معرفی بهترین برنامه های كم كردن حجم عکس برای کامپیوتر ویندوز و مک

کم کردن حجم عکسمعروف ترین گروه های هکر دنیا برترین گروه‌های هکری صنعت مالی با کامپیوتر / پایین آوردن حجم عکس در لپ تاپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برنامه كم كردن حجم عکس برای کامپیوتر برای صرفه جویی و پایین آوردن میزان فضای اشغال شده اهمیت زیادی دارد. با استفاده از بهترین نرم افزار های کاهش حجم عکس ویندوز می‌توانید تا حد قابل توجهی فضای هارد را خالی کنید.

تصور کنید عکس با کیفیتی دارید که در عین حال حجم بالایی را به خود اختصاص داده است. اگر بخواهید این عکس را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، ایمیل کنید و یا در سایت خود آپلود کنید متوجه خواهید شد که اندازه بالای آن این اجازه را در بسیاری از موارد به شما نمی‌دهد. مشکل بزرگ بعدی که همه ما حداقل یک بار با آن مواجه شده‌ایم هم اشغال سریع حافظه با ارزش هارد سیستم است که در بیشتر مواقع به تصاویر و ویدیوها اختصاص دارد. خوشبختانه با استفاده از یک برنامه كم كردن حجم عکس برای کامپیوتر می‌توانید ضمن حفظ کیفیت، حجم تصویر مورد نظر خود را نیز کاهش دهید.

فهرست مطالب

برنامه های كم كردن حجم عکس برای کامپیوتر

چندین روش برای انجام این کار در دسترس شما قرار دارد. اولین روش كم كردن حجم عکس به صورت آنلاین در کامپیوتر است. این روش از آنجایی که احتیاج به آپلود تصویر و بعد دانلود تصویر فشرده شده دارد، هم می‌تواند وقت‌گیر باشد و هم حجم اینترنت شما را بیهوده هدر خواهد داد.

اما بهترین راه، استفاده از یک برنامه کاهش حجم عکس برای لپتاپ و کامپیوتر است. این برنامه‌ها قادر هستند حجم تصاویر را به اندازه‌ای که خودتان انتخاب می‌کنید یا به‌صورت خودکار و در اکثر مواقع بدون افت کیفیت قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند. در ادامه با چند نمونه از این برنامه‌ها آشنا خواهیم شد.

1. نرم افزار RIOT ؛ چگونه حجم عکس را در ویندوز با RIOT کم کنیم؟

کم کردن حجم عکس با کامپیوتر / کاهش حجم عکس در ویندزو

این برنامه بهترین ابزار برای کاهش حجم تصاویر در ویندوز است. استفاده از آن هم کاملا رایگان است. با کمک RIOT می‌توانید حجم تصاویر با فرمت JPEG/PNG و حتی فایل‌های گیف را کاهش دهید.

نحوه كم كردن حجم فايل عکس در کامپیوتر با این برنامه نیز بسیار ساده است. ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. سپس بعد از بازکردن برنامه، در صفحه اول و در نوار ابزار بالای صفحه روی Open کلیک و تصویر مدنظرتان را انتخاب کنید. سپس می‌توانید فرمت خروجی و همچنین میزان کیفیت آن را مشخص کنید. بالای پیش‌نمایش تصویر خروجی هم می‌توانید حجم کاهش یافته را ببینید.

2. Pixillion Image Converter ؛ پایین آوردن حجم عکس در لپ تاپ

کم کردن حجم عکس با کامپیوتر / برنامه کاهش حجم عکس برای لپتاپ

این برنامه در حقیقت یک نرم‌افزار تبدیل فرمت است که می‌تواند حجم تصاویر را نیز کاهش دهد. با این برنامه می‌توانید فرمت‌های تصویری زیادی را تبدیل کنید و همزمان حجم آن‌ها را نیز به‌صورت گروهی کاهش دهید. همچنین می‌توانید متن یا واترمارک به تصاویر اضافه کنید و البته امکان تغییر ابعاد تصاویر نیز وجود دارد. البته برای اضافه کردن واترمارک و متن باید نسخه پرمیوم را خریداری کنید.

3. JPEGmini؛ بهترین نرم افزار کاهش حجم عکس ویندوز

کم کردن حجم عکس با کامپیوتر / برنامه کاهش حجم عکس برای لپتاپ

JPEGmini نرم افزاری است که می‌تواند بدون افت کیفیت تصویر، حجم آن را تا 5 برابر کاهش دهد. این برنامه یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید برای کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت با کامپیوتر دانلود کنید. مهمتر از همه رابط کاربری آن بسیار ساده است و شما فقط کافی است تصویر را انتخاب کنید.

البته یکی از نقاط ضعف JPEGmini این است که تنظیمات محدودی دارد و انتخاب حجم نهایی یا میزان کاهش حجم با شما نیست. برنامه به‌صورت خودکار حجم تصویر را به حداقل میزانی که بدون افت کیفیت می‌توان به آن دست پیدا کرد، می‌رساند. به همین خاطر هم پس از کاهش حجم، اصلا ممکن است متوجه افت کیفیت نشوید. نسخه رایگان برنامه هر روز به‌شما اجازه فشرده‌سازی 20 تصویر را خواهد داد.

4. Mass Image Compressor ؛ پایین آوردن حجم عکس ها به صورت گروهی در لپ تاپ

کاهش حجم عکس در ویندزو / پایین آوردن حجم عکس در لپ تاپ

این نرم افزار کم کردن حجم عکس با کامپیوتر، همانطور که از نامش پیداست می‌تواند تصاویر را به‌صورت گروهی فشرده‌سازی کند. نتکه جالب این است که در این برنامه نمی‌توانید تصاویر را به‌شکل تک به تک فشرده کنید. حتما باید تمام تصاویر را در یک پوشه بگذارید و سپس آدرس پوشه را به برنامه بدهید.

همچنین می‌توانید درصد فشرده‌سازی را مشخص کنید، تصاویر را با فرمت‌های JPEG یا PNG ذخیره کنید یا اینکه آن‌ها را با همان فرمت قبلی ذخیره کنید.

5. PNGGauntlet

کم کردن حجم عکس با کامپیوتر / نحوه كم كردن حجم عکس در ویندزو

نرم‌افزار PNGGauntlet برای فشرده‌سازی تصاویر با فرمت PNG است ولی می‌توانید برای تبدیل فایل‌های GIF/JPG/BMP/TIFF به PNG نیز از آن استفاده کنید. با این حال کاربرد اصلی آن برای کاهش حجم تصاویر PNG است. شما کافی است تصاویر را به برنامه اضافه کنید تا حجم آن‌ها کاهش پیدا کند. همچنین حجم اولیه و نهایی را نیز می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.

6. Black Bird Image Optimizer

کم کردن حجم عکس با کامپیوتر / برنامه کاهش حجم عکس برای لپتاپ

برنامه بعدی که می‌توانید برای کم کردن حجم عکس با پی سی درنظر داشته باشید، Black Bird Image Optimizer است. با این برنامه می‌توانید حجم تصاویر را بدون افت خیلی زیاد کیفیت آن‌ها، کاهش دهید. این برنامه همچنین متادیتا تصاویر را نیز حفظ می‌کند در حالی که در سایر نرم‌افزارها ممکن است همیشه نتوانید این داده‌ها را در تصاویر جدید، نگه‌دارید. علاوه بر این ؛ امکان فشرده‌سازی گروهی تصاویر نیز وجود دارد.

  • دانلود برنامه Black Bird Image Optimizer برای: ویندوز 

7. JPEG Compressor ؛ کاهش حجم عکس در ویندوز

کاهش حجم عکس در ویندزو / پایین آوردن حجم عکس در لپ تاپ

JPEG Compressor از نظر امکانات می‌تواند یکی از بهترین برنامه‌های فشرده‌سازی باشد. نحوه كم كردن حجم عکس در ویندزو با این برنامه کمی متفاوت است. رابط کاربری JPEG Compressor دارای گزینه‌های مختلفی است که ممکن است در ابتدا کمی شما را گیج کنند. در غیر این صورت می‌توانید از این قابلیت‌ها برای فشرده کردن تصویر و حفظ کیفیت آن به بهترین شکل استفاده کنید. مهمتر اینکه می‌توانید حجم نهایی را هم مشخص کنید تا برنامه حجم تصویر را دقیقا همان قدر تنظیم کند.

8. کاهش حجم عکس در ویندوز با FileOptimizer

کم کردن حجم عکس با کامپیوتر / برنامه کاهش حجم عکس برای لپتاپ

FileOptimizer در اصل برای کاهش حجم و فشرده‌سازی فایل‌های مختلف ساخته شده ولی از آن می‌توانید برای تصاویر هم استفاده کنید. رابط کاربری آن بسیار ساده است و فقط کافی است تصاویر را اضافه کنید و روی استارت کلیک کنید. این برنامه تصاویر فشرده شده را با تصاویر اصلی جایگزین می‌کند و تصویر اصلی را نیز به سطل زباله ارسال خواهد کرد. همچنین امکانات پیشرفته‌ای برای کاهش حجم تصاویر به‌شما ارائه نمی‌کند.

9. Imagine

بهترین نرم افزار کاهش حجم عکس ویندوز

Imagine یک برنامه كم كردن حجم عکس در کامپیوتر است که به‌صورت رایگان و متن‌باز عرضه شده است. با این ابزار می‌توانید به‌صورت گروهی تصاویر با فرمت‌های مختلف از جمله JPG یا WebP را فشرده‌سازی کرده و از حجم نهایی آن‌ها بکاهید. همچنین در صورتی که تصویر شما JPG باشد می‌توانید کیفیت تصویر خروجی را نیز براساس پارامترهای مختلف مشخص کنید. این برنامه برای تصاویر PNG نیز این امکان را به‌شما می‌دهد تا تعداد حداکثری رنگ‌های موجود در تصویر خروجی را نیز مشخص کنید. برای دانلود رایگان نرم افزار کاهش حجم عکس برای کامپیوتر Imagine از لینک‌های زیر استفاده کنید.

10. Caesium

بهترین نرم افزار کاهش حجم عکس ویندوز

گزینه بعدی که می‌توانید برای دانلود نرم افزار کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت برای کامپیوتر درنظر داشته باشید، برنامه Caesium است. این برنامه نیز امکان بهینه‌سازی گروهی تصاویر با فرمت‌های مختلف را به‌شما می‌دهد و از فرمت‌های ورودی مختلفی مثل PNG ،JPEG و حتی XBM و XPM پشتیبانی می‌کند. با این حال فرمت‌های خروجی که این برنامه دارد تنها محدود به JPEG ،BMP و PNG است. نرم افزار Caesium علاوه بر بهینه‌سازی تصاویر قابلیت تغییر ابعاد آن‌ها را نیز دارد.

سخن پایانی

استفاده از برنامه كم كردن حجم عکس برای کامپیوتر می‌تواند تا حد زیادی به‌شما در مدیریت فضای هاردهای اینترنال و اکسترنال کمک کند. به‌خصوص حالا که قیمت هاردها بسیار بالاتر از سال‌های قبل شده است. برنامه‌های بالا نیز بهترین ابزارها برای انجام این کار به‌حساب می‌آیند. از نظر شما استفاده از برنامه انتخاب بهتری است یا کمک گرفتن از یک سایت کاهش حجم عکس برای کامپیوتر؟ بهترین نرم افزار کاهش حجم عکس ویندوز از دید شما کدام است؟ همچنین اگر برنامه دیگری می‌شناسید که در این فهرست به آن اشاره نشده، حتما نام آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402