breaking bad یا game of thrones؟ کدام یک برای یادگیری زبان مفید‌تر است؟

breaking bad یا game of thrones؟ کدام یک برای یادگیری زبان مفید‌تر است؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یادگیری زبان با فیلم و سریال از روش‌های جذابی است که خیلی از زبان‌آموزان در کنار آموزش‌های ترمیک و تئوری‌محور خود استفاده می‌کنند. سریال‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث تقویت زبان و مکالمه شوند. تقریباً در حال حاضر امکان دانلود رایگان فیلم برای تقویت زبان انگلیسی با زیرنویس انگلیسی برای همه وجود دارد که می‌تواند یک روش مناسب برای همه زبان‌آموزانی باشد که از آموزش زبان با روش‌های قدیمی خسته شده‌اند. بنابراین در این محتوا می‌خواهیم راجع به دو سریال برتر و پرمخاطبی صحبت کنیم که تقریباً همه شما یک‌بار آن‌ها را دیده‌اید. اما این‌بار با توضیحات این محتوا بهتر است مجدد به سراغ آن‌ها رفته و با هدف آموزش زبان، سریال breaking bad و game of thrones را ببینید.

فهرست عناوین مطلب:

یادگیری زبان انگلیسی با سریال برکینگ بد

سریال برکینگ بد، یکی از جذاب‌ترین سریال‌ها برای دیدن است. از سریال‌هایی که اگر شما برای بار دوم نیز بخواهید آن را ببینید، پشیمان نمی‌شوید.

این سریال محبوب، راجع به داستان زندگی بازیگر حرفه‌ای برایان کرانستون (والتر وایت) و خانواده او است. داستان در شهر آلبوکرکی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا اتفاق می‌افتد. جایی که والتر وایت یک معلم و دانشمند شیمی زحمت‌کش و بی‌حاشیه‌ای است که در دبیرستان، شیمی تدریس می‌کند. والتر وایت در ابتدای داستان متوجه می‌شود که سرطان ریه دارد. به همین دلیل تلاش می‌کند قبل از فرارسیدن مرگش، برای تامین مخارج خانواده خود،‌ کاری انجام دهد. او با شاگرد اخراجی خود (جسی پینکمن) شروع به تولید و فروش مت‌آمفتامین (شیشه) می‌کند. اما رفته رفته در این مسیر آلوده‌تر شده و تبدیل به یکی از سرکرده‌های بزرگ‌ترین گروه‌های مافیای مواد مخدر در جنوب ایالات آمریکا می‌شود.

همان‌طور که از شرح داستان مشخص است، روند این سریال مانند سایر سریال‌های تلویزیونی، ساده نبوده و در هر فصل پیچیده‌تر می‌شود. این پیچیدگی و به چالش کشیدن ذهن مخاطب، یکی از دلایلی است که ما به شما این سریال را برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌کنیم.

دلایل یادگیری زبان با سریال برکینگ بد

یکی از مشکلاتی که زبان‌آموزان دارند، آموزش زبان با روش‌های قدیمی است که باید ساعت‌ها یک لیست بلندبالایی از لغات را حفظ کنند که بعضاً کاربردی هم در جمله نداشته و نمی‌دانند چطور باید در جمله به کار ببرند. اما آموزش زبان با سریال برکینگ بد، شما را از موقعیت‌های مصنوعی و دور از واقعیت‌ها جدا می‌کند. این سریال به شما یاد می‌دهد که هر کلمه در موقعیت واقعی به چه شکل در جمله قرار می‌گیرد. یاد می‌گیرید که پرکاربردترین اصطلاحات و عبارت‌های آمریکایی شامل چه کلمات و جملاتی بوده و مردم در یک مکالمه ساده در طول روز بیشتر از چه عباراتی استفاده می‌کنند.

شیوه استفاده از سریال برکینگ بد برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان با فیلم، یکی از روش‌های آموزش زبان انگلیسی سریع است. قطعاً مشاهده سریال برکینگ بد به پیشرفت زبان‌تان کمک شایانی می‌کند اما برای اینکه بدانید چطور در جهت پیشرفت زبان خود با این سریال کار کرده، به این نکات پیشنهادی توجه کنید.

ابتدا بهتر است از فصل یک سریال شروع کرده و یک برش کوتاه از دیالوگ‌های فیلم را بدون زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. شاید جملات را درک نکنید اما برای شروع تمرکز روی تقویت مهارت لیسنینگ‌تان مناسب است. بعد از سه الی چهار دور شنیدن برش اول فیلم، حال با زیرنویس انگلیسی مجدد چند دور نگاه کنید. لغات ناآشنا در جملات و اصطلاحات را در دفترچه‌ای یادداشت نمایید. در مرحله آخر با زیرنویس انگلیسی به فارسی این برش از سریال را مشاهده کنید. با این روش پیشنهادی مطمئن باشید علاوه بر تجربه آموزش زبان انگلیسی رایگان، خیلی سریع عبارات و جملات پرکاربرد انگلیسی آمریکایی را یاد خواهید گرفت.

breaking bad  یا game of thrones؟ کدام یک برای یادگیری زبان مفید‌تر است؟

یادگیری زبان انگلیسی با سریال game of thrones

بازی تاج و تخت یک سریال تاریخی است که از یاد و خاطره مخاطبانی که آن را دیده‌اند، پاک نمی‌شود. در واقع این سریال با IMDB 2/9، به یکی از باشکوه‌ترین سریال‌های تاریخی دنیا تبدیل شده است. سریال گیم اف ترونز در هفت کشور دنیا فیلم‌برداری شده که تلفیقی از دنیای واقعی و خیالی می‌باشد. این سریال از مجموعه داستانی یخ و آتش برگرفته شده است.

داستان سریال راجع به هفت خاندان اشرافی است که برای حاکمیت بر سرزمین افسانه‌ای وستروس در حال جنگ بایکدیگرند. خاندان استارک، لنیستر، باراثیون و تارگرین‌ها از برجسته‌ترین آن‌ها هستند.

داستان از جایی شروع می‌شود که رابرت باراثیون پادشاه وستروس از دوست قدیمی خود، ادارد (ارباب خاندان استارک) می‌خواهد که به عنوان مشاور به سرزمین او بیاید، در حالی که مشاور قبلی پادشاه به طرز مرموزی کشته شده است.

ادارد این پیشنهاد را قبول کرده و به سمت جنوب و سرزمین پادشاهی حرکت می‌کند و در آن‌جا متوجه حقایق خطرناکی می‌شود. خاندان لنیسترها نیز برای رسیدن به قدرت دست به توطئه‌های زیادی می‌زنند. از سوی دیگر بازمانده‌های پادشاه قبلی وستروس یعنی تارگرین‌ها نیز برای پس گرفتن تاج و تخت به دنبال ایجاد یک ارتش بزرگ هستند که تمام این ماجراها موجب درگرفتن نبردی عظیم بین آن‌ها خواهد شد. همان‌طور که از محتوای داستان مشخص است، دیدن این سریال با هدف تقویت و آموزش زبان انگلیسی مکالمه بسیار توصیه می‌شود.

دلایل یادگیری زبان انگلیسی با سریال گیم آف ترونز

در این سریال، شخصیت‌های زیادی بازی کرده‌اند که هر کدام تقریباً لهجه مخصوص به خود را دارند و از یک فرهنگ متفاوت از هم حکایت می‌کنند. این مزیت باعث می‌شود یادگیری زبان انگلیسی با کیفیت بالایی صورت گیرد و زبان‌آموز مهارت لیسنینگ و قدرت مکالمه خود را در موقعیت‌های مختلف افزایش دهد. این نکته را هم فراموش نکنید که این سریال در اغلب آموزشگاه‌های ملی و بین‌المللی جهت تقویت مهارت‌های لیسنینگ و یادگیری مکالمه زبان انگلیسی معرفی می‌شود.

شیوه یادگیری زبان انگلیسی با سریال گیم آف ترونز

سریال گیم آف ترونز به دلیل ماهیت سریال، در سطح پیشرفته‌تری از سریال برکینگ بد قرار دارد و اصطلاحات و لغات تاریخی و سنگین‌تری در آن به کار رفته است. بنابراین برای مشاهده سریال با هدف آموزش زبان انگلیسی مکالمه و تقویت لیسنینگ بهتر است در ابتدا یک برش کوتاه از سریال را با زیرنویس انگلیسی ببینید.

در مرحله بعد تمام لغات ناآشنا آن را به همراه ترجمه فارسی یادداشت کرده و لغات هم‌خانواده‌ای که به ذهن‌تان آشنا بوده را نیز در کنارش بنویسید. یادگیری یک لغت سخت با کمک هم‌معنی‌های آشنای آن یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان است. حتی می‌توانید در جمله، گرامر به کار رفته در آن را بررسی کنید. با این روش متوجه خواهید شد که هر دستور گرامری در کجای جمله قرار می‌گیرد.

برای مثال در قسمتی که تیریون در قسمت ۴ سریال، توسط پدرش تایوین لنیستر محاکمه می‌شود؛ تایوین جمله‌ای با این مضمون  Do you wish to confess به تیریون می‌گوید. در این جمله ممکن است کلمه wish برای‌تان ناآشنا باشد. این عبارت را به همراه ترجمه آن یادداشت کرده و عبارت‌های آشنای آن نظیر to like یا to want  را نیز در کنارش بنویسید. حال درک این کلمه و کاربرد آن در جمله (آیا تو می‌خواهی اعتراف کنی؟) برای شما راحت‌تر می‌شود. حتی می‌توانید با ساختار گرامی همین جلمه و کاربرد فعل do برای پرسشی یا منفی کردن جملات آشنا شوید.

breaking bad یا game of thrones؟ کدام یک برای یادگیری زبان انگلیسی با سریال؟

breaking bad یا game of thrones؟ کدام یک برای یادگیری زبان انگلیسی با سریال؟

مشاهده هر دو سریال برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مفید هستند. اما سریال برگینگ بد، زمان حال و اتفاقاتی که در این زمان پیش‌ می‌آید را بیان می‌کند. لحن و بیان بازیگران عادی و روان است. زیرا راجع به مسائل رومزه و واقعیت‌ها صحبت می‌کند. بنابراین برای زبان‌آموزانی با سطح مبتدی و متوسطه مناسب است.

اما سریال برکینگ بد سطح پیشرفته‌تری دارد، زیرا بخشی از داستان، تاریخی و تخیلی بوده و با موجودات افسانه‌ای تلفیق شده است. طبیعی است که با این مضمون، درک برخی از لغات و اصطلاحات برای‌تان سخت و دشوار باشد. بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌دهیم در ابتدا سریال برکینگ بد را مشاهده کنید و بعد از این سریال و تقویت سطح زبان خود، به سراغ سریال گیم‌ آف ترونز بروید. البته اگر سطح زبان بالایی دارید،‌ می‌توانید از همان ابتدا به سراغ سریال گیم آف ترونز بروید.

استفاده از کلاس معلم خصوصی پیشنهادی دیگر برای آموزش زبان انگلیسی از اول تا آخر

برای آموزش زبان انگلیسی از صفر بهتر است از یک روش استفاده نکنید. در واقع بهترین روش آموزش زبان انگلیسی از اول تا آخر، روش ترکیبی استفاده از معلم زبان به همراه مشاهده سریال یا انیمیشن است. اگر سطح متوسط و ضعیفی دارید و درک لغات و اصطلاحات سریال‌ها برای‌تان سخت است، باید در ابتدا با یک معلم حرفه‌ای در تدریس زبان را شروع کرده و سپس با مشاهده سریال و فیلم زبا‌تان را تقویت کنید.

برخی از زبان‌آموزان نیز باوجود داشتن سطح پیشرفته در زبان، شاید در بخشی از مهارت‌های زبان خود مشکل داشته باشند. یعنی ممکن است خوب جملات را بشنوند و درک کنند اما در بخش مکالمه ضعیف هستند. برای یادگیری زبان با این هدف نیز، بهترین پیشنهاد استفاده از کلاس معلم خصوصی زبان است. زیرا در کلاس معلم خصوصی، تمرکز تنها روی نقاط ضعف‌تان است.

یادگیری زبان انگلیسی با معلم زبان، همچنین برای افرادی که زمان برای‌شان اهمیت داشته و چندان در امر یادگیری آن صبور نیستند، پیشنهادی مناسبی است، به خصوص که اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته باشند. باتوجه به این توضیحات شما می‌توانید با کمک اساتید تدریس خصوصی، سطح زبان خود را بالا ببرید و با مشاهده فیلم و سریال باعث پیشرفت بیشتر‌تان شوید. برای این امر می‌توانید از اساتید تدریس خصوصی استادبانک که همگی در امر تدریس حرفه‌ای و کاربلد بوده، استفاده کنید که نزدیک‌ترین راه‌ ارتباطی با این مجموعه و مدرسین حرفه‌ای آن، کلیک روی لینک بالا یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402