گران ترین بازیگران ترکی را بشناسید | معرفی گران قیمت ترین بازیگران زن و مرد سینمای ترکیه

گران ترین بازیگران ترکی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازیگران سینمای ترکیه امروزه در کشورهای زیادی شناخته شده هستند. محبوبیت آن‌ها باعث شده تا برخی از بازیگران در لیست گران ترین بازیگران ترکیه قرار بگیرند. گرانترین بازیگران ترکی در ژانرهای مختلفی همچون درام، تاریخی، اکشن و کمدی به ایفای نقش می‌پردازند. به نظر شما گران قیمت ترین بازیگرهای ترکی چه کسانی هستند؟

اگر تاکنون به تماشای فیلم و سریال‌های ترکی نشسته باشید خوب می‌دانید که برخی از سریال‌ها بیش از 100 قسمت طول می‌کشند. بنابراین می‌توان حدس زد چرا بسیاری از بازیگران این کشور در لیست گران ترین بازیگران ترکی جای گرفته‌اند. البته لازم به ذکر است که پرداخت مالیات بالا توسط هنرمندان باعث می‌شود تا با دستمزدهای گزاف آن‌ها مخالفتی صورت نگیرد. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که کنجکاوید تا بدانید گران ترین بازیگران ترکیه چه کسانی هستند، این مقاله را از دست ندهید. مجله پلازا شما را با گرانترین بازیگران ترکی و حدود دستمزد آن‌ها آشنا می‌کند.

آنچه در ادامه می‌خوانید

گران ترین بازیگران ترکیه (مرد)

صنعت فیلمسازی ترکیه در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. امروزه اکثر کشورهای دنیا فیلم‌های باکیفیت ترکی را نگاه می‌کنند. این مسئله باعث شده تا بازیگران این کشور علاوه‌بر کسب محبوبیت فراوان جزء گرانترین بازیگران ترکی هم محسوب شوند. ما در این بخش 10 بازیگر از گران ترین بازیگران مرد ترکی را در سال 2022 معرفی می‌کنیم.

1. گران ترین بازیگران ترکیه: چاعاتای اولوسوی (Çağatay Ulusoy)

چاعاتای اولوسوی (Çağatay Ulusoy) / بازیگران ثروتمند ترکیه ای

  • دستمزد: 500 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: دلیبال، عقاب های آناتولی

«چاعاتای اولوسوی» از بازیگران ثروتمند ترکیه ای است که علاوه‌بر بازیگری در زمینه مدلینگ هم فعالیت می‌کند. او با سریال «فریحا» در سال 2011 فعالیت هنری خود را آغاز کرد و با مجموعه «جزر و مد» در سال 2015 به شهرت رسید. چاعاتای اولوسوی از گرانترین بازیگران ترکی 23 سپتامبر 1990 در ترکیه متولد شد. از آثار پرطرفدار او می‌توان به محافظ، نفوذی و کاج سبز اشاره کرد. چاعاتای برای بازی در هر قسمت حدود 500 هزار لیر دریافت می‌کند. به‌همین دلیل باید او را از پردرآمدترین بازیگران مرد ترکی در سال 2021 دانست.

2. گران ترین بازیگران ترکیه: بوراک اوزچیویت (Burak Özçivit)

بوراک اوزچیویت (Burak Özçivit) / ثروتمند ترین بازیگران ترکیه ای

  • دستمزد: 400 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: جان فدا، عشق شبیه توست، موسس عثمان

«بوراک اوزچیویت» یکی‌دیگر از ثروتمند ترین بازیگران ترکیه ای است که طرفداران زیادی دارد. او 24 دسامبر 1984 در ترکیه متولد شده است. بوراک اوزچیویت از گرانترین بازیگران ترکی با بازی در سریال به‌یادماندنی «چکاوک» در سال 2013 و سپس سریال «عشق سیاه» در سال 2015 به شهرت زیادی دست پیدا کرد. بوراک علاوه‌بر محبوبیت در بازیگری به‌عنوان خوش‌چهره‌ترین بازیگر ترکیه هم شناخته می‌شود. او در سال 2005 عنوان بهترین مدل ترکیه را کسب کرد و در مسابقات بهترین مدل دنیا توانست مقام دوم را به دست آورد.

همچنین بخوانید :

این بازیگر دوست داشتنی ترک در سال 2017 با «فخریه اوجن» (Fahriye Evcen) یکی از بازیگران مشهور زن ترکی ازدواج کرد. بوراک اوزچیویت برای بازی در هر قسمت حدود 300 هزار لیر دریافت می‌کند. به‌همین دلیل او را باید یکی از گران قیمت ترین بازیگر ترکی معرفی کرد.

3. گران ترین بازیگران ترکیه: کیوانچ تاتلیتوغ (Kıvanç Tatlıtuğ)

گران ترین بازیگران ترکیه / کیوانچ تاتلیتوغ (Kıvanç Tatlıtuğ)

  • دستمزد: 300 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: رویای پروانه، عشق ممنوع، کوزی گونی

«کیوانچ تاتلیتوغ» بازیگر و مدل کشور ترکیه در 27 اکتبر 1983 متولد شد. او یکی از بازیگران محبوب و خوش‌چهره ترکیه است که برای بازی در هر قسمت حدود 150 هزار لیر دریافت می‌کند. کیوانچ تاتلیتوغ از گران قیمت ترین بازیگران سینمای ترکیه با بازی در سریال‌های «عشق ممنوع» و «کوزی گونی» به شهرت رسید. از دیگر آثار او می‌توان به «سعید و شورا»، «شجاع و زیبا» و «تصادف» اشاره کرد.

4. گران ترین بازیگران ترکیه: جان یامان (Can Yaman)

گرانترین بازیگران ترکی / جان یامان (Can Yaman)

  • دستمزد: 300 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: پرنده سحرخیز، آقای اشتباه، ماه کامل

«جان یامان» یکی از گران ترین بازیگران ترکیه در 8 نوامبر 1989 در استانبول ترکیه متولد شد. او نه تنها به حرفه بازیگری مشغول است بلکه در زمینه مدلینگ و وکالت نیز فعالیت می‌کند. جان یامان از ثروتمندترین بازیگران ترکی در سال 2021 به ایتالیا مهاجرت کرد و اکنون در آن‌جا زندگی می‌کند. نخستین سریالی که او در آن ایفای نقش داشت سریال «قلب کار می‌کند» بود و سپس در کنار اوزگه گورل در سریال «ماه کامل» دیده شد. اما سریالی که این هنرپیشه از گرانترین بازیگران ترکی را معروف کرد سریال زیبای «پرنده سحرخیز» بود.

5. گران ترین بازیگران ترکیه: انگین آلتان دوزیاتان (Engin Altan Düzyatan)

گرانترین بازیگران ترکی / انگین آلتان دوزیاتان (Engin Altan Düzyatan)

  • دستمزد: 300 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: قیام ارطغرل

از جمله گران ترین بازیگران ترکیه در سال 2022 باید به «انگین آلتان دوزیاتان» اشاره کنیم. او در 26 جولای 1979 در ازمیر چشم به جهان گشود. اگرچه این بازیگر در فیلم و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخته است اما این سریال معروف «قیام ارطغرل» بود که او را بسیار معروف کرد. به طوری که او بیشترین پیشنهادات کاری را به عنوان بازیگر مرد در ترکیه دارد.

6. کنعان ایمیرزالی اوغلو (Kenan İmirzalıoğlu)

کنعان ایمیرزالی اوغلو (Kenan İmirzalıoğlu) / بازیگر های ترکی معروف با بالاترین دستمزد

  • دستمزد: 250 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: دام اژدها، داستان طولانی، شیر یا خط

اگر به لیست بازیگر های ترکی معروف با بالاترین دستمزد نگاه کنید «کنعان ایمیرزالی اوغلو» یکی از بازیگران مرد گران قیمت به‌شمار می‌آید. او 18 ژوئن 1974 در آنکارا متولد شد. کنعان اولین فردی بود که توانست رتبه نخست را در مسابقه بهترین مدل مرد برای کشور ترکیه کسب کند. او علاوه‌بر بازیگری و مجری‌گری یکی از خوش‌تیپ‌ترین مردان ترکیه محسوب می‌شود. در سال 1997 در مسابقات بهترین مدل مرد ترکیه انتخاب و برای مرحله نهایی به‌عنوان نماینده این کشور راهی مسابقات جهانی شد.

کنعان ایمیرزالی اوغلو از گرانترین بازیگران ترکی فعالیت هنری خود را در تلویزیون با سریال «دل دیوانه» شروع کرد. اما با بازی در «آخرین بازمانده» و «کارادایی» به شهرت رسید. کنعان برای بازی در سریال کارادایی در سال 2012 حدود 4 میلیون دلار دریافت کرد که با این رقم به گران قیمت ترین بازیگرهای ترکی آن سال تبدیل شد.

7. انگین آکیورک (Engin Akyürek)

انگین آکیورک (Engin Akyürek) / بازیگران ترکیه با بیشترین دستمزد

  • دستمزد: 190 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: سرنوشت، بچه‌ها نزد تو امانت، یک عشق دو زندگی

اسم «انگین آکیورک» در لیست بازیگران ترکیه با بیشترین دستمزد قرار دارد. او با کسب رتبه نخست مسابقه استعدادیابی ترکیه در سال 2004 به مخاطبین معرفی شد. پس از آن با بازی در سریال‌های پرطرفدار همچون «فاطما گل»، «دختر سفیر» و «عشق پول سیاه» به شهرت رسید. انگین آکیورک برای بازی در فیلم سرنوشت به دو جایزه «SIYAD» و «CASOD» که از جوایز مهم سینمای ترکیه به‌شمار می‌آیند دست پیدا کرد. انگین آکیورک برای بازی در هر قسمت حدود 190 هزار لیر دریافت می‌کند. به‌همین دلیل او را به‌عنوان یکی از پردرآمدترین بازیگران ترکی می‌شناسند.

8. مراد ییلدیریم (Murat Yildirim)

گرانترین بازیگران ترکی / مراد ییلدیریم (Murat Yildirim)

  • دستمزد: 170 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: عاصی، عشق و جزا، رامو

«مراد ییلدیریم» از جمله گران ترین بازیگران ترکیه است که در زمینه بازیگری و مجری گری فعالیت می‌کند. او 13 آوریل 1979 در قونیه به دنیا آمد. این بازیگر نخستین بار با سریال «جدا هم بشیم باهمیم» وارد حرف بازیگری شد. مراد ییلدیریم سپس با سریال «عاصی» توانست دیده شود و نظر طرفداران زیادی را جلب کند. علاوه بر بازیگری او مجری یکی از برنامه های مهم تلوزیونی در ترکیه به نام «کی میخواد میلیونر بشه» بود.

9. کرم بورسین (Kerem Bürsin)

ثروتمند ترین بازیگران ترکیه ای / کرم بورسین (Kerem Bürsin)

  • دستمزد: 120 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: در انتظار آفتاب، شرافت، تو درم را بزن

«کرم بورسین» یکی از گران ترین بازیگران ترکیه است که آثار خوبی را از خود به جای گذاشته است. او در 4 ژوئن 1987 در شهر استانبول به دنیا آمد. کرم بورسین تاکنون در کشورهای بسیاری از جمله: اسکاتلند، اندونزی، امارات، مالزی و آمریکا زندگی کرده است. در سال 2013 این بازیگر را در سریال «در انتظار آفتاب» دیدیم اما این سریال «تو درم را بزن» بود که کرم بورسین را بسیار معروف تر از پیش کرد و نام او را در لیست گرانترین بازیگران ترکی قرار داد.

10. تولگان ساییشمان (Tolgahan Sayişman)

ثروتمند ترین بازیگران ترکیه ای / تولگان ساییشمان (Tolgahan Sayişman)

  • دستمزد: 70 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: عمر گل لاله، مروارید سیاه

از دیگر گران ترین بازیگران ترکیه باید به «تولگان ساییشمان» اشاره کنیم. این بازیگر، مدل و مجری در 17 دسامبر سال 1981 در شهر استانبول به دنیا آمد. او سال‌ها به حرفه مدلینگ می‌پرداخت و سرانجام با سریال «عمر گل لاله»  به خوبی دیده شد. اگرچه این بازیگر زیاد پرکار نیست اما به دلیل خوش چهره بودن همواره در مرکز توجه قرار گرفته است. او هم اکنون دو فیلم در انتظار اکران دارد که به زودی پخش خواهند شد.

گرانترین بازیگران ترکی (زن)

در بین هنرمندان ترکی، بازیگران زن همانند رقبای مرد خود دستمزد بالایی دریافت می‌کنند. به‌همین دلیل برخی از آن‌ها را در لیست گرانترین بازیگران ترکی جای داده‌اند. امروزه با محبوبیت فیلم و سریال‌های ترکی در دنیا میزان دستمزد بازیگران هم بیشتر شده است. به‌همین منظور ما در این بخش از مقاله به معرفی گران ترین بازیگران ترکیه ای زن با بیشترین میزان دستمزد پرداختیم.

1. گران ترین بازیگران ترکیه: فخریه اوجن (Fahriye Evcen)

لیست گران ترین بازیگران زن ترکیه / فاحریه اوجن (Fahriye Evcen)

  • دستمزد: 300 هزار لیر برای قسمت
  • آثار معروف: چکاوک، برگ ریزان، سعید و شورا و تا حد مرگ

فخریه اوجن یا فاحریه اوجن از گران ترین بازیگران ترکیه ای زن است که 4 ژوئن 1986 در زولینگن آلمان متولد شد. او همسر بوراک اوزچویت بازیگر معروف ترکی است و سریالی مشترک به نام «چکاوک» نیز با او دارد که موجب معروفیت این زوج شده است. این هنرپیشه همچنین حرفه مدلینگ را نیز دنبال می‌کند و در این صنعت نیز مشهور است. او نخستین بار در سال 2006 با سریال «برگ‌ریزان» دیده شد و پس از آن سریال های «چکاوک» و «سعید و شورا» بودند که باعث معروفیت این بازیگر شدند.

2. گران ترین بازیگران ترکیه: طوبا بویوک اوستون (Tuba Büyüküstün)

طوبا بویوک اوستون (Tuba Büyüküstün) / بازیگر های ترکی معروف با بالاترین دستمزد

  • دستمزد: 300 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: از قلبت بپرس، جنگل، استانبول سرخ

«طوبا بویوک اوستون» با اسم اصلی خدیجه طوبا بویوک اوستون متولد 5 جولای 1982 در ترکیه است. او با دریافت دستمزد 300 الی 350 هزار لیر برای هر قسمت در لیست گرانترین بازیگران ترکی جای دارد. طوبا بویوک اوستون یک بازیگر شناخته شده بین‌المللی محسوب می‌شود که توانسته نامزد دریافت جایزه امی آمریکا شود. طوبا بازیگری را در سال 2004 با سریال «دفتر سلطان» آغاز کرد. پس از آن در فیلم و سریال‌های زیادی به ایفای نقش پرداخت. از سریال‌های مشهور او می‌توان به «جسور و زیبا»، «دختر سفیر» و «ظهور امپراطوری‌ها: عثمانی» اشاره کرد.

3. گران ترین بازیگران ترکیه: دمت اوزدمیر (Demet ozdemir)

دمت اوزدمیر (Demet ozdemir) / بازیگران ترکیه با بیشترین دستمزد

  • دستمزد: 250 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: چه کسی با شما رقصید، بوی توت فرنگی، سعید و شورا

«دمت اوزدمیر» یکی‌دیگر از گران قیمت ترین بازیگرهای ترکی است که در ابتدا به‌عنوان رقصنده در موزیک ویدیو خواننده‌های معروف حضور داشت. تا این‌که در سریال «یه راز بهت میگم» به ایفای نقش آیلین پرداخت. پس از آن با نشان دادن استعداد درخشان خود در بازیگری در فیلم و سریال‌های زیادی بازی کرد. دمت اوزدمیر امروزه یکی از بازیگران مشهور و محبوب ترکیه به‌شمار می‌آید. او با دریافت حدود 250 هزار لیر برای هر قسمت در لیست گران ترین بازیگران ترکی قرار دارد.

4. گران ترین بازیگران ترکیه: برن سات (Beren Saat)

برن سات (Beren Saat) / ثروتمند ترین بازیگران ترکیه ای

  • دستمزد: 200 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: درد پاییز، دنیای من، ماه پیکر، عشق ممنوع، موهبت

«برن سات» از لیست گران ترین بازیگران زن ترکیه د  همان سال‌های اولیه فعالیت خود تاکنون به عنوان گران ترین بازیگران ترکی شناخته می‌شود. او 26 فوریه 1984 در آنکارا متولد شد. با شرکت در مسابقه استعدادیابی ترکیه توانست رتبه دوم را کسب کند. پس از آن با بازی در سریال «در عشق ما مرگ هست» اولین کار تصویر خود را تجربه کرد. جالب است بدانید که برن سات در سال 2012 یکی از بازیگران فیلم سینمایی «فصل کرگدن» به کارگردانی بهمن قبادی بود. او در این فیلم نقش دختر مونیکا بلوچی (Monica Bellucci) را بازی می‌کرد. برن سات برای بازی در هر قسمت حدود 200 هزار لیر دریافت می‌کند. به‌همین دلیل نام او در لیست گران قیمت ترین بازیگرهای ترکی قرار گرفته است.

5. گران ترین بازیگران ترکیه: هانده ارچل (Hande Erçel)

هانده ارچل (Hande Erçel) / بازیگران ثروتمند ترکیه ای

  • دستمزد: 175 الی 200 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: تو درم را بزن، مست عشق، عزیزه

«هانده ارچل» از گران ترین بازیگران و زیباترین زن جهان ترکیه ای است که این‌روزها از بازیگران پرطرفدار این کشور محسوب می‌شود. او 24 نوامبر 1993 در ترکیه متولد شد. علاوه‌بر بازیگری به‌عنوان مدل هم فعالیت می‌کند. به نقل از سایت ویکی پدیا نشریه FILLGAP نام او را به‌عنوان زن زیبای مسلمان در رتبه اول معرفی قرار داد. هانده ارچل از گرانترین بازیگران ترکی کار تصویر خود را در سال 2015 با سریال «دختران آفتاب» آغاز کرد. سپس با سریال پرطرفدار «عشق حرف حالیش نمیشه» به شهرت رسید. هانده برای بازی در هر قسمت حدود 200 هزار لیر دریافت خواهد کرد. از این رو نام او در لیست گران قیمت ترین بازیگران سینمای ترکیه قرار دارد.

6. گران ترین بازیگران ترکیه: نسلیهان آتاگول (Neslihan Atagül)

نسلیهان آتاگول (Neslihan Atagül) / لیست گران ترین بازیگران زن ترکیه

  • دستمزد: 75 هزار لیر برای هر قسمت
  • آثار معروف: برزخ، آنچه از تو برایم مانده، دختر سفیر

«نسلیهان آتاگول» از دیگر بازیگران این کشور است که نامش در لیست گران ترین بازیگران ترکی جای دارد. او 20 اوت 1992 در ترکیه متولد شد و کار هنری خود را با بازی در فیلم «عشق اول» در سال 2006 آغاز کرد. سریال تلویزیونی «برگ‌ریزان» محصول سال 2006 که تا سال 2010 ادامه داشت از آثار نسلیهان است.

این هنرمند از گران ترین بازیگران ترکیه با این سریال به شهرت رسید و توانست پس از آن موفقیت‌های زیادی کسب کند. نسلیهان در سال 2016 با کادیر دوغلو (Kadir Doğulu) بازیگر مشهور مرد ترک ازدواج کرد. بازیگر پرطرفدار دختر سفیر برای بازی در هر قسمت حدود 75 الی 80 هزار لیر دریافت می‌کند.

جمع بندی

اگر شما هم از علاقه‌مندان به فیلم و سریال ترکی هستید حتما شناخت گران قیمت ترین بازیگرهای ترکی برایتان هیجان‌انگیز خواهد بود. امروزه بازیگران ترکی در اکثر کشورهای جهان به‌خصوص ایران طرفداران زیادی دارند. برخی از این بازیگران در لیست گران ترین بازیگران ترکی جای گرفته‌اند. اگر شما هم کنجکاو شده‌اید تا بدانید دستمزد بازیگران مشهور و شناخته شده ترکیه چقدر است خواندن این مقاله را از دست ندهید. به نظر شما جای کدام بازیگر زن و مرد ترکی در لیست گران قیمت ترین بازیگران سینمای ترکیه خالیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های پلازا با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
نیما
.
02 مهر 1402، 20:10
پاسخ
0
0
فقط هانده ارچل
avatar
انا
.
27 فروردین 1402، 04:29
پاسخ
1
1
همه شون جراحی کردن روی قیافه هیچکدوم نمیشه نظر داد
avatar
فرحناز
.
29 مرداد 1401، 14:48
پاسخ
6
9
نمی دونم به چیه هانده ارچل زیبا می گن اصلنم خیلی زیبا نیست وقتی نسلیهان آتاگول به این خوشگلی هست به چیه این هانده ی پلاستیکی می گن خوشگل؟؟؟؟!!!! نسلیهان از همشون خوشگل تر و دوست داشتنی تره🌹
avatar
.
28 مرداد 1401، 15:44
پاسخ
0
1
7. انگین آکی یورک 8.مراد یلدرم 10.تولگاهان
avatar
آفی
.
28 مرداد 1401، 15:40
پاسخ
1
1
اسم چند تاشون رو غلط نوشتید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402