آموزش ترفند های کپی متن غیر قابل کپی از سایت های قفل شده

کپی عکس از سایت های قفل شده
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بسیاری از سایت‌ها برای محافظت از محتوای خود در برابر کپی پیست، دسترسی را محدود کرده و اجازه راست کلیک به‌شما نمی‌دهند. در این مطلب از پلازا برای دور زدن این مشکل، آموزش ترفند سریع کپی متن غیر قابل کپی از سایت های قفل شده را ارائه کردیم.

اگر بخواهید متن را از یک سایت محدود‌ شده در مرورگر کروم به دلیل غیر دزدی ادبی یا نقض حق نسخه‌برداری کپی کنید، چندین راه حل وجود دارد. کپی کردن محتوا از وب‌سایتی که انتخاب متن و یا کلیک راست را غیرفعال کرده است، تجربه بدی به بازدیدکنندگان سایت می‌دهد. به هر حال، گاهی اوقات پیش می‌آید که متنی را که در وب‌سایتی خوانده‌اید و یا عکسی را که دیده‌‌اید، دوست دارید که آن را برای خود ذخیره داشته باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور متن و محتوای قفل شده سایت را در گوگل کروم کپی کنیم. همراه پلازا باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید «آموزش برداشتن متن از سایت های قفل» را تماشا کنید. با تماشای این ویدیو ترفند کپی مطالب و کلیک راست از سایتهایی که اجازه کپی نمیدن را یاد خواهید گرفت.

در ادامه می‌خوانید:

آموزش کپی متن غیر قابل کپی از سایت

برای کپی مقاله از سایت های قفل شده، چندین راه مختلف پیش روی شما قرار دارد. البته بسته به تنظیمات سایت، ممکن است تنها برخی از این روش‌ها برای یک سایت به‌خصوص قابل استفاده باشند.

1. جاوا اسکریپت را از مرورگر غیرفعال کنید

بیشتر سایت‌ها با استفاده از جاوا اسکریپت، محتوا را بلاک می‌کنند؛ به همین خاطر اول روش رایت کلیک در سایت های قفل شده، غیرفعال کردن جاوا اسکریپت در آن سایت است. در این صورت هنگام بارگذاری سایت، هر فرمان جاوا اسکریپت نیز غیرفعال خواهد شد و می‌توانید متن را کپی کنید. برای غیرفعال کردن جاوا، در مرورگرهای مختلف باید مراحل متفاوتی را طی کنید، در اینجا ما به کروم می‌پردازیم.

ابتدا روی سه‌نقطه بالای سمت راست کلیک و تنظیمات را انتخاب کنید. در صفحه بعد به Privacy and Security بروید و روی Site Settings کلیک کنید.

آموزش کپی متن غیر قابل کپی از سایت / ترفند کپی متن قفل شده از سایت

سپس در زیر منو باز شده گزینه JavaScript را پیدا و آن را غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید در قسمت Block نام سایت را نیز وارد کنید تا فقط در آن سایت جاوا اسکریپت بلاک شود.

آموزش سریع کپی متن از سایت های قفل شده / برداشتن محتوا از سایت قفل

حالا یک بار مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید. سپس به سایت مدنظر بروید و متن خود را کپی کنید. اگر از مرورگری غیر از کروم استفاده می‌کنید، کافی است در تنظیمات، JavaScript را در کادر جستجو وارد تا به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید.

2. کپی از کد منبع وب سایت ؛ آموزش سریع کپی متن از سایت های قفل شده

ترفند کپی مطالب از سایتهایی که اجازه کپی نمیدن تنها مربوط به جاوا نیست و کپی از منبع یا سورس سایت نیز یکی دیگر از ترفندها است. شما می‌توانید متن را در منبع سایت پیدا کرده و پس از حذف تگ‌های HTML و CSS، متن خالص را در اختیار داشته باشید.

برای اینکه به سورس صفحه دسترسی پیدا کنید 2 روش وجود دارد. روش اول راست کلیک روی سایت و انتخاب گزینه View page source است. اما برخی سایت‌ها امکان راست کلیک ندارند. در این صورت کافی است، :view-source را قبل از آدرس سایت در مرورگر وارد و اینتر را بزنید، به این صورت:

view-source:https://www.plaza.ir

سپس منبع سایت برایتان نشان داده خواهد شد. این صفحه حاوی کدهای منبع سایت است و در حقیقت هرآنچه در سایت وجود دارد را به زبان HTML نشان می‌دهد. برای اینکه متن را پیدا کنید باید ابزار جستجوی مرورگر را بالا بیاورید. در اکثر مرورگرها با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Ctrl + F یا Ctrl + H می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. یک کادر جستجو بالای صفحه ظاهر می‌شود، ابتدای متن موردنظرتان را در آنجا تایپ کنید.

ترفند کپی متن قفل شده از سایت / برداشتن محتوا از سایت قفل

وقتی متن پیدا شد، آن را هایلایت و سپس روی قسمت هایلایت شده راست کلیک و سپس کپی را انتخاب کنید. متن شما کپی خواهد شد و می‌توانید آن را در هرکجا که خواستید پیست کنید. اما این متن همراه با کدها و فرمت‌های زبان HTML خواهد بود و باید خودتان به‌صورت دستی این کدها را حذف کنید.

3. وب سایت را به PDF تبدیل کنید ؛ ترفند کپی متن قفل شده از سایت

راه بعدی برای برداشتن محتوا از سایت قفل، تبدیل صفحه به PDF است. ابتدا کلیدهای ترکیبی Ctrl +P را فشار دهید تا صفحه پرینت برایتان ظاهر شود. سپس در قسمت Printer گزینه Save as PDF را انتخاب و روی Save کلیک و در انتها نیز محل ذخیره را مشخص کنید.

آموزش کپی متن غیر قابل کپی از سایت / رایت کلیک در سایت های قفل شده

همچنین می‌توانید درایورهای پرینت در PDF مانند PDFCreator را نصب کنید. پس از نصب درایورها می‌توانید به راحتی آن صفحه وب را به PDF تبدیل کنید و سپس می‌توانید محتوای مورد نیاز خود را کپی کنید.

4. از محتوای مورد نظر اسکرین شات بگیرید

خوب همانطور که می‌دانید دانلود عکس از سایت های قفل تقریبا امکان‌پذیر نیست، اما این ویژگی به خصوص برای دانلود عکس از سایت های قفل بسیار کاربرد دارد. شما می‌توانید از تصویر/تصاویر مورد نظر اسکرین شات بگیرید. به این ترتیب ذخیره عکس از سایت قفل شده امکان‌پذیر می‌شود. در ویندوز با فشاردادن کلیدهای Win + PrtScn می‌توانید اسکرین شات بگیرید. سپس اسکرین‌شات را در Paint پیست کرده و قسمت‌هایی که نیاز ندارید را برش دهید.

علاوه بر این، با استفاده از OCR یعنی فناوری نویسه‌خوان نوری (Optical character recognition)، می‌توانید تمام متن قابل مشاهده را به عنوان یک متن قابل ویرایش استخراج کرده و آن را کپی کند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
آموزش تصویری بازیابی جیمیل فراموش شده و قدیمی
تیم پلازا18 شهریور 1402 10:30
thumbnail
آموزش وصل كردن لپ تاپ به تلويزيون با کابل و وایرلس
تیم پلازا03 مرداد 1401 14:30

5. نصب یک افزونه

آخرین روشی که در این آموزش کپی متن غیر قابل کپی از سایت به آن اشاره می‌کنیم، شاید برای خیلی‌ها ساده‌ترین روش باشد. می‌توانید با نصل افزونه‌هایی که فرمان‌های قفل کردن محتوای سایت‌ها را مسدود می‌کنند، به متن آن‌ها دسترسی پیدا کنید. یکی از بهترین افزونه‌ها برای اینکار، Simple Allow Copy است که می‌توانید از اینجا دانلود کنید. افزونه دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید، Enable Copy است که از اینجا قابل دانلود است.

کلام آخر

از آنجا که وب‌سایت‌ها برای محافظت از محتوای خود در برابر سرقت آنلاین سخت تلاش می‌کنند، این کاربر نهایی است که وقتی قادر به کپی‌ کردن حتی یک نام یا آدرس از یک صفحه وب نیست، لطمه می‌بیند. با کمک روش‌های فوق که در این آموزش کپی متن غیر قابل کپی از سایت به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید مشکل مسدود‌ کردن محتوای نوشته شده توسط سایت‌ها را دور بزنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402