مشکل قطع شدن صدای هندزفری ؛ دلایل پخش نشدن صدا از هدفون گوشی

خرابی هندزفری و کارنکردن پورت aux
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مشکل کار نکردن و قطع شدن صدای هندزفری از مشکلات رایج کاربران است. مشکل بلندگوی هندزفری می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. در این مطلب علت کار نکردن هندزفری و پخش نشدن صدا از هدفون گوشی را بررسی و برای آن راه حلی ارائه می‌دهیم. مطمئنا تا به حال برای شماهم پیش آمده که با مشکل خرابی هندزفری یا کار نکردن هندزفری رو به رو شده باشید.

خراب شدن سوکت هندزفری، مشکلی شایع در گوشی‌ها است که برای بسیاری اتفاق می‌افتد و بسیار آزاردهنده است. بخصوص برای کسانی که به صورت روزانه برای گوش دادن به موزیک و سایر امور از هندزفری استفاده می‌کنند. در ادامه به علت کار نکردن هندزفری و آموزش حل این مشکلات می‌پردازیم. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

مشکل قطع شدن صدای بلندگو هندزفری ؛ چگونه هندزفری که صدا نمیده را درست کنیم؟

پخش نشدن صدا از هدفون گوشی، مشکلی شایع بین کاربران گوشی‌های تلفن همراه است که به شدت باعث ناراحتی و گاها دردسر می‌شود. گاهی اوقات هندزفری شما از کار افتاده است و گاهی اوقات این مشکل بلندگوی هندزفری، به‌خاطر خرابی پورت aux یا پورت هدفون گوشی است. در ادامه مشکلاتی را بررسی می‌کنیم که در قدم اول باید مورد توجه قرار گیرند از جمله علت کار نکردن هندزفری.

1. اطمینان حاصل کنید که هدفونتان خراب نشده است

خرابی هدفون - کار نکردن هدفون

چرا هندزفری به گوشی وصل نمیشه؟ چرا هندزفری یکیش کار نمیکنه؟ برای پاسخ به این سوالات باید از راه‌حل‌های زیر کمک بگیرید. اولین قدم برای بررسی علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری بلوتوثی یا مدل‌های سیمی، واضح‌ترین آن‌هاست. در حقیقت ممکن است مشکل از خراب شدن سوکت هندزفری نباشد، بلکه خود هدفون‌ها مشکل داشته باشند. به‌خصوص در مدل‌های بلوتوثی که بسیار حساس هستند. برای بررسی علت خراب شدن هندزفری، کافی است هدفونتان را به یک وسیله‌ی دیگر وصل کنید.

اگر هندزفری را به یک وسیله دیگر وصل کردید و صدایی نشنیدید مشکل را پیدا کرده‌اید. بله درست است علت کار نکردن میکروفون هندزفری و قطع شدن صدا، هندزفری است. در این صورت دیگر به دنبال درست کردن هندزفری خراب نباشید و برای راحتی خودتان هم که شده هدفونتان را تعویض کنید. ولی اگر هدفونتان برروی وسیله دیگر به خوبی کار کرد آن وقت راه حل‌های کار نکردن هندزفری که در زیر آوردیم را امتحان کنید.

البته قبل از آن هم پیشنهاد می شود که یک هندزفری دیگر را بر روی گوشی خود امتحان کنید که ببنید آیا کار می‌کند یا نه چون این احتمال نیز وجود دارد که هدفون اصلی شما با دستگاه سازگار نباشند ولی روی سایر دستگاه‌ها کار کنند و همین هم دلیل کار نکردن هندزفری گوشی باشد. اما در بیشتر مواقع قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری سامسونگ یا دیگر برندها به معنی خرابی خود هندزفری است.

2. چک کنید که گوشی به هندزفری بلوتوثی دیگری متصل نباشد

یکی از دلایل مشکل هندزفری شما می‌تواند وصل بودن بلوتوث گوشی به یک وسیله دیگر باشد و البته خداروشکر اینجا خبری از مشکل از خرابی هندزفری نیست. اگر گوشی شما با یک هدفون بی سیم یا اسپیکر یا هر وسیله دیگری وصل شده باشد، این احتمال وجود دارد که جک هدفون غیر فعال شده و همین، علت کار نکردن هندزفری باشد. به طور معمول وقتی هندزفری یا هدفون را به گوشی‌های هوشمند متصل می‌کنید گوشی آن را می‌شناسد و همه چیز باید طبق برنامه و بدون توجه به تنظیمات بلوتوث پیش برود.

به عنوان یه راه حل سریع و ساده برای درست كردن هندزفري خراب، کاری که شما باید انجام بدهید این است که منوی Settings گوشی را باز کنید و چک کنید که آیا گوشی تلفن همراه شما به دستگاه بی سیم دیگری متصل است یا نه. اگر متصل بود آن را خاموش کنید و دوباره هندزفریتان را متصل کنید اگر کار کرد که مشکل حل شده است اگر نه که راه حل‌های بعدی را نیز بررسی کنید.

3. پورت هدفون را تمیز کنید ؛ پخش نشدن صدا از هندزفری

چرا هندزفری کار نمی کند؟ - کثیفی پورت aux

همانطور که می‌‌دانید، همیشه مقدار زیادی گرد و خاک در طی زمان وارد سوکت AUX می‌شود. در حقیقت یکی از دلایلی که دیگر کمتر گوشی جدیدی با این درگاه عرضه می‌شود نیز، نفوذ گرد و خاک و آب است. شاید دلیل پخش نشدن صدا از هدفون گوشی هم همین باشد. به عبارتی گرد و خاک باعث می‌شود که اتصال بین هدفون و پورت آن به خوبی صورت نگیرد. اولین کاری که باید بکنید این است که ببینید پورت گوشی شما تا چه اندازه گرد و خاک گرفته است. با یک چراغ قوه درون سوکت را روشن کنید و ببینید چقدر کثیف شده است. قدم بعدی تمیز کردن آن است و البته امیدوار بودن به اینکه اینبار هدفونتان کار کند.

راه‌های زیادی برای حل مشکل خراب شدن جای هندزفری گوشی وجود دارد که برخی از آن‌ها موثرتر از بقیه هستند. یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای حل مشکل بلندگوی هندزفری، فوت کردن است که مقدار زیادی از گرد و غبار جمع شده در پورت را از بین خواهد برد. در ویدئوی بالا آموزش تمیز کردن سوکت هندزفری را آوردیم.

4. تنظیمات هندزفری در گوشی ؛ پخش نشدن صدا از یک طرف هدفون گوشی

اگر صدا فقط از یک گوشی می‌آید، در بیشتر مواقع هندزفری دچار مشکل شده است. اما در تنظیمات اندروید نیز گزینه‌ای وجود دارد که مربوط به تعادل صدا است و اگر آن را اشتباهی تنظیم کرده باشید ممکن است، صدا را فقط از طرف پخش کند و همین موضوع هم علت قطع شدن صدای هندزفری بلوتوث یا سیمی باشد. برای حل مشکل قطع شدن صدای یک گوشی هدفون، به مسیر Settings –> Accessibility و قسمت Audio بروید و روی Audio Adjustment بزنید.

علت کار نکردن هندزفری / پخش نشدن صدا از هدفون گوشی

در پنجره باز شده، گزینه Audio balance را می‌بینید. اگر صدای گوشی سمت چپ و راست هندزفری یکسان باشد، باید دایره نشانگر وسط باشد، در غیر اینصورت خودتان آن را وسط قرار دهید. تا صدای هندزفری گوشی بالانس شود. با این کار ممکن است مشکل پخش نشدن صدا از هندزفری از یکی از گوشی‌های هندزفری حل شود.

مشکل بلندگوی هندزفری / مشکل قطع شدن صدای هندزفری

البته این راه حل، برای کسانی که بخواهند به طور کلی صدا را از یک گوشی داشته باشند هم کاربردی است.

5. قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری ایفون

یکی از مشکلات کاربران آیفون که گاهی از آن شکایت می‌کنند، قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری ایفون است. در خیلی از مواقع ممکن است شارژ یک گوشی تمام شده باشد و به همین خاطر صدایی نمی‌شنوید. برای حل این مشکل ابتدا دو گوشی را در کیس قرار دهید و 30 ثانیه مهلت بدهید تا شارژ شوند. از گوشی خود مطمئن شوید هردو گوشی ایرپاد در حال شارژ شدن هستند.

پخش نشدن صدا از هدفون گوشی / مشکل بلندگوی هندزفری

حالا دوباره تست کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر. در عیر این صورت ایرپاد خود را ریست کنید و یک بار دیگر امتحان کنید. اگر مشکل کم شدن صدای هندزفری سمت چپ یا راست همچنان برقرار بود، احتمالا ایرپاد شما دچار آسیب شده است.

6. از یک تعمیرکار برای حل مشکل پخش نشدن صدا از هدفون گوشی کمک بگیرید

اگر هیچ یک از راهکارهای گفته شده کار نکرد بدین معنی است که مشکل شکل کم شدن صدای یک طرف هندزفری شما آنقدرها هم که فکر می‌کردید کوچک نیست و با خرابی هندزفری مواجهید. اگر از مدت گارانتی گوشیتان باقی مانده بهترین کار این است که با نمایندگی خود تماس بگیرید و مشکل بلندگوی هندزفری را توضیح دهید. البته ممکن است این کار مدتی طول بکشد ولی نهایتا رایگان خواهد و اگر گارانتی گوشیتان به پایان رسیده است آن را به یک تعمیرکار بسپارید تا نگاهی به جک صدا و هندزفری شما بیاندازد.

سوالات متداول

چرا هندزفری کار نمی کند؟

اگر گوشی شما با یک هدفون بی سیم یا اسپیکر یا هر وسیله دیگری وصل شده باشد، این احتمال وجود دارد که جک هدفون غیر فعال شده و همین دلیل کار نکردن هندزفری گوشی باشد.

چرا یک گوش هندزفری کار نمیکند؟

برای حل مشکل قطع شدن صدای یک گوشی هدفون، به مسیر Setting>> Accessibility>> Hearing enhancements بروید. در پنجره باز شده، گزینه Left/ right Sound balance را می‌بینید. اگر صدای گوشی سمت چپ و راست هندزفری یکسان باشد، باید دایره نشانگر وسط باشد، در غیر اینصورت خودتان آن را وسط قرار دهید.

وقتی هندزفری خراب میشود چه کنیم؟

برای بررسی علت خراب شدن هندزفری، کافی است هدفونتان را به یک وسیله ی دیگر (تلویزیون، لپ تاپ یا هر وسیله ی دیگری که پورت 3.5 میلی متری دارد) وصل کنید. اگر در این صورت، هندزفری شما کار کرد، مشکل از گوشی است و نه هندزفری.

چرا گوشی هندزفری را نمیخواند؟

همیشه مقدار زیادی گرد و خاک در طی زمان وارد سوکت AUX می‌شود که شاید دلیل کار نکردن هندزفری و قطع شدن صدای هندزفری گوشی هم همین باشد.

چگونه هندزفری خراب را درست کنیم؟

یکی دیگر از دلایل شایع قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری بلوتوث در گوشی‌های آیفون فعال کردن نویز کنسلینگ ایربادز است. 1. به مسیر settings >> General >> Accessibility بروید. 2. در پنجره باز شده گزینه Phone Noise Cancelation را خاموش کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم مشکل قطع شدن صدای هندزفری را بررسی کنیم. همیشه مشکل از خرابی هندزفری نیست. در مطلب بالا آموزش دادیم که راه‌های محتمل را بررسی کنید. و همه آن‌ها را بررسی کنید. البته بعد از بررسی تمام راهکارها، گاهی درست کردن هندزفری خراب جواب نمی‌دهد. اینجاست که باید دست به جیب شوید و یک هندزفری جدید بخرید. امیدواریم توانسته باشیم با آموزش حل مشکل مشکل کار نکردن و قطع شدن صدای هندزفری به شما کمکی کرده باشیم. اگر جواب خود را در مورد پخش نشدن صدا از هدفون گوشی پیدا نکردید، همین پایین سوالات خود را بپرسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران47 دیدگاه
avatar
امیر
.
07 مهر 1402، 10:51
پاسخ
0
1
سلام هندزفری من صدا های ویدیو هارو مثل اینکه نویز داشته باشن پخش میکنه ولی صدای آدم که حرف میزنه رو اصلا پخش نمیکنه
avatar
مریم مردانی
.
18 شهریور 1402، 23:13
پاسخ
0
5
هنزفیری من بی سیم نیست و برای موبایل خودم هست قبلا وقتی به موبایل وصل میکردم کار میکرد اما الان وقتی به موبایلم وصلش میکنم صدا از موبایل خارج میشه ولی در گوشی برادرم کار میکنه میشه کمک کنید؟
avatar
محمد حیدری
.
17 خرداد 1402، 12:00
پاسخ
0
0
مشکل هدفون من حل نشد تازه گرفتم ۲ روز میشه گوشیم A03 کمک کنی
avatar
Reyhan
.
05 دی 1401، 22:20
پاسخ
0
1
سلام منو هندزفری بلوتوث Lenovo رو گرفتم اما الان یکیش صداش نمیاد وصل میشن دوتاش اما صدای یکیش نمیاد و فقط میتونم باهاش پلی و استوپ کنم اما صدا نمیاد اصلا ممکنه خراب شده باشع؟؟راه حلی ندارید ؟
avatar
مریم
.
06 مهر 1401، 13:38
پاسخ
0
0
مشکل من حل شد عالی بود
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402