بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر ؛ زندگی خصوصی، کارنامه کاری و حواشی او

آرنولد شوارتزنگر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آرنولد شوارتزنگر یکی از پرافتخارترین بدنسازان حرفه‌ای تاریخ، بازیگر اکشن مشهور هالیوود و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا آمریکا است. در این مقاله از پلازا به بررسی بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر و فیلم‌ها و سریال‌های این بدنساز و بازیگر هالیوودی می‌پردازیم.

آرنولد شوارتزنگر متولد سال 1947، پسر جوانی که بعد از به خاک کشیده شدن زادگاهش اتریش در دوران جنگ جهانی دوم، با رویای رسیدن به شهرت و موفقیت خود را به آمریکا می‌رساند و بعد از آن به هر آنچه که می‌خواهد می‌رسد. او از سال 1970 تا 1980 میلادی در زمینه بدنسازی خوش درخشیده و در همان سال‌ها نیز فعالیت بازیگری خود را آغاز کرده است. آرنولد شوارتزنگر در سال‌های 2003 تا 2011 نیز به عنوان فرماندار کالیفرنیا فعالیت سیاسی داشته است. هرچند که می‌توان از زندگی او کتابی قطور نوشت، اما در این مقاله از پلازا به طور خلاصه بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر، این اسطوره زنده را خدمت شما ارائه خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی آرنولد شوارتزنگر

  • نام و نام خانوادگی: آرنولد آلویس شوارتزنگر (Arnold Alois Schwarzenegger)
  • تاریخ تولد: 30 جولای 1947 (7 مرداد 1326)
  • قد و وزن آرنولد شوارتزنگر: قد آرنولد شوارتزنگر 188 سانتی‌متر و وزن او بین 107 تا 118 کیلوگرم متغیر است.
  • سن آرنولد شوارتزنگر: 76 سال
  • وضعیت تاهل: مجرد، در سال 1986 با «ماریا شوایور» ازدواج کرد اما در سال 2011 از او جدا شده است.
  • پیج اینستاگرام آرنولد شوارتزنگر: schwarzenegger@
  • خانواده آرنولد شوارتزنگر: گوستاو شوارتزنگر پدرش و اورلیا شوارتزنگر مادر او بوده و پنج فرزند به نام‌های کاترین، کریستینا، پاتریک، کریستوفر و جوزف دارد.

زندگی نامه آرنولد شوارتزنگر

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر

در این بخش به بررسی زندگی خصوصی آرنولد شوارتزنگر از کودکی تا روابط و ازدواج او می‌پردازیم.

دوران کودکی

آرنولد آلویس شوارتزنگر بازیگر، فیلم‌ساز، تاجر، نویسنده و همچنین سیاستمدار و بدنساز حرفه‌ای سابق اتریشی-آمریکایی است که در 30 جولای 1947 (7 مرداد 1326) در اتریش متولد شد. مادر آرنولد «اورلیا شوارتزنگر» و پدر وی «گوستاو شوارتزنگر» نام داشتند. دوران کودکی آرنولد با سختی بسیاری سپری شد. پدر آرنولد یک افسر پلیس الکلی بود که سابقه عضویت در سازمان‌های نازی‌ها را نیز در کارنامه خود داشت. پدر او مرتبا در خانه بین او و برادرش فرق می‌گذاشت و طبق گزارشات آرنولد را کتک زده و رویای او در مورد یک قهرمان بدنسازی شدن را مسخره می‌کرد.

همچنین بخوانید :

برادر آرنولد شوارتزنگر در سال 1971 در یک تصادف کشته شد و پدر وی نیز یک سال بعد از دنیا رفت و این درحالی است که آرنولد شوارتزنگر در مراسم خاکسپاری هیچکدام از آن‌ها شرکت نکرد. اما سختی‌های دوران کودکی به هیچ عنوان بر روی آرنولد شوارتزنگر و هدف وی برای رسیدن به شهرت تاثیر نگذاشت. وی از نوجوانی به ورزش‌های قدرتی و بدنسازی علاقمند شد و به گفته خودش در آن زمان هدف خود را تبدیل شدن به قهرمان بدنسازی جهان تعریف کرد.

همچنین بخوانید :

ازدواج و فرزندان آرنولد شوارتزنگر

زندگی نامه آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر در سال 1986 با «ماریا شوایور» ازدواج کرد. جالب است بدانید که همسر آرنولد شوارتزنگر ژورنالیست، نویسنده و خواهر زاده جان اف کندی است. البته این ازدواج نیز مثل زندگی مشترک بسیاری از ستاره‌های هالیوود به جدایی انجامید و در سال 2011 بعد از اینکه آرنولد اعلام کرد که بر اثر رابطه نامشروع با یکی از خدمه خانه بچه‌دار شده است، این زوج از یکدیگر جدا شدند. نام این فرزند آرنولد شوارتزنگر جوزف است.

آرنولد شوارتزنگر و ماریا شوایور نیز چهار فرزند به نام‌های کاترین، کریستینا، پاتریک و کریستوفر با هم دارند که از بین آن‌ها یک فرزند آرنولد شوارتزنگر، پاتریک، جا پای پدرش گذاشته و بعد از حضور در چندین فیلم به عنوان بازیگر کودک، موفق به ایفای نقش اصلی در فیلم «خورشید نیمه شب» شده است.

همچنین بخوانید :

زندگی شغلی آرنولد شوارتزنگر

در ادامه بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر به دوران فعالیت حرفه‌ای و بازیگری او می‌پردازیم. زندگی حرفه‌ای آرنولد فقط شامل بازیگری و حضورش در سینما نمی‌شود؛ او در بدنسازی و سیاست هم حضور پررنگی داشته است.

آرنولد شوارتزنگر بدنسازی

پیج اینستاگرام آرنولد شوارتزنگر

علاقه آرنولد شوارتزنگر به بدنسازی حرفه‌ای از خواندن یک مجله در مورد ریچ پارک، بازیگر نقش اول فیلم B-Level Hercules شروع شد و از آن‌جا بود که تصمیم گرفت به آمریکا مهاجرت کند و همانند ریچ پارک به یک قهرمان بدنسازی و ستاره فیلم تبدیل شود. در سن بیست سالگی سرانجام آرنولد شوارتزنگر موفق شد عنوان «مستر یونیورس» که معتبرترین عنوان بدنسازی آماتورها در آن زمان به حساب می‌آمد را ببرد و تبدیل به جوان‌ترین بدنسازی شود که این عنوان را از آن خود می‌کند.

همچنین بخوانید :

آرنولد شوارتزنگر در سال 1968 به آمریکا مهاجرت کرد و در سال 1969 برای اولین بار روی استیج «مستر المپیا» که معتبرترین مسابقه بدنسازی حرفه‌ای به حساب می‌آید قدم گذاشت، اما رقابت را به قهرمان سه دوره این رقابت‌ها یعنی «سرجی الیوا» باخت. آرنولد شوارتزنگر در سال 1970 دوباره برای کسب عنوان مستر المپیا تلاش کرد و توانست در 23 سالگی بار دیگر تاریخ ساز شده و عنوان جوان‌ترین مستر المپیا را به نام خودش ثبت کند. او در طول دوران رقابت خود به عنوان بدنساز حرفه‌ای، هفت بار موفق شد که برنده عنوان مستر المپیا شود و از این نظر بعد از «رونی کلمن» و «لی هنی» که هرکدام 8 بار برنده مستر المپیا بوده‌اند، به صورت مشترک با «فیل هیث» در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

اما نقش آرنولد شوارتزنگر در بدنسازی فقط به عناوین قهرمانی وی خلاصه نشده و بسیاری وی را به عنوان پدر معنوی این ورزش می‌شناسند. آرنولد شوارتزنگر یکی از افرادی بود که با ورود به دنیای بازیگری، حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و نوشتن کتاب، به عمومی شدن ورزش بدنسازی بسیار کمک کرد. هم اکنون نیز دومین مسابقه معتبر بدنسازی بعد از مستر المپیا تحت نام «آرنولد کلاسیک» همه ساله برگزار می‌شود که علاوه بر رشته بدنسازی، از 70 رشته دیگر و نزدیک به 2000 ورزشکار میزبانی می‌کند.

ورود به بازیگری

در ادامه بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر به بررسی دوران فعالیت بازیگری او می‌پردازیم. زمانی که آرنولد شوارتزنگر می‌خواست به دنیای بازیگری ورود کند، خیلی‌ها این کار را برای او غیر ممکن می‌دانستند. بسیاری از کارگردان‌ها و تهیه کنندگان بدن غول آسا، لهجه اتریشی و حتی فامیلی «شوارتزنگر» را مسخره کرده و به او می‌گفتند که هیچ شانسی در دنیای سینما نخواهد داشت.

اما آرنولد شوارتزنگر به دنبال رویای خود بود و سخت در این راه تلاش می‌کرد. وی علی‌رغم کار در ساخت و ساز، روزانه دو الی سه ساعت در باشگاه تمرین می‌کرد، به کالج می‌رفت و از ساعت 8 الی 12 شب نیز در کلاس‌های بازیگری شرکت می‌کرد. به گفته خود آرنولد، وی حتی در کلاس‌های حذف لهجه نیز شرکت می‌کرد تا بتواند کلمات انگلیسی را بهتر تلفظ کند.

همچنین بخوانید :

بعد از چند نقش کوچک در فیلم‌های مختلف دهه هفتادی، سرانجام آرنولد شوارتزنگر در سال 1976 توانست با بازی در فیلم «گرسنه بمان» خود را به دنیای سینما معرفی کرده و به عنوان بهترین تازه وارد برای دریافت جایزه گلدن گلوب نامزد شد. به سبب فیزیک قوی، آرنولد شوارتزنگر ذاتا برای فیلم های اکشن مناسب بود و در ادامه فعالیت‌های خودش به عنوان بازیگر توانست در بسیاری از فیلم‌های اکشن پرفروش هالیوود به عنوان نقش اول بازی کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «کونان بربر»، «کونان نابودگر»، «ترمیناتور»، «ترمیناتور 2: روز قضاوت» و «ترمیناتور3: خیزش ماشین‌ها» اشاره کرد. البته فیلم‌هایی چون «کوماندو»، «درنده»، «مرد فراری»، «یاد آوری مطلق» و «دروغ‌های واقعی» نیز به عقیده خیلی‌ها از جمله بهترین فیلم‌های اکشنی هستند که آرنولد شوارتزنگر در آن‌ها نقش آفرینی کرده است.

آرنولد شوارتزنگر در بازگشت خود به سینما بعد از جدایی از سیاست، در سری فیلم‌های «بی مصرف‌ها» با بازیگرانی همچون سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، جت لی و بروس ویلیس همبازی شد و در سال 2019 نیز در نسخه جدید ترمیناتور تحت عنوان «ترمیناتور: سرنوشت تاریک» ایفای نقش کرد. فیلم Kung Fury II: The Movie نیز از دیگر آثار جدید آرنولد شوارتزنگر است که در نوامبر سال 2023 منتشر خواهد شد.

ورود به سیاست و فرمانداری کالیفرنیا

قد آرنولد در جوانی

در این بخش از بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر فعالیت سیاسی او را شرح می‌دهیم. در سال 2003 بود که آرنولد شوارتزنگر تصمیم گرفت دامنه موفقیت خود را به سیاست نیز گسترش دهد. در این سال وی به عنوان یک سیاستمدار جمهوری خواه در انتخاباتی ویژه موفق شد به عنوان فرماندار ایالت کالیفرنیا انتخاب شود. فرماندار جدید به اهالی این ایالت که با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کردند وعده داد که وضعیت با ثبات اقتصادی را به آن‌ها بازمی‌گرداند.

آرنولد شوارتزنگر به عنوان فرماندار کالیفرنیا تلاش کرد تا با راه اندازی کسب و کارهای جدید به وضعیت اقتصادی ایالت کمک کرده و همچنین بسیار در زمینه محافظت از محیط زیست فعالیت کرد. او در سال 2006 خیلی راحت انتخابات دوم خود را نیز پیروز شد. آرنولد همیشه از رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا «رولاند ریگان» که سابقه فرمانداری کالیفرنیا را نیز داشت به عنوان الگوی خود در سیاست یاد می‌کند. سکان‌داری آرنولد شوارتزنگر در دفتر فرمانداری ایالت کالیفرنیا در سال 2011 به پایان رسید و بازیگر ترمیناتور اعلام کرد که قصد دارد از دنیای سیاست کنار کشیده و به بازیگری برگردد. در ادامه به بررسی آثار سینمایی و سریالی این بازیگر می‌پردازیم.

فیلم های آرنولد شوارتزنگر

عکس های آرنولد شوارتزنگر

در این بخش از بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر نگاهی به فهرست فیلم‌هایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌اندازیم. در جدول زیر می‌توانید لیست فیلم های او را با مشخصات آن‌ها مشاهده کنید.

سال انتشارنام فیلمنقشکارگردانامتیاز IMDb
1970Hercules in New Yorkهرکولآرتور آلن سیدلمن3.3
1976Stay Hungryجو سانتوباب رافلسون5.6
1979The Villainغریبه جذابهال نیدهام5.3
1979Scavenger Huntلارس (حضور افتخاری)مایکل شولتز5.8
1982Conan the Barbarianکونانجان میلیوس6.9
1984Conan the Destroyerکونانریچارد فلایشر5.9
1984The Terminatorترمیناتورجیمز کامرون8.1
1985Red Sonjaلرد کالیدورریچارد فلایشر5.1
1985Commandoسرهنگ جان ماتریکسمارک ال. لستر6.7
1986Raw Dealکلانتر مارک کامینسکی / جوزف برنرجان اروین5.5
1987Predatorسرگرد آلن شیفرجان مک‌تیرنان7.8
1987The Running Manبنجامین ریچاردز (بن)پل مایکل گلیسر6.6
1988Red Heatکاپیتان ایوان دانکووالتر هیل6.1
1988Twinsجولیوس بندیکتایوان ریتمن6.1
1990Total Recallداگلاس کواید / کارل هایزرلن وایزمن6.2
1990Kindergarten Copکارآگاه جان کیمبلایوان ریتمن6.2
1991Terminator 2: Judgment Dayترمیناتورجیمز کامرون8.6
1993Daveخودش (حضور افتخاری)ایوان ریتمن6.8
1993Last Action Heroکارآگاه جک اسلیترجان مک‌تیرنان6.4
1993Beretta’s Islandخودش (حضور افتخاری)مایکل پریس2.7
1994True Liesهری تسکرجیمز کامرون7.3
1994Juniorدکتر الکس هسهایوان ریتمن4.7
1996Eraserجان کروگر (اریزر)چاک راسل6.1
1996Jingle All the Wayهاوارد لنگستونبرایان لوانت5.7
1997Batman & Robinدکتر ویکتور فرایز / آقای فریزجوئل شوماخر5.8
1999End of Daysکارآگاه جریکو کینپیتر هایمز3.7
2000The 6th Dayآدام گیبسونراجر اسپاتیس‌وود5.9
2002Collateral Damageکاپیتان گوردون بروئراندرو دیویس5.5
2003Terminator 3: Rise of the Machinesترمیناتورجاناتان موستو6.3
2004Around the World in 80 Daysشاهزاداه هاپی (حضور افتخاری)فرانک کوراکی5.8
2005The Kid & Iخودش (حضور افتخاری)پنه‌لوپه اسفریس5.2
2010The Expendablesترنچ موزر (حضور افتخاری)سیلوستر استالونه6.4
2012The Expendables 2ترنچ موزرسیمون وست6.6
2013The Last Standکلانتر ری اونزکیم جی وون6.3
2013Escape Planامیل راتمیر / ویکتور منهایممایکل هافستروم6.7
2014Sabotageجان وارتوندیوید ایر5.7
2014The Expendables 3ترنچ موزرپاتریک هیوز6.1
2015Maggieویدهنری هابسون5.6
2015Terminator Genisysترمیناتورآلن تیلور6.3
2017Aftermathویکتورالیوت لستر5.6
2017Wonders of the Sea 3Dخودش (راوی)ژان-ژاک مونتلو / ژان-میشل کوستاو6.5
2017Killing Guntherگانترتاران کیلام4.8
2018The Game Changersکاپیتان جیمز هوکلویی پسیهویوس7.8
2019Viy 2: Journey to Chinaجیمز هوکاولگ استپچنکو4.7
2019Terminator: Dark Fateترمیناتور / کارلتیم میلر6.2
2023Kung Fury 2رییس جمهوردیوید سندبرگ

سریال های آرنولد شوارتزنگر

قد و وزن آرنولد

در این بخش از بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر سریال‌های او را که در آن‌ها حضور داشته به شما معرفی خواهیم کرد. در جدول زیر می‌توانید لیست سریال های آرنولد شوارتزنگر را با مشخصات آن‌ها مشاهده کنید.

سال انتشارنام سریالنقشکارگردانامتیاز IMDb
1974Happy Anniversary and Goodbyeریکوجک دونوهو5.6
1977The Streets of San Franciscoجوزف اشمیتویلیام هیل7.3
1990Tales from the Cryptخودشویلیام گینز8
1992Christmas in Connecticutمرد روی صندلیآرنولد شوارتزنگر4.8
1992Lincolnجان جورج نیکولایدیوید باکلی3.9
2002-2003Liberty’s Kidsبارون فردریش ویلهلم فوت اشتوبناندی هیوارد7.9
2014-2016Years of Living Dangerouslyخودشدیوید گلبر8.5
2015Two and Half Manستوان واگنرچاک لوری7.1
2015Epic Rap Battles of Historyگوینده ترمیناتوردیو مک‌کری
2015Terminator Genisysترمیناتور4.9
2017The New Celebrity Apprenticeخودش
2019Chad Goes Deepخودشتام آلن7.5
2021Superhero Kindergartenآرنولد آرمسترانگاستن لی و اندی هیوارد7.1
2022Little Demonمجری بازیژانت کورنو کینگ7
2023FUBARلوک برونرنیک سانتورا6.5
2023Arnoldخودشلزلی چیلکات8

جوایز و افتخارات آرنولد شوارتزنگر

همسر آرنولد

آرنولد شوارتزنگر در طول دوران حرفه‌ای خود بارها و بارها در زمینه‌های مختلف جوایزی معتبری برنده شده و افتخارات بیشماری کسب کرده است که اشاره به همه آن‌ها شاید نیازمند یک مقاله جداگانه باشد. در ادامه بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر به بررسی مهم‌ترین جوایز و افتخاراتی که این بازیگر معروف هالیوودی در دوران حرفه‌ای خود کسب کرده می‌پردازیم که می‎‌توانید لیست این جوایز را در زیر مشاهده کنید.

  • برنده هفت عنوان مستر المپیا
  • برنده چهار عنوان مستر یونیورس
  • برنده جایزه گلدن گلوب 1977
  • ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود
  • برنده جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی 1992
  • برنده جایزه گلدن گلوب 1995
  • برنده جایزه مشاهیر بین‌المللی ورزش سال 2012
  • برنده جایزه مشاهیر WWE در سال 2015
  • دریافت مدال افتخار خدمات جمهوری اتریش 1993
  • دریافت دو مدال لژیون دونور سال‌های 2011 و 2017
  • برنده جایزه امپایر 2014
  • برنده جایزه دوربین طلا در سال‌های 1997 و 2015
  • جایزه آیکون طلایی جشنواره فیلم زوریخ در سال 2015
همچنین بخوانید :

اخبار و حواشی آرنولد شوارتزنگر

زندگی نامه آرنولد شوارتزنگر

در این بخش از بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر می‌توانید برخی از اخبار و شایعات او را در زیر مطالعه کنید.

حواشی فیلم End of Day

این فیلم که در سال 1999 منتشر شده، تنها فیلم آرنولد شوارتزنگر که نقش او در آن کشته می‌شود. منتقدان این فیلم را بدترین اثر آرنولد شوارتزنگر می‌دانند و یک فاجعه از نظر آن‌ها بود. این فیلم درآمد ناامیدکننده‌ای نیز داشته و در مجموع این اثر برای آرنولد شوارتزنگر بسیار حاشیه‌ساز و جنجال برانگیز شد.

عملیات نجات در سواحل هاوایی

آرنولد شوارتزنگر در سال 2004 هنگامی که تعطیلات خود را در سواحل هاوایی می‌گذراند، به داخل اقیانوس پریده و یک مرد را از غرق شدن نجات داده است که این کار او با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد. برخی معتقدند آرنولد این کار را برای جلب توجه کرده و برخی دیگر کار او را تحسین کرده‌اند.

حمایت از  مجازات اعدام

آرنولد شوارتزنگر به شدت از مجازات اعدام حمایت می‌کند که این موضوع باعث شد حزب سبز پارلمان اتریش در سال 2005 تلاش کنند تا او را از تبعیت اتریشی محروم کنند.

حقایق پنهان آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر

در ادامه مقاله بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر برخی از حقایق و نکاتی را که احتمالا درباره او نمی دانستید مرور می‌کنیم تا بیشتر با این ستاره دنیای ورزش، سینما و سیاست آشنا شویم.

قوانین آرنولد برای موفقیت

آرنولد شوارتزنگر سخنرانی‌های زیادی در مورد موفقیت انجام داده و همیشه در آن‌ها قوانینی را مطرح می‌کند که به عقیده او پیروی از آن‌ها برای رسیدن به موفقیت اجباری است. قوانین آرنولد شوارتزنگر برای موفقیت به شرح زیر هستند:

  • قانون اول: هدف داشته باشید و به خودتان اعتماد کنید.
  • قانون دوم: چند قانون را زیر پا بگذارید.
  • قانون سوم: از شکست نترسید.
  • قانون چهارم: افراد منفی گرا را نادیده بگیرید.
  • قانون پنجم: سخت تلاش کنید.
  • قانون ششم: در ازای موفقیت چیزی به جامعه بدهید.

آرنولد شوارتزنگر یک کسب و کار آجرچینی موفق راه انداخت

قبل از تبدیل به یک بدنساز حرفه‌ای و یک بازیگر مشهور، آرنولد شوارتزنگر یک تجارت آجرچینی موفق داشت. او این کسب و کار را در کالیفرنیا و در سال 1968 راه انداخت. او در این کار با فرانکو کلمبو شریک بود. کلمبو نیز یک بدنساز بود که بعدها آرنولد شوارتزنگر او را در مسابقات قهرمانی مستر المپیا شکست داد. بخشی از موفقیت کسب و کار آرنولد شوارتزنگر به‌خاطر زیرکی او در تجارت و همچنین افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی بعد از زمین‌لرزه سال 1971 بود.

آرنولد شوارتزنگر در ابتدا فوتبالیست بود

اگرچه آرنولد شوارتزنگر همیشه یک ورزشکار بود، اما از همان ابتدا به وزنه‌برداری علاقه نداشت. او مثل خیلی‌های دیگر حرفه ورزش را با فوتبال آغاز کرد. هدفش هم تحت تأثیر قرار دادن پدرش بود. به گفته خودش هیکل خوبی داشت اما تقریبا لاغر بود. زمانی‌که آرنولد 14 یا 15 ساله بود، مربی فوتبالش او و سایر اعضای تیم را به یک باشگاه بدنسازی برد و از همان جا بود که آرنولد شوارتزنگر به این ورزش علاقه پیدا کرد. آرنولد تصمیم گرفت فوتبال را رها کند و بدنسازی را به‌طور حرفه‌ای ادامه دهد.

سایر ورزشکارانی که بازیگر شدند، الهام بخش او بودند

با اینکه آرنولد شوارتزنگر باهوش و زیرک است، اما خودش به این فکر نیفتاد که از طریق حرفه بدنسازی وارد دنیای بازیگری شود. به گفته خودش، جانی ویزمولر (Johnny Weissmuller)  که در دهه 40 و 50 نقش تارزان را بازی کرد، خیلی روی او تأثیر گذاشت. او در دوران کودکی این فیلم‌ها را می‌دید و به این فکر می‌کرد که به‌عنوان یک ابرانسان غول‌پیکر به آمریکا بیاید و به ستاره فیلم‌های اکشن و ماجراجویی تبدیل شود.

آرنولد شوارتزنگر و مراقبت از برادرزاده اش

اگرچه آرنولد شوارتزنگر و برادرش رابطه چندان خوبی نداشتند، اما بعد از مرگ او در یک تصادف، آرنولد به خانواده برادرش پشت نکرد. در آن زمان برادرزاده آرنولد، پاتریک، سه ساله بود. آرنولد تمام خرج تحصیل او را پرداخت کرد و سال‌ها بعد به او کمک کرد تا به آمریکا مهاجرت کند. پاتریک توانست در آمریکا مدرک حقوق بگیرد و برای شرکت‌های مختلفی کار کند. او در یک دفتر حقوقی در کالیفرنیا شریک است و وقتی شوارتزنگر مجری The Celebrity Apprentice بود، مدت زمان کوتاهی به‌عنوان مشاور حقوقی او فعالیت می‌کرد.

آرنولد شوارتزنگر در ارتش اتریش

وقتی که آرنولد شوارتزنگر 18‌ ساله شد، براساس قانون اتریش مجبور بود یک سال در ارتش خدمت کند. متأسفانه این دقیقا در دورانی بود که حرفه بدنسازی آرنولد شوارتزنگر درحال پیشرفت بود. جالب است بدانید که آرنولد به خاطر شرکت در یک رقابت بدنسازی خدمت را ترک کرد و به همین دلیل یک هفته در بازداشتگاه ارتش زندانی شد.

زندگی به همراه خانواده مربی بدنسازی‌اش

آرنولد شوارتزنگر در کنار خانواده‌اش هیچ‌وقت محبت و حمایت را تجربه نکرد اما وقتی برای مدتی با مربی بدنسازی‌اش در لندن زندگی کرد، خانواده دومی پیدا کرد که از او حمایت می‌کردند. مربی او چارلز بنت (Charles Bennett) داور اولین رقابت مستر یونیورس آرنولد بود و اگرچه آرنولد در آن رقابت برنده نشد، چارلز می‌توانست ببینید که او استعدادش را دارد و به همین دلیل پیشنهاد داد مربی او باشد.

خانواده آرنولد شوارتزنگر فقیر بودند و به همین دلیل او پولی برای اجاره خانه نداشت. به همین دلیل چارلز بنت آرنولد 19 ساله را به خانه خوش در لندن برد تا آنجا زندگی کند و برای دوره بعدی رقابت مستر یونیورس آماده شود. علاوه بر این، حضور آرنولد در این خانه باعث شد او شروع کند به یادگیری زبان انگلیسی.

آرنولد شوارتزنگر با جیب خالی به آمریکا رفت

شوارتزنگر در خانواده‌ای فقیر در اتریش پس از جنگ زندگی می کرد و به گفته خودش، هنوز خوشحالی خانواده از خرید یک یخچال را به یاد دارد؛ چراکه این خرید اتفاق بزرگی در زندگی آن‌ها بود. اما او مصمم بود که به هر طریق رویایش را دنبال کند و با رفتن به آمریکا تبدیل شود به یک ستاره سینما.

آرنولد شوارتزنگر حامی محیط زیست

شاید با توجه به شخصیت‌هایی که تا کنون بازی کرده، عجیب به نظر بیاید که شوارتزنگر حامی محیط زیست باشد، اما حقیقت دارد. علاوه بر اقداماتی که وقتی فرماندار کالیفرنیا بود انجام داد، او سعی می‌کند ماشین‌هایش را به‌گونه‌ای ارتقا دهد که آسیب کمتری به محیط زیست بزنند. برای مثال دوتا از ماشین‌های او به‌جای سوخت‌های فسیلی از هیدروژن و سوخت‌های زیستی استفاده می‌کنند.

شوارتزنگر زندگی نامه خود را به رشته تحریر درآورد

قد آرنولد شوارتزنگر

در سال 2012‌ کتابی تحت عنوان Total Recall: My Unbelievably True Life Story به قلم آرنولد شوارتزنگر منتشر شد. او در این کتاب داستان زندگی خود را برای مخاطبانش تعریف می‌کند. از مهاجرت به آمریکا و به حقیقت پیوستن آرزوهایش صحبت می‌کند و درباره روزهای بازیگری و ورودش به دنیای سیاست می‌گوید. بی‌شک مطالعه زندگی نامه آرنولد از زبان خودش برای طرفداران او بسیار جالب خواهد بود.

جالب است بدانید که این کتاب با اینکه اولین کتاب خود زندگینامه آرنولد بود، اولین کتابی نیست که او به رشته تحریر درآورد. پیش از این کتاب، آرنولد شوارتزنگر کتاب‌های دیگری درباره بدنسازی نوشته بود.

آلبوم عکس آرنولد شوارتزنگر

در این بخش برخی عکس‌های آرنولد شوارتزنگر را برای شما خوانندگان عزیز پلازا قرار داده‌ایم.

کلام آخر

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. در این مقاله سعی کردیم تا خلاصه‌ای از بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر، قهرمان بدنسازی، بازیگر مشهور و سیاستمدار موفق خدمت شما ارائه شود. در این مطلب همچنین عکس های آرنولد شوارتزنگر را برای شما به نمایش گذاشتیم و درباره وزن و قد آرنولد شوارتزنگر و زندگی شخصی‌اش صحبت کردیم. آیا آثار آرنولد شوارتزنگر را دیده‌اید؟ اگر شما نیز از طرفداران این شخصیت افسانه‌ای هستید، می‌توانید نظرات خودتان را در مورد وی در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402