معرفی برنامه های انتقال فایل اندروید از طریق بلوتوث، هات اسپات و وای فای

بهترین برنامه انتقال فایل بین دو گوشی / برنامه انتقال اطلاعات گوشی به گوشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریع ترین راه انتقال فایل بین دو گوشی اندروید استفاده از برنامه‌های مخصوص این کار است. سریعترین برنامه انتقال اطلاعات گوشی به گوشی، بیشتر از همه زمانی که بخواهید یک فایل با حجم بالا را انتقال دهید کاربرد دارد.

معمولا اگر بخواهید یک تصویر یا یک فایل متنی با حجم کم را انتقال دهید، از برنامه‌های پیام‌رسان، ایمیل یا سرویس‌های ابری نظیر گوگل درایو و وان‌درایو استفاده می‌کنید. اما زمانی که حجم فایل بالا برود این روش‌ها کارایی چندانی ندارند. چرا که اول از همه بیشتر پیام‌رسان‌ها و سرویس‌های ابری دارای محدودیت حجمی برای ارسال و آپلود فایل هستند و مهمتر اینکه، سرعت اینترنت نیز آنقدر بالا نیست که بتوانید یک فایل را در زمان کوتاهی آپلود کنید. اگر کامپیوتر داشته باشید می‌توانید فایل را به کامپیوتر انتقال داده و سپس به یک گوشی دیگر منتقل کنید اما سریع ترین راه انتقال فایل بین دو گوشی اندروید، استفاده از برنامه‌هایی است که در ادامه معرفی می‌کنیم.

با تماشای ویدیوی زیر نیز می توانید اطلاعات مفیدی درباره بهترین برنامه های انتقال فایل بین دو گوشی بدست آورید.

فهرست مطالب

سریع ترین راه انتقال فایل بین دو گوشی اندروید

وای‌فای دایرکت و بلوتوث از راه های انتقال فایل بین گوشی های نزدیک به هم هستند. برنامه‌های بسیار زیادی با استفاده از این راه‌ها، فرایند انتقال فایل را برای شما انجام می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند نمونه از این برنامه‌ها آشنا شویم.

1. SHAREit ؛ سریعترین برنامه انتقال فایل اندروید

بهترین برنامه انتقال فایل بین دو گوشی / برنامه انتقال اطلاعات گوشی به گوشی

نخستین نرم افزار انتقال فایل بین موبایل در این لیست، اپلیکیشن محبوب SHAREit است. فقط کافی است این برنامه انتقال فایل از گوشی به گوشی دیگر را در هر دو دستگاه دانلود کنید و از طریق وای فای دو گوشی را به یکدیگر وصل کنید. وقتی دو گوشی به هم وصل شدند، به راحتی می‌توانید انتقال برنامه از گوشی به گوشی دیگر یا هر نوع انتقال فایل دیگری را انجام دهید.

فایل‌هایی که با این اپلیکیشن می‌توانید جابجا کنید عبارتند از فیلم، آهنگ، تصویر، اسناد، اپلیکیشن و بسیاری موارد دیگر. گیرنده می‌تواند فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها را بدون به زحمت انداختن فرستنده، دریافت کند. در این برنامه می‌توانید فایل‌ها را با سرعت 20 مگابایت در ثانیه جا به جا کنید. به علاوه، با استفاده از قابلیت CLONEit هم می‌توانید اطلاعات مهم را از دستگاه فرستنده در عرض چند دقیقه به دستگاه خود کپی کنید.

2. Xender

بهترین برنامه انتقال فایل بین دو گوشی / روش انتقال فایل بین دو موبایل اندروید

نحوه انتقال فایل بین دو گوشی اندرویدی با Xender مثل دیگر برنامه‌های رقیب فرایند ساده‌ای دارد. شما با استفاده از وای‌فای می‌توانید دو گوشی را به هم متصل کرده و فایل‌ها را با سرعت قابل توجهی انتقال دهید. به این ترتیب، امکان انتقال تصویر، ویدیو، پیام، بازی، مخاطبین و بسیاری موارد دیگر فراهم می‌شود.

اپلیکیشن Xender به عنوان یک برنامه انتقال فایل اندروید، حتی امکان اتصال به چهار دستگاه را به طور همزمان فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید با سایر پلتفرم‌ها هم فایل جا به جا کنید؛ پلتفرم‌هایی مانند iOS و ویندوز و حتی به کامپیوتر. این نرم افزار انتقال فایل بین موبایل با سرعت 40 مگابایت در ثانیه، فایل‌ها را جا به جا می‌کند و هیچ محدودیتی در انتقال فایل‌های بزرگ و دارای حجم بالا ندارد.

3. Send Anywhere؛ سریعترین برنامه های انتقال فایل اندروید

بهترین برنامه انتقال فایل بین دو گوشی / انتقال فایل بین دو گوشی با کابل

برنامه انتقال فایل بین دو گوشی Send Anywhere، امکان انتقال اطلاعات با حداکثر امنیت با رمزگذاری 256 بیتی را فراهم می‌کند و شاید بتوان آن را به عنوان یکی از بهترین راه های انتقال فایل بین دو گوشی دانست. این برنامه انتقال فایل اندروید رایگان است، اما تبلیغات هم دارد. یک اپلیکیشن امن برای انتقال داده است که امکان اتصال را با رمز 6 رقمی یا با اسکن کردن کد QR فراهم می‌کند. به این ترتیب، بدون نیاز به اینترنت می‌توانید اطلاعات را جا به جا کنید. اطلاعات را می‌توانید با استفاده از یک لینک با افراد مختلف به اشتراک بگذارید.

این برنامه همچنین دارای حافظه Cloud است و اطلاعات یا فایل‌ها را می‌توان در آن ذخیره کرد و سپس با هر دستگاهی به اشتراک گذاشت. اطلاعات منتقل شده روی هیچ سروری نیست و هر تعداد فایل و اطلاعاتی می‌توان جا به جا کرد. هم زمان تا 50 گیگابایت اطلاعات را می‌توان در برنامه Send Anywhere جا به جا کرد.

4. Zapya

بهترین برنامه انتقال فایل بین دو گوشی / برنامه انتقال اطلاعات اندروید به اندروید

زاپیا (Zapya) را می‌توان به عنوان یک برنامه انتقال فایل بین دو گوشی با سرعت بالا معرفی کرد. این اپلیکیشن امکان انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های اندروید، iOS، ویندوز، مک و غیره را فراهم می‌کند. با استفاده از زاپیا می‌توانید چهار دستگاه را به یکدیگر متصل کنید و انتقال اطلاعات با انواع فرمت‌ها را با استفاده از کد QR انجام دهید.

در برنامه زاپیا قابلیت پیام‌رسانی هم وجود دارد و کاربران می‌توانند با یکدیگر چت کنند. در این برنامه می‌توانید فایل‌ها و فولدرها را از گوشی قدیمی به گوشی جدید پشتیبان‌گیری کنید. این برنامه هم رایگان است.

5. ShareMe

برنامه انتقال اطلاعات گوشی به گوشی / روش انتقال فایل بین دو موبایل اندروید

ShareMe یک نرم افزار انتقال اطلاعات بین دو گوشی است که توسط شیائومی منتشر شده است. این برنامه درست مانند زاپیا و Share It عمل می‌کند و به‌شما امکان انتقال فایل‌ها بین 2 گوشی اندرویدی را می‌دهد. این برنامه بدون نیاز به اینترنت، داده‌ها را از طریق شبکه وای‌فای منتقل می‌کند و حتی اگر به هردلیلی ارتباط دو گوشی با یکدیگر قطع شود نیز می‌توانید از همان نقطه قبلی ادامه دهید و نیازی نیست از ابتدا شروع کنید. البته این برنامه تنها برای اندروید منتشر شده است.

6. EasyShare؛ از سریعترین برنامه های انتقال فایل اندروید

برنامه انتقال اطلاعات گوشی به گوشی / برنامه انتقال فایل از گوشی به گوشی دیگر

برنامه انتقال اطلاعات اندروید به اندروید EasyShare توسط ویوو منتشر شده است و یکی از برنامه‌های رسمی آن‌ها به‌حساب می‌آید. این برنامه می‌تواند داده‌ها را با سرعت 40 مگابیت برثانیه انتقال دهد و مانند اکثر رقبایش، احتیاجی به اینترنت نیز ندارد. همچنین از این برنامه می‌توانید برای انتقال داده‌ها از گوشی قدیمی به گوشی جدید خودتان هم استفاده کنید. مهمتر از همه این است که EasyShare محدودیت حجمی برای انتقال فایل‌ها ندارد.

7. XShare؛ برنامه انتقال فایل بین دو گوشی با وای فای

روش انتقال فایل بین دو موبایل اندروید / بهترین برنامه اشتراک گذاری فایل اندروید

برنامه انتقال فایل از گوشی به گوشی دیگر که در این فهرست معرفی می‌کنیم، XShare است. از این برنامه علاوه بر انتقال فایل می‌توان به‌عنوان یک فایل منیجر، پخش کننده و تبدیل کننده ویدیو به MP3 و دانلودر تصویر و ویدیو از شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کرد. روش انتقال فایل بین دو موبایل اندروید در این برنامه نیز از طریق وای‌فای است و سرعت آن حداکثر به 40 مگابیت برثانیه می‌رسد.

8. Smart Transfer

سریع ترین راه انتقال فایل بین دو گوشی اندروید

اسمارت ترنسفر با بیش از 5 میلیون دانلود در گوگل‌پلی، یکی از بهترین برنامه اشتراک گذاری فایل اندروید به‌حساب می‌آید. این برنامه هم از iOS و هم اندروید پشتیبانی می‌کند و امکان به‌اشتراک گذاری فایل‌ها با سرعت بالا را برای شما فراهم خواهد کرد. با این برنامه هرنوع فایل با هرحجمی را می‌توانید انتقال دهید و البته نیازی هم به اینترنت ندارید.

علاوه بر این امکان انتقال داده‌ها از گوشی قدیمی به گوشی جدید نیز با Smart Transfer فراهم است.

9. Nearby Share ؛ سریعترین برنامه انتقال فایل اندروید

بهترین برنامه انتقال فایل بین دو گوشی / روش انتقال فایل بین دو موبایل اندروید

قابلیت Nearby Share با وجود اینکه یک اپلیکیشن به‌حساب نمی‌آید ولی از دید بسیاری از کاربران، بهترین روش انتقال فایل بین گوشی های اندروید است. این قابلیت که از سال 2020 در دسترس قرار گرفت، امکان انتقال برنامه از گوشی به گوشی دیگر با بلوتوث، وای‌فای، بلوتوث LE، وای‌فای سرتاسر و WebRTC را فراهم کرده است.

به این ترتیب بدون نیاز به اینترنت می‌توانید فایل‌ها را انتقال دهید. این ویژگی تنها در گوشی‌های اندرویدی در دسترس است. برای فعال کردن آن باید مسیر Settings > Google > Devices and Sharing > Nearby Share > Turn on را دنبال کنید.

سوالات متداول

1. انتقال فایل بین دو گوشی با کابل امکان پذیر است؟

فایل‌ها را می‌توانید بین 2 گوشی اندروید با استفاده از کابل منتقل کنید. در این روش اما باید کابل‌های متناسب با گوشی را داشته باشید. برای مثال اگر بخواهید یک گوشی قدیمی را به یک گوشی جدید متصل کنید نیاز به یک کابل USB-C به microUSB دارید.

2. بهترین انتقال فایل بین دو گوشی سامسونگ کدام است؟

تمام گوشی‌های سامسونگ از اندروید 10 به بعد با ویژگی به‌نام Quick Share عرضه شدند که امکان انتقال سریع فایل‌ها بین آن‌ها را می‌دهد. بدون اینکه نیازی به دانلود برنامه اضافی داشته باشید. ویژگی Nearby Share نیز بهترین روش انتقال فایل بین دو موبایل اندروید است.

جمع بندی

تمام اپلیکیشن‌های ذکر شده در این فهرست از مزیت‌های بخصوص خود برخوردار هستند. بنابراین، شما می‌توانید با توجه به نیاز و نوع دستگاه خود، بهترین برنامه انتقال فایل بین دو گوشی انتخاب کنید. از نظر شما سریع ترین راه انتقال فایل بین دو گوشی اندروید چیست؟ آیا از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید یا ویژگی Nearby Share را ترجیح می‌دهید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402