رفع مشکل کندی ویندوز 10 | معرفی 13 روش برای افزایش سرعت ویندوز 10

رفع مشکل کندی ویندوز 10 | معرفی 13 روش برای افزایش سرعت ویندوز 10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مقاله ای کامل و جامع با موضوع رفع مشکل کندی ویندوز 10 دراختیار شما قرار گرفته است. وبسایت پلازا با بررسی 13 روش افزایش سرعت ویندوز 10 قصد دارد تمام راهکار هایی که منابع کامپیوتر رادرگیر میکنند برایتان معرفی کند. لازم به ذکر است که تمامی موارد زیر برای افزایش کارایی ویندوز تاثیرگذار خواهند بود.

برای بالا بردن سرعت ویندوز ۱۰ باما همراه باشید که مقاله خوبی را برایتان آماده نموده ایم. قطعا شما نیزدرحین کار با ویندوز 10 متوجه کندشدن و یا آهسته حرکت کردن آن شده اید که موارد این چنینی سبب عصبانیت کاربر خواهد شد که قصد داریم یکبار برای همیشه از شر این مشکل خلاص شویم.

آنچه در ادامه خواهید خواند

آموزش رفع مشکل کندی ویندوز 10

برای افزایش سرعت ویندوز 10 میتوانید اقدامات بسیاری را انجام دهید که در این زمینه 13 روش برای بالا بردن سرعت ویندوز ۱۰ برایتان قرار گرفته است. با رعایت و انجام موارد زیر قطعا میتوانید تغییر را احساس کنید زیرا بطور کامل با بخش هایی که درپس زمینه به صورت غیرقانونی و یا پنهان درحال فعالیت هستند سروکار خواهیم داشت.

1- مسدود سازی برنامه های پس‌زمینه | نرم افزار افزایش سرعت ویندوز ۱۰

1- مسدود سازی برنامه های پس‌زمینه | نرم افزار افزایش سرعت ویندوز ۱۰

برای مسدود سازی برنامه های پس زمینه ابتدا روی استارت کلیک کنید و سپس تنظیمات و در نهایت وارد بخش Privacy شوید. با مراجعه به این بخش میتوانید تیک مربوط به گزینه Let apps run in background را غیرفعال کنید.

Let apps run in background برای فعالسازی برنامه های پس زمینه کاربرد دارد که اکثر آنها برای عملکرد بهتر ویندوز مفید نبوده و فقط برای برخی کاربران تاثیرگذار هستند که باغیرفعال سازی این بخش میتوانید سرعت ویندوز 10 خود را افزایش دهید.

2- مسدود سازی Privacy | آموزش افزایش سرعت ویندوز 10

2- مسدود سازی Privacy | آموزش افزایش سرعت ویندوز 10

در صورتی که بخش فوق نتوانست سرعت ویندوز را افزایش دهد مجدد وارد بخش Privacy شوید و اینبار تمام تیک های مربوط به بخش هاتی کناری اعم از General تا Activity History راغیرفعال کنید که این موارد مربوط به بخش های مختلفی از ویندوز هستند که به‌عنوان برنامه های کمکی برای کاربر درنظر گرفته شده اند.

بخش هایی که در این زمینه غیرفعال خواهید نمود مربوط به تاریخچه سیستم و یا لانچر های گرافیکی بوده که عملا جزو بخش های حساس و مهم ویندوز نیست. با غیرفعال کردن این موارد میتوانید سرعت ویندوز خودرا افزایش دهید.

3- نمایه‌سازی جستجو راغیرفعال کنید | افزایش سرعت CPU در ویندوز 10

3- نمایه‌سازی جستجو راغیرفعال کنید | افزایش سرعت cpu در ویندوز 10

باغیرفعال سازی این بخش دیگر امکان جستجو میان فایل های موجود در ویندوز را نخواهید داشت زیرا این مورد در مواقعی کاربرد دارد که بدنبال فایلی هستید و باید سریعا در میان هزاران فایل موجود در کامپیوتر بدنبال فایل سرچ شده باشد. قطعا توان پردازش و قدرت بالایی را نیاز خواهد داشت که غیرفعال سازی آن میتواند روند اجرای ویندوز را بهینه سازی کند.

برای انجام اینکار در نوار جستجوی ویندوز 10 عبارت Services.msc را تایپ کنید و سپس روی گزینه services کلیک نمایید. با وارد شدن به بخش windows search و پیدا نمودن startup type میتوانید آنرا غیرفعال کنید که باید تیک مربوط را روی disabled قرار دهید و تنظیمات را ذخیره سازی کنید.

4- افزیش قدرت سیستم | افزایش سرعت گرافیک در ویندوز 10

4- افزیش قدرت سیستم | افزایش سرعت گرافیک در ویندوز 10

با حضور به این بخش و افزایش دادن قدرت سیستم میتوانید سرعت بهتری را در پیش داشته باشید که این مورد نیازمند برق بیشتری خواهد بود اما درصد قابل توجهی میتواند سرعت شمارا افزایش دهد. برای ناجام اینکار باما همراه باشید که پیشنهاد میشود در انتخاب موارد زیر دقت لازم را داشته باشید.

برای افزایش دادن قدرت سیستم در نوار جستجو عبارت powercfg.cpl را سرچ کنید و سپس تیک مربوط به عبارت High performance power plan را بزنید تا توان پردازش ویندوز در بالاترین حد خود قرار بگیرد. پیشنهاد میشود مقاله مربوط به بالا بردن سرعت ویندوز ۱۰ را از دست ندهید.

5- حذف فایل های موقت و غیرضروری | افزایش سرعت CPU در ویندوز 10

5- حذف فایل های موقت و غیرضروری | افزایش سرعت cpu در ویندوز 10

برای افزایش سرعت CPU در ویندوز 10 راهکار های بسیاری وجود دارد که یکی از اصلی ترین آنها حذف فایل های بیهوده است که باانجام اینکار میتوانید سرعت پردازش میان فایل ها و عملیات های موجود را افزایش دهید. برای انجام اینکار موارد زیر را دنبال کنید. برای آموزش بالا بردن سرعت ویندوز ۱۰ باما همراه باشید.

قطعا انباشته شدن فایل های بیهوده میتواند فضای هارد و سی پی یو را تحت تاثیرخود قرار دهد که از اصلی ترین آنها میتوان به شلوغ بودن درایوی اشاره داشت که ویندوز روی آن نصب شده است که معمولا درایو C می‌باشد.

برای اینکار روی استارت کلیک کنید و عبارت Cleanmgr را تایپ کنید. با زدن دکمه اینتر بخش Cleanmanager از شما درخواست میکند که یک درایو برای پاکسازی فایل های بیهوده را انتخاب کنید که بعد از انتخاب درایو مربوط و زدن دکمه اوکی سیستم بدنبال فایل های تکراری و بیهوده خواهد بود.

همچنین بخوانید :

در نهایت با دادن گزارش کامل میتوانید تمام فایل های بیهوده موجود در درایو مربوط را شناسایی کنید و با زدن تیک مربوط به آنها و زدن دکمه Clean Up System Files آنها را از روی سیستم پاکسازی نمایید تا سبب آزادسازی فضا شود.

با انجام موارد فوق سرعت سیستم خودرا بررسی کنید اگر مجدد بهتر نشده بود میتوانید روش های دیگری را تست کنید که پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

6- غیرفعال سازی Onedrive | راهکار افزایش سرعت ویندوز 10

6- غیرفعال سازی Onedrive | راهکار افزایش سرعت ویندوز 10

برای بررسی راهکار افزایش سرعت ویندوز 10 اینبار قصد داریم جزئیات مربوط به Onedrive را مورد بررسی قرار دهیم. Onedrive را میتوان یک میزبان فایل دانست که محصول رسمی شرکت گوگل است و برای مدیریت فایل های موجود در ویندوز به‌صورت پیشفرض در پس زمینه فعالیت میکند.

برای غیرفعالسازی Onedrive ابتدا روی آن که در نواروظیفه موجود است راست کلیک کنید و سپس Pause syncing و در نهایت عدد 24 ساعت را ثبت و ذخیره سازی کنید. باغیرفعال سازی این بخش میتوانید شناسایی و عملیات های خودکار این بخش را مسدودسازی کنید.

7- برنامه های Startup را غیرفعال کنید | افزایش fps در ویندوز 10

7- برنامه های Startup را غیرفعال کنید | افزایش fps در ویندوز 10

قطعا برای شما نیز این مشکل وجود داشته است که با روشن کردن ویندوز یکسری برنامه های ناخواسته اجرا میشوند و باید به‌صورت دستی آنهارا غیرفعال کنید. برای رفع مشکل کندی ویندوز 10 و دسترسی به برنامه های بیهوده که در پس زمینه اجرا میشوند باما همراه باشید.

برای غیرفعال سازی برنامه های Startup ابتدا کلید های CTRL + SHIFT + ESC را با هم فشار دهید تا Task manager باز شود که میتوانید در نوار پایین ویندوز راست کلیک و Task manage را بزنید. در صفحه بازشده در بالای آن وارد بخش استارت آپ شوید و با راست کلیک روی آنها زدن دکمه disable میتوانید آنها را در هربار اجرای ویندوز غیرفعال کنید.

8- غیرفعال سازی انیمیشن های گرافیکی | روش های افزایش سرعت ویندوز ده

8- غیرفعال سازی انیمیشن های گرافیکی | روش های افزایش سرعت ویندوز ده

برای یادگیری روش های افزایش سرعت ویندوز ده باما همراه باشید که اینبار قصد داریم انیمیشن هایی که روی سرعت ویندوز تاثیر مستقمی دارند را شناسایی و نحو غیرفعال سازی آنهارا برایتان بازگو کنیم. برای اینکار وارد بخش RUN ویندوز شوید که برای اجرای آن میتوانید از Windows + R کمک بگیرید.

سپس عبارت sysdm.cpl را تایپ و روی اوکی کلیک نمایید. با وارد شدن به بخش Advanced و سپس تنظیمات و وارد شدن به بخش Visual Effects میتوانید به افکت های ویندوز دست پیدا کنید. برای غیرفعال سازی این بخش تیک مربوط را روی Adjust for best performance قرار دهید و تنظیمات را ذخیره سازی کنید.

9- افزایش حجم حافظه مجازی | چگونه سرعت ویندوز 10 را افزایش دهیم؟

9- افزایش حجم حافظه مجازی | چگونه سرعت ویندوز 10 را افزایش دهیم؟

شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده باشد که چگونه سرعت ویندوز 10 را افزایش دهیم؟ برای پاسخ به این سوال موارد بسیاری برایتان معرفی شد که اگر هنوز مشکل پابرجا است باما همراه باشید که این مقاله هنوز ادامه دارد. برای رفع مشکل کندی ویندوز 10 باما همراه باشید که مقاله هنوز ادامه دارد.

زمانی رم سیستم میتواند بهترین عملکرد را داشته باشد که از لحاظ نرم افزاری در ایده آل ترین حالت خود باشد. برای افزایش سطح رم به کارایی بهتر میتوانید اقدامات مختلفی را انجام دهید اما یکی از اصلی ترین موارد که سبب افزایش سرعت ویندوز خواهد شد فایل sysdm است.

برای دسترسی به sysdm میتوانید از بخش Run ویندوز کمک بگیرید که برای اجرای این بخش با فشرده کلید های ویندوز + R میتوانید آنرا اجرا کنید. سپس عبارت sysdm.cpl  را تایپ و اینتر را بزنید تا صفحه مربوط به System Properties برایتان اجرا شود.

با وارد شدن به بخش Advanced و سپس Performance و زدن دکمه تنظیمات میتوانید بخش های مختلفی را مشاهده کنید. در بخش Virtual Memory روی عبارت Chenge کلیک کنید و تیک مربوط به Automatically management paging file size for all drivers را بردارید و سپس در قسمت Custom size بخش های Initial size و Maximum size را مشاهده و مقادیر دلخواه را وارد کنید.

شاید این سوال نیز برای شما پیش بیاید که مقادیر وارد شدن در Initial size و Maximum size چه باید باشد ؟ مقادیر مربوط باید به مگابایت قرار گیرند بطور مثال با وارد شدن عدد 1000 میتوانید یک گیگابایت رم را به این بخش اختصاص دهید و یا قرار دادن حداکثری آن میتواند سرعت بهتری را برایتان تداعی کند.

10- عیب یابی و رفع مشکل ویندوز | علت دیر باز شدن برنامه ها در ویندوز 10

10- عیب یابی و رفع مشکل ویندوز | علت دیر باز شدن برنامه ها در ویندوز 10 رفع مشکل کندی ویندوز 10

دلایل بسیاری در علت دیر باز شدن برنامه ها در ویندوز 10 وجود دارد که در این بخش قصد داریم مشکلات مربوط به این زمینه را شناسایی و با ارائه راهکار مناسب بدنبال افزایش سرعت ویندوز در این بخش باشیم که پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

ویندوز 10 بدلیل وسعت بهتری که نسبت به نسخه های قبلی خود دارد قطعا مشکلات بیشتری را دراختیار خواهد داشت که برای شناسایی موارد مربوط به سرعت باید حواستان همیشه به ویندوز باشد. برای رفع این مشکل نیاز به کنترل پنل خواهیم داشت.

در نوار جستجو عبارت Control Panel را سرچ کنید و وارد بخش Control Panel شوید. بخش View By را روی Large Icons قرار دهید و سپس بدنبال Troubleshooting باشید. با وارد شدن به بخش Troubleshooting و سپس System and Security میتوانید وارد تنظیمات Run Maintenance Task شوید.

در صفحه System Maintenance روی گزینه Next کلیک کنید تا بررسی ویندوز آغاز شود و اگر مشکلی از این بابت وجود داشت برایتان برطرف گردد. با انجام اینکار میتوانید مشکلات نرم افزاری ویندوز را به حداقل برسانید که اگر مشکل هنوز پابرجا بود باما همراه باشدی.

11- بررسی موارد بوت ویندوز | افزایش فوق العاده سرعت ویندوز 10

11- بررسی موارد بوت ویندوز | افزایش فوق العاده سرعت ویندوز 10 رفع مشکل کندی ویندوز 10

یکی از اصلی ترین راهکار های افزایش فوق العاده سرعت ویندوز 10 بخش بوت ویندوز است که در واقع تمامی عملکرد های حساس و مهم ویندوز در این بخش صورت میگیرد. برای جلوگیری از نصب و استفاده برنامه های دیگر میتوانید از Clean Boot کمک بگیرید.

شاید این سوال نیز برای شما پیش بیاید که Clean Boot سبب حذف شدن فایل هایی نظیر عکس و ویدیو و… نخواهد شد ؟ باید بدانید که Clean Boot تنها وظیفه بررسی صحت عملکرد بوت را برعهده دارد که میتوانید اطلاعات خوبی را از آن دریافت کنید.

بدلیل حساس بودن بخش Clean Boot a PC از قرار دادن آموزش های مربوط خودداری نموده ایم که پیشنهاد میشود مشکلات مربوط به این بخش را درنظرات برای ماارسال کنید تا راهکار های اصولی و دقیق برایتان ارسال شود. کوچک ترین تغییر اشتباه در بوت میتواند مشکلات بزرگی را برای سیستم شما بوجود آورد که پیشنهاد میشود با دانش کافی وارد این بخش شوید.

12- جستجو و بهینه سازی فایل های خراب در CMD

12- جستجو و بهینه سازی فایل های خراب در CMD رفع مشکل کندی ویندوز 10

یکی دیگر از بخش های مهم ویندوز که با استفاده از آن میتوانید به بخش نرم افزاری ویندوز دسترسی پیدا کنید سی ام دی نام دارد. برای اجرای این بخش ابتدا با فشردن کلید های ویندوز + R وارد بخش Run شوید و سپس cmd را تایپ و اینتر را بزنید.

در این بخش عبارت sfc/scannow را تایپ و اینتر را بزنید تا سیستم به‌صورت خودکار بخش هایی که تحت پوشش CMD هستند را شناسایی و به تعمیر آنها بپردازد. این بخش ممکن است دقایقی طول بکشد که پیشنهاد میشود صبور باشید.

13- نصب مجدد و اصولی ویندوز

13- نصب مجدد و اصولی ویندوز رفع مشکل کندی ویندوز 10

اگر تمام راهکار های فوق برایتان موثر نبود قطعا مشکل در نصب ویندوز بوده است که با نصب ویندوز جدید میتوانید این مشکل را برطرف کنید. لازم به ذکر است با تغییر دادن ویندوز اگر مشکل همچنان پابرجا بود قطعا مشکل سخت افزاری خواهید داشت. نرم افزار های بسیاری در این زمینه وجود دارد که به اندازه بخش های نرم افزاری ویندوز تاثیرگذار نیستند.

مواردی که شاید سبب رفع کندی ویندوز 10 شوند:

  • تب های زیاد (غیر ضروری) را در مرورگر خود باز نکنید زیرا هر صفحه مقداری از منابع سخت افزار را درگیر خود میکند که سبب کندی ویندوز خواهد شد.
  • اجازه ندهید نرم افزارهای غیر ضروری در پس زمینه در صورت عدم نیاز اجرا شوند که برای حل این مشکل میتوانید بخش Startup را مشاهده کنید.
  • هر از چند گاهی فایل های اجرایی ویندوز را بررسی و در صورت نیاز بهینه سازی کنید.
  • نرم افزار و بازی های بیهوده که به انها نیاز ندارید را حذف کنید.

سخن پایانی

مقاله مربوط به بالا بردن سرعت ویندوز ۱۰ به پایان رسید که در این میان 13 روش برای بالا بردن سرعت ویندوز ۱۰ به شما آموزش داده شد. پیشنهاد میشود برای رفع مشکل کندی ویندوز 10 موارد فوق را مورد بررسی قرار دهید و از نصب برنامه های اضافی خودداری کنید.

اگر در مقاله رفع مشکل کندی ویندوز 10 برایتان مشکلی و یا سوالی پیش آمده است میتوانید درنظرات باما همراه باشید. لازم به ذکر است نظرات شما در تولید مطالب این چنینی تاثیرگذار خواهد بود که پیشنهاد میشود نظرات خودرا با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402