معرفی 10 کتاب پرفروش انتشارات افراز

انتشارات افراز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

صنعت چاپ با گذشت زمان پیشرفت‌های زیادی داشته تا امروز به جایی رسیده که با وجود انتشارات مختلف روزانه میلیون ها کتاب با موضوعات گوناگون منتشر کرده است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که مدیریت انتشارات افراز با چه افکاری پایه و اساس این موسسه را بنا کرده و هدفش از تشکیل یک مجموعه فرهنگی و آموزشی چه بوده، همچنین برای شما 10 تا از کتاب‌های پرفروش و جدیدش را معرفی خواهیم کرد.

معرفی انتشارات افراز

دنیای ادبیات گسترده و پهناور است که در زمینه ادبیات نمایشی و داستانی خلاء بسیاری احساس می‌شود، به همین علت اعظم کیان افراز دست به کار شد و پس از کسب مجوز در سال 1380، حوزه فعالیت انتشارات افراز را ادبیات داستانی قرار داد. خانم کیان افراز بر این باور است که باید از مترجمین و نویسندگان جوان حمایت کرد تا مجالی برای شکوفایی داشته باشند به همین علت در یک دهه فعالیت خود همواره حامی نسل جدید بوده که همین امر سبب تمایز آن با دیگر ناشران می‌شود. این مجموعه تا کنون بیش از هزار عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف از جمله تئاتر، نمایشنامه، آموزش تئوری و عملی تئاتر وسینما، فیلمنامه ایران و جهان در رده‌ی سنی مختلف منتشر کرده است. مکتوب کردن تاریخ شفاهی تئاتر ایران و چاپ کتاب‌های پژوهشی تاریخ تیاتر ایران، تحت عنوان تیاتر ایران در گذر زمان از جمله آثار پژوهشی است که تا کنون 12 جلد آن در این انتشارات چاپ شده است و از دیگر افتخارات انتشارات افراز می‌توان به جوایز متعددی که به خود اختصاص داده اشاره کرد، یکی از آنها مراسم «اردیبهشت تئاتر ایران» است که به عنوان ناشر برتر سال 1387 در حوزه ادبیات نمایشی و تئاتر شناخته شد. همچنین در راستای پیشرفت و بهبود نشر از دیگر ناشران مشاوره و راهنمایی گرفته است، که می‌توان به انتشارات نیستان اشاره کرد.

معرفی 10 کتاب از انتشارات افراز

1-کتاب نظارت دقیق قطارها نوشته « بهومیل هرابال» و توسط عدنان غریفی به فارسی روان ترجمه شده است. نویسنده این کتاب از کشور چک است و در ایران بیشتر با رمان « تنهایی پرهیاهو» او را می‌شناسند. هرابال که در 28 مارس 1914 به دنیا آمد نزدیک به 83 سال زندگی کرد و عاقبت در 3 فوریه 1997 زمانی که داشت از پنجره‌ی آپارتمانش در طبقه پنجم به کبوترها غذا می‌داد ناگهان سقوط کرد و در جا درگذشت. رمان نظارت دقیق قطارها از جمله آثار پر مخاطب این نویسنده به شمار می‌رود که بعد از ترجمه در ایران چهار نوبت چاپ شده است، داستان این کتاب برگرفته از زندگی شخصی نویسنده در دوران تحصیلش است، که آتش جنگ جهانی دوم به کشور او رسید و چک در همان ابتدای جنگ به اشغال نازی‌ها در آمد.

2-کتاب سایه دزد نوشته «مارک لوی» و ترجمه مهتاب وکیل است. رمان «سایه دزد» که پرفروش ترین رمان سال 2010 فرانسه است، داستان پسری با یک موهبت خدادادی است. او می‌تواند با سایه‌ها حرف بزند و حتی آن‌ها را بدزدد. سایه‌ها رازها را با او در میان می‌گذارند. و از او کمک می‌گیرند. وقتی پسر بزرگ می‌شود، با انتخاب شغل پزشکی تلاش می‌کند از این موهبت برای درمان بیماران استفاده کند؛ اما خودش را نمی‌تواند معالجه کند، چون روح او سال‌ها پیش در جست و جوی عشق گم شده است. « مارک لوی» نویسنده سرشناس فرانسوی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان امروز فرانسه است.

3-کتاب یادداشت‌های سال بد نوشته «جی. ام. کوتسی» نویسنده و استاد دانشگاه اهل آفریقای جنوبی است که اکنون در استرالیا زندگی می‌کند و ترجمه شده توسط حمید یزدان‌پناه است. کوتسی علاوه بر داستان نویسی، به ترجمه و نقد نیز پرداخته و دو بار جایزه‌ی معتبر بوکر ادبیات و یک بار در سال 2003 نوبل ادبیات را به خود اختصاص داده است. رمان یادداشت‌های سال بعد دوازدهمین و آخرین رمان این نویسنده است که شخصیت اصلی آن را جانشین خود می‌داند.

 

کتاب حفره‌ای‌ تا امریکا انتشارات افراز

4-کتاب حفره‌ای‌ تا امریکا نوشته «آن تایلر» و ترجمه کیهان بهمنی است. آن تایلر نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی، یکی از آدم‌هایی است که زندگی شخصیش درست به اندازه‌ی رمان‌هایی که نوشته، جذاب و محل توجه بوده است. به این دلیل که او همسر تقی مدرسی، نویسنده‌ی سرشناس ایرانی است که سال‌ها پیش برای کار و زندگی به آمریکا رفت و با کسی که خودش هم دستی در نوشتن داشت ازدواج کرد. در رمان حفره‌ای تا آمریکا تایلر به ماجراهای دو خانواده می‌پردازد، نویسنده با خلق مجموعه‌ای از چهره‌های منحصر به فرد در هر دو خانواده به بررسی سردرگمی‌ها و تنش‌های اجتناب ناپذیر فرهنگی چند سال آینده می‌پردازد.

5-کتاب به دنبال خوشبختی نوشته «کریس گاردنر» توسط ندا شادنظر به فارسی روان ترجمه و انتشارات افراز این اثر را منتشر کرده است. گاردنر که پدرش او را رها کرده و نزد ناپدری تبه‌کار، شرور و بد زبان خود زندگی می‌کند، تصمیم می‌گیرد با صرف نظر از تمام اتفاقاتی که در زندگی‌اش افتاده است، پدر نمونه‌ای برای فرزندانش باشد.

6-کتاب تاریخ فلسفه به اختصار نوشته « مارکوس ویکس» و ترجمه علی حاتم است. فلسفه به عنوان مبحثی آکادمیک به مطالعه‌ی عقاید متفکران بزرگ می‌پردازد، چیزی که این کتاب هم بدان اختصاص یافته، اما علاوه بر این، چیزی هست که تقریباً همه در آن زیاده روی می‌کنند: همه‌ی ما مشتاقانه وقت خود را صرف فکر کردن به پرسش‌های مشابهی می‌کنیم که توسط فیلسوفان بزرگ مطرح شده است.

7-کتاب راهنمای تکنیک بازیگری چخوف برای بازیگر نویسنده این کتاب « لنارد پتیت» و مترجمش پوپک رحیمی است. تکنیک این چخوف امروزه امروزه، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین، و الهام بخش‌ترین تکنیک‌های بازیگری شناخته می‌شود. این نویسنده در این کتاب، تجربیات بیست ‌ساله خود در امر آموزش تکنیک چخوف_ که ممکن است گاهی بسیار پیچیده به نظر آید_ به منظور روشن کردن مسیر مطالعه و استفاده از این تکنیک، به نگارش در آورده است.

 

8-کتاب هفت‌تیرکش نوشته «استیون کینگ» و توسط ندا شاد نظر به فارسی روان ترجمه شده است. این کتاب به نوبه‌ی خود داستان کاملی داردو من برای خلق این داستان حتی به مرز جنون و قدرت‌طلبی هم رسیدم. کار با شتاب هرچه تمام‌تر پیش می‌رفت و باید به اندازه 300 سال زندگی می‌کردم تا داستان برج را تکمیل کنم؛ نوشتن این بخش از داستان برج تاریک، «هفت‌تیرکش» بیش از دوازده سال طول کشید.

9-کتاب اتاق نوشته «اما داناهیو» و توسط محمد جوادی به فارسی روان ترجمه شده است. در اواخر آوریل سال 2008 خبری منتشر شد که جهان را تکان داد. مردی در اتریش به مدت 24 سال دخترش را در زیرزمین خانه‌اش زندانی کرده بود و مدام مورد آزار و اذیت قرار داده بود. نکته‌ی هولنام این ماجرا هفت فرزند نامشروعی بود که در آن زیرزمین مخوف چشم به جهان گشوده بودند و حاصل تجاوز‌های پدر شرور و قسی‌القلب به دخترش بودند این کتاب که در جهان جوایز زیادی کسب کرده است، در ایران توسط انتشارات افراز منتشر شده و تا سال 1397 به چاپ ششم رسیده است.

 

کتاب اتاق انتشارات افزاز

10-کتاب دیالوگ نویسنده این کتاب «رابرت‌ مک‌کی» است و توسط مهتاب صفدری به فارسی روان ترجمه شده، کارگاه‌های محبوب نویسندگی رابرت مک‌کی برای او شهرت جهانی پدید آورده است. لیستی از دانش آموختگان برنده‌ی اسکار که از شماره خارج است. سنگ بنای برنامه‌ی او، تنها کتابش داستان است، که در آن تعیین کرده است ما چگونه در مورد هنر خلق داستان سخن بگوییم. حالا در دیالوگ، مک‌کی همان تحلیل عمیق را ارائه می‌دهد که چگونه شخصیت‌ها باید روی پرده، در صحنه، و در صفحه‌ها به شکلی باور کردنی و جذاب صحبت کنند.

با مراجعه غیر حضوری و آنلاین به فروشگاه گاج مارکت این کتاب‌ها را با تخفیف مناسب تهیه و مطالعه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402