معرفی whatchOS 9 | ویژگی ها، مشخصات و امکانات جدید سیستم عامل واچ او اس ۹

ستم عامل watchOS 9 / سیستم عامل واچ او اس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سیستم عامل واچ او اس ۹ پیشرفت‌های زیادی را برای اپل واچ به ارمغان می‌آورد. سیستم عامل watchOS 9 آپدیت اصلی بعدی ساعت‌های هوشمند اپل است و به طور رسمی در WWDC معرفی شد. همراه پلازا باشید.

با سیستم عامل واچ او اس، اپل امیدوار است بتواند گام مهم دیگری را با اپل واچ بردارد. بنابراین؛ به‌روزرسانی جدید پیشرفت‌های زیادی را برای اپل واچ به ارمغان می‌آورد، از جمله انواع پیشرفت‌ها برای ورزش و سلامت است. سیستم عامل watchOS 9 پاییز امسال عرضه خواهد شد، اما اپل در حال حاضر تعداد زیادی از بخش‌ها را معرفی کرده‌است که ما در این‌جا برای شما لیست کرده‌ایم.

watchOS 9 سیستم عامل اپل واچ است که توسط شرکت اپل توسعه یافته است. این سیستم عامل مبتنی بر iOS است، سیستم عامل مورد استفاده آیفون و آی پاد تاچ، و دارای بسیاری از ویژگی‌های مشابه است. مثل همیشه، ورزش و سلامتی در اپل واچ نقش اساسی دارند. این امر در مورد سیستم عامل watchOS 9 نیز صدق می‌کند. اپل تعدادی از ویژگی‌ها و بهبودهای جدید را در این زمینه اعلام کرده‌است. اما پیشرفت‌هایی هم برای بهتر شدن نیز وجود دارد، مانند Apple Watch Mirroring، و استفاده از Apple Watch. در ادامه با بررسی عامل سیستم watchOS 9 همراه ما باشید.

فهرست مطالب

تغییرات جدید سیستم عامل watchOS 9

سیستم عامل watchOS 9 با چندین تغییر قابل توجه نسبت به نسل قبلی معرفی شده است. در ادامه با تغییرات و ویژگی‌های جدیدی که در این نسخه در دسترس قرار گرفتند آشنا خواهیم شد.

1. امکان دریافت نوتیفیکیشن ایمیل هنگامی که به آیفون متصل نیستید

سیستم عامل watchOS 9

کاربران اپل واچ قبلا می‌توانستند ایمیل‌های نوتیفیکیشن از برنامه‌های ایمیل متفرقه را روی ساعت دریافت کنند اما در سیستم عامل واچ او اس ۹ شما حتی زمانی که به گوشی متصل نباشید نیز همچنان می‌توانید نوتیفیکیشن ایمیل را دریافت کنید. این ویژگی با کمک سرورهای iCloud به حساب‌های ایمیل شما دسترسی پیدا خواهد کرد و شما باید آن را از طریق برنامه Watch در گوشی و فعال کردن گزینه Email Notifications در قسمت When Not Connected to ‌iPhone‌ فعال کنید.

2. مشاهده Activity Rings هنگام ورزش

سیستم عامل واچ او اس ۹

در نسخه‌های قبلی، اگر در حال ورزش بودید و می‌خواستید به حلقه‌های فعالیت خود (Activity Rings) دسترسی پیدا کنید باید از برنامه Workout ساعت خارج می‌شدید و برنامه Activity را باز می‌کردید. اما در این نسخه دیگر لازم نیست این کار را انجام دهید چرا که با اسکرول کردن با تاج دیجیتال می‌توانید به این حلقه‌ها دسترسی پیدا کنید.

3. دنبال کردن پادکست‌ها

سیستم عامل واچ او اس ۹

در سیستم عامل watchOS 9، اپل بالاخره دستی به سر و روی برنامه پادکست ساعت کشیده است و حالا کاربران می‌توانند مستقیما از طریق اپل واچ، پادکست‌ها را فالو یا آنفالو کنند. برای انجام این کار باید در برنامه پادکست به مسیر Listen Now -> You Might Like بروید و روی پادکست بزنید و سپس گزینه Follow را انتخاب کنید.

4. اضافه کردن رویداد به تقویم

ویژگی های عامل سیستم عامل watchOS 9

از جدیدترین امکانات عامل سیستم عامل واچ او اس اپل، امکان اضافه کردن رویدادهای جدید به تقویم از طریق ساعت هست. برای انجام این کار باید روی آیکون سه‌نقطه در پایین صفحه بزنید و New Event را انتخاب کنید. در صفحه بعدی می‌توانید جزییات بیشتری مثل عنوان رویداد، مکان، ساعت و تاریخ را نیز اضافه کنید.

5. واچ‌فیس‌های Astronomy

سیستم عامل watchOS 9

واچ‌فیس Astronomy در سیستم عامل واچ او اس ۹ با تغییراتی همراه شده است و حالا براساس موقعیت مکانی شما، وضعیت آب و هوا را هم نشان می‌دهد. همچنین یک نقشه ستاره‌ای جدید دارد که در آن شما می‌توانید زمین، ماه یا کل منظومه را به‌عنوان واچ‌فیس اصلی تنظیم کنید و فونت را نیز به دلخواه خودتان تغییر دهید. این نقشه موقعیت مکانی زمین و دیگر سیارات را در هرلحظه به‌شما نشان می‌دهد و شما با استفاده از تاج دیجیتال می‌توانید آن را به ساعت یا تاریخ دیگری ببرید و موقعیت سیارات در آن تاریخ را هم ببینید.

6. بازیابی قدم‌های برداشته شده

سیستم عامل واچ او اس ۹

حتما نیازی به اپل واچ اولترا ندارید تا با کمک نسخه جدید برنامه قطب‌نما، بتوانید از ویژگی Backtrack استفاده کنید. اگر اپل واچ شما سری 6 یا جدیدتر است، می‌توانید در سیستم عامل واچ او اس ۹ از این قابلیت استفاده و در صورتی که جایی گم شدید، قدم‌هایی که تا آن لحظه برداشته‌اید را مشاهده کنید. برای انجام این کار باید روی آیکون جای پا در پایین سمت راست برنامه قطب نما بزنید و بعد روی آیکون Start بزنید تا اپل واچ شروع به ضبط کردن قدم‌های شما کند. سپس می‌توانید روی آیکون توقف بزنید و بعد گزینه Retrace Steps را انتخاب کنید.

7. تغییر واچ‌فیس براساس Focus انتخاب شده

معرفی عامل سیستم watchOS 9.2

در iOS 16 می‌توانید تمامی جنبه‌های Focus را به دلخواه شخصی‌سازی کنید. در اپل واچ نیز می‌توانید برای حالت‌های Focus که راه‌اندازی کرده‌اید، از فیس‌واچ‌های جداگانه استفاده کنید. کافی است در آیفون به مسیر Settings -> Focus بروید و یکی از Focus ها را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Edit در Customize Screens که زیر گزینه واچ‌فیس است بزنید و یکی از واچ‌فیس‌ها را انتخاب کنید.

8. مشاهده پیام‌های ویرایش شده

بررسی عامل سیستم watchOS 9

یکی از ویژگی های عامل سیستم عامل watchOS 9 که در iOS 16 معرفی شد، قابلیت ویرایش پیام‌های فرستاده شده در iMessage است. در نسخه 9 سیستم عامل watchOS نیز می‌توانید پیام‌های ویرایش شده را مشاهده کنید. کافی است روی گزینه Edited بزنید تا ویرایش‌های انجام شده را ببینید.

9. تغییر اندازه متن

سیستم عامل واچ او اس ۹

یکی دیگر از قابلیت های عامل سیستم عامل watchOS 9 که می‌تواند بسیار کاربردی باشد، امکان تغییر اندازه متن است. این ویژگی حالا به کنترل سنتر اضافه شده است و با کمک آن می‌توانید سایز متن را در برنامه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، تغییر دهید.

10. امکان کنترل اپل واچ از طریق آیفون

سیستم عامل واچ او اس ۹

اپل با انتشار iOS 16 و سیستم عامل watchOS 9، یک ویژگی جدید به نام Apple Watch Mirroring را اضافه کرده که با کمک آن می‌توانید اپل واچ را از طریق آیفونی که با آن جفت شده است کنترل کنید. این ویژگی با هدف فراهم کردن دسترسی راحت‌تر به ساعت برای کاربرانی که دچار ناتوانی‌های جسمی و حرکتی هستند طراحی شده است ولی می‌تواند برای سایر کاربران نیز کاربردی باشد. برای فعال کردن آن به تنظیمات گوشی بروید و روی Accessibility بزنید. سپس گزینه Apple Watch Mirroring را فعال کنید.

11. کنترل آیفون با اپل واچ

سیستم عامل واچ او اس ۹

ویژگی قبلی حالت برعکسی هم دارد که به شما اجازه می‌دهد آیفون را با اپل واچ کنترل کنید. برای فعال کردن آن باید در ساعت به مسیر Settings -> Accessibility بروید و Control Nearby Devices را انتخاب کنید. سپس آیفون یا آیپد خودتان را انخاب کنید. سپس کنترل‌ها برایتان نشان داده می‌شود. مثلا می‌توانید به صفحه خانه بروید، قسمت نوتیفیکیشن را باز کنید یا به کنترل سنتر بروید.

12. قابلیت Race Route

سیستم عامل واچ او اس ۹

این مورد یکی از تغییرات واچ او اس ۹.۲ است و برای دوندگان و دوچرخه‌سواران طراحی شده است. با استفاده از آن شما می‌توانید رکوردهای قبلی خود در یک مسیر مشخص را مشاهده و آن‌ها را بهبود دهید. برای استفاده از این ویژگی ابتدا باید حداقل 2 بار یا بیشتر در یک مسیر حرکت کنید. سپس می‌توانید رکوردهای قبلی از جمله بهترین رکورد و آخرین رکورد را مشاهده کنید. اپل واچ حتی در صورتی که از مسیر منحرف شوید نیز به‌شما هشدار می‌دهد.

13. تشخیص خودکار پیست‌های دو 400 متر

سیستم عامل watchOS 9

ویژگی بعدی که اپل با معرفی عامل سیستم watchOS 9.2 اضافه کرده، امکان تشخیص خودکار پیست‌های 2 استاندارد 400 متری است. ساعت پس از تشخیص پیست از شما می‌خواهد لاین خودتان را انتخاب کنید تا ساعت با ترکیب داده‌های GPS و نقشه اپل، آمار دقیق‌تری از مسافت طی شده، سرعت و اطلاعت دیگر پیست به شما بدهد.

سایر تغییرات واچ او اس ۹.۲

این نسخه تغییرات جزیی دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • اپل واچ اولترا حالت در صورت استفاده از یک حالت Multisport در حالت ذخیره مصرف باتری، می‌تواند تا 17 ساعت شارژدهی داشته باشد.
  • اپل همچنین یک الگوریتم کیک‌بوکسینگ جدید نیز به اپلیکیشن Workout اضافه کرده است.
  • اپلیکیشن Noise حالا با نسل اول ایرپادز پرو و همچنین ایرپادز مکس در هنگام استفاده از ویژگی حذف نویز، سازگاری دارد.
  • کاربران Family Setup در این نسخه می‌توانند لوازم خانه هوشمند خود مثل بلندگوهای هوم‌پاد را با ساعت کنترل کرده و درب‌های هوشمند را نیز با کلیدهای موجود در Wallet باز کنند.

معرفی ویژگی های سیستم عامل watchOS 9

در مجموع چهار شماره جدید در سیستم عامل watchOS 9 وجود دارد. صفحه این اپل واچ مجدداً طراحی شده است و یک صفحه ساعت جدید وجود دارد. همچنین یک صفحه ساعت رنگارنگ جدید با اعداد متحرک نیز وجود دارد.

متروپولیتن Metropolitan چهارمین صفحه جدید است که بیشتر شبیه یک صفحه کلاسیک است. اپل همچنین صفحه نمایش سیری را بهبود بخشیده است. سیری اکنون مستقیماً روی صفحه ساعت شما ظاهر می‌شود، بدون این‌که صفحه ساعت شما مسدود شود. در مورد اعلان‌ها هم همین‌طور است: آن‌ها اکنون در بالای صفحه نمایش، روی صفحه ساعت ظاهر می‌شوند.

امکانات سیستم عامل واچ او اس اپل / ویژگی‌ های سیستم عامل watchOS 9

امکانات ورزشی جدید ؛ قابلیت های عامل سیستم عامل watchOS 9

سیستم عامل واچ او اس ۹ همچنین ویژگی‌های ورزشی را بهبود بخشیده است. برای اجرا، الگوریتم‌ها و اندازه‌گیری‌های جدیدی معرفی شده است. اکنون می‌توانید در حین تمرین با تاج دیجیتال اندازه گیری کنید تا اندازه‌گیری‌های بیشتری مانند تفاوت ارتفاع در حین دویدن را مشاهده کنید.

همچنین، اپلیکیشن Workout یک گزینه جدید برای ایجاد یک تمرین سفارشی دارد. در حین اجرا، این برنامه همچنین می‌تواند کمک کند، به عنوان مثال با حفظ یک ضربان قلب خاص در حین دویدن.

اپلیکیشن جدید Sleep / برنامه خواب

در سیستم عامل watchOS 9، اپلیکیشن Sleep در حال دریافت به‌روزرسانی بزرگ است. اکنون می‌توانید مراحل مختلف خواب خود را که به صورت گرافیکی در یک نمودار نشان داده شده اند، مشاهده کنید. می‌توانید ببینید چه زمانی در خواب عمیق، در خواب REM و موارد دیگر بوده‌اید. به‌علاوه، داده‌های بیشتری در برنامه Health برای iPhone در دسترس است.

فیبریلاسیون دهلیزی و داروها ؛ امکانات عامل سیستم عامل واچ او اس اپل

سیستم عامل واچ او اس ۹ اپل واچ شما از قبل می‌تواند در مورد فیبریلاسیون دهلیزی یا اختلال ریتم قلب به شما هشدار دهد، اما فقط زمانی که تشخیص داده شود، هشدار می‌دهد.

با عملکرد جدید تاریخچه، اپل واچ همچنین تعداد دفعات بروز این مشکل را ردیابی می‌کند. این مورد قبلاً توسط FDA تأیید شده است. اپل واچ همچنین به شما در مصرف داروهای خود کمک می‌کند. شما می‌توانید داروها را اسکن کنید، که سپس به برنامه اضافه می‌شوند.با برنامه دارو در اپل واچ، اعلان‌هایی دریافت می‌کنید که مثلاً قرص‌هایتان را به موقع بخورید. سپس اپلیکیشن Health به شما اطلاعات بیشتری می‌دهد، مانند این‌که نباید الکل را همراه با یک داروی خاص مصرف کنید.

سیستم عامل watchOS 9 / سیستم عامل واچ او اس

از زمان آغاز به کار، قابلیت‌های سیستم عامل watchOS 9 از تعداد روزافزون و تنوع معیارهای سلامت برای اندازه‌گیری و ردیابی پشتیبانی کرده است. چند سالی است که اپل محصول HealthKit خود را در تلاش برای تغییر نحوه تعامل مردم با دستگاه‌های خود توسعه داده است.

همچنین تلاشی آگاهانه برای نفوذ به صنعت پرسود مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی وجود دارد، که بسیاری از ناظران بر این باورند که فرصت رشد بزرگی برای اپل دارد. یکی از برنامه‌های اصلی که با اولین واچ او اس عرضه شد، به کاربران اجازه داد تا ردیابی و ارتباط برقرار کنند و همچنین آنها را به حرکت، ورزش و ایستادن تشویق کند.

بسیاری از ما همیشه تلفن هایمان را همراه خود داریم، اما آن‌ها به شما وصل نیستند. تصور کنید که همیشه چیزی به این قدرتمندی همراه خود داشته باشید و چه فرصت‌‌هایی ممکن است برای کاربر ایجاد کند. 

سیستم عامل واچ او اس / ویژگی های عامل سیستم عامل watchOS 9

به عنوان مثال، برنامه ای به نام DeepHeart وجود دارد، یک شبکه یادگیری عمیق که می‌ تواند فیبریلاسیون دهلیزی، فشار خون بالا، آپنه خواب و دیابت را تشخیص دهد. برای جمع‌آوری داده‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که توسط حسگر قلب اپل واچ جمع‌آوری شده‌اند، به پلتفرم HealthKit آسیب می‌زند.

سیستم عامل watchOS 9 در روز 12 سپتامبر سال 2022 (21 شهریور 1400) و 4 روز قبل از رونمایی از اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE مدل 2022 منتشر شد. در حال حاضر آخرین نسخه یعنی watchOS 9.2 نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی سیستم عامل watchOS 9 و امکانات آن پرداختیم.  نظر شما در مورد این نسخه چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402