معرفی سریال After Life ؛ دانلود، داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

سریال after life
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال افتر لایف درباره‌ روزنامه‌نگاری است که همچنان و با گذشت چند سال نتوانسته با مرگ همسر خود بر اثر بیماری سرطان کنار بیاید. در ادامه به معرفی کامل سریال زندگی پس از مرگ می‌پردازیم.

سریال افتر لایف توسط کارگردان انگلیسی، ریکی جرویز (Ricky Gervais) ساخته شده است و بازیگرانی مانند خود ریکی جرویز، دایان مورگان (Diane Morgan)، ماندیپ دیلون (Mandeep Dhillon)، اشلی جنسن (Ashley Jensen) و کری گودلیمن (Kerry Godliman) در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال زندگی پس از مرگ برای اولین بار در 8 مارس 2019 (17 اسفند 1397) در شبکه Netflix به نمایش درآمد. فصل دوم این سریال نیز در 24 آوریل 2020 (5 اردیبهشت 1399) اکران شد. در 6 می 2020 (17 اردیبهشت 1399) نتفلیکس و ریکی‌ جرویز به توافق‌نامه چند پروژه جدید رسیدند که شامل ساخت فصل سوم و آخرین فصل سریال افتر لایف نیز بود که در 14 ژانویه 2022 (24 دی 1400) منتشر شد. در این مقاله از مجله پلازا با نقد و معرفی سریال Afterlife همراه ما باشید.

در ویدئو زیر شاهد «تریلر مجموعه تلویزیونی زندگی پس از مرگ با زیرنویس فارسی» هستید که می‌تواند شما را با فضای این سریال اندکی آشنا کند.

آنچه در ادامه می‌خوانید

دانلود سریال افتر لایف

در این بخش برای دانلود سریال تلویزیونی زندگی پس از مرگ می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کرده و سریال After Life را دانلود کنید.

دانلود فصل اول سریال After Life

دانلود فصل دوم سریال After Life

داستان سریال افتر لایف

در این قسمت خلاصه ای از هر سه فصل سریال زندگی پس از مرگ قرار برای شما می‌دهیم.

خلاصه داستان فصل اول سریال افتر لایف

داستان سریال افتر لایف / تریلر مجموعه تلویزیونی زندگی پس از مرگ

سریال After Life از بهترین سریال های خارجی، داستان زندگی مردی به نام تونی است که در یکی از شهرهای کوچک انگلستان زندگی می‌کند و در یک روزنامه محلی شاغل است. تونی که به تازگی همسر خود لیزا را بر اثر سرطان از دست داده است، نوعی پوچی و سرخوردگی را در احوالات خود تجربه می‌کند؛ پوچی که در روابطش با دیگران نیز تاثیر گذاشته و این رابطه‌ها را تیره‌ و تار کرده است. تونی به طور مداوم با حرف‌هایش قصد اذیت کردن اطرافیان را دارد؛ زیرا فکر می‌کند تمام اطرافیانش باید به اندازه او درد بکشند و در عذابی که او به دلیل از دست دادن همسرش می‌کشد، شریک باشند.

خلاصه داستان فصل دوم سریال افتر لایف

داستان سریال after life / دانلود سریال تلویزیونی زندگی پس از مرگ

در فصل دوم سریال زندگی پس از مرگ شاهد این هستیم که اما به تونی می‌گوید که نمی‌خواهد انتخاب دوم باشد‌. او همچنان در تلاش است که شادی را بیابد و خود را از غم برهاند. او واسطه می‌شود تا دافنه و پت باهم آشنا شوند، آن‌ها نیز تبدیل به یک زوج شده و روابط خوبی دارند. در تلاش دوم او سعی دارد که آن و پل را نیز با یکدیگر آشنا کند.

خلاصه داستان فصل سوم سریال افتر لایف

داستان سریال افتر

داستان سریال افتر لایف در فصل سوم، ادامه سری های پیشین است. تونی هنوز هم نمی‌تواند غم از دست دادن لیزا را هضم کند. اما کم کم یاد می‌گیرد تا چگونه با آن کنار بیاید. این بار در سریال زندگی پس از مرگ فصل سوم تونی یاد می‌گیرد که چگونه ارتباط برقرار کند، دل بسوزاند و از همه مهم تر قدرت اصلی او چه چیزی است. تونی آمده تا دیگران را خوشحال و از شادی آن‌ها لذت ببرد.

بازیگران سریال After Life

در این بخش از معرفی هنرپیشه های After Life، به معرفی چند بازیگر مشهور این سریال می‌پردازیم. برای آشنایی با آن‌ها در ادامه این قسمت همراه ما باشید.

ریکی جرویز در نقش تونی

بازیگران سریال after life / بازیگران سریال after life

  • سن: 61 سال
  • محل تولد: وایتلی، ریدینگ، بریتانیا
  • نقش های ماندگار: دیوید برنت در سریال آفیس و اندی میلمن در سریال اکسترا

ریکی جرویز (Ricky Gervais) نویسنده، بازیگر، تهیه کننده، کارگردان و استند‌آپ کمدین معروف بریتانیایی است که با سریال Office (ورژن بریتانیایی) معروف شد. سریالی که طولی نکشید که نسخه آمریکایی آن نیز ساخته شد. ریکی جرویز را بیشتر بخاطر لحن تند و تیز و گزنده‌اش می‌شناسند. او در مراسم‌های مختلفی مانند گلدن‌ گلوب که چندین بار مجری آن بوده است، انتقادات بسیار زیادی از سلبریتی‌ها داشته و از آن‌ها خواسته تنها به گرفتن جایزه خود اکتفا کنند و برای مردم سخنرانی نکنند.

او در آثار خود از آثار کمدین‌های معروفی مانند لری دیوید (Larry David)، وودی آلن (Woody Allen)، و لورل و هاردی (Laurel and Hardy) الهام گرفته است. ریکی جرویز در سال 2010 در فهرست صد فرد تاثیرگذار جهان در مجله تایمز قرار گرفت. از دیگر آثار جرویز می‌توان به مجموعه فیلم‌های Night at the Museum و فیلم Ghost Town اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

تام بسدن در نقش مت برادن

تام بسدن / بازیگران سریال after life

  • سن: 42 سال
  • محل تولد: لندن، انگلیس
  • نقش های ماندگار: نوئل وارد در سریال مردان عوضی و مت برادرن در سریال افتر لایف

تام ویلیام بسدن (Tom William Basden) بازیگر و  نویسنده بریتانیایی متولد 30 نوامبر سال 1980 (9 آذر 1359) است. او اصولا در نویسندگی تبحر بیشتری تا بازیگری دارد. تام بسدن یکی از اعضای چهار نفره گروه Cowards است که در ارایه فیلم‌‌نامه های طنز برای کانال BBC 4 بسیار موفق عمل کرده اند. این بازیگر عمدتا با همکار خود تیم کی (Tim Key) کار می‌کند. او تاکنون در چندین فیلم و سریال ایفای نقش داشته است که مردان عوضی (The Wrong Mans) و سریال زندگی پس از مرگ (After Life) از معروف ترین های آن هستند.

تونی وی در نقش لنی

تونی پل وی / معرفی هنرپیشه های after life

  • سن: 43
  • محل تولد: روچفورد، ایسکس، انگلیس
  • نقش های ماندگار: نقش آفرینی در سریال های اکسترا، افترلایف، بازی تاج و تخت، کتاب های سیاه و فیلم های دختری با تتو اژدها و گمنام

تونی پل وی (Tony Paul Way) بازیگر، کمدین و نویسندع اهل انگلیس است. او در سریال های زیاد کمدی ای نقش های کوتاه داشته و در پروژه تاریخی بازی تاج و تخت نیز در نقش دانوتز هولارد حضور داشت. او همچنین در فیلم گمنام (Anonymous) به ایفای نقش توماس نیش پرداخت.

دایان مورگان در نقش کیت

دایان مورگان / بازیگران سریال after life

دایان مورگان که متولد اکتبر 1975 است، بازیگر، کمدین و نویسنده انگلیسی است که عمدتاً بخاطر شخصیت کمدی «Philomena Cunk» در برنامه تلویزیونی بریتانیایی Charlie Brooker’s Weekly Wipe شناخته می‌شود. مورگان همچنین به خاطر بازی در سریال کمدی Sky Rovers، به عنوان لیز در سریال تلویزیونی Motherland محصول شبکه BBC و شخصیت کیث در سریال زندگی پس از مرگ نیز شناخته می‌شود.

کری گودلیمن در نقش لیزا

گری گولدمین / بازیگران سریال after life

کری آنا گودلیمن یک کمدین و بازیگر انگلیسی است. گودلیمن را بیشتر با بازی در نقش هانا در سریال Derek، نیکی راولینگز در سریال Bad Move و لیزا در سریال After Life می‌شناسند.

سایر بازیگران مجموعه تلویزیونی زندگی پس از مرگ عبارتند از:

  • ماندیپ دیلون (Mandeep Dhillon) در نقش سندی (فصل 1 و 2)
  • اشلی جنسن (Ashley Jensen) در نقش اما
  • رویزین کانتی (Roisin Conaty) در نقش دافنه
  • پنه‌لوپه ویلتون (Penelope Wilton) در نقش آن
  • پل کی (Paul Kaye) در نقش روانشناس
  • جو ویلکینسون (Joe Wilkinson) در نقش پت
  • و…

نقد سریال افتر لایف

نقد سریال after life / سریال افتر لایف

در این بخش از مقاله به نقد سریال After Life و بررسی این سریال نتفلیکس می‌پردازیم. خالق سریال افتر لایف که در ترجمه فارسی، زندگی پس از مرگ یا سریال بعد از زندگی معنا می‌شود، ریکی جرویز است که او را با شوخی‌های بسیار زیاد و گاها تلخ و تخریب‌کننده و چهره‌ سردی که با اجراهای کمدی و سرشار از خنده‌اش تضاد جالبی دارد می‌شناسیم. ریکی جرویز در تلاش است تا در سریال زندگی پس از مرگ، زندگی مردی را به تصویر بکشد که فقدان را تجربه کرده است؛ تجربه‌ای که برای تمام انسان‌ها کمابیش آشناست.

تمام ما انسان‌ها در برهه‌هایی از زندگی خود تجربه فقدان را داشته‌ایم و شاید برای این «از دست دادن» نیز از زمین و زمان شاکی شده باشیم و به کائنات نیز لعنتی فرستاده باشیم که از میان تمام آدم‌های روی زمین به سراغ ما آمده و عزیز ما را گرفته است. در این میان، تونی نیز یکی از همین افراد است که برای از دست دادن همسر خود به دلیل بیماری سرطان، نمی‌تواند غم و فقدان خود را به تنهایی هضم کند. اینطور به نظر می‌رسد که تونی تبدیل به یکی از ترول‌های مجازی شده است که تلاش می‌کنند دیگران را نیز در رنج و درد خود شریک کنند و آن‌ها را نیز آزار دهند.

سریال افتر لایف در تلاش است تا به طور مستقیم به مخاطب خود از اثرات خطرناک سوگواری‌های بی‌رویه‌ای که پس از فقدان تجربه می‌کنیم بگوید. در این سریال در قالب یک کمدی سیاه متوجه می‌شویم افرادی که نمی‌توانند با از دست دادن کنار بیایند، چگونه قدم در راه نابودی روح و روان خودشان و اطرافیانشان برمی‌دارند. این افراد در بسیاری از مواقع و در همان حین که سوگواری می‌کنند، میل عجیبی به خودکشی نیز پیدا می‌کنند. همانطور که در سریال After Life نیز جرویز پروسه خودکشی و بی‌میلی به زندگی را با چاشنی کمدی سیاه به تصویر کشیده است.

در سریال زندگی پس از مرگ، جرویز به عنوان خالق اثر و بازیگر نقش اول، با عطوفت طنزآمیزی در تلاش است تا به مخاطب خود نشان دهد اصلا دور از ذهن نیست که پس از فقدان، زندگی با غم و اندوهی را بگذرانیم. او معتقد است هنگامی که با فقدانی روبرو می‌شویم، لازم است که زمانی را برای درک و پذیرش آن بگذاریم تا بتوانیم به زندگی عادی خود بازگردیم. ژانر سریال After Life را می‌توان هم کمدی و هم درام دانست؛ زیرا در سریال زندگی پس از مرگ، هر دو عنصر هم توسط بازیگران و هم قصه سریال، به خوبی پوشش داده شده است.

نقد سریال after life / نظرات درباره after life

با این‌ حال تونی در ادامه سریال نشانه‌هایی از بهبود و بازگشت به زندگی و مثبت‌گرایی نشان می‌دهد. در سریال زندگی پس از مرگ نشان داده می‌شود که تمام دوستان تونی برای بهبود حال او تلاش می‌کنند، اما در نهایت این خود تونی است که اراده می‌کند تا نگاه مثبت و مهربان‌تری به زندگی داشته باشد و با آن آشتی کند؛ زیرا زندگی با تمام دردها و غصه‌هایش هنوز می‌تواند زیبا و جذاب باشد و انسان نیز بهتر است پس از مدتی با غم از دست‌ دادن‌هایش کنار بیاید و از زندگی خود لذت ببرد.

سریال بعد از زندگی به لطف فرم ساخت تکرارشونده و ساده‌ای که دارد، کاملا قابل پیشبینی پیش می‌رود. همچنین با وجود اینکه موضوع سریال زندگی پس از مرگ،  فلسفه مرگ و زندگی است، سریالی سرگرم‌کننده و به دور از پیچیدگی آثارهای این‌ چنینی است. سریال After Life در پس تکراری که بر هر قسمت آن حاکم است، به موضوعات بسیاری در بطن جامعه نیز می‌پردازد. این سریال نگاهی انتقادی در قالب کمدی سیاه به خود می‌گیرد که به طور مشخصی به جهان‌بینی خاص خالقش یعنی ریکی جرویز برمی‌گردد.

سریال After Life موفق می‌شود در کنار غم و اندوهی که بر فضای آن غالب است، بارقه‌هایی از نور و امیدواری را نیز به مخاطب خود نشان دهد. این سریال بریتانیایی در سه فصل شش قسمتی از نتفلیکس پخش شده است. و مراحل سوگواری را به خوبی نشان می‌دهد و در انتها مانند تمام نتیجه گیری های زندگی بارقه هایی از امید را در شخصیت اصلی خواهیم دید. اندوه پایانی ندارد اما وقتی تمام توجه خود را روی آن متمرکز نکنیم. نقاط روشن و سفیدی هم در زندگی خواهیم دید.

نظرات منتقدان درباره سریال افتر لایف

بررسی سریال after life / نظرات درباره after life

سریال بعد از زندگی در بخش رتبه‌بندی سایت IMDb توانسته است امتیاز 8.4 از 10 را به دست آورد. همچنین امتیاز سریال زندگی پس از مرگ در سایت‌ راتن تومیتوز 69% است. در متاکریتیک نیز میانگین امتیاز 57 از 100 را گرفته است. در ادامه نگاهی به نظرات منتقدین این فیلم در وبسایت متاکریتیک می‌اندازیم.

تری ترونز / The Gazzet / فصل اول

  • نمره: 100/100

در طول سریال After Life، مشاهده می‌کنیم که تونی آرام آرام با درد خود کنار می‌آید. این فرآیند به قدری طبیعی انجام می‌شود که می‌توان اصیل بودن آن را احساس کرد. اما آنچه این سریال را واقعاً به یاد ماندنی می‌کند این است که چگونه ریکی جرویز به طرز درخشانی طنز را به موضوع پیچیده‌ای مانند تجربه مرگ و فقدان گره زده و به کمدی خود تزریق کرده است. سریال بعد از زندگی، سریالی تکان‌دهنده و شوخ طبع است و یکی از بهترین آثاری است که یک کمدین تا به امروز ساخته است.

رابرت لوید / Los Angles / فصل اول

  • نمره: 70/100

در حقیقت جراویز در خلق شخصیت ها مهارت بالایی دارد. او بازیگران را وادار به بازی یا انجام حرکات نمی‌کند. بازیگران خود رهبر خویش هستند و براساس فیلم نامه جلو می‌روند. بازیگران سریال افتر لایف از شوخ ترین و بی منطق ترین تا جدی ترین طبقه بندی می‌شوند.

استوارت هریتیج / The Guardian / فصل اول

  • نمره: 60/100

علیرغم همه بدبینی‌های من، سریال زندگی پس از مرگ پس از پایان سریال موفق شد برای مدت طولانی‌تری از آنچه انتظار داشتم با من بماند. هیچ چیز ظریف و یا بسیار خنده‌داری درباره این سریال وجود ندارد، اما سفر تا انتهای سریال را از دست ندهید؛ زیرا این سریال قطعا ارزش تماشا دارد.

تام لانگ / The Detroit News / فصل دوم

  • نمره: 83/100

جرویز غالبا تعادلی بین شوخ طبعی و کمدی سیاه برقرار می‌کند، اگرچه گاهی اوقات این روند نزول پیدا می‌کند (مثلا زمان هایی که وقت زیادی را در نزد روانپزشک اعصاب خرد کن می‌کنند). البته گاه روند سریال زندگی پس از مرگ به سوی درام می‌رود، اما بسیار خوب می‌تواند تعادل بین صحنه های سوزناک و خنده دار برقرار کند.

الیسون شومیکر / Roger Ebert / فصل دوم

  • نمره: 70/100

فصل دوم نسبت به فصل قبل قوی تر نیز عمل کرده است. مفهوم این که چقدر سخت است وقتی دنیا بی رحم و خشن رفتار می‌کند، انسانی خوب و مفید باقی بماند در این فصل به خوبی نمایش داده می‌شود. علاوه بر این موضوع بازیگر تونی به خوبی پایه ریزی هایی که از شخصیت خود در فصل اول کرده است را به شکل کاملی بروز می‌دهد. او صادق، شکننده و غافل گیر کننده است.

برین لووری / CNN / فصل دوم

  • نمره: 60/100

سریال افتر لایف ریکی جرویز یک اثر ارزشمند، تلخ و شیرین بود.  فصل اول اساسا داستانی کاملاً معقول را روایت می‌کرد. در نتیجه، نمایش شش قسمتی دوم در حال بازیابی همان فضای فصل اول است. حرکات آرام و با آرامش انجام می‌شوند. صحنه های خنده دار سعی در انحراف ذهن بیننده از این جریان دارند.

کارول میجلی / The Times / فصل سوم

  • نمره: 80/100

قسمت ها را کم کم تماشا می‌کردم تا زود تمام نشوند. قسمت ها با مسائل انسانی و صحنه های طنز پر شده بود و در کل کمدی خالص و عالی بود.

ابی رابینسون / Radio Times / فصل سوم

  • نمره: 60/100

موضوع غم و اندوه مسئله ای بسیار دشوار برای انتخاب تم و موضوع داستان حتی در روایتی یک فصله است، چه برسد که آن را سه فصل بسازند. اگرچه جرویز توانسته آن را قابل تحمل و سرگرم کننده کند اما بازهم شاهد این هستیم که داستان در همان موضوع ابتدایی خلاصه می‌شود.

جید بادوسکی / Decider / فصل سوم

  • نمره: 40/100

نمی‌توان منکر این شد که سریال افتر لایف بسیار زیبا و دیدنی است اما فصل سوم آن با آشفتگی های زیادی روبه‌رو شد. سریال پر از کلیشه شده و ریتمی بهم ریخته دارد.

کلام پایانی

سریال After Life گزینه مناسبی برای مواجهه با فقدان است. فقدانی که تمام ما انسان‌ها کم‌ و بیش در زندگی خود تجربه کرده‌ایم و به واسطه‌ همین فقدان، دیگر تمایلی به ادامه زندگی نداشته‌ایم. سریال زندگی پس از مرگ، اثری است که می‌تواند دیدگاه افراد را به مقوله «از دست دادن» منعطف‌تر کند و به امید بخشیدن به انسان‌ها پس از اینکه عزیزان خود را از دست دادند، کمک کند.

در نهایت اگر طرفدار چنین موضوعاتی هستید، تماشای سریال افتر لایف را از دست ندهید. در این مقاله از داستان و بازیگران سریال After Life گفتیم و به نقد و بررسی آن پرداختیم. آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ شما این سریال را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما راجع به آن چیست؟ شما می‌توانید نظراتتان را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید و با دیگر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

سریال افتر لایف چند قسمت است؟

سه فصل این سریال مجموعا 18 قسمت است.

سریال افتر لایف درباره چیست؟

این سریال داستان مردی است که پس از فوت همسرش باید با سوگواری و از دست رفتن او کنار بیاید و هدف زندگی خود را بیابد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402