مشکل وصل نشدن دیتای گوشی | چرا اینترنت گوشی کار نمی‌کند؟

وصل نشدن دیتای گوشی / روشن نشدن اینترنت دیتا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

چگونه مشکل وصل نشدن دیتای گوشی یا روشن نشدن اینترنت دیتا همراه که کار نمی‌کنند، اما روی تلفن همراه روشن است را برطرف کنیم؟ تلفن‌های هوشمند ما کامپیوترهای جیبی بسیار کم‌حجم و کوچک هستند، اما طوری شده است که تقریبا دیگر نمی‌توانیم بدون کار نکردن دیتای سیمکارت در طول روز و بیرون از خانه زندگی کنیم.

استفاده از اینترنت تلفن همراه در حال پیشرف است، استفاده از اینترنت تلفن همراه ممکن است راحت باشد، اما راه حل قطع شدن اتصال دیتا در تلفن به اندازه یک رایانه خسته کننده نیست. مسلما هر کاری که ما امروز روی گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهیم نیاز دارد تا به اینترنت وصل شود، و کار نکردن دیتای سیمکارت می تواند دردسر ساز باشد، اتصال به اینترنت در گوشی هوشمند مهره‌ی اصلی است، بنابراین در هر زمان، اگر با کار نکردن دیتای سیمکارت مواجه شویم، به نظر می‌رسد دنیا متوقف شده است، پس برای برطرف کردن روشن نشدن اینترنت دیتا خود به شبکه چه می‌کنید؟ با پلازا همراه باشید تا به روش‌های برطرف کردن این مشکل بپردازیم.

در ادامه می‌خوانید

وصل نشدن دیتای گوشی؛ چرا اینترنت گوشی کار نمی کند؟

در اینجا چند راه حل برای بازیابی اطلاعات تلفن همراه آورده شده است، که با هم بررسی میکنیم.

1. ببینید آیا حالت و موقعیت هواپیما گوشی روشن است یا خیر:

موقعیت هواپیما گوشی‌ها‌، همه آنتن‌های بدون‌سیم از جمله دیتا گوشی، وای فای ثابت و بلوتوث را خاموش می‌کند. ممکن است که به طور تصادفی روشن کرده باشید.

بررسی کنید که آیا این اتفاق برای شما افتاده است یا خیر تا راحت‌تر بتوانیم مشکل وصل نشدن دیتای گوشی را با هم برطرف کنیم. نحوه روشن یا خاموش کردن حالت هواپیما گوشی: برنامه تنظیمات را باز کنید، وارد شبکه و اینترنت شوید، به دنبال حالت هواپیما باشید، روی آن کلیک کنید تا روشن یا خاموش شود. همچنین با انجام این کار می‌توانید تمام تنظیمات را به حالت عادی برگردانید. اگر گوشی همراه شما در موقعیت هواپیما نبود این مسیر را  ادامه دهید ببینید آیا دوباره کار می کند یا نه.

وصل نشدن دیتای گوشی / روشن نشدن اینترنت دیتا

2. آیا راه اندازی مجدد دستگاه را امتحان کرده‌اید؟

درصد بیشترین مشکل عدم اتصال اینترنت سیمکارت گوشی هوشمند با یک راه اندازی مجدد ساده گوشی اندروید یا ایفون حل می‌شوند. نحوه اجرا: دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و روی Restart کلیک کنید تا دستگاهتان مجددا راه اندازی شود.

3. طرح بسته اینترنت خود را بررسی کنید؟

برخی از بسته‌های دیتاه همراه، دارای محدودیت‌هایی هستند. برای رفع مشکل کار نکردن اینترنت گوشی همراه خود به طرح بسته اینترنیت نگاهی بیندازید. ممکن است از حجم آن بیش از اندازه استفاده کرده باشید. همچنین این واقعیت را در نظر بگیرید که ممکن است پرداخت قبض خود را با تاخیر انداخته باشید.

4. سیم کارت خود را چک کنید:

سیم کارت‌ها می‌توانند جابجا شوند و گاهی اوقات پین‌ها از خط خارج می‌شوند، آن را بیرون بکشید و دوباره وارد کنید، سعی کنید آن را کمی تمیز کنید، امتحان کردن آن ضرری ندارد، این یک راه عالی برای حل مشکل وصل نشدن دیتای موبایل و اطلاعات تلفن همراه شما است.

5. ممکن است از گوگل باشد:

اگر برنامه‌های گوگل روی دیتا و اطلاعات شما کار نمی‌کند ممکن است که این مورد باشد، این مرحله را تست کنید و انجام دهید ببینید آیا همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد یا نه.

  • حافظه پنهان را از برنامه خدمات Google Play پاک کنید: تنظیمات > برنامه‌ها > مشاهده همه برنامه‌ها > سرویس‌های Google Play > فضای ذخیره‌سازی و حافظه پنهان > پاک کردن حافظه پنهان.
  • به‌ دنبال به‌ روزرسانی نرم‌افزاری گوشی خود باشید: تنظیمات سیستم > به‌روزرسانی سیستم > بررسی به‌روزرسانی گوشی.
  • حساب Google خود را حذف و دوباره اضافه کنید: به تنظیمات > گذرواژه‌ها و حساب‌ها > حساب Google > حذف حساب بروید، سپس به تنظیمات Passwords & Accounts برگردید و روی Add account کلیک کنید تا دوباره آن را اضافه کنید.

6. قطع، وصلی از شبکه:

آیا در دل طبیعت بیرون آمده‌اید؟ شاید شما در یک ساختمان هستید که آنتن دهی ظعیفی دارد. یا در حال عبور از منطقه ای هستید که آنتن دهی مناسبی ندارد. همیشه این احتمال وجود دارد که به شبکه دسترسی نداشته باشید و علت وصل نشدن اينترنت گوشی اندروید و ایفون و شاید همچنین وصل نشدن اینترنت همراه اول شما نیز همین باشد.

همچنین، در نظر بگیرید که اگرچه کم اتفاق می‌افتد، اما شبکه‌های فرستنده اینترنت نیز می‌توانند از کار بیفتند و باعث علت متصل نشدن اینترنت سیم کارت شما نیز شود. اگر شبکه قطع است، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که منتظر بمانید.

7. APN را ریست کنید:

APN شما نحوه اتصال تلفن همراه شما به شبکه مخابراتی است. آن را به عنوان یک رمز عبور وای فای برای دیتای تلفن همراه در نظر بگیرید، اما بسیار پیچیده تر، با تنظیمات IP و موارد دیگر.

وصل نشدن دیتای گوشی / کار نکردن دیتای سیمکارت

نحوه بازیابی تنظیمات APN: قسمت تنظیمات را باز کنید، وارد قسمت بعدی یعنی شبکه و اینترنت بشوید، روی سیم کارت خود کلیک کنید، به پایین رفته و Access Point Names را انتخاب کنید، روی دکمه منوی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید، گزینه Reset to default را انتخاب کنید. دوباره APN مورد نظر را ادد کنید، حال دوباره تست کنید ببینید روشن نشدن اینترنت دیتا شما برطرف شده است یا خیر.

8. تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید:

اگر هیچ یک از گزینه‌های بالا دلیل روشن نشدن دیتای گوشی اندروید یا همچنین روشن نشدن اینترنت دیتا شما نبود، ممکن است به این معنی باشد که برخی از تنظیمات اضافی در طول مسیر تغییر کرده است، احتمالاً مربوط به شبکه است، بنابراین راه اندازی تنظیمات شبکه به پیش‌فرض‌ کارخانه ممکن است این مشکل را برطرف کند.

نحوه راه اندازی تنظیمات شبکه: برنامه تنظیمات را باز کنید، System را انتخاب کنید، به گزینه‌های Reset بروید، راه اندازی Wi-Fi، تلفن همراه و بلوتوث را بزنید. روی Reset settings کلیک کنید.

9. تنظیم مجدد به اطلاعات اولیه کارخانه:

اگر همه چیز دیگر نمی‌تواند دلایل وصل نشدن گوشی به اینترنت سیم کارت همراه اول و یا عدم اتصال اینترنت ایرانسل تلفن همراه شما را بازیابی کند، ادامه دهید و داده‌های خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

با این کار همه چیز روی گوشی شما پاک می‌شود و همه تنظیمات به تنظیمات اولیه کارخانه برمیگردد. این به این معناست که تلفن شما مانند اولین باری که آن را خریداری و روشن کردید (از نظر نرم افزار) برمیگردد. این تقریباً هر مشکل نرم افزاری که ممکن است با آن روبرو شوید را برطرف می‌کند.

این بهترین راه حل برای بسیاری از مشکلات از جمله مشکل وصل نشدن دیتای گوشی است، اما به دلیل مشکلاتی که حذف تمام اطلاعات به همراه دارد، باید به عنوان آخرین راه حل از آن استفاده شود. اما چگونه گوشی اندروید خود را به حالت اولیه کارخانه برگردانیم؟ برنامه تنظیمات را باز کنید، System را انتخاب کنید، به گزینه‌های Reset بروید.

گزینه Erase all data را بزنید، روی Erase all data کلیک کنید.

چرا دیتای گوشی وصل نمیشه / دلیل روشن نشدن دیتای گوشی اندروید

سخن پایانی

تمام مراحل بالا می‌تواند برای مشکل وصل نشدن اینترنت دیتای گوشی های شیائومی یا کار نکردن دیتای سیمکارت تمام اپراتورها هم استفاده شود. حال اگر هیچ یک از این نکات کارساز نبود، احتمالا باید از یک متخصص شخصا خواست تا دستگاه شما را بررسی کند. در این مرحله ممکن است مشکل سخت افزاری باشد. این احتمال وجود دارد که تلفن شما مشکلات سخت افزاری داشته باشد، در این صورت مشکل شدیدتر است و ما نمی‌توانیم کاری برای کمک به شما انجام دهیم. بررسی کنید که چرا دیتای گوشی وصل نمیشه، آیا گوشی شما هنوز تحت گارانتی است یا خیر؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402