معرفی مک بوک ایر 2022 اپل؛ نسل جدید MacBook Air از راه رسید

لپ تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲ / لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2022
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مک بوک ایر 2022 اپل به روز شده را شرکت اپل در سال 2022 را معرفی کرد که دارای بزرگترین تعمیرات اساسی در طراحی خط MacBook Air از سال 2010 تاکنون و اولین استفاده از تراشه جدید M2 است. با معرفی لپ تاپ مک بوک ایر مدل ۲۰۲۲ (MacBook Air 2022) همراه پلازا باشید.

مک‌بوک ایر جدید کاملاً متفاوت از نسخه نسل قبل به نظر می‌رسد و دارای شاسی به روز شده‌ای است که طراحی مخروطی را که MacBook Air برای مدت طولانی از آن استفاده می‌کرد، کنار می‌گذارد. در عوض، لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2022 از بدنه‌ای یکنواخت و مسطح شبیه به مک بوک پرو بهره می‌برد. مک بوک ایر 11.3 میلی متر ضخامت دارد که آن را کمی نازک‌تر از مک نسل قبلی می‌کند و وزن آن 2.7 پوند است. این مدل تقریباً به اندازه مدل نسل قبل است و 11.97 اینچ عرض و 8.46 اینچ ارتفاع دارد. با ویدیوی زیر اطلاعات مفیدی درباره مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ بدست آورید. همراه ما باشید.

آنچه در ادامه میخوانید

مشخصات لپ تاپ مک بوک ایر 2022 اپل در یک نگاه

  • پردازنده اپل M2 با 4 هسته قدرتی و 4 هسته کم‌مصرف و 8 تا 10 هسته گرافیکی
  • نمایشگر 13.6 اینچی رتینا با رزولوشن 2560 در 1664 پیکسل و روشنایی 500 نیت و پشتیبانی از True Tone
  • پشتیبانی از شارژ سریع 67 وات
  • 2 درگاه تاندربولت 4 و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون با پشتیبانی از هدفون‌های با آمپدانس بالا
  • از 8 تا 24 گیگابایت رم
  • حافظه از 256 گیگابایت تا 2 ترابایت SSD
  • سنسور تشخیص نور محیط
  • پشتیبانی از تاچ‌آیدی
  • پشتیبانی از وای‌فای 6 و بلوتوث 5.0
  • وب‌کم 1080p
  • بلندگوهای چهارگانه استریو با پشتیبانی از Spatial Audio
  • قیمت از 1199 دلار

مک بوک ایر 2022 اپل ؛ بررسی لپتاپ مدل MacBook Air 2022

حاشیه‌های نازک مشکی در نمایشگر لپتاپ مک بوک ایر 2022 اپل، 13.6 اینچی مایع شبکیه چشم را احاطه کرده‌است، که از 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و دارای روشنایی 500 نیت است که باعث می‌شود آن 25 درصد روشن‌تر از قبل باشد.

یک بریدگی در جلوی نمایشگر مک بوک MacBook وجود دارد که فضای بیشتری را در اطراف دوربین به روز شده FaceTime HD با رزولوشن 1080p ایجاد می‌کند. اپل یک سیستم صوتی داخلی با چهار بلندگو را اضافه کرده‌است که از صدای فضایی و استریو گسترده پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای یک آرایه سه میکروفون است. مک بوک ایر در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی، نور ستاره و نیمه‌شب عرضه می‌شود که رنگ دومی رنگ آبی تیره مایل به مشکی است. مک بوک همچنان دارای صفحه کلید مشکی با تاچ آیدی و پد لمسی بزرگ Force Touch است.

مشخصات فنی لپتاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲

دو پورت USB-C در مک بوک به همراه یک درگاه MagSafe برای مقاصد شارژ و یک جک هدفون 3.5 میلی متری با پشتیبانی از هدفون های امپدانس بالا در دسترس هستند. باتری مک بوک ایر تا 18 ساعت هنگام تماشای فیلم یا تلویزیون و تا 15 ساعت در هنگام وبگردی دوام می آورد. با یک آداپتور برق اختیاری 67 واتی USB-C از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

مک بوک ایر 2022 اپل / لپ تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲

تراشه مک‌بوک ایر ۲۰۲۲

اپل M2 را به مک اضافه کرد و اولین جانشین M1 را نشان داد، اولین تراشه سیلیکونی اپل که در نوامبر 2020 عرضه شد. تراشه M2 دارای یک پردازنده 8 هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای به همراه پشتیبانی از حافظه حداکثر 24 گیگابایتی است. در مقایسه با M1، M2 با 18 درصد CPU سریعتر، 35 درصد GPU سریعتر و 40 درصد Neural Engine سریعتر، پیشرفتهایی را در عملکرد و کارایی ارائه می‌دهد.

اپل می‌گوید که تراشه M2 با استفاده از فناوری نسل بعدی 5 نانومتری ساخته شده است که عملکرد بهتری در هر وات دارد. این شامل 20 میلیارد ترانزیستور است که 25 درصد بیشتر از M1 است و پهنای باند حافظه 100 گیگابایت بر ثانیه را افزایش می‌دهد. تراشه M2 1.4 برابر سریعتر از M1 و 15 برابر سریعتر از گزینه‌های قدیمی مک بوک ایر مبتنی بر اینتل است. این پردازنده دارای 18 درصد سریعتر CPU، 35 درصد GPU قدرتمندتر و موتور عصبی 40 درصد سریعتر است.

بنچمارک‌های Geekbench تایید کرده‌اند که تراشه M2 تا 20 درصد سریع‌تر از تراشه M1 در مورد عملکرد چند هسته‌ای است. M2 که با سرعت 3.49 گیگاهرتز در مقایسه با 3.2 گیگاهرتز برای M1 کار می‌کند، امتیاز تک هسته ای 1919 را به دست آورد که تقریباً 12 درصد سریعتر از امتیاز تک هسته ای 1707 M1 MacBook Air است. M2 امتیاز چند هسته ای 8928 را به دست آورد که نسبت به امتیاز 7419 مدل M1 حدود 20 درصد افزایش داشت.

حافظه و ذخیره سازی

مک بوک ایر M2 تا 24 گیگابایت حافظه یکپارچه و حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD را پشتیبانی می‌کند. مدل پایه با 8 گیگابایت حافظه و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

طراحی مک بوک ایر 2022 اپل

اپل طراحی مک بوک ایر را در سال 2022 بازنگری کرد و اولین به روز رسانی طراحی بزرگ خط مک بوک ایر از سال 2010 را به نمایش گذاشت. بدنه‌ای سبک که از جلو تا عقب ضخامت یکسانی دارد.

مک بوک ایر به روز شده تقریباً به اندازه نسخه نسل قبلی است، اما تفاوت‌های جزئی نیز وجود دارد. ضخامت آن 11.3 میلی متر است که نسبت به ضخیم ترین نقطه مدل قبلی (16.1 میلی متر) بسیار نازک تر است. طول آن 11.97 اینچ و عمق آن 8.46 اینچ است و وزن آن 2.7 پوند است که کمی سبکتر از مدل 2.8 پوندی نسل قبلی است.

 لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2022 / مک بوک ایر 2022 اپل

دو پورت Thunderbolt/USB-C در سمت چپ در دسترس هستند و همچنین یک پورت شارژ MagSafe و یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز وجود دارد.

اپل چهار فوت به پایین دستگاه اضافه کرده است که یکی دیگر از طراحی‌های سبک مک بوک پرو است. حاشیه‌های مشکی در اطراف نمایشگر وجود دارد، شبیه به مدل نسل قبل، و دارای صفحه‌کلید جادویی مشکی بدون نوار لمسی، همراه با یک ترک پد بزرگ Force Touch است. این در واقع یک نسخه کوچکتر و سبک‌تر از مک بوک پرو است. مک بوک ایر در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی، نور ستاره (طلایی روشن) و Midnight، و یک رنگ آبی تیره جدید نیز در دسترس است.

همچنین بخوانید :

لپ تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲ / لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2022

صفحه کلید و Trackpad

مک بوک ایر از همان صفحه کلید جادویی مدل نسل قبل استفاده می‌کند. این دستگاه دارای مکانیزم سوئیچ قیچی است که برخلاف صفحه کلیدهای پروانه‌ای که اپل در مک‌های قدیمی استفاده می‌کرد، قادر است گرد و غبار و ذرات را بدون خرابی نگه دارد. یکی دیگر از ویژگی های لپتاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲ ساختار صفحه‌کلید مک‌بوک ایر 1 میلی‌متر جابجایی کلید و احساس پایداری کلید را ارائه می‌دهد، به‌علاوه از گنبد لاستیکی طراحی‌شده توسط اپل استفاده می‌کند که انرژی

بالقوه بیشتری را برای فشار دادن کلید پاسخ‌گوتر ذخیره می‌کند. این صفحه کلید همچنین دارای کلیدهایی با نور پس زمینه است که توسط حسگر نور محیط کنترل می‌شود تا کلیدها را در اتاق های تاریک روشن کند. همانند مدل‌های M1 Pro و M1 Max MacBook Pro، مک بوک ایر دارای یک ردیف کامل از کلیدهای عملکردی بدون نوار لمسی است. در زیر صفحه کلید، یک پد لمسی بزرگ Force Touch وجود دارد که نسبت به مدل‌های قبلی تغییری نکرده‌است.

پد لمسی فورس دکمه‌های سنتی ندارد و با مجموعه‌ای از حسگرهای نیرو کار می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر نقطه‌ای از ترک‌پد را فشار دهند تا پاسخ مشابهی را دریافت کنند. یک موتور Taptic که با آهنربا کار می‌کند، در هنگام استفاده از پد لمسی، بازخورد لمسی را به کاربران ارائه می‌دهد، و جایگزین احساس فشار دادن دکمه فیزیکی می‎‌شود.

پد لمسی Force Touch از یک فشار سبک پشتیبانی می‌کند که به عنوان یک کلیک معمولی، همراه با فشار عمیق‌تر یا «کلیک اجباری» به عنوان یک حرکت جداگانه استفاده می‌شود که کارهایی مانند ارائه تعاریف برای یک کلمه برجسته‌شده را انجام می‌دهد.

مک بوک ایر 2022 اپل / لپ تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲

ID را لمس کنید

M2 MacBook Air دارای حسگر اثر انگشت Touch ID یا همان شناسه است که در کنار کلیدهای عملکرد بالای صفحه کلید قرار دارد. Touch ID از یک محفظه امن پشتیبانی می‌کند که داده‌های اثر انگشت و اطلاعات شخصی شما را ایمن نگه می‌دارد. Touch ID در مک بوک ایر را می‌توان به جای رمز عبور استفاده کرد و وقتی انگشت روی سنسور قرار می‌گیرد قفل مک را باز می‌کند. همچنین جایگزین رمز عبور برای برنامه‌های محافظت شده با رمز عبور می‌شود و می‌توان از آن برای خرید Apple Pay در سافاری استفاده کرد.

پورت ها

لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2022 دارای دو درگاه Thunderbolt 3/USB-C است که از سرعت انتقال تا 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند، به علاوه یک پورت شارژ MagSafe 3 جدید مشابه پورت شارژ اضافه شده به مدل‌های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی است.

نمایشگر لپتاپ مک بوک ایر 2022 اپل

اپل اندازه صفحه نمایش مک بوک ایر 2022 را افزایش داد و به لطف حاشیه‌های کوچکتر در کناره‌ها، اندازه صفحه نمایش آن 13.6 اینچ است. اپل نمایشگر مک بوک ایر را نمایشگر Liquid Retina می‌نامد، اما شبیه به نسل قبلی نمایشگر رتینا است. مانند مک بوک پرو، مک بوک ایر دارای یک بریدگی است که در عین حال امکان دسترسی به وب کم 1080p را فراهم می‌کند تا فضای نمایشگر بیشتری داشته باشد.

مک بوک ایر دارای رزولوشن 2560 در 1664 با 224 پیکسل در اینچ است و از 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. روشنایی 500 نیت را ارائه می‌دهد که در مقایسه با 400 نیت در مدل نسل قبلی بیشتر است. برای رنگ‌های زنده و واقعی از رنگ P3 Wide پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش لپ تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲ از True Tone استفاده می‌کند که به گونه‌ای طراحی شده است که رنگ صفحه نمایش را متناسب با نور اتاق تغییر دهد.

True Tone از طریق یک سنسور نور محیط چند کاناله که در مدل‌های مک‌بوک ایر موجود است، کار می‌کند، که می‌تواند هم روشنایی اتاق و هم دمای رنگ را تعیین کند. پس از تشخیص تراز سفیدی، مک بوک ایر قادر است هم رنگ و هم شدت نمایشگر را تنظیم کند تا با نور اتاق مطابقت داشته باشد تا تجربه ای طبیعی‌تر و شبیه کاغذ را داشته باشد که خستگی چشم را نیز کاهش می‌دهد.

 لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2022 / مک بوک ایر 2022 اپل

طول عمر باتری

مک بوک ایر 2022 اپل M2 مجهز به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 52.6 وات ساعت است که تا 18 ساعت در هنگام تماشای فیلم با استفاده از برنامه Apple TV یا حداکثر 15 ساعت در هنگام وبگردی به صورت بی سیم دوام می‌آورد.

مدل پایه با آداپتور برق 30 واتی USB-C عرضه می‌شود، در حالی که مدل پایه بالاتر با پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای با آداپتور برق فشرده 35 واتی دو پورت USB-C ارائه می‌شود. مک بوک ایر با استفاده از MagSafe شارژ می‌شود و با یک آداپتور برق 67 واتی USB-C قابلیت شارژ سریع دارد.

ویژگی های دیگر لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2022

قابلیت اتصال: مک بوک ایر از وای فای 802.11ax پشتیبانی می‌کند که به Wi-Fi 6 معروف است، یک پروتکل وای فای که سریعتر و کارآمدتر از نسل قبلی وای فای 802.11ac است. همچنین از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند.

اسپیکر و میکروفون لپ تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲

لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2022 یک سیستم صوتی با چهار بلندگو را به مک بوک ایر اضافه کرد که با جداسازی استریو و وضوح صدا بهبود یافته از دو توییتر و دو ووفر بسیار نازک همراه بود. مک بوک ایر همچنین از صدای استریو Wide و صدای فضایی نیز پشتیبانی می‌کند. هنگام پخش موسیقی یا ویدیو با Dolby Atmos در بلندگوهای داخلی، صدای فضایی در دسترس است و صدای فضایی با ردیابی سر پویا را می‌توان با نسل سوم AirPods، AirPods Pro و AirPods Max استفاده کرد. مک بوک ایر همچنین به یک آرایه سه میکروفون با شکل دهی جهتی برای کیفیت صدای بهتر در تماس‌های ویدیویی مجهز شده است.

دوربین FaceTime

MacBook Air دارای همان دوربین 1080p FaceTime HD است که در مدل‌های 2021 14 و 16 اینچی مک بوک پرو معرفی شده بود. این دستگاه مجهز به یک پردازشگر سیگنال تصویر پیشرفته با ویدیوی محاسباتی است که کیفیت ویدیو را بهبود می‌بخشد و اپل می‌گوید که وضوح و عملکرد کم نور نسبت به نسل قبلی دو برابر می‌شود.

سخن پایانی

مک بوک ایر 2022 اپل مخاطبان گسترده‌ای از مصرف کنندگان و متخصصان علاقه مند به جدیدترین فناوری‌ها و محصولات را جذب می‌کند. در این مقاله ما به بررسی و نقد مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ به طور کامل پرداختیم. اپل با معرفی لپ تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۲ تکنولوژی شخصی را متحول کرد. امروزه اپل با آیفون، آی پد، مک، اپل واچ و اپل تی وی، در نوآوری در جهان پیشتاز است. پنج پلتفرم نرم افزاری اپل – iOS، iPadOS، macOS، watchOS، و tvOS – تجربیات یکپارچه را در همه دستگاه‌های اپل ارائه می‌دهند و به مردم با خدمات موفقیت آمیز از جمله App Store، Apple Music، Apple Pay و iCloud قدرت می‌بخشند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
رایان
.
26 تیر 1401، 01:10
پاسخ
0
0
دو تا عکس درست و حسابی هم میذاشتین
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402