معرفی فیلم مجبوریم با بازی پارسا پیروزفر و نگار جواهریان + داستان و تیزر

فیلم مجبوریم / فیلم مجبوریم پارسا پیروزفر / داستان فیلم مجبوریم / بازیگران فیلممجبوریم / فیلم No Choice
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم مجبوریم پنجمین فیلم بلند رضا درمیشیان در مقام کارگردان است که پس از گذشت 4 سال بالاخره اکران شد. با معرفی فیلم سینمایی مجبوریم همراه ما باشید.

فیلم سینمایی مجبوریم به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان پس از 4 سال بالاخره اکران شد. این فیلم محصول سال 1397 است و هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان و پارسا پیروزفر در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان فیلم ایرانی مجبوریم درباره دختری کارتن‌خواب با بازی پردیس احمدیه است.

آخرین ساخته رضا درمیشیان در جشنواره فجر اجازه نمایش نگرفت و از اکران در این جشنواره جا مانده بود. با این حال، فیلم مجبوریم پارسا پیروزفر در نهایت می‌تواند پس از پشت سر گذاشتن چالش‌های فراوان در سینماها اکران شود و علاقمندان می‌توانند به تماشای آن بنشینند. در اینجا با معرفی این فیلم همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید تیزر فیلم مجبوریم را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

حواشی ساخت فیلم مجبوریم درمیشیان

فیلمبرداری فیلم مجبوریم در بیش از صد لوکیشن در تهران انجام شد و بخشی از آن نیز در جنوب شهر تهران ضبط شده است. رضا درمیشیان پیش از این فیلم، دو فیلم جنجالی «عصبانی نیستم» و «لانتوری» را کارگردانی کرده است که این دو فیلم نیز برای اکران و دریافت مجوز با چالش‌های فراوانی مواجه شدند. این فیلم در اولین نمایش خارج از کشور خود، در فستیوال بین‌المللی فیلم توکیو (TIFF) یکی از معتبرترین جشنواره‌های جهان و شاید مهم‌ترین فستیوال آسیا شرکت کرد. البته عوامل فیلم به دلیل شرایط خاص کرونا و محدودیت‌های جهانی، بصورت مجازی در این فستیوال حضور داشتند. اولین پوستر فیلم مجبوریم با عنوان فیلم No Choice برای شرکت در این فستیوال منتشر شد.

پوستر فیلم مجبوریم / داستان فیلم مجبوریم

داستان فیلم مجبوریم

درباره خلاصه فیلم مجبوریم باید بگوییم که این فیلم داستان دختری جوان است که به مرد میانسالی فروخته می‌شود تا فرزندی برای او بیاورد و از این طریق گذران زندگی کند. مرد پس از مدتی متوجه می‌شود که دختر بچه دار نمی‌شود و فکر می‌کند تا فرد دلالی که او را فروخته به او کلک زده است. با انجام آزمایشات متوجه می‌شوند که عمل عقیم سازی برای این دختر جوان اتفاق افتاده حال آن‌که او اصلا از این عمل بی اطلاع است. این اتفاقات و حوادث دخترک بیچاره را در کنار یک وکیل و مددکار اجتماعی قرار می‌دهد.

فیلم مجبوریم درمیشیان یکی از آثار جنجالی چند سال اخیر است و به همین دلیل از جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد. این درحالیست که کسانی که فیلم را دیده‌اند معتقد بودند برخی بازیگران همچون پردیس احمدیه و فاطمه معتمدآریا شانس سیمرغ داشتند و تعداد جوایز فیلم مجبوریم را می‌توانستند بالا ببرند.

فیلم سینمایی مجبوریم / خلاصه فیلم مجبوریم

فیلم جدید درمیشیان پس از چندین ماه توقیف و تعلیق سرانجام چند وقت قبل مجوز نمایش گرفت و حالا بعد از 4 سال در تاریخ 21 اردیبهشت 1401 اکران آن شروع شد. این فیلم به قدرب کشش دارد که توانست فروش قابل توجه و چشمگیری در گیشه داشته باشد. میزان فروش این فیلم بالغ بر 1 میلیارد و 600 میلیون تومان بود. مدت زمان مجبوریم رضا درمیشیان 90 دقیقه است. حضور بازیگران محبوبی چون پارسا پیروزفر و فاطمه معتمدآریا در این فیلم می‌تواند شانس موفقیت و فروش بیشتر آن را در زمان اکران افزایش دهد. پارسا پیروزفر و نگار جواهریان پیش از فیلم سینمایی مجبوریم در فیلم سینمایی «اینجا بدون من» به کارگردانی بهرام توکلی نیز با یکدیگر همبازی بودند و اثر ماندگاری را خلق کردند.

همچنین بخوانید :

معرفی کارگردان فیلم مجبوریم

رضا درمیشیان را قطعا می‌توان جزو کارگردانان موفق و تاثیرگذار دهه نود سینمای ایران نامید. کارگردان جوان و به شدت خلاقی که کارش را با دستیاری بزرگانی چون داریوش مهرجویی در سینما آغاز کرد و آنقدر در محضر اساتید بزرگ آموخت تا اینکه خود تبدیل به یکی از بهترین کارگردانان حال حاضر سینمای ایران شد. فیلم مجبوریم دستپخت جدید کارگردان لانتوری و عصبانی نیستم است. در این فیلم هم رضا درمیشیان همچون آثار قبلی‌اش دغدغه‌های اجتماعی خود را با زبان سینما به تصویر کشیده و باید دید آیا مورد توجه مخاطبان ایرانی قرار خواهد گرفت یا خیر! درمیشیان در سال 1375 وارد فضای سینما شد و کار خود را با نوشتن برای نشریات سینمایی آغاز کرد. در ادامه این جوان خلاق و جویای نام در خدمت کارگردانان مطرحی همچون داریوش مهرجویی، علیرضا داوودنژاد و فریدون جیرانی سینما را آموخت و به تدریج با ساخت مستند و فیلم کوتاه عزم خود را برای ساخت فیلم بلند جزم کرد.

رضا درمیشیان کارگردان فیلم مجبوریم / فیلم مجبوریم درمیشیان

بغض با بازی باران کوثری، مهران احمدی و بابک حمیدیان اولین فیلم رضا رمیشیان در مقام کارگردان است. دومین فیلم این کارگردان با وجود حواشی بسیاری، سکوی پرتابی برای فوق‌ستاره این روزهای سینمای ایران یعنی نوید محمدزاده بود. درمیشیان در یک دهه اخیر با فیلم‌های تلخ و اجتماعی خود، خود را به عنوان کارگردانی کاربلد و درجه یک مطرح ساخت. درمیشیان حالا با فیلم مجبوریم درمیشیان به عنوان ساخته خودش و فیلم لامینور ساخته داریوش مهرجویی که تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد به سینماها برگشته است.

معرفی بازیگران فيلم مجبوريم

حالا که با موضوع فیلم سینمایی مجبوریم آشنا شدید، در ادامه بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند را با هم مرور می‌کنیم.

پردیس احمدیه | بازیگر فیلم مجبوریم

بازیگران فیلم مجبوریم / بازیگران فيلم مجبوريم

  • سن: 30 سال
  • محل تولد: تهران
  • آثار معروف: لاک قرمز، لامینور، خانه دختر

پردیس احمدیه از بازیگران فیلم مجبوریم دهه هفتادی سینمای ایران، اولین بار توسط حمید نعمت الله کشف و به افشین صادقی معرفی شد تا در فیلم مقلد شیطان ایفای نقش کند. این بازیگر درخشان و آینده‌دار ایرانی با بازی در فیلم لاک قرمز بسیار دیده شد و حتی توانست نامزدی جشن خانه سینما را برای این فیلم تجربه کند. احمدیه این روزها پرکارتر از همیشه است. او چند فیلم اکران نشده هم دارد که مجبوریم و لامینور مهم‌ترین‌هایشان هستند. پردیس احمدیه یکی از نقش‌های اصلی فیلم مجبوریم را برعهده دارد و در آن اولین همکاری خود را با رضا درمیشیان تجربه کرده است. این بازیگر جوان علاوه بر بازی در فیلم مجبوریم رضا درمیشیان ، ایفاگر نقش اصلی آخرین اثر داریوش مهرجویی هم بوده و حالا با هر دو فیلم در سینماهای ایران حضور دارد.

پارسا پیروزفر | بازیگر فیلم مجبوریم

بازیگران فیلم سینمایی مجبوریم / هنرپیشه‌های مجبوریم

  • سن: 49 سال
  • محل تولد: تهران
  • آثار معروف: سریال سفر سبز و در چشم باد، فیلم اینجا بدون من

بدون تردید یکی از بازیگران متفاوت و خاص سینمای ایران پارسا پیروزفر است. بازیگری که با وجود توانایی بالا و پیشنهادهای کاری بسیار، اغلب فعالیت خود را صرف تئاتر کرده و بطور خودخواسته از سینما و تلویزیون دوری می‌کند. البته پیروزفر گاهی اوقات سری به سینما می‌زند و یکی دو کار سینمایی بازی می‌کند و دوباره چندوقتی از نظرها ناپدید می‌شود. او از سال گذشته دوباره به سینما برگشته و علاوه بر بازی در فیلم‌ مجبوریم، تی‌تی و بی‌حسی موضعی، در عاشقانه حسن فتحی یعنی «مست عشق» نقش مولانا را در مقابل شهاب حسینی ایفا کرده است. قطعا حضور پارسا پیروزفر از هنرپیشه‌های مجبوریم جذابیت‌های زیاد را به فیلم جدید رضا درمیشیان اضافه کرده است. در فیلم مجبوریم پارسا پیروزفر نقشی متفاوت برعهده گرفته و شاید اگر این فیلم به جشنواره فیلم فجر راه پیدا می‌کرد، کاندید دریافت سیمرغ شده بود. جدید ترین کار پارسا پیروزفر که این روزها شاهد آن هستیم سریال معروف یاغی است که حسابی سر و صدا به پا کرده است.

فاطمه معتمدآریا | بازیگر فیلم مجبوریم

بازیگران فیلم ایرانی مجبوریم / مدت زمان مجبوریم رضا درمیشیان

  • سن: 60 سال
  • محل تولد: تهران
  • آثار معروف: دختر شیرینی فروش، کلاه قرمزی و پسرخاله، آباجان و سریال سرآشپز

فاطمه معتمدآریا دیگر بازیگر اصلی اثر جدید رضا درمیشیان است و یکی از شخصیت های فیلم مجبوریم را بازی می‌کند. معتمدآریا سال گذشته علاوه بر بازی در این فیلم، در عامه‌پسند هم ایفای نقش کرد. معتمدآریا دو فیلم جان‌دار و بنفشه آفریقایی را هم در اکران داشت. جان‌دار در سینما اکران شد، اما بنفشه آفریقایی به دلیل شیوع ویروس کرونا به اکران آنلاین رسید.

نگار جواهریان | بازیگر فیلم مجبوریم

عوامل فیلم سینمایی مجبوریم / نقد فیلم مجبوریم

  • سن: 39 سال
  • محل تولد: تهران
  • آثار معروف: طلا و مس، اینجا بدون من، حوض نقاشی و سریال خاتون

نگار جواهریان دیگر نیاز به معرفی ندارد و همه مخاطبان سینمادوست با بازی‌ها و آثارش خاطره دارند. در میان بازیگران فیلم مجبوریم نگار جواهریان تنها بازیگری است که از آغاز سال 98 تاکنون فقط در یک فیلم سینمایی ایفای نقش کرده و آن هم فیلم جدید رضا درمیشیان است. این بازیگر پس از ازدواج با رامبد جوان و بچه‌دار شدن کم‌کارتر از قبل شده و باید دید روال فعالیت‌های هنری‌اش در آینده چگونه خواهد بود. اما با بازگشتش در سریال زیبای خاتون باری دیگر خوش درخشید‌.

همچنین بخوانید :

مجتبی پیرزاده

خلاصه داستان فیلم سینمایی مجبوریم

  • سن: 36 سال
  • محل تولد: تهران
  • آثار معروف: فروشنده، غلامرضا تختی

مجتبی پیرزاده از بازیگران جوان تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که کار خود را در این عرصه با سریال قلب یخی در سال 91 شروع کرد. بعد از آن مجتبی پیرزاده بطور همزمان نقش‌های فرعی و کوتاه را در سینما و تئاتر برعهده گرفت و رفته رفته سواد بازیگری خود را ارتقا داد تا اینکه بازی در فیلم اصغر فرهادی و همچنین ایفای نقش اصلی سریال سایه‌بان پیرزاده را به عنوان بازیگری جوان و خوش‌آتیه مطرح کرد. پیرزاده که مسیر موفقیت را در سال‌های اخیر به تدریج و به خوبی طی کرده بود، سال گذشته در فیلم مجبوریم و همچنین فیلم تومان نقش‌های متفاوت و مهمی را ایفا کرد. این بازیگر برای بازی در فیلم تومان در جشنواره فیلم فجر برای ایفای بهترین نقش مکمل مرد نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد، اما دستش از جایزه کوتاه ماند. این دومین نامزدی مجتبی پیرزاده پس از نامزدی‌اش در جشن حافظ برای سریال سایه‌بان بود.

همایون ارشادی

موضوع فیلم سینمایی مجبوریم / نقد فیلم مجبوریم

  • سن: 75 سال
  • محل تولد: اصفهان
  • آثار معروف: طعم گیلاس، درخت گلابی

همایون ارشادی از بازیگران قدیمی و پیشکسوت سینمای ایران است که با وجود سال‌ها فعالیت، هنوز هم کاملا سرحال و سرزنده در حال بازی در آثار مختلف است. این بازیگر 73 در سال‌های اخیر سریال مانکن را در شبکه خانگی داشت و در سال 98 دو فیلم مجبوریم و نیلگون را بازی کرده است. باید دید این بازیگر توانا در فیلم مجبوریم رضا درمیشیان چه نقشی دارد و تا چه اندازه توانسته است بدرخشد.

رضا بهبودی

رضا بهبودی در فیلم مجبوریم / تیزر فیلم مجبوریم

  • سن: 50 سال
  • محل تولد: رودسر
  • آثار معروف: روزگار غریب، سریال خاتون و ملکه گدایان

رضا بهبودی از آن بازیگران تئاتری سینما و تلویزیون ایران است. همان‌ها که چند سال یکبار وسط تئاتر‌هایشان هرازگاهی یکی دو تا فیلم سینمایی بازی می‌کنند. البته بهبودی در دهه نود گرایش بیشتری به سینما داشته و در آثار مهمی نقش‌آفرینی کرده است. آخرین فیلم رضا بهبودی به سال 96 و فیلم سرو زیر آب اثر محمدعلی باشه آهنگر برمی‌گردد. بهبودی درحالیکه فیلم مجبوریم را در اکران دارد، او در سریال ملکه گدایان به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده به ایفای نقش پرداخت و در نقش دکتر بوکوفسکی نیز در سریال خاتون ظاهر شد.

سایر بازیگران فیلم ایرانی مجبوریم بدین شرح هستند:

  • بابک کریمی
  • پریوش نظریه
  • ژاله علو
  • بهمن فرمان‌آرا
  • احمد حامد
  • مریم بوبانی

عوامل فیلم سینمایی مجبوریم

در فهرست زیر می‌توانید با نام عوامل مختلف فیلم ایرانی مجبوریم آشنا شوید.

  • نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: رضا درمیشیان
  • موسیقی فیلم مجبوریم: کیهان کلهر
  • فیلمبردار: آیین ایرانی
  • تدوینگر: هایده صفی‌یاری
  • توزیع‌کننده: فیلمیران

نقد فیلم مجبوریم

در ادامه بخش‌هایی از یک نقد مثبت و یک منفی از فیلم ایرانی مجبوریم را می‌خوانیم.

دبورا یانگ

«رضا درمیشیان یکی از کارگردانان صاحب سبک در سینمای ایران است و مجبوریم یک نمونه‌ی دیگر از توانایی‌های او در ارائه‌ی یک نقد اجتماعی تند و تیز است. با اینکه این فیلم مانند عصبانی نیستم و لانتوری نمی‌تواند مخاطب را میخکوب کند اما فیلمی خوش‌ساخت با داستانی جذاب و درامی مبتنی بر حقوق انسانی در دنیای افراد بی‌خانمان تهران است. مجبوریم با مرکزیت زنان ساخته شده است و تضادی که بین حقوق زنان برخوردار و فقیر وجود دارد را به تصویر می‌کشد».

تیزر فیلم مجبوریم / نقد و بررسی فیلم مجبوریم / شخصیت های فیلم مجبوریم /نقد فیلم مجبوریم

افشین علیار

«بازی‌های سرد و بی‌روح، دیالوگ‌های سطحی با تمرکز روی سیاهی‌ها نمی‌تواند بسط دراماتیک داشته باشد و اگر قرار است که شرح وضعی از اوضاع کارتن‌خواب‌ها را نشان بدهیم، بهتر است آن را در قالب فیلم مستند بسازیم، مجبوریم با این همه بازیگر ستاره‌اش فیلم پوچ و فیکی است که نگاهش به جوایز جشنواره‌های خارجی است، چراکه هیچ کدام از آدم‌های فیلم و حتی موضوع فیلم برای درمیشیان تبدیل به مسئله و دغدغه نمی‌شود. هیچ بازی مهمی در فیلم دیده نمی‌شود. با وجود چند ستاره در فیلم، اما اگر جای این بازیگران با نابازیگر عوض می‌شد هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد.

فیلم در مضمون‌زدگی و شیطنت اجرایی گیر کرده است برای همین نمی‌تواند جذابیت حداقلی محتوایی و فرمی داشته باشد. زمان طولانی فیلم، مخاطب را خسته می‌کند و منطقی در طولانی بودن و تعدد سکانس‌ها وجود ندارد، به همین جهت مجبوریم مانند لانتوری و عصبانی نیستم اثری فراموش شدنی است».

درصد رضایت از ساخته جدید رضا درمیشان

اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده است که ببینید آیا فیلم مجبوریم ارزش تماشا دارد یا خیر؟ باید خیال شما را راحت کنیم. این فیلم پس از اکران آنلاین خود توانست درصد بسیار بالایی را از رضایت مردم در سایت های معتبر کسب کند. علاوه بر آن میزان فروش خوب این فیلم از دلایل دیگر با ارزش بودن مجبوریم است. نکته بعدی که باید به آن اشاره شود، حضور بازیگران و کارگردان مطرح فیلم است پس قطعا با اثری ضعیف روبه‌رو نخواهیم شد. آخرین چیزی که به ان اشاره می‌کنیم فیلم‌نامه و داستان اثر است که به معضلی اجتماعی می‌پردازد. پس پاسخ نهایی برای سوال اول بله است.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا آخرین اخبار درباره داستان فیلم سینمایی مجبوریم را به اطلاعتان برسانیم و همچنین کارگردان و بازیگران فیلم ایرانی مجبوریم را برای شما معرفی کردیم. این فیلم به تازگی بعد از 4 سال بالاخره به اکران رسید و علاقمندان می‌توانند در سینماها سراسر کشور به تماشای آن بنشینند. نظر شما درباره موضوع فیلم مجبوریم چیست؟ آیا برای تماشای آن ترغیب شده‌اید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402