰ همراه ما باشید.

مرحله ۱. روشن کردن هات اسپات در گوشی

مراحل انجام این کار در گوشی‌های اندرویدی بسته به مدل و سازنده کمی متفاوت است. راحت‌ترین کار این است که در تنظیمات گوشی و از بخش جستجو، Hotspot را سرچ و به گزینه مربوط به آن دسترسی پیدا کنید. اما می‌توانید از تنظیمات هم به‌شکل جداگانه به این قسمت بروید.

در گوشی‌های اندروید

برای فعال کردن هات اسپات قابل حمل در تلفن اندرویدی خود، ابتدا باید دیتای سیم‌کارت را در گوشی فعال و روشن کنید. سپس باید هات‌اسپات گوشی را فعال کنید.

در گوشی‌های شیائومی باید به تنظیمات رفته و More connectivity options را انتخاب کنید.

چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم

 

در صفحه بعدی روی گزینه Portable hotspot بزنید.

چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم ویندوز 10

سپس روی Set up portable hotspot کلیک کنید.

نحوه اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی با کابل usb در ویندوز 10

در این صفحه نام Hotspot و رمز عبور آن را مشخص کنید. اگر هات اسپات را قبلاً تنظیم کرده اید و رمز عبور را به خاطر نمی‌آورید، فقط روی نماد “چشم” ضربه بزنید تا آن را نشان دهید. به صورت اختیاری در این صفحه، می‌توانید نوع امنیتی و باند AP را مشخص کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم که تنظیمات پیش فرض را انتخاب کنید.

چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم ویندوز 10

حالا تنظیمات خود را ذخیره کنید و سپس در صفحه Portable hotspot، گزینه اول یعنی همان Portable hotspot را فعال کنید.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با کابل

در گوشی‌های سامسونگ ابتدا باید به تنظیمات بروید و Connections را انتخاب کنید. بعد Mobile hotspot and Tethering را انتخاب کنید. اکنون روی گزینه Mobile Hotspot بزنید. در صفحه بعدی با انتخاب Password می‌توانید رمزعبور را تغییر دهید. برای فعال کردن هات‌اسپات گوشی، کافی است گزینه بالای صفحه را روی On بگذارید.

نحوه اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ در ویندوز 10

اکنون ادامه مقاله در مرحله ۲ را ببینید تا کامپیوتر خود را به هات اسپات موبایل متصل کنید.

برای فعال کردن هات اسپات شخصی در آیفون

برای وصل كردن اينترنت گوشي آيفون به لپ تاپ، به تنظیمات آیفون بروید و روی Personal Hotspot ضربه بزنید. سپس گزینه Allow Others to Join را فعال کنید. پس از فعال کردن این گزینه، یک پنجره پاپ‌آپ ظاهر خواهد شد که از شما می‌خواهد نوع اتصال را مشخص کنید. از آنجایی که ما در این روش می‌خواهیم به‌صورت بی‌سیم و با وای‌فای به کامپیوتر وصل شویم، باید گزینه Turn on Wi-Fi and Bluethooth را انتخاب کنیم.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با کابل

با انتخاب Wi-Fi password نیز می‌توانید رمز هات‌اسپات گوشی را عوض کنید.

مرحله ۲. ویندوز را به هات اسپات موبایل وصل کنید.

برای اتصال اینترنت به کامپیوتر بدون کابل، در کامپیوتر خود روی نماد Wi-Fi در نوار وظیفه ویندوز خود کلیک کنید و شبکه هات اسپات موبایل خودتان را پیدا و روی Connect کلیک کنید.

اموزش تصویری اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ

برای متصل شدن اینترنت گوشی به پی سی، رمز عبور هات اسپات موبایل را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

اتصال اینترنت گوشی سامسونگ به کامپیوتر

پس از اتصال، شما آماده دسترسی به اینترنت در رایانه شخصی خود از طریق تلفن همراه خود هستید.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر به کمک کابل USB

روش دوم، اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با کابل است. با استفاده از این روش، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلفن همراه خود را با استفاده از کابل USB به رایانه خود متصل کرده و سپس USB Tethering را در دستگاه تلفن همراه خود فعال کنید.

نحوه اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی با کابل USB در ویندوز 10 هم کار راحتی است. ابتدا تلفن خود را با استفاده از کابل USB به رایانه خود وصل و سپس اینترنت گوشی را فعال کنید.

  • در گوشی‌های شیائومی: از تنظیمات به مسیر More connectivity options —> Portable hotspot بروید. ابتدا Portable hotspot را روشن و بعد USB tethering را فعال کنید.
  • در گوشی‌های سامسونگ: باید ابتدا از تنظیمات به Connections بروید و Mobile hotspot and Tethering را انتخاب کنید.

نحوه اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی با کابل usb در ویندوز 10

ابتدا گزینه Mobile Hotspot را فعال کرده و سپس گزینه USB tethering را هم روشن کنید.

همچنین می‌توانید از نوار نوتیفیکیشن، روی نوتیفیکیشن USB بزنید و گزینه USB tethering را انتخاب کنید. از این پس از طریق رایانه به اینترنت موبایل دسترسی خواهید داشت.

در گوشی‌های آیفون

برای به اشتراک گذاری اینترنت آیفون با لپ‌تاپ، ابتدا باید iTunes را نصب کنید. سپس در آیفون خود به بخش Cellular > Personal Hotspot بروید، گزینه Personal Hotspot را انتخاب و گزینه Allow Others to Join را فعال نمایید. سپس گزینه USB Only را انتخاب کنید.

نحوه اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ در ویندوز 10

پس از آن، iTunes را باز کرده، آیفون را از طریق کابل USB به لپ‌تاپ وصل و قفل دستگاه را باز کنید. در صورت مشاهده پیام Trust this Computer روی گوشی، روی گزینه Trust ضربه بزنید.

چگونه اینترنت گوشی را به لپتاپ وصل کنیم

سپس دیتا گوشی را روشن کنید و در بخش اتصالات اینترنت لپ تاپ، اتصال سیمی را که با یک آیکون مانیتور همراه کابل لن است، انتخاب کنید.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر بدون کابل، علاوه بر وای‌فای از طریق بلوتوث هم امکان‌پذیر است. هرچند که این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اتصال از طریق بلوتوث، ابتدا باید گوشی را با بلوتوث به کامپیوتر متصل کنید. برای انجام این کار، ابتدا در گوشی خود، بلوتوث را روشن کنید و مطمئن شوید که دستگاه‌های دیگر می‌توانند گوشی شما را پیدا کنند. حالا در ویندوز به تنظیمات رفته و از پنل سمت چپ Bluetooth & devices را انتخاب کنید.

نحوه اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ در ویندوز 10
در پنجره بعدی روی Bluethooth بزنید و سپس گوشی را از فهرست دستگاه‌های پیدا شده انتخاب کنید. پس از اینکه گوشی و کامپیوتر به هم متصل شدند، در گوشی به قسمت هات‌اسپات بروید و آن را روشن کنید. سپس گزینه Bluetooth tethering را هم از تنظیمات هات‌اسپات فعال کنید. اکنون از تسک بار ویندوز، روی آیکون بلوتوث راست کلیک کرده و Join a Personal Area Network را انتخاب کنید.
چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم

حالا گوشی خود را از فهرست دستگاه‌ها پیدا کرده و روی سه‌نقطه رو به‌‎روی آن کلیک و گزینه Join a Personal Area Network را انتخاب کنید. در پنجره باز شده Access Point را انتخاب کنید.

چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم ویندوز 10

در نهایت روی Connect کلیک کنید.

در گوشی‌های آیفون

روش اتصال و اشتراک‌گذاری اینترنت آیفون با بلوتوث، تا حد زیادی مانند اندروید است. ابتدا باید از تنظیمات آیفون مثل مراحل قبلی به بخش Personal Hotspot رفته و پس از فعال کردن Allow Others to Join گزینه Turn on Wi-Fi and Bluetooth را انتخاب کنید. سپس مثل بالا آیفون را از طریق بلوتوث به کامپیوتر متصل کنید.

دوباره مثل قبل با گزینه Join a Personal Area Network، آیفون را از فهرست دستگاه‌ها انتخاب کرده و پس از کلیک روی سه‌نقطه روبه‌روی آن، مجددا گزینه Join a Personal Area Network و بعد Connect را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به‌صورت جامع با نحوه اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر آشنا شدیم. از میان روش‌های بالا، اتصال از طریق وای‌فای، ساده‌ترین روش است و بیشترین سرعت را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
امیر محمد
.
31 اردیبهشت 1401، 19:29
پاسخ
1
0
خیلی جامع و عالی بود. ممنون از وقتی که برای ما گذاشتین🌷🌷🌹🌹
avatar
Mahdi
.
24 فروردین 1401، 17:41
پاسخ
1
10
سلام من با کابل وصل کردم اون گزینه داخل گوشی رو هم فعال کردم اما اینترنت به کامپیوتر متصل نشد اگه میشه راهنمایی کنید با تشکر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402