تاثیرگذارترین افراد سال 2022 به انتخاب مجله تایم

تاثیرگذارترین افراد سال 2022
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جهان همواره با اتفاقات، سلیقه‌ها و انتخابات جدید رو به رو است. روزی نیست که چیزهای جدید اتفاق نیفتد و استانداردها و معیارهای انتخاب تغییر نکند. اما این معیارها را چه کسانی تغییر می‌دهند؟ در این مقاله از پلازا به معرفی افراد تاثیر گذار 2022 خواهیم پرداخت. به نظر شما تاثیرگذاترین افراد سال 2022 از نظر مجله تایم چه کسانی می‌توانند باشند؟

واژه تاثیرگذار به معنای موثر و کارآمد است. در گذشته عموما افراد تاثیرگذار پیامبران، پادشاهان، شوالیه‌ها و سایر افراد سیاستمدار و دینی بودند. به نوعی که هرچه آن‌ها می‌گفتند تبدیل به دستورهایی می‌شد که جهانیان یا ناگزیر یا مشتاق انجام آن‌ها بودند. اما دنیای امروز بسیار متفاوت است. امروزه دیگر افراد تاثیرگذار از جهت قدرت تاثیر نمی‌گذارند بلکه این مردم هستند که با شنیدن سخنان این افراد به آن‌ها جذب می‌شوند. در واقع تاثیرگذاری امروزه به نفوذ بر افکار بستگی دارد.

معیار انتخاب چهره های تاثیرگذار جهان هر ساله تغییر می‌کند. شخصیت های تاثیر گذار 2022 نیز با معیارهای امسال انتخاب می‌شوند. این افراد از جهات و دیدگاه‌های متفاوت انتخاب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا افراد تاثیر گذار دنیا در سال 2022 را در بخش‌های مختلف به شما معرفی کنیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

افراد تاثیر گذار 2022 (بخش هنرمندان)

همان‌طور که گفته شد افراد تاثیرگذار به دلیل سلایق مختلف در جهان در بخش‌های مختلفند. در ابتدا 3 تن از تاثیرگذاترین افراد دنیا سال 2022 را در رده هنرمندان به شما معرفی خواهیم کرد.

1. سیمو لیو از افراد تاثیر گذار 2022

سیمو لیو (Simu Liu) از افراد تاثیر گذار دنیا در سال 2022

  • سن: 33 سال
  • محل تولد: هاربین، هیلونگ‌جیانگ، چین

سیو لیو (Simu Liu) بازیگر، نویسنده و بدلکار کانادایی متولد 19 آوریل 1989 (30 فروردین 1368) است. این بازیگر اصالتی چینی دارد و از سال 2012 به فعالیت هنری می‌پردازد. سیمو لیو شاید تا سال 2021 آن‌قدر شناخته شده نبود اما با بازی در نقش شانگ-چی در فیلم سینمایی دنیای مارول شانگ-چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) در جهان شناخته شد. علاوه بر این اثر سیتکام خواربارفروشی کیم (Kim’s Convenience) نیز یکی از پربیننده ترین آثاری بود که سیمو لیو در آن نقش آفرینی داشت. این بازیگر از افراد تاثیر گذار 2022 یکی از معدود افراد آسیایی است که توانسته با تلاش خود در جهان تاثیر بگذارد. انتخاب‌های بازیگری درست و تلاش‌های بی وقفه سیمو لیو را به یکی از تاثیرگذاترین افراد سال 2022 تبدیل می‌کند.

2. اندرو گارفیلد

اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) از تاثیرگذاترین افراد دنیا سال 2022

  • سن: 38
  • محل تولد: لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا

از تاثیرگذارترین افراد جهان در سال 2022 باید به اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) مرد عنکبوتی دوست داشتنی اشاره کنیم. این بازیگر انگلیسی-آمریکایی تبار متولد 20 آگوست 1983(29 مرداد 1362) است. اندرو گارفیلد تاکنون در آثار مختلف و در ژانرهای متفاوت به ایفای نقش پرداخته است. فیلم جدید او مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) و سریال جدید او زیر پرچم بهشت (Under the Banner of Heaven) باعث شد که این بازیگر بیشتر دیده شود و در لیست شخصیت های تاثیر گذار 2022 قرار بگیرد.

3. زوئی کراویتز

زوئی کراویتز (Zoë Kravitz) از تاثیرگذارترین افراد جهان در سال 2022

  • سن: 33 سال
  • محل تولد: لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا

بازیگر، خواننده و مدل آمریکایی زوئی کراویتز (Andrew Garfield) متولد 1 دسامبر 1988 (10 آذر 1367) و جز ۱۰۰ چهره تاثیرگذار مجله تایم در سال 2022 است. این بازیگر دختر بازیگر و آهنگساز معروف لنی کراویتز و از سال 2007 تاکنون به فعالیت هنری مشغول است. ابتدا زوئی کراویتز را به صورت درخشان در فیلم مردان ایکس: فرست کلاس (X-Men: First Class) در نقش آنجل سالوادور دیدیم و همان سال هنر او با نامزد شدن جایزه اسکریم به مخاطبان ثابت شد. اما فیلم بتمن (The Batman) و بازی در نقش سلینا کایل یا همان کت وومن معروف باعث شد که این بازیگر در لیست افراد تاثیر گذار 2022 قرار بگیرد.

افراد تاثیر گذار 2022 (بخش نوآوران)

در این بخش 3 فرد از شخصیت های تاثیر گذار 2022 را که نوآوری‌های بیشتری داشته‌اند نام خواهیم برد.

1. زندایا از افراد تاثیر گذار 2022

زندایا (Zendaya) ۱۰۰ چهره تاثیرگذار مجله تایم در سال 2022

  • سن: 25 سال
  • محل تولد: اوکلند، کالیفرنیا، آمریکا

زندایا مری استورمر کلمن (Zendaya Maree Stoermer Coleman) بازیگر و خواننده آمریکایی متولد 1 سپتامبر 1996 (11 شهریور 1375) است. او در فیلم‌های بسیاری به ایفای نقش پرداخته و برنده جوایز متعددی شده است. اما این توانایی بازیگری او نیست که مورد توجه تایم قرار گرفته، چندین سال است که این بازیگر از تاثیرگذاترین افراد سال 2022 تبدیل به یک فشن آیکن شده است. زندایا با استایل‌های خاص و چهره نو و زیبای خود توانست بین مخاطبان معروف شود. او برند خود با نام Daya by Zendaya را نیز تاسیس کرده است. اگر بخواهیم برای کلمه «متفاوت» یک بازیگر مثال بزنیم، زندایا انتخاب مناسبی است.

2. تایکا وایتیتی

تایکا وایتیتی (Taika Waititi) از چهره تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۲

  • سن: 46 سال
  • محل تولد: راوکوکور، نیوزیلند

تایکا دیوید کوهن معروف به تایکا وایتیتی (Taika Waititi) کارگردان، تهیه کننده، فیلم‌نامه نویس، بازیگر طنز نیوزلندی نیز از تاثیرگذاترین افراد سال 2022 است. او در 16 آگوست 1975 (25 مرداد 1354) به دنیا آمد. فیلم‌های این هنرمند خوش ذوق همیشه از آثار پرفروش و پر بیننده نیوزلند بوده‌اند. اثر جدید تایکا وایتیتی به نام Thor: Love and Thunder که به زودی پخش خواهد شد و فیلم مرد آزاد (Free Guy) که در آن به ایفای نقش پرداخته بود باعث شد تا این هنرمند در لیست چهره تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۲ قرار بگیرد.

همچنین بخوانید :

3. میراندا لمبرت

میراندا لمبرت (Miranda Lambert) از شخصیت های تاثیر گذار 2022

  • سن: 38 سال
  • محل تولد: لانگ ویو، تگزاس، آمریکا

میراندا لمبرت (Miranda Lambert) خواننده آمریکایی متولد 10 نوامبر 1983 (19 آبان 1362) است. آلبوم Palomino او در سال 2022 بسیار مورد استقبال قرار گرفت به طوری که او را در لیست افراد تاثیر گذار 2022 قرار داد.

میراندا لمبرت در این باره می‌گوید:

من بسیار خوش شانسم که یک هنرمند هستم. زیرا می‌توانم هر آن‌چه درونم می‌گذرد را به عنوان هنر استفاده کنم.

افراد تاثیر گذار 2022 (بخش افراد استثنایی)

در این قسمت 3 تن از افراد خارق العاده در لیست چهره های تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. تیم کوک از افراد تاثیر گذار 2022

تیم کوک (Tim Cook) از افراد تاثیر گذار 2022

  • سن: 61 سال
  • محل تولد: موبیل، آلاباما، آمریکا

تیموثی دونالد کوک (Timothy Donald Cook) یکی از شخصیت های تاثیر گذار 2022 و مدیرعامل شرکت اپل است. از آن‌جایی که تیم کوک از سال 2011 تاکنون یعنی حدودا 11 سال مدیرعامل این شرکت بوده و نمونه کامل رهبری با اخلاق و فردی خلاق در تکنولوژی است. او همچنین حامی محیط زیست و رفتارهای بشر دوستانه است.

2. اوپرا وینفری

اوپرا وینفری (Oprah Winfrey) از تاثیرگذاترین افراد سال 2022

  • سن: 68 سال
  • محل تولد: کاسکیوسکوو، میسیسیپی، آمریکا

اوپرا وینفری (Oprah Winfrey) از دیگر تاثیرگذاترین افراد سال 2022،  تهیه‌کننده، هنرپیشه، مجری و خیرخواه آمریکایی است. اوپرا وینفری بارها صاحب جوایز گوناگون شده که از آنان باید به برنده شدن جایزه اسکار و کاندیدای جایزه گلدن گلوب و بفتا اشاره کنیم. چیزی که این زن آمریکایی را که جز سیاه پوستان آمریکایی است از دیگران متمایز می‌کند استقلال اوست که توانسته شرکت تولید خود را تاسیس کند.

3. کریستین لاگارد

کریستین لاگارد (Christine Lagarde) چهره های تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۲

  • سن: 66 سال
  • محل تولد: پاریس، فرانسه

کریستین مادلین اودته لاگارد (Christine Madeleine Odette Lagarde) حقوقدان فرانسوی، وزیر دارایی اسبق فرانسه و رئیس سابق صندوق بین المللی پول است. او پس از استعفای خود از این سمت‌ها در سال 2019، سرپرست بانک مرکزی اروپا شد. شاید برای افرادی که به صورت تخصصی به این لیست نگاه نکنند حضور لاگارد در فهرست شخصیت های تاثیر گذار 2022 عجیب باشد ولی جالب است بدانید که سیاست‌هایی که او امروزه به بانک‌ها پیشنهاد داده و استراتژی‌های مدیریتی او، لاگارد را تبدیل به یکی از تاثیرگذاترین افراد سال 2022 کرده است.

افراد تاثیر گذار 2022 (بخش رهبران)

در این بخش 3 نفر از رهبران لیست شخصیت های تاثیر گذار 2022 را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. میا موتلی از افراد تاثیر گذار 2022

میا موتلی (Mia Mottley) از شخصیت های تاثیر گذار 2022

  • سن: 56 سال
  • محل تولد: باربادوس، جزیره باربادوس

میا موتلی (Mia Mottley) سیاستمدار و نخست وزیر باربادوس از سال 2018 به این سمت رسید. وی تنها زن اهل باربادوس است که در تاریخ این کشور به مقام نخست وزیری رسید. او هشتمین نخست وزیر این کشور است و از زمان نخست وزیری او تغییرات زیادی به وجود آمده. او در کنار بایدن و زلنسکی در میان تاثیرگذاترین افراد سال 2022 در بخش رهبران قرار می‌گیرد.

2. ولودیمیر زلنسکی

ولودیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelenskyy) از افراد تاثیر گذار 2022

  • سن: 44 سال
  • محل تولد: کریویری، اوکراین

ولودیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelenskyy) رئیس جمهور وقت کشور اوکراین در حقیقت بازیگر و کمدینی اوکراینی بود که به این مقام رسید. پس از فروپاشی شوروی زلنسکی ششمین رئیس جمهور اوکراین است. به دلیل شرایط خاص اوکراین، تلاش‌های این رئیس جمهور برای پایداری کشور خود باعث شد که در لیست افراد تاثیر گذار 2022 بخش رهبران قرار بگیرد.

3. کتانجی براون جکسون

کتانجی براون (Ketanji Brown Jackson) از تاثیرگذاترین افراد سال 2022

  • سن: 51 سال
  • محل تولد: واشنگتن دی سی، آمریکا

کتانجی براون جکسون (Ketanji Brown Jackson) وکیل و حقوقدان آمریکایی است که سمت قاضی دستیار در دیوان عالی ایالات متحده را دارد. وی ابتدا قاضی ناحیه، سپس ناظر و در آخر در سمت قاضی دستیار فعالیت می‌کند. جو بایدن او را برای این سمت پیشنهاد داد و جکسون اولین زن سیاه پوست آمریکایی است که به عنوان قاضی دیوان عالی ایالات متحده انتخاب شد. به همین دلیل است که او در لیست شخصیت های تاثیر گذار 2022 قرار می‌گیرد.

افراد تاثیر گذار 2022 (بخش آیکن ها)

آیکن به معنی نماد و افراد آیکونیک یا چهره‌های آیکونیک افرادی هستند که در ذهن مردم همواره محبوب باقی می‌مانند‌. در ادامه به 3 تن از شخصیت های تاثیر گذار 2022 در بخش آیکن ها اشاره می‌کنیم.

1. مری جی بلایژ از افراد تاثیر گذار 2022

مری جی بلایژ / Mary J. Blige

  • سن: 51 سال
  • محل تولد: برانکس، نیویورک، آمریکا
همچنین بخوانید :

مری جی بلایژ (Mary J. Blige) متولد 11 ژانویه 1971 (21 دی 1349) در آمریکا است. او به حرفه خوانندگی، بازیگری، تهیه کنندگی و ترانه سرایی می‌پردازد. بلایژ تاکنون صاحب 9 جایزه گرمی، 10 جایزه سول ترین و 20 جایزه موسیقی بیلبورد شده است. او به عنوان ملکه هیپ هاپ شناخته می‌شود و در لیست شخصیت های تاثیر گذار 2022 حضور دارد.

2. کیانو ریوز

کیانو ریوز (Keanu Reeves) / شخصیت های تاثیر گذار 2022

  • سن: 57 سال
  • محل تولد: بیروت، لبنان

کیانو ریوز (Keanu Reeves) بازیگر از جمله تاثیرگذاترین افراد سال 2022 است. این بازیگر همیشه جز لیست محبوب ترین ها بوده و حتی گفته می‌شود امضای او از رئیس جمهور آمریکا نیز ارزشمندتر است. کیانو ریوز را برای دو نقش تاثیرگذارش به خوبی می‌شناسیم: یک نئو در چندگانه ماتریکس و دومین بازی او در نقش جان ویک است. اخیرا بازی او در فیلم ماتریکس 4 و بازگشت دوباره نئو این بازیگر را دوباره معروف‌تر از گذشته کرده است. علاوه بر ماتریکس علاقمندان منتظر سری جدید جان ویک نیز هستند.

3. ادل

ادل (Adele) / افراد تاثیر گذار 2022

  • سن: 34 سال
  • محل تولد: لندن، انگلیس

ادل لوری بلو ادکینز (Adele Laurie Blue Adkins) از تاثیرگذاترین افراد سال 2022 و خواننده انگلیسی است. او در 5 مه 1988 (15 اردیبهشت 1367) به دنیا آمد. ادل همواره از چهره های شاخص موسیقی بود اما در چندسال اخیر خبر طلاق، افسردگی و شروع جدید او همه را حیرت زده کرد. ادل در سال 2021 جذاب تر از همیشه بازگشت و در حال حاضر یکی از افراد تاثیر گذار 2022 و چهره‌ای آیکونیک در موسیقی و جهان است.

افراد تاثیر گذار 2022 (بخش پیشگامان)

بخش پیشگامان عموما به افرادی مربوط است که در یک شغل، حرفه و… حرف اول را زده‌اند. در ادامه به سن تن از تاثیرگذاترین افراد سال 2022 در بخش پیشگامان اشاره خواهیم کرد.

1. کندیس پارکر از افراد تاثیر گذار 2022

کندیس پارکر (Candace Parker) / شخصیت های تاثیر گذار 2022

  • سن: 36 سال
  • محل تولد: سنت لوئیس، میزوری، آمریکا

کندیس پارکر (Candace Parker) بازیکن بسکتبال آمریکایی و جز شخصیت های تاثیر گذار 2022 است. او در پست‌های فوروارد قدرتی و سنتر فعالیت می‌کند. چیزی که کندیس را از سایر ورزشکاران جدا می‌کند، حضور مداوم و پشتکار او در ورزش است. فردای روزی که این بازیکن توانست تریپل دابل کند، لقب مسن‌ترین انجام دهنده این حرکت را گرفت. او را به عنوان زنی قوی و یکی از افراد تاثیر گذار 2022  می‌شناسیم.

2. فرانسیس هوگن

فرانسیس هوگن (Frances Haugen) / تاثیرگذاترین افراد سال 2022

  • سن: 38 سال
  • محل تولد: لوا سیتی، آمریکا

فرانسیس هوگن (Frances Haugen) از جمله شخصیت های تاثیر گذار 2022، دانشمند و مهندس آمریکایی است. او در زمینه داده‌ها و اطلاعات فعالیت می‌کند. علت تاثیرگذار بودن او افشای هزاران سند داخلی در فیسبوک در مجله مشهور وال استریت در سال 2021 است.

3. کوئست لاو

کوئست لاو (Questlove) / افراد تاثیر گذار 2022

  • سن: 51 سال
  • محل تولد: فیلادلفیا، پنی سیلوانا، آمریکا

حمیر خلیب تامپسون (Ahmir Khalib Thompson) با لقب کوئست لاو از شخصیت های تاثیر گذار 2022 است. او در کل یک موسیقی دان، آهنگساز، کارگردان آمریکایی است. مجله تایم این هنرمند را جز خلاق‌ترین‌ها و پیشگامان صنعت خود شناخته است. این موسیقی دان در زمینه هیپ هاپ و نیوسول فعالیت دارد.

کلام آخر

به پایان مقاله افراد تاثیر گذار 2022 در جهان رسیده‌ایم. این لیست شامل 100 نفر می‌شوند که ما فقط گلچینی از آنان را به شما معرفی کرده‌ایم. هرساله این صد نفر براساس عقاید، سلایق و معیارهای جامعه انتخاب می‌شوند. به نظر شما تاثیرگذار بودن یعنی چه؟ یک فرد چه آیتم‌هایی را برای تاثیرگذاری نیازمند است؟ تاثیرگذارترین فرد این لیست کیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر دنبال کنندگان پلازا درمیان بگذارید. ممنون که تا بدین جا با ما همراه بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402