آیا ماینینگ بیت کوین همچنان سودآور است؟

آیا ماینینگ بیت کوین همچنان سودآور است؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ماینینگ بیت کوین فرآیند به دست آوردن بیت کوین در ازای اجرای فرآیندهای تایید تراکنش‌های بیت کوین است. این تراکنش‌ها امنیت شبکه بیت کوین را تامین کرده که به نوبه خود با دادن بیت کوین به ماینرها، جبران خسارت می‌کند. اگر قیمت بیت کوین از هزینه ماینینگ آن‌ها بیشتر شود، ماینرها می‌توانند سود ببرند. تغییرات اخیر در دستگاه‌ها و فناوری ماینینگ و ایجاد مراکز ماینینگ حرفه‌ای با قدرت محاسباتی بسیار زیاد و همچنین تغییر قیمت بیت کوین، انگیزه‌ها و چشم انداز ماینینگ را تغییر داده است. با این حال بسیاری از ماینرها امروزه از خود می‌پرسند: آیا ماینینگ بیت کوین همچنان سودآور است؟

عوامل متعددی وجود دارد که تعیین می‌کند آیا ماینینگ بیت کوین یک سرمایه گذاری سودآور است یا خیر. این عوامل شامل هزینه برق برای تامین انرژی دستگاه‌های ماینر، در دسترس بودن و قیمت دستگاه‌ها، و سختی ماینینگ است.

سختی ماینینگ با هش در ثانیه اندازه گیری می‌شود. نرخ هش سرعت حل مشکل را اندازه گیری می‌کند – با ورود ماینرهای بیشتر، سختی تغییر خواهد کرد زیرا شبکه طوری طراحی شده است که هر 10 دقیقه تعداد معینی بیت کوین تولید کند. هنگامی که ماینرهای بیشتری وارد بازار می‌شوند، مشکل برای اطمینان از ثابت ماندن تعداد بیت کوین‌های تولید شده افزایش می‌یابد.

فهرست عناوین مطلب:

اجزای ماینینگ بیت کوین

قبل از ظهور نرم افزار جدید ماینینگ بیت کوین در سال 2013، ماینینگ به طور کلی بر روی رایانه‌های شخصی انجام می‌شد. اما معرفی تراشه‌های مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) تا 100 میلیارد برابر توانایی دستگاه‌های شخصی قدیمی‌تر را ارائه می‌دهد و استفاده از محاسبات شخصی برای ماینینگ بیت کوین را ناکارآمد و منسوخ می‌کند.

اگرچه ماینینگ بیت کوین از نظر تئوری هنوز با سخت‌افزارهای قدیمی‌تر امکان‌پذیر است، شکی نیست که این یک سرمایه گذاری سودآور نخواهد بود.

ماینرها برای حل مسائل پیچیده ریاضی و به دست آوردن بیت کوین در سریع‌ترین زمان ممکن با یکدیگر رقابت می‌کنند، بنابراین آن دسته از ماینرهایی که از نظر محاسباتی ضعیف هستند، اساسا هیچ شانسی برای حل یک مشکل ندارند و با بیت کوین پاداش دریافت می‌کنند. زمانی که ماینرها از دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌کردند، ماینینگ بیت کوین تقریبا با قیمت بیت کوین همخوانی داشت. اما با این دستگاه‌های جدید، مسائل مربوط به هزینه‌های بالای تهیه و راه‌اندازی تجهیزات جدید به وجود آمد.

سودآوری قبل و بعد از ASIC

تا سال 2009 میلادی ماینینگ بیت کوین فقط با استفاده از رایانه‌های شخصی انجام می‌شد. در این روش هزینه‌های تجهیزات عملا صفر بود. همچنین مالک دستگاه می‌توانست تنظیمات رایانه‌اش را تغییر دهد تا با استرس کمتر کارآیی بیشتری داشته باشد. ماینرهای اولیه فقط باید با سایر ماینرهای منفرد در سیستم‌های کامپیوتری خانگی رقابت می‌کردند.

پس از ورود ASIC‌ها، فرآیند ماینینگ دستخوش تغییرات زیادی شد. اکنون افراد در حال رقابت با دکل‌های قدرتمندی بودند که قدرت محاسباتی بیشتری داشتند. سود ماینینگ با هزینه‌هایی مانند خرید تجهیزات محاسباتی جدید، پرداخت هزینه‌های انرژی بیشتر برای راه اندازی تجهیزات جدید و سختی ماینینگ از بین می‌رفت.

نرخ سختی ماینینگ بیت کوین

نرخ سختی ماینینگ بیت کوین

همانطور که پیشتر توضیح داده شد، نرخ سختی مرتبط با ماینینگ بیت کوین متغیر است و تقریبا هر دو هفته یکبار تغییر می‌کند تا تولید پایدار بلاک‌های تایید شده برای بلاک چین (و به نوبه خود، بیت کوین‌های وارد شده در گردش) حفظ شود. هر چه میزان سختی بالاتر باشد، کمتر احتمال دارد که یک ماینر بتواند مسئله هش را با موفقیت حل کند و بیت کوین به دست آورد.

در سال‌های اخیر، نرخ سختی ماینینگ به طور سرسام آوری افزایش یافته است. هنگامی که ماینینگ بیت کوین برای اولین بار راه اندازی شد، نرخ سختی آن 1 بود. تا نوامبر 2021، این میزان بیش از 22 تریلیون تخمین زده شد. در نتیجه در حال حاضر نرخ سختی ماینینگ بیت کوین چند برابر دشوارتر از یک دهه پیش شده است.

جابجایی پاداش‌ها (Rewards)

شبکه بیت کوین در مجموع به 21 میلیون بیت کوین محدود خواهد شد. این یک شرط کلیدی برای کل اکوسیستم از زمان تاسیس آن بوده است و این محدودیت برای کنترل عرضه ارز دیجیتال وجود دارد. در حال حاضر بیش از 18 میلیون بیت کوین ماین شده است. پروتکل شبکه به‌عنوان راهی برای کنترل ورود بیت کوین‌های جدید به گردش، تعداد بیت کوین‌هایی را که برای تکمیل موفقیت‌آمیز یک بلوک تقریبا هر چهار سال یک‌بار به ماینینگ‌کنندگان اعطا می‌شود، نصف می‌کند.

در ابتدا تعداد بیت کوین‌هایی که یک ماینر دریافت می‌کرد 50 عدد بود که در سال 2012 این عدد نصف شد و پاداش آن به 25 عدد رسید و در سال 2016 مجددا به نصف کاهش یافت و به 12. 5 رسید. در ماه می‌2020، پاداش یک بار دیگر به نصف کاهش یافت و به 6. 25، یعنی پاداش فعلی رسید.

سودآوری در محیط امروزی

ماینینگ بیت کوین هنوز هم می‌تواند برای برخی افراد منطقی و سودآور باشد. تجهیزات راحت تر به دست می‌آیند، اگرچه ASIC‌های رقابتی از چند صد دلار تا حدود 10000 دلار هزینه دارند. برای اینکه ماینینگ بیت کوین سودآور باشد باید محاسبات مختلفی انجام شود که متغیرهای مورد نیاز برای انجام این محاسبات عبارتند از:

هزینه برق

به خاطر داشته باشید که هزینه‌های برق بسته به فصل، زمان روز و سایر عوامل تغییر می‌کند. شما می‌توانید این اطلاعات را در قبض برق خود (برحسب کیلووات ساعت) بیابید. الکتریسیته نه تنها برای اجرای محاسبات روی سیستم‌های ماینینگ، بلکه برای خنک کردن و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن‌ها مورد نیاز است.

کارایی

این مقدار تابعی از سطح سختی و کارایی در تعداد محاسباتی است که سیستم ماینینگ شما را برنده پازل می‌کند. به طور خلاصه، می‌توان آن را به عنوان مقدار توانی که سیستم شما مصرف می‌کند (بر حسب وات) فرمول بندی کرد.

زمان

مدت زمان پیش‌بینی‌شده برای ماینینگ چقدر است؟ برای به حداکثر رساندن شانس یافتن یک بلوک، اکثر ماینرها سیستم‌های خود را برای مدت زمان طولانی، حتی 24 ساعت، در صورتی که توانایی پرداخت صورت حساب‌ها را داشته باشند، اجرا می‌کنند.

ارزش بیت کوین

ارزش فعلی بیت کوین، مشخص کننده بازگشت سرمایه هزینه‌های شما برای ماینینگ ارز دیجیتال است. با مراجعه به یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال از قیمت روز اطلاع حاصل کنید.

برای سودآوری باید تجزیه و تحلیل خود را چندین بار با استفاده از سطوح مختلف قیمت برای هزینه قدرت و ارزش بیت کوین اجرا کنید. همچنین، سطح سختی را تغییر دهید تا ببینید که چگونه بر تجزیه و تحلیل تأثیر می‌گذارد. با این محاسبات می‌توانید تعیین کنید ماینینگ بیت کوین در چه سطحی برای شما سودآور می‌شود.

به عنوان مثال، در نوامبر 2021، قیمت یک بیت کوین در حدود 55000 دلار بود. با توجه به پاداش فعلی 6. 25 بیت کوین برای یک بلوک تکمیل شده، ماینرها برای تکمیل موفقیت آمیز هش حدود 344000 دلار پاداش دریافت می‌کنند. البته از آنجایی که قیمت بیت کوین بسیار متغیر است، این رقم پاداش احتمالا تغییر خواهد کرد.

آیا ماینینگ بیت کوین برای ماینرهای انفرادی سودآور است؟

آیا ماینینگ بیت کوین برای ماینرهای انفرادی سودآور است؟

برای پاسخ به این سوال که آیا ماینینگ بیت کوین هنوز سودآور است، از یک ماشین حساب سودآوری مبتنی بر وب برای اجرای تجزیه و تحلیل هزینه و فایده استفاده کنید. با این ابزارها متوجه می‌شوید که آیا مایلید سرمایه اولیه لازم را برای سخت افزار اختصاص دهید یا خیر و ارزش آینده بیت کوین و همچنین سطح سختی را تخمین بزنید.

بر اساس تحقیقات اخیر، ماینینگ بیت کوین یک تجارت بسیار متمرکز است، به طوری که 10 درصد از ماینرها، 90 درصد از ظرفیت ماینینگ در شبکه بیت کوین را کنترل می‌کنند. آمار دیگری نشان می‌دهد که 0. 1٪ از تمام ماینرها 50٪ از ظرفیت ماینینگ شبکه را در اختیار دارند. این بدان معنی است که پاداش‌های بیت کوین به طور نامتناسب در شبکه بیت کوین توزیع می‌شود.

سخن پایانی

اگر قصد ندارید با خرید از صرافی بیت کوین موردنیاز خود را تهیه کنید، استخراج بهترین گزینه برای شما است. ماینینگ بیت کوین فرآیندی شامل حل مسائل پیچیده ریاضی برای به دست آوردن بیت کوین است. ماینینگ می‌تواند یک فعالیت سودآور برای ماینرها باشد. با این حال ماینرهای منفرد باید قبل از انجام فعالیت، تجزیه و تحلیل هزینه و سود را با در نظر گرفتن متغیرهایی مانند هزینه برق، کارایی و قیمت بیت کوین انجام دهند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402