از تکنولوژی Super AMOLED چه می دانیم؟

تکنولوژی Super AMOLED
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

Super AMOLED نوعی تکنولوژی برای ساخت صفحه نمایش گوشی است. Super AMOLED تکنولوژی پیشرفته‌ای است که به کارگیری آن در برخی از تلفن‌های همراه از جمله گوشی سامسونگ باعث جذابیت دو چندان در کار کردن با گوشی شده و استفاده از آن را جذاب‌تر می‌کند.

البته باید گفت که عنوان Super AMOLED در واقع یک اصطلاح تجاری به شمار می‌رود تا از طریق آن بتوان تکنولوژی مورد نظر در صفحه نمایش آن گوشی را معرفی کرد. Super AMOLED مخفف عبارتی به زبان انگلیسی مطابق زیر است، Super- active- matrix light-emitting diod.

تکنولوژی Super AMOLED از نخستین ماه سال 2010 به گوشی‌های تلفن همراه مختلفی از جمله گوشی سامسونگ اضافه شد و توانست قابلیت لمسی گوشی‌ها را نسبت به ورژن‌های قبلی آن‌ها ارتقا دهد.

اگر می‌خواهید درباره Super AMOLED و این نوع از صفحه نمایش و قابلیت‌های آن همچنین مزایا و معایب استفاده از آن به خصوص در گوشی سامسونگ آشنا شوید و چنانچه مایل هستید درباره AMOLED بیشتر بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و خواندن هیچ یک از قسمت‌های آن را از دست ندهید.

تکنولوژی Super AMOLED

مبانی اولیه درباره AMOLED و Super AMOLED

نمایشگرهای AMOLED به نمایشگرهای اطلاق می‌شود که نوع خاصی از دیود در آن‌ها به کار رفته است. دیودهای به کار رفته در این نوع از نمایشگرها ساطع کننده نور آلی هستند که در تماس و مواجهه با برق روشن می‌شوند. عبارت SUPER و یا همان فوق العاده خودمان هم نمایشگرهای Super AMOLED را از نوع قدیمی خودشان و البته کمتر پیشرفته یعنی OLED و AMOLED جدا و متمایز می‌کند.

مزایای موجود در Super AMOLED

معمولا در بازار ایران بیشتر گوشی‌های در پنل مربوط به صفحه نمایش خودشان از تکنولوژی Super AMOLED بهره می‌گیرند.  در انواع گوشی سامسونگ که ممکن است یکی از آن‌ها در دستان شما باشد و یا در ذهنتان به عنوان گزینه خرید مدنظر قرار داده باشد، استفاده از نمایشگرهایی با تکنولوژی Super AMOLED در پنل تاچ ال سی سامسونگ می‌تواند مزایای گوناگونی را به همراه داشته باشد.

نخستین ویژگی برای Super AMOLED حتی نسبت به نوع ساده آن یعنی AMOLED این است که گوشی‌های Super AMOLED می‌توانند ضخامت کمتری داشته باشند و این‌چنین است که پنل تاچ ال سی در اینجا نازک تر خواهد بود.

مزیت دیگر برای گوشی‌هایی که نمایشگر آن‌ها Super AMOLED است این است که کنتراست به عنوان یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای نمایش در این گوشی‌ها به مراتب بالاتر است و همین مورد، تجربه جذابی از کارکردن با این نوع گوشی هنگام تماشای فیلم و بازی کردن برای شما ایجاد می‌کند.

البته اینکه پنل تاچ، ال سی سامسونگ‌هایی که تکنولوژی Super AMOLED در آن‌ها به کار رفته، تصویری واضح‌تر و شفاف‌تر ایجاد می‌کند، بجز کنتر بالا مرهون مزیت دیگری از Super AMOLED هاست که همانا عدم شکاف و نفوذ هوا میان دیجیتایزر و صفحه نمایش واقعی است.

 

تکنولوژی Super AMOLED

استفاده از Super AMOLED در گوشی‌ها، قابلیتی به صرفه است. صرف نظر از اینکه قیمت این مدل صفحه نمایشگرها چقدر است، باید گفت استفاده از Super AMOLED باعث می‌شود که مصرف باتری گوشی شما کاهش یابد. حتما می‌دانید از جمله معایب AMOLED ها همان مصرف باتری بالا در آن‌ها بود و Super AMOLED بخاطر اینکه دیگر آنقدر داغ نمی‌شود لذا مصرف باتری بالایی هم نخواهد داشت. علت این موضوع هم این است که برخی پیکسل‌هایی که وظیفه نمایش رنگ مشکی و تیره را به عهده دارند، روشن نشده و خاموش می‌ماند.

ویژگی دیگری که Super AMOLED دارد حساسیت بالا نسبت به لمس است. این مورد به خوبی می‌تواند در پنل صفحه نمایش تاچ ال سی سامسونگ شما ملموس بوده و استفاده از گوشی به خصوص برای گیمرها را جذاب تر کند. حال صرف نظر از قیمت تاچ ال سی اینکه نمایشگر شما به لمس حساس‌تر باشد برای هر نوع کاربری حتی تایپ ساده هم مفید و جذاب است.

شاید هنگام روز و در زیر نورهای زیاد تجربه سختی از خواندن متون مختلف و پیام‌هایتان داشتید. استفاده از نمایشگری با تکنولوژی Super AMOLED به خصوص در پنل تاچ ال سی دی سامسونگ باعث می‌شود در زیر نورهای زیادی مثل نور خورشید دید بهتری برای کاربر ایجاد شود. این هم به این علت است که تراکم لایه‌های زیرین در Super AMOLED کمتر است.

در پنل تاچ ال سی سامسونگ شما، که از تکنولوژی Super AMOLED بهره می‌برد، قابلیتی وجود دارد که پیکسل‌ها سریع‌تر خنک می‌شوند و همین امر هم باعث می‌شود تجربه بهتری برای کار با گوشی داشته باشید.

این روزها تماشای فیلم با گوشی یکی از کارکردهای اصلی برای تلفن‌های همراه است. از فیلم‌های یک دقیقه‌ای در اینستاگرام تا فیلم‌ها و سریال‌هایی که چندین فصل و قسمت دارند را بسیاری از افراد در گوشی سامسونگ و یا سایر برندها تماشا می‌کنند.

تکنولوژی Super AMOLED

نگهداری و تعویض Super AMOLED

امروزه تاچ و ال سی دی به‌ هم متصل بوده و با هم همراه هستند و اگر یکی از آن‌ها دچار مشکل شود باید هردو را با هم تعویض کنید. همین امر و با توجه به قیمت تاچ ال سی دی در این روزهایی که با سختی‌های اقتصادی همراه است، تمامی کاربران را به استفاده مناسب و نگهداری از نمایشگرهای Super AMOLED و حتی دیگر مدل‌ها ترغیب می‌کند. یکی از بهترین راهکارها هم مراقبت از گرما ندیدن بیش از حد گوشی و البته استفاده از انواع گلس‌های محافظ و همین‌طور استفاده از قاب‌های لبه دار برای انواع گوشی سامسونگ و دیگر برندهاست.

اما اگر به هر دلیلی ناچار به خرید تاچ ال سی دی سامسونگ و یا سایر برندها شدید، توصیه اکید ما به شما یک خرید مطمئن است. ما در سطور پایانی این مطلب می‌خواهیم شما را با راهکاری ساده و راحت و البته مطمئن برای خرید لوازم جانبی مختلف گوشی از جمله تاچ ال سی دی آشنا کنیم.

فروشگاه سورن استور جایی است که شما می‌توانید به راحتی و از خانه یا محل کارتان انواع لوازم جانبی را مشاهده کرده  نسبت به خریدی آسان و البته مطمئن اقدام کنید. پس اگر قصد خرید دارید و یا اینکه می‌خواهید از قیمت تاچ ال سی و سایر قطعات موبایل آگاهی پیدا کنید و با خیال راحت قطعات اصل موبایل را خریداری کنیذ، به فروشگاه قطعات موبایل سورن استور مراجعه کنید تا رنج بُعد مسافت و تحمل ترافیک هم بر شما عارض نشود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402