بررسی مانیتور جی پلاس 24 اینچ مدل GPlus GDM-245LN

بررسی مانیتور جی پلاس 24 اینچ مدل GPlus GDM-245LN
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از محصولات شرکت تازه تاسیس GPlus ، مانیتور جی پلاس 24 اینچ است. بسیاری از کاربران GPlus را جایگزین ال جی در ایران می دانند. این مانیتور به یک پنل با فناوری IPS مجهز شده است که شفافیت تصویر بالایی را به نمایش می گذارد. روکش مات صفحه نمایش در این محصول، از منعکس شدن نور جلوگیری می‌کند در نتیجه به راحتی می‌توانید از مانیتور GDM-245LN در مکان‌های پرنور استفاده کنید. در ادامه شما را با برخی از ویژگی های این مانتیور آشنا خواهیم کرد. البته قابل ذکر است که جدیدا مدل جدید دیگری با پسوند LN به این خانواده اضافه شده است که در ادامه هر دو را بررسی خواهیم کرد.

فهرست عناوین مطلب:

مانیتور جی پلاس 24 اینچ  با نور پس زمینه LED

کیفیت تصویر یک صفحه نمایش LED به مراتب بهتر از یک LCD است. با توجه به دیودهای ساطع نور مدولار، یک مانیتور LED کنترل بهتری بر کنتراست ایجاد می کند و تصویر واضحی را ارائه می دهد. هر دو این عوامل باعث می شود که نمایشگرهای LED کیفیت تصویر بهتری نسبت به نمایشگرهای LCD داشته باشند. تمام مانیتورهای ال ای دی GPlus برای چشم انسان بی خطر هستند. تلویزیون های ال ای دی جی پلاس دارای فناوری LED کلاس 1 هستند که برای استفاده عادی در هر شرایطی ایمن است.

مانیتور جی پلاس GDM-245LN با پنل IPS

فناوری IPS نوع دیگری از فناوری مانیتور جی پلاس 24 اینچ است. این پنل ها در بازتولید تصویر یا دقت بیشتری دارند و از زوایای دید مختلف رنگ دقیق تری را نشان می دهند. این به نوبه خود به معنای کیفیت تصویر بهتر است.

مانیتور 24 اینچ GDM-245LN  با وضوح FHD

پارامترهای مختلفی در کیفیت تصویر و وضوح مانیتور جی پلاس GDM-245LN تاثیر گذارند که کیفیت بالاتر هر یک از آن ها سبب می شود صحنه هایی واقعی تر و با کیفیت بالاتر را مشاهده کنید. سرعت رفرش تصویر، میزان روشنایی نمایشگر، سطح کنتراست، وضوح رنگ ها و مجموعه ای دیگر از ویژگی ها در کیفیت تصویر به نمایش در آمده تاثیر گذار هستند. اما مهمترین بخش که در این پست نیز مورد بررسی کامل قرار خواهد گرفت، رزولوشن نمایشگر می باشد.

تصویر از تراکم پیکسل ها در کنار هم تشکیل شده است، پیکسل نیز به نقاط تشکیل دهنده ی تصویر گفته می شود. پس هر چه تراکم پیکسل بیشتر باشد طبیعتاً تصاویر که مشاهده می کنید واضح تر خواهند بود. تعداد پیکسل هایی را که در سطر و ستون صفحه نمایش به کار رفته اند، رزولوشن نام گذاری می کند.

مانیتور جی پلاس GDM-245LN

میزان رزولوشن مطلوب برای نمایشگرهای مختلف متفاوت است و تراکم پیکسل بالاتر، در نمایشگرهای بزرگ تر، تصاویری با جزئیات بیشتر را به نمایش خواهد گذاشت. به اصطلاح رزولوشن را عرض در ارتفاع نیز نامیده اند. این مشخصه که به صورت ضرب دو عدد در یکدیگر نشان داده خواهد شد تعداد پیکسل های عرض نمایشگر در پیکسل های ارتفاع را تعیین خواهد کرد.

موضوع رزولوشن چندان پیچیده است که اعداد و ارقام متنوع و توضیحات و تعاریف مختلف برای آن به کار رفته اند، البته تمامی آن ها ثابت خواهند کرد که رزولوشن های بالاتر، تصاویری با کیفیت و وضوح بیشتر را به نمایش خواهند گذاشت. مانیتور جی پلاس 24 اینچ دارای تکنولوژی Full HD هستند 1080 × 1920 پیکسل دارند. این رزولوشن تصاویر را با کیفیت عالی و تعریف عالی ارائه می دهد.

مانیتور ۲۴ جی پلاس با کنتراست 1M

اگر در فکر خرید مانیتور جی پلاس 24 اینچ هستید بهتر است قبل از آن با یک سری از اصطلاحات و ویژگی های مرتبط با آن آشنا شوید. دانستن هر چه بیشتر این اطلاعات باعث می شود خرید بهتری داشته باشید و در هزینه ی خود صرفه جویی کنید. کنتراست تصویر (Contrast) یکی از همین اطلاعاتی است که دانستن آن می تواند به شما در خرید و انتخاب تلویزیون کمک کند و تاثیر زیادی بر کیفیت تصاویر داشته باشد.

کنتراست در میان طراحان و گرافیست‌ها، معانی و مصداق‌های متعددی دارد. اگر چه همه‌ی مصادیق کنتراست، دقیقاً مطابق با معنای خود واژه‌ی Contrast، چیزی از جنس تضاد و تفاوت شدید را در خود دارند.

کنتراست تصویر که به آن نسبت کنتراست (Contrast Ratio) هم می گویند به معنی نسبت روشن ترین قسمت تصویر (سفید) و تاریک ترین قسمت تصویر (سیاه) در صفحه نمایش تلویزیون یا نمایشگر است. این عدد به این صورت معنی می شود که هر چه نسبت کنتراست تصویر عدد بالاتری را نشان دهد یعنی اختلاف بین روشن ترین و تاریک ترین جای تصویر بیشتر است. هر چه این عدد بالاتر باشد تصویری که از تلویزیون پخش می شود دارای وضوح تصویر بهتری است و تصاویر واقعی تری را به کاربر نشان می دهد.

مانیتور 24 اینچ Gplus GDM-245LN

میزان کنتراست تصویر و روشنایی آن زمانی ایده آل است که رنگ های سفید تصویر کاملا سفید باشند و رنگ های سیاه هم کاملا رنگ سیاه را از خود نشان دهند و سمت رنگ های دیگر مانند خاکستری کشیده نشوند. برای امتحان و بررسی کیفیت تصویر یک تلویزیون می توانید روشنایی یک تصویر را تا حد ممکن بالا ببرید ، در مانیتور جی پلاس Gplus GDM-245LN این حالت بررسی کنید که نقاط روشن کاملا سفید بوده و در عین حال جزئیات نقاط تیره مشخص باشند ، سپس روشنایی تصویر را تا حد ممکن کم کنید. اگر در این وضعیت نقاط تیره کاملا سیاه بودند و در عین حال نقاط سفید هم جزئیاتش را به درستی نشان می دادند می توانید متوجه شوید که این تلویزیون دارای کنتراست تصویر خوبی است.

ذکر این نکته لازم است که رنگ سیاه زمانی اهمیت پیدا می کند که در اتاقی تاریک بخواهید تصویری را مشاهده کنید. در اتاقی که روشنایی آن زیاد است ، نوری که از بیرون به صفحه نمایش تلویزیون منعکس می شود می تواند باعث این شود که شما کاملا متوجه میزان تضاد تصویر (Contrast Ratio) نشوید.

مانیتور 24 اینچ جی پلاس دارای پورت ورودی D-Sub (VGA) و HDMI

HDMI: این کابل تنها رابط تجاری جهت انتقال غیرفشرده همزمان تصویر و صدا به صورت دیجیتال می باشد. پورت hdmi در مانیتور جی پلاس 24 اینچ می تواند تصویر و صدا را با کیفیت بالا و از طریق یک کابل انتقال دهد. یکی از ویژگی های hdmi که باعث ایجاد تصویر با کیفیت می شود این است که دستگاه فرستنده باید قابلیت ارسال اطلاعات به صورت غیرفشرده را داشته باشد و دستگاه گیرنده بتواند آن را دریافت کند.

VGA : وظیفه این درگاه انتقال داده‌های تصویری به صورت آنالوگ از کامپیوتر (یا سایر دستگاه‌ها) به دستگاه‌های پخش کننده نظیر صفحه‌های نمایش (Monitors)، پروژکتورها (Projectors)، برخی از تلوزیون‌ها و … است. اکثر صفحات نمایش (Monitors) حداقل دارای یک پورت VGA هستند. به این ترتیب توسط درگاه VGA می‌توانیم تصاویر را منتقل کرده و آن ها را مشاهده کنیم.

بررسی و مقایسه قیمت مانیتور جی پلاس 24 اینچ

به جرات می توان گفت که قیمت مانیتور 24 جی پلاس در مقایسه با رقبا داخلی خود همچون مانیتور برند سام و ایسوس به صرفه بوده و نه تنها از لحاظ ارزشی بلکه از بابت کیفیتی نیز قابلیت رقابت بالایی دارد. همچنین گارانتی مشهور و قدیمی گلدیران و خدمات پس از فروش آن هرگونه تردیدی برای انتخاب این محصول را بی سوال نمی گذارد و شما با خیال راحت می توانید نسبت به خرید مانیتور جی پلاس اقدام نمایید.

تفاوت مانیتور جی پلاس مدل GDM-245JN (نسل قبلی) با GDM-245LN

طبق بررسی های تیم آیتی تجهیز تفاوت خاصی از نظر فنی بین مدل های GDM-245JN با GDM-245LN دیده نمی شود و تنها می توان به تغییرات جزئی ظاهری اشاره داشت و همچنین شاید بهبود فاکتورهای نرم افزاری و کیفیتی که ایرادات مدل قبلی برطرف شده باشند.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی مانیتور GPlus 24 و ویژگی ها و مشخصات اصلی آن پرداختیم. با توجه به ویژگی های گفته شده خرید مانیتور جی پلاس 24 اینچ کاملا مقرون به صرفه است. این تلوزیون با وجود نوظهور بودن، در ایران از طرف کاربران بسیار تحسین شده است. برای اطلاع از لیست قیمت مانیتور می توانید به وبسایت آیتی تجهیز صفحهhttps://ittajhiz.com/cat/pc-part/monitor  مراجعه نمایید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402