با چند نرم افزار ریموت دسکتاپ برای کنترل کامپیوتر از راه دور آشنا شوید

نرم افزار ریموت دسکتاپ / نرم افزار کنترل دسکتاپ از راه دور
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یک نرم افزار ریموت دسکتاپ به‌شما این امکان را می‌دهد تا از راه دور، کنترل یک کامپیوتر را برعهده بگیرید. این نرم‌افزار بیشتر از همه برای سازمان‌ها و کارمندان کاربرد دارد و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا از راه دور، به فایل‌های کاری دسترسی داشته باشند. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با چند نمونه از این برنامه‌ها آشنا شویم.

استفاده از یک نرم افزار کنترل از راه دور ویندوز خیلی ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. نصب و راه‌اندازی بیشتر آن‌ها کمتر از چند دقیقه طول می‌کشد. البته برخی نسخه‌های ویندوز، مثل نسخه‌های سازمان‌ها و مدارس، به‌صورت پیش‌فرض دارای چنین برنامه‌ای هستند ولی برنامه‌های دیگری که برای این کار وجود دارند، هم از نظر عملکرد بهتر هستند و هم ویژگی‌های به‌مراتب بیشتری در اختیار شما می‌گذارند. در این مطلب از پلازا، ما نگاهی داشتیم به چند نمونه از این برنامه‌ها که می‌توانید برای کنترل از راه دور سیستم، از آن‌ها استفاده کنید. در ویدیو زیر نیز می‌توانید به‌صورت کوتاه با چند نرم‌افزار کنترل از راه دور کامپیوتر آشنا شوید:

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار های ریموت دسکتاپ

خوب است پیش از معرفی نرم افزارهای ریموت دسکتاپ اشاره کنیم به‌طورکلی روند اتصال از طریق یک اتصال شبکه‌ای است. به این صورت است که کنترل کامپیوتر از راه دور نیازمند یک نرم افزاری است که روی کامپیوتر میزبان (Host) یا کامپیوتری که قصد دارید به آن متصل شوید خواهد بود. حالا کامپیوتر دیگری که اجازه دسترسی را دارد نیز با نام مشتری یا کلاینت شناخته می‌شود.

1. نرم افزار ریموت دسکتاپ AnyDesk

نرم افزار کنترل دسکتاپ از راه دور / نرم افزار ریموت دسکتاپ

  • نقاط قوت: امکان پشتیبانی از انتقال صدا و فایل وجود دارد، به‌روزرسانی‌های جدید به صورت خودکار نصب خواهد شد، از طریق تلفن همراه هم دسترسی میسر است، در لینوکس، ویندوز و مک هم نصب می‌شود
  • نقاط ضعف: کار با آن در ابتدا گیج‌کننده است.

نرم افزار ریموت دسکتاپ AnyDesk یکی دیگر از نرم افزارهای ریموت است که با استفاده از آن می‌‎توانید ارتباط بین کلاینت و میزبان را برقرار کنید. این برنامه نیز به مانند برنامه‌های پیشین در کامپیوتر میزبان نصب خواهد شد. از طرف دیگر زمان اتصال با کامپیوتر میزبان، کاربر مربوطه می‌تواند اجازه‌هایی که به کلاینت می‌دهد، مانند کنترل صدا، انتقال فایل، مسدود کردن کیبورد و مواردی از این دست را بررسی کند.

در کامیپوتر کلاینت هم لازم است که AnyDesk نصب شود و با اجرای آن برای اتصال روی Connect نیز کلیک شود. حالا باید منتظر تایید کاربر میزبان بود. البته اگر دسترسی بدون نظارت فعال شده باشد، نیازی به این تایید نخواهد بود. در صورت تایید و از اینجا به بعد کلاینت می‌تواند مدیریت کارهایی همچون انتقال فایل، اجرای میانبرهای کیبورد و غیره را داشته باشد. خوب است بدانید AnyDesk بر روی سیستم عامل‌هایی همچون ویندوز، MacOS و لینوکس قابل نصب خواهد بود.

2. TeamViewer

نرم افزار ریموت دسکتاپ / نرم افزار کنترل دسکتاپ از راه دور

  • نقاط قوت: کار با آن بسیار ساده است، پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف
  • نقاط ضعف: سرعت کار با برنامه ارتباط مستقیمی با سرعت اینترنت دارد

تیم‌ویوور، از دید بسیاری، بهترین نرم افزار کنترل از راه دور کامپیوتر به‌حساب می‌آید. این برنامه به‌شما امکان دسترسی از و به کامپیوترها، گوشی‌های موبایل، دستگاه‌های شبکه و غیره را خواهد داد و از این نظر عیب و ایرادی ندارد. در این برنامه تقریبا می‌توانید از هر دستگاهی به هر دستگاه دیگری متصل شوید و از این نظر محدودیتی نخواهید داشت.

از قابلیت‌های شاخص TeamViewer می‌توان به پشتیبانی از واقعیت مجازی برای برطرف کردن مشکلات فنی از راه دور و امکان مدیریت دسترسی به سیستم‌ها اشاره کرد. این برنامه به گفته سازندگانش، تا به‌حال بیش از 2.5 میلیارد بار نصب شده و بیش از 320 میلیون دستگاه از آن استفاده می‌کنند.

3. Remote Desktop Manager

نرم افزار ریموت دسکتاپ / نرم افزار کنترل دسکتاپ از راه دور

  • نقاط قوت: قابلیت‌های امنیتی تحسین‌برانگیز، راحتی استفاده
  • نقاط ضعف: سرعت برنامه در برخی مواقع بیش از حد کند است

گزینه بعدی که به‌عنوان نرم افزار کنترل کامپیوتر ها از راه دور معرفی می‌کنیم، Remote Desktop Manager است. این برنامه یک ابزار قدرتمند با امکانات فراوان به‌حساب می‌آید و بیشتر از همه مناسب سازمان‌های بزرگ است. از آن می‌توانید هم در اندروید و هم iOS استفاده کنید و به قابلیت‌های متنوعی که برای حفظ امنیت شما درنظر گرفته شده دسترسی داشته باشید.

در این برنامه می‌توانید به امکاناتی مثل ابزارهای مدیریت رمزعبور، به‌اشتراک‌گذاری بانک داده، تایید هویت دومرحله‌ای و امکان گزارش‌دهی از عملکرد سیستم‌ها دسترسی داشته باشید. این برنامه تمام اتصالات از راه دور را در یک پلتفرمی که بین چند کاربر به اشتراک‌گذاشته شده، متمرکز می‌کند و از نظر امنیت، جزو بهترین‌ها است.

4. Microsoft Remote Desktop ؛ بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ برای اندروید و iOS

بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ برای اندروید / نرم افزار کنترل کامپیوتر ها از راه دور

  • نقاط قوت: به‌صورت رایگان در نسخه‌های پرو ویندوز قابل استفاده است، عملکرد بسیار خوب، پشتیبانی از مک، اندروید و iOS
  • نقاط ضعف: نیاز به تنظیم شبکه و فایروال دارد، تنها امکان کنترل کامپیوترهای ویندوز را دارد

کمتر نرم افزار ریموت دسکتاپ ایرانی یا خارجی را می‌توانید پیدا کنید که به‌صورت رایگان به‌شما اجازه استفاده را بدهد. اما اگر کامپیوترهایی که می‌خواهید کنترل کنید همگی نسخه پرو یا اینترپرایز ویندوز را دارند، می‌توانید تمام آن‌ها را از طریق مک، اندروید، iOS یا خود ویندوز، با کمک ابزار رایگان کنترل از راه دور مایکروسافت کنترل کنید.

تنها مشکل آن این است که مراحل راه‌اندازی اولیه برنامه خیلی ساده نیست و نیاز به دانش فنی یک متخصص IT دارد. اما به محض اینکه آن را راه‌اندازی کنید، از نظر عملکرد یکی از بهترین‌ها است ولی در مقایسه با سایر نرم افزار های کنترل دسکتاپ از راه دور که در این فهرست معرفی کردیم، از لحاظ ویژگی‌ها خیلی پر و پیمان نیست.

5. نرم افزار ریموت یوتیلیتی (Remote Utilities)

نرم افزار کنترل دسکتاپ از راه دور / نرم افزار ریموت دسکتاپ

  • نقاط قوت: ابزارهای دسترسی متنوعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، از نسخه قابل حمل پشتیبانی می‌کند، استفاده از آن برای کاربری شخصی و همچنین تجاری رایگان است، می‌توان با استفاده از آن به 10 کامیپوتر متصل شد
  • نقاط ضعف: تنظیمات اولیه آن ممکن است گیج‌کننده باشد، فقط در نسخه ویندوز موجود است

ریموت یوتیلیتی یک نرم افزار ریموت دسکتاپ و دسترسی از راه دور با امکانات عالی است که به کمک اینترنت امکان اتصال دو کامپیوتر را از راه دور برای کنترل توسط کامپیوتر کلاینت فراهم خواهد کرد. خوب است بدانید که همزمان می‌توان از این نرم افزار بر روی 10 کامپیوتر استفاده کرد.

استفاده از این نرم افزار به صورت یک نرم افزار قابل حمل میسر بوده و در بسیاری از موارد شما نیازی به نصب آن نخواهید داشت و فقط باید فایل اجرایی را در کامپیوتر میزبان اجرا کنید. کامیپوتر میزبان یک شناسه دسترسی به کاربر می‌دهد و با استفاده از یک برنامه Viewer نیز می‌تواند این اتصال را برقرار کند. حالا با اجرای Viewer تنها کافی است شناسه یاد شده و پسورد اینترنت وارد شود. خوب است بدانید که برنامه‌های Viewer مختص دستگاه‌های اندروید و iOS نیز برای دانلود وجود دارد. با همه این‌ها کنترل از راه دور از طریق این برنامه امکاناتی مانند راه‌اندازی مجدد، انتقال فایل، اجرای فایل، دسترسی به رجیستری، چت و دسترسی به وبکم را خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

6. نرم افزار ریموت دسکتاپ آلترا وی ان سی (UltraVNC)

ultravnc/ نرم افزار ریموت از راه دور

  • نقاط قوت: امکان اتصال از یک مرورگر در کامپیوتر، لپ تاپ و یا گوشی برقرار خواهد بود
  • نقاط ضعف: تنظیمات روتر باید تغییر کند، امکان چاپ از راه دور وجود دارد، امکان روشن یا خاموش کردن کامپیوتر از راه دور میسر نیست.

نحوه کار نرم افزار ریموت دسکتاپ UltraVNC نیز به مانند ریموت یوتیلیتی است. زمانی که شما این برنامه را نصب می‌کنید از شما سوال پرسیده می‌شود آیا می‌خواهید Server یا Viewer یا هر دو را نصب کنید یا خیر. همچنین می‌توانید تنظیماتی را اعمال کنید که این برنامه همیشه در حال اجرا باشد و برای اتصال مشکلی نداشته باشید.

بعد از نصب از طریق کامپیوتر، کلاینتی که به اینترنت متصل باشد می‌تواند به کامپیوتر میزبان از طریق Viewer یا مرورگر وب از طریق آدرس IP نیز وصل شود. خوب است بدانید دانلود این برنامه از اینجا امکان‌پذیر خواهد بود.

7. نرم افزار AeroAdmin

aeroadmin/ برنامه ریموت دسکتاپ

  • نقاط قوت: می‌تواند به صورت یک برنامه قابل حمل استفاده شود، کاربری آسان و راحتی دارد و به تنظیمات خاصی نیاز نخواهد داشت، امنیت بالایی دارد و اتصالات رمزنگاری شده است
  • نقاط ضعف: امکان چت ندارد، زمان اتصال در نسخه رایگانش محدود است، امکان چاپ از راه دور وجود ندارد، در نسخه رایگان، انتقال فایل پشتیبانی نمی‌شود

در میان نرم افزارهای ریموت دسکتاپ، نرم افزار AeroAdmin از ساده‌ترین نرم افزارهایی است که می‌توانید از امکاناتش بهره‌مند شوید. با استفاده از این برنامه در کامپیوتر میزبان فقط کافی است که برنامه قابل حمل AeroAdmin را اجرا کنید و IP که برنامه در اختیارتان قرار می‌دهد را با کاربر کامپیوتر کلاینت به اشتراک بگذارید تا امکان اتصال فراهم شود. حالا کاربر کامپیوتر کلاینت با اجرای همین برنامه در سمت خود و وارد کردن آدرس IP می‌تواند از راه دور کنترل کامپیوتر شما را در دست بگیرد. از اینجا می‌توانید برنامه AeroAdmin را نصب کنید.

8. نرم افزار ریموت دسکتاپ Iperius Remote

نرم افزار کنترل دسکتاپ از راه دور / نرم افزار ریموت دسکتاپ

  • نقاط قوت: کاربری بسیار آسانی دارد، به قابیلت چت مجهز است، از انتقال فایل پشتیبانی می‌کند
  • نقاط ضعف: برخی محدودیت‌ها در نسخه رایگان وجود دارد

یکی دیکر از نرم افزارهای کاربردی برای اتصال به کامپیوتر از راه دور از طریق اینترنت، برنامه Iperius Remote است. این برنامه یک ابزار قوی انتقال و همچنین چت را نیز در خود جای داده است. خوب است بدانید برنامه باید در هر دو طرف هم کامپیوتر میزبان و هم کامپیوتر کلاینت نصب شود. بعد از اجرای آن در سیستم میزبان باید در سیستم کلاینت هم اجرا شود و گزینه Connect کلیک شود. حالا رمز ورود را که به کامیپوتر میزبان داده می‌شود را وارد کنید. با وارد کردن رمز، اتصال برقرار خواهد شد. شما می‌توانید از این نرم افزار در سیستم های 32 و 64 بیتی ویندوز استفاده کرده و از اینجا نسبت به دانلود آن اقدام کنید. این نرم افزار ریموت دسکتاپ تحت شبکه آخرین گزینه معرفی شده نبوده است و در ادامه به گزینه های بیشتری اشاره شده است.

9. اتصال به کامپیوتر از راه دور DWService

9. اتصال به کامپیوتر از راه دور DWService

  • نقاط قوت: رابط کاربری ساده ، ارائه کد کاربردی و رمز جهت تامین امنیت ، حالت های مختلف
  • نقاط ضعف: نسخه موبایل آن وجود ندارد

DWService یک برنامه پروژه رایگان و متن باز بوده که با ارائه دسترسی از راه دور می تواند بسیاری از کارهای شما در این زمینه را آسان نماید. میزبان برنامه یا نصب و به طور موقت سبب خواهد شد تا از طریق بخش های مختلف نظیر مرورگر وب می توانید به اطلاعاتی که در سیستم خود نیاز دارید دسترسی داشته باشید. از اصلی‌ترین مزایا و ویژگی‌های این برنامه می توان به کنترل صفحه کنترل فایل ها و پوشه ها اشاره داشت که در این زمینه محدودیت یا مشکلی سد راه شما نخواهد بود.

برای استفاده از این برنامه دو راه پیش روی شما خواهد بود که نسخه اول استفاده از دسترسی درخواستی یکباره بوده که مورد برای پشتیبانی فنی بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است و بخش دوم دسترسی از راه دور بوده که برای استفاده از آن باید برنامه را روی رایانه شخصی خود نصب داشته باشید تا از طریق سیستم و یا گوشی خود بتوانید آن را راه اندازی کنید.

جهت افزایش امنیت سیستم یک کد کاربری و رمز عبور به شما داده می شود که برای اتصال و اجرای اولیه آن باید آن را وارد کنید این مورد در بسیاری از برنامه‌های کلاینت دیگر وجود نداشته ولی شرکت سازنده این برنامه با در نظر داشتن آن توانسته امنیت سیستم کاربرانی که قصد استفاده از این برنامه را دارند تامین نماید ناگفته نماند که رابط کاربری ساده شما را از هرگونه نیاز به آموزش بی‌نیاز خواهد ساخت در ادامه می توانید با برنامه‌های خوب دیگری آشنا شوید.

10. بهترین نرم افزار ریموت در شبکه Chrome Remote Desktop

10. بهترین نرم افزار ریموت در شبکه Chrome Remote Desktop

  • نقاط قوتسازگاری با پلتفرم های مختلف ، ارتباط سریع و ایمن
  • نقاط ضعف: موردی دیده نشد

همان طور که به اثبات رسیده شرکت گوگل از بهترین و قدرتمندترین کمپانی های جهان در زمینه ارائه ویژگی های گسترده برای نیاز کاربران بوده است که یکی از این موارد طراحی برنامه ای جهت مدیریت سیستم از راه دور بوده است که امروزه به کروم ریموت دسکتاپ معروف بوده است. این برنامه در قالب یک افزونه کمکی روی مرورگر قابل نصب بوده که البته امکان نصب آن به صورت یک برنامه مجزا نیز وجود داشته است که از این طریق می توانید دسترسی خود را جهت مدیریت سیستم به شخص دیگری ارائه دهید که البته در این خصوص اطلاعات مناسبی برای افزایش امنیت سیستم در نظر گرفته شده است.

برای فعالیت با این برنامه بعد از نصب های کد تصادفی دریافت می کنید که اگر قصد داشته باشید دسترسی خود را به شخص دیگری بدهید باید کد دریافت شده را نیز به شخص مربوطه بدهید تا امکان اتصال به سیستم شما برای وی فراهم شود. عملکرد چت یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این افزونه بوده که با استفاده از آن می توانید با اشخاص مختلفی که به سیستم شما دسترسی دارند در ارتباط باشید علاوه بر این زمانی که برنامه گوگل کروم شما با مشکل مواجه می‌شود می‌توانید از طریق پلتفرم های دیگر سیستم مورد نظر خود را راه اندازی و مشکل آن را برطرف کنید که امروزه این روش توانسته سهم عظیمی از نیاز کاربرانی که به دنبال برنامه های این چنینی هستند را تحت پوشش قرار دهد.

از آنجایی که این برنامه به طور کامل و مداوم در کروم اجرا می‌شود امکان نصب و راه اندازی آن روی پلتفرم‌های مختلف نظیر ویندوز و مک و لینوکس و … برای شما امکان پذیر بوده است که در این زمینه محدودیتی نخواهید داشت. بی شک این نرم افزار ریموت دسکتاپ از بهترین های جهان بوده است.

11. بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ در شبکه داخلی Getscreen.me

11. بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ در شبکه داخلی Getscreen.me

  • نقاط قوترابط کاربری ساده ، قابلیت چت و تماس صوتی ، دکمه های کاربردی و مفید
  • نقاط ضعفعدم پشتیبانی از زبان فارسی در تنظیمات

Getscreen.me یکی دیگر از برنامه‌های ساده با ابزارهای مناسب و ویژگی های عالی بوده که در سرویس رایگان آن می‌توانید به دسترسی از راه دور دسترسی داشته باشید که این مورد بدون نیاز به وارد شدن به سیستم و نصب برنامه اضافه ای برای شما به همراه خواهد بود.

اشتراک گذاری فایل و یا چت داخلی و حتی دکمه های میانبر برنامه به شکل عجیبی کاربردی و جذاب هستند که این مورد می تواند در خصوص نمایش اطلاعات و یا دسترسی شما به ابزارهای مورد نظر را آسان سازد همچنین باید بدانید که وجود تماس صوتی و اشتراک گذاری کلیپ بورد از دیگر مزایای این برنامه بوده است که اگر بخواهیم عادلانه نگاهی به این لیست داشته باشیم ویژگی های موجود در این برنامه در گزینه های دیگر حتی افزونه کروم وجود نداشته است. برای استفاده از ویژگی های برنامه باید آن را روی رایانه ای که می خواهید به آن متصل شوید نصب و راه اندازی کنید که این مورد نیاز به ثبت نام و یا وارد نمودن اطلاعات نخواهد داشت.

با یک ایمیل ساده و رمز عبور می‌توانید اتصال مشتری از راه دور را امکان پذیر سازید. رابط کاربری ساده و کنترل صدا و ضبط آن از دیگر ویژگی های این برنامه بوده که می‌توان به آن اشاره داشت. در ادامه لیست مربوط به معرفی نرم افزار remote دسکتاپ باما همراه باشید.

12. دانلود نرم افزار کنترل از راه دور کامپیوتر برای اندروید Distant Desktop

12. دانلود نرم افزار کنترل از راه دور کامپیوتر برای اندروید Distant Desktop

  • نقاط قوت
  • نقاط ضعف

و در پایان یکی دیگر از برنامه‌های دسترسی از راه دور که قابل حمل بوده است Distant Desktop نام داشته که راحت ترین گزینه برای شما بوده که برای استفاده از این برنامه و حالت تجاری آن نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت که این مورد رایگان بودن برنامه را اثبات میکند. در خصوص سمت میزبان باید بدانید سیستمی که توسط کلاینت کنترل می‌شود باید از یک شناسه و رمز عبور برخوردار باشد که این این مورد را از سیستم میزبان می تواند دریافت کند.

اما در سمت مشتری برای رایانه ای که قصد دسترسی از راه دور را دارد باید ارتباط شناسه را داشته باشد که این مورد بسته به نیاز کاربر می‌تواند با رمز عبور نیز همراه باشد که در برگهای بالایی برنامه می توانید این مورد را روی سیستم خود پیاده سازی کنید. در خصوص نصب برنامه باید بدانید که امکان نصب آن روی ویندوز سرور 2000 و 2003 و 2008 وجود داشته و برای نصب آن روی ویندوز نیز سازگاری خوبی با ویندوز ویستا و ۷ و ۸ و ۱۰ و ۱۱ داشته است همچنین پلتفرم اندرویدی آن نیز در سطح و قابل دریافت می باشد.

سخن پایانی

اگر شما هم تاکنون از نرم افزار ریموت دسکتاپ استفاده کرده‌اید و یا غیر از برنامه‌های یاد شده در این مقاله راه دیگری را برای کنترل سیستم از راه دور می‌شناسید، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402