نگهداری صحیح از پرینترهای لیزری و جوهر افشان و جلوگیری از خراب شدن آنها

نگهداری صحیح از پرینترهای لیزری و جوهر افشان و جلوگیری از خراب شدن آنها
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مهم‌ترین اصولی که، اغلب کاربران بعد از خرید و استفاده از پرینتر‌های لیزری و جوهرافشان توجه چندانی به آن ندارند نگهداری درست از دستگاه است. دانستن نکاتی برای نگهداری صحیح از پرینترهای لیزری و جوهر افشان، عمر مفید این دستگاه‌ها را افزایش داده و آن‌ها را برای یک دوره طولانی از سرویس و تعمیر پرینتر، بی نیاز می‌کند. با توجه به قیمت بالای خرید پرینتر‌ها و هزینه‌های هنگفت تعمیر و تعویض، به کارگیری اصولی که در ادامه گفته خواهد شد نه تنها عمر مفید دستگاه را افزایش داده، بلکه در بسیاری از هزینه‌ها نیز صرفه جویی خواهد کرد.

مهم‌ترین نکته برای نگهداری از پرینتر جوهرافشان

گاهی اوقات می‌بینید که حتی با وجود پر بودن کارتریج‌ها، روی سند چاپ شده خطوط سفید رنگی افتاده‌اند. باید بدانید که این خطوط، به معنی کثیف بودن هد پرینتر جوهرافشان است. اگر برای یک دوره طولانی از پرینتر جوهری استفاده نکنید، جوهر درون کارتریج خشک شده و باعث گرفتگی سوزن نازل و هد خواهد شد. شما می‌توانید، تمیز کردن هد پرینتر را به دو صورت دستی و خودکار انجام دهید.

برای اینکه ببینید پرینتر شما، از قابلیت تمیز کردن خودکار پشتیبانی می‌کند یا نه دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. اگر پرینتر این قابلیت را دارد، در انجام آن زیاده روی نکنید. زیرا دستگاه با هر بار تمیز کردن هد، مقداری از جوهر گران قیمت کارتریج را مصرف خواهد کرد. برای تمیز کردن هد به صورت دستی نیز، می‌توانید از کمی الکل ایزوپروپیل کمک بگیرید.

نگهداری از پرینتر جوهرافشان

ساده ترین راه برای نگهداری و پیشگیری از خرابی

شاید یکی از ساده‌ترین اصول نگهداری از پرینتر لیزری، تمیز کردن و نظافت آن است. به یاد داشته باشید که پرینتر در حین کار گرم شده و گرد و غبار زیادی را به خود جذب می‌کند. این گرد و غبار روی سطوح بیرونی و قطعات داخلی پرینتر نشسته و می‌توانند کیفیت چاپ را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. اغلب کاربران پرینتر‌های لیزری، بعد از گذشت مدتی از افتادن لکه‌های سیاهی روی سند‌ها پرینت شده شکایت می‌کنند. این مشکل به ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری ارتباطی ندارد، بلکه گرد و غبارند که باعث چنین مشکلی شده‌اند. پس هر روز سطح بیرونی پرینتر را با یک دستمال لطیف، تمیز کنید. هر از گاهی هم، قاب دستگاه را باز کرده و قطعات داخلی آن را تمیز کنید.

 

استفاده از کاغذ مناسب را فراموش نکنید

برای صرفه جویی در هزینه‌ها، بسیاری از شرکت‌ها و کاربران ترجیح می‌دهند که از کاغذ با کیفیت پایین استفاده کنند. شاید این کاغذ‌ها، قیمت مناسبی داشته باشند اما در پرینتر گیر می‌کنند. یک روش برای نگهداری از پرینتر، استفاده از کاغذ‌های استانداردی است که در دفترچه راهنمای دستگاه ذکر شده است.

قبل از قرار دادن کاغذ در سینی، ابتدا دسته آن‌ها را مرتب کرده و کاغذ‌های چرب، مرطوب و تاشده را جدا کنید. هرگز بسته‌های کاغذ را در محیط‌های مرطوب نگه داری نکنید، رطوبت زیاد باعث چسبیدن ورق‌های کاغذ بهم می‌شود.

یکی دیگر از دلایل گیر کردن کاغذ درون پرینتر، فرسوده بودن غلطک‌های دستگاه است. این غلطک‌ها وظیفه دارند، کاغذ را از سینی به درون پرینتر بکشند.

گیر کردن کاغذ درون پرینتر

سینی کاغذ را بسته نگه دارید!

بسیاری از کاربران سینی کاغذ پرینتر را باز نگه می‌دارند، تا به سرعت کاغذ درون آن قرار داده و پرینت را شروع کنند. همین عامل باعث خرابی سینی کاغذ می‌شود، زیرا این احتمال وجود دارد که در حین رفت و آمد به دستگاه بر خورد کرده و این قطعه را بشکنید.

پرینتر را خاموش کنید

یک روش ساده دیگر برای نگهداری صحیح از پرینتر، این است که دستگاه را زمانی که استفاده‌ای از آن ندارید خاموش کنید. البته این روش را زمانی به کار بگیرید که می‌دانید، قرار نیست استفاده زیادی از دستگاه داشته باشید. زیرا روشن و خاموش کردن مداوم، برای چاپگر خوب نیست.

پرینتر‌ها حتی اگر به طور متوالی چاپ نکنند، هنگام روشن بودن انرژی زیادی مصرف کرده و گرمای زیادی تولید می‌کنند. این گرمای زیاد می‌تواند باعث خشک شدن جوهر، روی کارتریج شود.

سرویس دوره‌ای پرینتر را در برنامه خود قرار دهید!

پرینتر هم مانند تمامی دستگاه‌های الکترونیکی پرکاربرد، با استفاده زیاد مستهلک می‌شود. به عنوان مثال پرینتر شما مانند اوایل چاپ با کیفیت ارائه نمی‌دهد، یا اینکه روال چاپ کند شده است. به همین دلیل باید به صورت دوره ای بدون اینکه مشکل خاصی برای دستگاهتان پیش بیاید و یا کلا از کار بیفتد، باید سرویس پرینتر را حتما انجام داد. در سرویس پرینتر، تمام قطعات پرینتر، اتصالات آن، میزان تونر و کارتریج آن بررسی و چک می شوند، اگر مشکلی در دستگاه شما وجود داشته باشد، سرویسکار پرینتر این مورد را به شما اطلاع خواهد داد و در صورت تمایل تعمیر پرینتر و یا تعویض قطعات آن انجام خواهد شد.

پس با انجام سرویس دوره‌ای پرینتر، عیب و ایرادات کوچکی که در آینده به مشکلاتی بزرگ تبدیل خواهند شد را به موقع برطرف کرده و در هزینه‌های تعمیر صرفه جویی کنید. مراکز مختلفی برای انجام تعمیرات تخصصی پرینتر ها وجود دارد که بعضی از آنها خدماتی مانند تعمیر پرینتر در محل را هم در هر کجا که باشید انجام میدهند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402