بازیگرانی که مهاجرت کردند ؛ معرفی بازیگران ایرانی مقیم و ساکن در خارج

بازیگرانی که مهاجرت کردند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در سال‌های اخیر، تعداد بازیگرانی که از ایران رفتند و بازیگرانی که مهاجرت کردند در حال افزایش است. بسیاری از آن‌ها به‌خاطر رفاه بیشتر، درآمد بهتر و همچنین افزایش شهرت به گروه بازیگران مهاجرت کرده می‌پیوندند. برای آشنایی با بازیگران مقیم خارج با ما همراه باشید.

از گذشته همیشه بودند بازیگرانی که سودای رفتن به خارج از کشور را در ذهن می‌پروراندند. حتی برخی از بازیگران قدیمی به‌دلیل ممنوع‌الکاری طولانی مدت برای همیشه از کشور خارج شدند. اما اکنون چند سالی است که همچون گذشته به بازیگران ایرانی در خارج سخت گرفته نمی‌شود. این موضوع باعث شده تا تعداد بازیگران مقیم خارج زیاد شود. برخی از این بازیگران ماه‌های زیادی از سال را در کشوری که اقامت دارند، زندگی کرده و فقط برای بازی در فیلم یا سریال به ایران برمی‌گردند. اما در این بین هستند بازیگرانی که برای همیشه از ایران مهاجرت کرده‌اند. به‌همین منظور ما در این مقاله از پلازا لیست کاملی از بازیگرانی که مهاجرت کردند، بازیگران ایرانی مقیم خارج و همچنین بازیگرانی که در خارج از کشور به‌دنیا آمده‌اند، آماده کرده‌ایم.

آنچه در ادامه می‌خوانید

بازیگران ایرانی مقیم خارج از کشور

تعداد زیادی از بازیگرانی ایرانی در خارج از کشور اقامت دارند. در واقع این بازیگران برای همیشه از ایران خارج نشده‌اند؛ بلکه چند ماهی از سال را که مشغول کار نیستند در کشور دوم خود زندگی می‌کنند. در این بخش از مقاله با بازیگران ساکن خارج آشنا می‌شوید.

1. فریبرز عرب نیا ؛ از بازیگران ایرانی مقیم آمریکا

بازیگران مقیم خارج

  • مقیم کشور آمریکا

نام «فریبرز عرب‌نیا» از بازیگران مشهور کشورمان در لیست بازیگران مقیم آمریکا قرار دارد. او از جمله بازیگران ایرانی مقیم خارج است که در آمریکا زندگی می‌کند. فریبرز عرب‌نیا در خصوص زندگی در این کشور عنوان کرد:

قصد اقامت دائم در آمریکا را ندارم. هدفم فقط زندگی در کنار فرزندم است. می‌خواهم همچون یک رفیق در کنار پسرم زندگی کنم.

این بازیگر مشهور کشورمان معمولا فقط فصل تابستان به ایران برمی‌گردد تا پروژه‌های سینمایی یا سریال‌های برجسته را بررسی کند. او به‌دلیل حضور فرزندش «جانیار» که حاصل ازدواج فریبرز عرب‌نیا با عسل بدیعی است، در آمریکا اقامت دارد. از آثار معروف این بازیگر مقیم خارج می‌توان به سریال خاطره‌انگیز «مختارنامه» و همچنین فیلم‌های سینمایی نظیر «پرتقال خونی»، «شکلات داغ» و «چ» اشاره کرد.

2. میترا حجار

بازیگرانی که از ایران رفتند

  • مقیم کشور آمریکا

«میترا حجار» از بازیگران موفق زن ایرانی است که نامش در لیست بازیگران ایرانی مقیم خارج دیده می‌شود. میترا حجار در سال 1384 برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و همین باعث شد نام او را در کنار سایر بازیگرانی که مهاجرت کردند ببینیم. او به مدت 3 سال از جمله بازیگران ایرانی ساکن فرانسه به‌شمار می‌آمد. اما نهایتا بعد از اتمام تحصیل خود به کشور بازگشت. شنیده‌ها حاکی از آن است که خانم حجار اکنون اقامت کشور آمریکا را دارد. به‌همین دلیل می‌توان او را از بازیگران ایرانی در خارج از کشور دانست. از آثار معروف میترا حجار باید «اعتراض»، «شب‌های تهران» و «رخساره» را نام برد.

3. شهاب حسینی

شهاب حسینی/بازیگران ایرانی مقیم آمریکا

  • مقیم کشور آمریکا

«شهاب حسینی» از بازیگران ایرانی مقیم خارج است. او همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد و فقط برای بازی در فیلم یا سریال به ایران بازمی‌گردد. مهاجرت این بازیگر افتخار آفرین کشورمان با سروصدای زیادی در رسانه‌ها همراه بود. از آثار تلویزیونی مشهور شهاب حسینی، از بازیگرانی که مهاجرت کردند، می‌توان به «پس از باران»، «پلیس جوان»، «مدار صفر درجه»، «شوق پرواز» و « تب سرد» اشاره کرد. همچنین برخی از فیلم‌های سینمایی پرطرفدار او عبارتند از «زهر عسل»، «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده».

4. نسرین مقانلو

بازیگران ایرانی مقیم خارج

  • مقیم کشور آمریکا

«نسرین مقانلو» بازیگر زن ایرانی ساکن آمریکا است. او نیز از بازیگرانی که مهاجرت کردند می‌باشد که البته پس از زندگی 10 ساله در آن کشور به ایران بازگشت. خانم مقانلو پس ازدواج با همسرش به آمریکا رفت و بازیگری را کنار گذاشت. او در این خصوص می‌گوید:

می‌خواستم عشق را تجربه کنم. و بدانم به خاطر عشق می‌توانم از لذت‌های زندگی در کشورم و کاری که دوست دارم بگذرم یا نه. به مدت 10 سال با همسرم در آمریکا زندگی کردیم. اما بعد از آن با او صحبت کردم و خواستم به کارم ادامه بدهم. خوشبختانه او مرا درک کرد و به ایران بازگشتیم.

برخی آثار مشهور نسرین مقانلو یکی از بازیگران ایرانی در خارج زندگی کرده عبارتند از «حس سوم»، «ساعت شنی»، «مختارنامه»، «زن‌ها فرشته اند 2»، «سوپراستار» و «مهمان مامان».

5. ایرج طهماسب ؛ از بازیگران مقیم خارج

معروف ترین بازیگران ایرانی در جهان

  • مقیم کشور کانادا

«ایرج طهماسب» نیز در گروه مجریان و بازیگرانی که در خارج زندگی میکنند قرار می‌گیرد. او اقامت کشور کانادا را دارد و پس از اتمام پروژه کارش در ایران به کانادا می‌رود. به‌همین دلیل می‌توان او را از بازیگران ایرانی ساکن خارج دانست. مجموعه برنامه تلویزیونی «کلاه قرمزی» یکی از محبوب‌ترین آثار این مجری، بازیگر و کارگردان توانمند کشورمان محسوب می‌شود. این برنامه به مدت 7 سال در روزهای عید نوروز مهمان خانه‌هایمان بود.

ایرج طهماسب، از مجریان و بازیگرانی که مهاجرت کردند، این روزها با مجموعه مهمونی که از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، بار دیگر مهمان خانه‌های ما شده. او با ساخت این مجموعه بار دیگر توانایی‌هایش را به مردم ایران ثابت کرده است. شخصیت بچه که این روزها جانشین کلاه قرمزی شده، به خوبی توانسته است در دل تماشاچیان جا باز کند.

6. نیکی کریمی ؛ از بازیگران زن مقیم خارج

بازیگرانی که در خارج زندگی میکنند

  • مقیم کشور آمریکا

«نیکی کریمی» موفق‌ترین بازیگر زن سینمای کشورمان است که به‌عنوان یکی از بازیگران ایرانی در خارج شناخته می‌شود. او در سال 1371 برای ادامه تحصیل خود در زمینه طراحی لباس به آمریکا رفت و تا چندین سال آن‌جا زندگی کرد. به‌همین دلیل می‌توان حدس زد نیکی کریمی اقامت کشور آمریکا را داشته باشد. البته لازم به ذکر است که خانواده نیکی کریمی در انگلیس زندگی می‌کنند و او رفت و آمد زیادی به لندن دارد. از آثار سینمایی پرطرفدار این بازیگر زن موفق کشورمان می‌توان به «دو زن»، «نیمه پنهان»، «واکنش پنجم»، «پری»، «عروس» و «دیوانه از قفس پرید» اشاره کرد.

7. بهرام رادان

بازیگران ایرانی در خارج

  • مقیم کشور کانادا

«بهرام رادان» سوپراستار موفق و خوش‌چهره کشورمان است که نامش در لیست بازیگران ایرانی ساکن کانادا قرار دارد. او علاوه‌بر بازیگری در حرفه مدلینگ هم فعالیت می‌کند. حتما شما هم تصویر او را بارها بر تابلوهای تبلیغاتی شهر دیده‌اید. از آثار مشهور این بازیگر توانا و موفق کشورمان می‌توان به «سنتوری»، «شور عشق»، «شمعی در باد» و «آتش بس 2» اشاره کرد.

8. گوهر خیر اندیش

گوهر خیراندیش/بازیگر زن ایرانی ساکن آمریکا

  • مقیم کشور آمریکا

«گوهر خیراندیش» از بازیگران زن موفق سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان به‌شمار می‌آید. او سال‌های زیادی است که به‌دلیل تحصیل فرزندانش از جمله بازیگران ایرانی ساکن آمریکا محسوب می‌شود. خانم خیراندیش از بازیگران ایرانی در خارج از کشور است که ماه‌های زیادی از سال را آن‌جا سپری می‌کند. جالب است بدانید که او توانسته تاکنون چندین کارگاه آموزشی موفق را در آمریکا برگزار کند. از آثار معروف گوهر خیراندیش، از بازیگرانی که مهاجرت کردند، می‌توان به سریال‌هایی همچون «خانه ما»، «سفر سبز» و «میوه ممنوعه» اشاره کرد. همچنین فیلم‌های سینمایی همچون «گل یخ»، «دایره زندگی» و «خوب بد جلف: ارتش سری» از کارهای پرطرفدار او محسوب می‌شوند.

9. اکبر عبدی

بازیگران ایرانی که در خارج بازی میکنند

  • مقیم کشور ترکیه

چندین سال پیش این خبر که «اکبر عبدی» از بازیگران ایرانی ساکن ترکیه شده است، در رسانه‌ها سروصدای زیادی به پا کرد. رسانه‌ها با کمی شیطنت عنوان کردند اکبر عبدی همچون بازیگران ایرانی در خارج زندگی می‌کند. اما آقای عبدی خبر مهاجرتش را با صراحت رد کرد. او وقتی متوجه شد نامش به‌عنوان بازیگران ایرانی در ترکیه برده می‌شود، در این خصوص عنوان کرد:

من به هیچ‌وجه مهاجرت نکرده‌ام. فقط به‌دلیل هم زبانی کشور ترکیه، شرایط مساعد آب و هوا که برای بیماری‌ام مفید بود، همچنین کمی استراحت، خانه‌ای در این کشور خریداری کردم.

این گفته‌های اکبر عبدی باعث شد تا عده زیادی او را از بازیگران ایرانی که خارج از کشور زندگی میکنند، بدانند. از آثار پرطرفدار این بازیگر عرصه کمدی کشورمان می‌توان «در چشم باد»، «شوق پرواز»، «معراجی‌ها»، «آدم برفی»، «اخراجی‌ها» و «دزد عروسک‌ها» را نام برد.

10. شبنم قلی‌خانی

تیپ بازیگران ایرانی در خارج از کشور

  • مقیم کشور استرالیا

«شبنم قلی‌خانی» از بازیگران مطرح زن سینما و تلویزیون کشورمان به‌شمار می‌آید. او در سن بسیار کم با نقش «مریم مقدس» شناخته شد و خیلی زود توانست به یکی از بازیگران شناخته شده کشورمان تبدیل شود. خانم قلی‌خانی چند سالی را به‌دلیل تحصیل در رشته کارگردانی در کشور استرالیا گذرانده است. شنیده‌ها حاکی از آنند که شبنم قلی‌خانی فرزند خود را در همین کشور به دنیا آورد. به‌همین دلیل نام خانم قلی‌خانی در لیست بازیگران ایرانی ساکن خارج دیده می‌شود. البته باید بگوییم که اکنون او به کشور بازگشته و چند سالی است که به همراه همسر و فرزندش در ایران زندگی می‌کند. از آثار معروف تلویزیونی شبنم قلی‌خانی باید به «اولین شب آرامش»، «ما چند نفر»، «هشت و نیم دقیقه»، «آنام» و «بیگانه‌ای با من است» اشاره کرد.

11. حسام نواب صفوی

بازیگران مهاجرت کرده به ترکیه

  • مقیم کشور بلژیک

«حسام نواب صفوی» تجربه سال‌های زیادی زندگی در خارج از ایران را دارد. به‌همین دلیل باید او را یکی‌دیگر از بازیگران ایرانی در خارج از کشور دانست. او در تهران متولد شد اما همراه خانواده دوران کودکی خود را در آمریکا گذراند. سپس برای تحقق یافتن بازیگری، آرزوی کودکی‌اش به ایران بازگشت. حسام نواب صفوی علاوه‌بر رفت و آمدش به آمریکا چند سالی است که در کشور بلژیک اقامت دارد. چندی پیش با حمله داعش به این کشور از سپاه ایران جهت برقراری نظم و امنیت کمک خواست. از آثار معروف این بازیگر پرحاشیه کشورمان می‌توان «ازدواج به سبک ایرانی»، «اخراجی‌ها 2» و «نهنگ عنبر» را نام برد.

12. الناز شاکردوست

فیلم بازیگران ایرانی در خارج از کشور

  • مقیم لندن

«الناز شاکردوست» یکی از پرطرفدارترین بازیگران زن در سینمای کشورمان محسوب می‌شود. او در دهه 80 ایران بسیار پرکار بود و توانست فیلم‌های پرفروشی را بازی کند. جالب است بدانید که او اکنون شیوه بازیگری خود را تغییر داده و با گزیده‌کاری تلاش می‌کند تا نقش‌های تاثیرگذاری را بازی کند. الناز شاکردوست از جمله بازیگران ایرانی مقیم خارج است که برای ادامه تحصیل به لندن رفت. او که هدفش افزودن آگاهی و دانش بازیگری بود چند سالی به‌عنوان یکی از بازیگران ایرانی ساکن خارج شناخته می‌شد. الناز شاکردوست پس از اتمام دوره تحصیلش به کشور برگشت و همچنان در ایران زندگی می‌کند. «گل یخ»، «چند می‌گیری گریه کنی؟»، «بوی گندم»، «رسوایی» و «شبی که ماه کامل شد» نمونه‌ای از آثار پرطرفدار او هستند.

13. پارسا پیروزفر

بازیگران ایرانی مقیم آمریکا

  • مقیم کشور آمریکا

«پارسا پیروزفر» از بازیگران کم‌کار و موفق در عرصه سینما و تئاتر کشورمان است. این بازیگر ایرانی خارج از کشور از جمله لس‌آنجلس آمریکا تئاترهای زیادی را اجرا رفته است. نمایش‌نامه «ماتریوشکا» که بر اساس 6 داستان کوتاه مشهور «آنتوان چخوف» نوشته شد، یکی از پرطرفدارترین تئاترهای پارسا پیروزفر در شهرهای «تورنتو» و «مونترال کانادا» بود. به‌دلیل رفت و آمد پارسا پیروزفر به خارج از کشور سال‌های زیادی است که او به‌عنوان یکی از بازیگران ایرانی مقیم خارج شناخته می‌شود. از آثار مشهور این بازیگر گزیده‌کار و خوش‌چهره کشورمان می‌توان به «مهمان مامان»، «در چشم باد» و «اشک سرما» اشاره کرد.

14. مهتاب نصیرپور

بازیگران ساکن خارج کشور

  • مقیم کشور کانادا

«مهتاب نصیرپور» از بازیگران شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آید. او که در زمینه تئاتر اجراهای موفق و چشم‌گیر زیادی داشت به یک‌باره از اجرای تئاتر فاصله گرفت و همراه همسر خود به ونکوور کانادا رفت. پس از مدت کوتاهی او و همسرش «محمد رحمانیان» کارگردان سینما و تئاتر کشورمان در کانادا گروه تئاتر تشکیل داده و اجراهای زیادی انجام دادند. از آثار شناخته شده او در سینما می‌توان «سرو زیر آب»، «به‌نام پدر» و «من ترانه 15 سال دارم» را نام برد.

15. همایون ارشادی

بازیگران ایرانی مقیم خارج

  • مقیم کشور ایتالیا

نام «همایون ارشادی: در لیست بازیگران ایرانی مقیم خارج قرار دارد. او بعد از اتمام دوره دبیرستان برای ادامه تحصیل به ایتالیا رفت. زندگی 11 ساله همایون ارشادی در این کشور باعث شده تا امروزه او را به ‌عنوان یکی از بازیگران ایرانی در خارج بشناسند. همایون ارشادی تاکنون در چندین فیلم بین‌المللی همچون «تحت تعقیب‌ترین مرد» به کارگردانی آنتون کوربن و «علی و نینو» در کشور انگلیس پرداخته است. از دیگر آثار مشهور او می‌توان به «واکنش پنجم»، «هت‌ریک»، «ایتالیا ایتالیا» و «زندگی با چشمان بسته» اشاره کرد.

16. فلور نظری

بازیگر مقیم خارج

  • مقیم کشور آلمان

«فلور نظری» یکی‌دیگر از بازیگران ایرانی مقیم خارج است. او با گذاشتن عکس‌هایی در اینستاگرام خبر از حضور خود در آلمان داد و این کشور را وطن دوم خود دانست. این خبر واکنش رسانه‌ها و مخاطبین زیادی را به همراه داشت. درحال حاضر فلور نظری به‌دلیل زندگی پسرش در آلمان چند ماهی از سال را در این کشور زندگی می‌کند. برخی از آثار شناخته شده او عبارتند از «خانه به دوش»، «گسل»، «ازدواج صورتی»، «کلاهی برای باران» و «آتش بس 2».

بازیگران ایرانی متولد خارج از کشور

برخی از بازیگران ایرانی در خارج از کشور متولد شده‌اند. البته برخی از آن‌ها خیلی زود به ایران برگشته و دیگر از کشور خارج نشده‌اند. در این بخش از مقاله معرفی بازیگرانی که مهاجرت کردند، با بازیگرانی که متولد کشورهای خارجی هستند آشنا می‌شویم.

1. پیمان معادی

بازیگران ساکن خارج

  • متولد کشور آمریکا

«پیمان معادی» بازیگر و کارگردان صاحب سبک سینمای کشورمان در نیویورک ایالت متحده آمریکا متولد شده است. به‌همین دلیل می‌توان نام او را در لیست بازیگران ایرانی در خارج از کشور قرار داد. از آثار بین‌المللی پیمان معادی باید «کمپ ایکس ری»، «شوالیه‌ها»، «آن شب» و «شش زیرزمینی» را نام برد.

«درباره الی»، «جدایی نادر از سمین»، «ملبورن» و «ابد و یک روز» از نمونه آثار موفق ایرانی پیمان معادی به‌شمار می‌آیند. پیمان معادی در سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی «درخت گردو» برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. اما به‌دلیل حضورش در آمریکا نتوانست در مراسم شرکت کند. تازه‌ترین اثر او برادران لیلا نیز در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و سر و صدای زیادی به پا کرد.

2. شقایق دهقان

بازیگران خارجی مقیم ایران

  • متولد کشور آلمان

«شقایق دهقان» از بازیگران موفق زن عرصه کمدی کشورمان است که در شهر گیسن آلمان به دنیا آمد. او خیلی زود زمانی که تنها 3 ماه داشت به‌دلیل اتمام تحصیل پدرش به ایران بازگشت. شقایق دهقان با سریال‌های نود شبی «مهران مدیری» به مخاطبین تلویزیون معرفی شد. اما می‌توان بازی او را در سریال «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت در نقش خانم شیرزاد دلیل اصلی محبوبیتش دانست. او به همراه همسر سابقش «محراب قاسم‌خانی» نویسندگی سریال‌های کمدی زیادی را در تلویزیون برعهده داشت. برخی از این آثار عبارتند از «نقطه‌چین»، «شب‌های برره»، «کمربندها را ببندیم» و «شرف خانواده فاضل».

3. نیما شعبان‌نژاد

بازیگران زن مقیم خارج

  •  متولد کشور آلمان

«نیما شعبان‌نژاد» از بازیگران جوان و خوش انرژی تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان است که نامش در لیست بازیگران ایرانی در خارج قرار دارد. او در شهر کلن آلمان متولد شد. پدر و مادرش هر دو ایرانی هستند و زمانی‌که نیما سه ساله بود برای همیشه به ایران بازگشتند. نیما شعبان‌نژاد از طریق برنامه «خندوانه» و بازی در نقش شخصیت‌های بامزه به مردم معرفی شد. این اجرای او رضایت درصد بالایی از مخاطبین را به همراه داشت تا جایی‌که توانست حضور او را در خندوانه دائمی کند. از دیگر آثار موفق و پرطرفدار نیما شعبان‌نژاد می‌توان به «رهایم نکن»، «دوپینگ»، «ممنوعه»، «هیولا» و «دراکولا» اشاره کرد.

4. گلوریا هاردی

بازیگران مقیم خارج

  • متولد کشور فرانسه

«گلوریا هاردی» همسر ساعد سهیلی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشورمان است. او در شهر بوردو فرانسه از مادری ایرانی‌الاصل و پدری فرانسوی متولد شد و از بازیگران خارجی مقیم ایران است. گلوریا هاردی بازیگر زن ایرانی ساکن فرانسه پس از آشنایی با همسرش به ایران آمد. او به‌دلیل علاقه زیاد به بازیگری در کلاس‌های بازیگری «آزیتا حاجیان» حضور پیدا کرد. سریال به‌یاد ماندنی «کیمیا» اولین حضور او جلوی دوربین بود که باعث شد طرفداران زیادی پیدا کند.

5. سحر جعفری‌جوزانی

بازیگرانی که مهاجرت کردند

  • متولد کشور آمریکا

«سحر جعفری‌جوزانی» یکی‌دیگر از بازیگران ایرانی متولد خارج از کشور به‌شمار می‌آید. این بازیگر ایرانی آمریکایی در کالیفرنیا از مادری آمریکایی و پدری ایرانی متولد شد. پدرش مسعود جعفری‌جوزانی از کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون کشورمان محسوب می‌شود. سحر جعفری‌جوزانی تا 5 سالگی در آمریکا نزد مادرش زندگی کرد سپس همراه پدر به ایران بازگشت. از آثار تلویزیونی او می‌توان «نقطه‌چین»، «باغ مظفر»، «فضانوردان»، «مرد دو هزار چهره»، «در چشم باد» و «همه بچه‌های من» را نام برد.

بازیگرانی که مهاجرت کردند

برخی از بازیگران ایرانی خارج از کشور زندگی می‌کنند. عده‌ای در آنجا مشغول به فعالیت هنری هستند و بعضی دیگر کشورهای خارجی را صرفا برای زندگی انتخاب کرده‌اند. در این بخش از مقاله با بازیگرانی که مهاجرت کردند و بازیگران مهاجرت کرده آشنا خواهید شد.

1. شهره آغداشلو ؛ از بازیگرانی که مهاجرت کردند

بازیگرانی که از ایران رفتند

  • ساکن کشور آمریکا

«شهره آغداشلو» از بازیگرانی که از ایران رفتند، به‌شمار می‌آید. او با نام اصلی «شهره وزیری‌تبار» پس از ازدواج با «آیدین آغداشلو» نام خانوادگی او را برای خود انتخاب کرد. شهره آغداشلو قبل از انقلاب در فیلم‌های معروفی همچون «سوته دلان»، «گزارش» و «شطرنج باد» بازی کرد. جریانات انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا او برای همیشه ایران را ترک کند و نام او نیز در کنار سایر بازیگران مهاجرت کرده قرار بگیرد. شهره آغداشلو در خارج از ایران آثار موفقی همچون «خانه‌ای از شن و مه» و مجموعه تلویزیونی «خانه صدام» را کار کرده است. او توانست برای این آثار موفق جایزه اسکار بهترین نقش مکمل زن و جایزه امی را کسب کند.

2. مرتضی عقیلی ؛ از بازیگرانی که مهاجرت کردند

بازیگران مهاجرت کرده

  • ساکن کشور آمریکا

«مرتضی عقیلی» از بازیگران مهاجرت کرده به خارج از کشور است. او در جریان انقلاب اسلامی ایران را ترک کرد و اکنون در لس آنجلس آمریکا زندگی می‌کند. او پیش از انقلاب یکی از بازیگران پرکار و کارگردان برجسته فیلم‌های متعددی بود اما اکنون نامش در فهرست بازیگرانی که از ایران رفتند به چشم می خورد. برخی از آثار او عبارتند از «کاکو»، »سلام بر عشق»، «شب زخمی» و «زمین ناهموار».

3. گلشیفته فراهانی ؛ از بازیگران ایرانی که در خارج بازی میکنند

بازیگران ایرانی مقیم خارج

  • ساکن کشور فرانسه
همچنین بخوانید :

«گلشیفته فراهانی» از بازیگران ایرانی خارج از کشور است که حدود 11 سال پیش از ایران رفت. او که در ایران از بازیگران زن جوان و موفق سینما محسوب می‌شد برای امتحان شانس خود در هالیوود در لیست بازیگران مهاجرت کرده ایرانی در خارج قرار گرفت. از آثار خارجی گلشیفته می‌توان به «یک مشت دروغ»، «جای اژدها» و «خورشت آلو با مرغ» اشاره کرد. او در زمان بازیگری خود در ایران با کارگردانان مطرحی همکاری و در فیلم‌های موفق زیادی بازی کرده بود. برخی از این فیلم‌های سینمایی عبارتند از «بوتیک»، «به نام پدر»، «سنتوری» و «درباره الی».

4. رامسین کبریتی ؛ از بازیگرانی که از ایران رفتند

معروف ترین بازیگران ایرانی در جهان

  • ساکن در کشور ترکیه

اگر به لیست بازیگرانی که از ایران رفتند نگاه کنیم نام «رامسین کبریتی» به چشم می‌خورد. او از جمله بازیگرانی بود که با هدف پیوستن به شبکه خارجی جم از ایران رفت. اما پس از حضور در این شبکه به موفقیت چشم‌گیری دست نیافت و خیلی زود از آن جدا شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که رامسین کبریتی درحال حاضر در کشور ترکیه زندگی می‌کند. از جمله آثار شناخته شده او می‌توان به سریال «ستایش»، «شب دهم»، «مدار صفر درجه» و «تنهاترین سردار» اشاره کرد.

5. سوسن تسلیمی ؛ از بازیگران مهاجرت کرده

بازیگرانی که در خارج زندگی میکنند

  • ساکن کشور سوئد

«سوسن تسلیمی» یکی‌دیگر از بازیگرانی که از ایران رفتند محسوب می‌شود. او بازیگر مورد علاقه «بهرام بیضایی» بود و با چهار فیلم موفق از این کارگردان به نام‌های «مرگ یزدگرد»، «چریکه تارا» ،«شاید وقتی دیگر» و «باشو غریبه کوچک» به شهرت زیادی دست پیدا کرد. سوسن تسلیمی همسر سابق داریوش فرهنگ در سال 1366 تصمیم گرفت ایران را برای همیشه به مقصد سوئد ترک کند. از دیگر آثار سوسن تسلیمی، از بازیگران مهاجرت کرده، می‌توان به فیلم «طلسم» و »مادیان» اشاره کرد.

6. مهناز افشار ؛ از بازیگرانی که از ایران رفتند

بازیگران ایرانی در خارج

  • ساکن کشور آلمان

«مهناز افشار» یکی از موفق‌ترین و پردرآمدترین بازیگران زن سینمای ایران به‌شمار می‌آید. او اواخر سال 1397 برای ادامه تحصیل خود از کشور خارج شد. پس از آن او را در مسابقه استعدادیابی پرشیاز گات تلنت در کنار هنرمندانی همچون ابی، آرش و نازنین نور دیدیم. شنیده‌ها حاکی از آن است که او اکنون برای گذراندن دوره آموزشی خود به همراه دخترش در کشور آلمان زندگی می‌کند. مهناز افشار پیش‌تر اعلام کرده بود که به ایران باز می گردد اما حالا که نام او در فهرست بازیگرانی که کشف حجاب کردند نیز قرار گرفته، مشخص نیست آیا هنوز هم قصد بازگشت را دارد یا خیر.

7. ریحانه پارسا ؛ از بازیگرانی که مهاجرت کردند

بازیگران ایرانی خارج از کشور

  • ساکن کشور ترکیه

«ریحانه پارسا» از بازیگران ایرانی پرحاشیه‌ای است که اکنون در کشور ترکیه زندگی می‌کند. او پس از بازی در سریال «پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی مشهور شد اما خیلی زود با کارهای اغراق‌آمیز مخاطب را از بازی خوبش در این فیلم ناامید کرد. از آثار او در ایران می‌توان به فیلم‌های سینمایی «رقصنده»، «کوسه» و «گشت ارشاد 3» اشاره کرد.

8. لادن طباطبایی ؛ از بازیگرانی که از ایران رفتند

بازیگران ایرانی که در خارج بازی میکنند

  • ساکن کشور آمریکا

نام «لادن طباطبایی» در لیست بازیگران زن ایرانی خارج از کشور قرار دارد. او در سال 1397 با حضور در برنامه هفت اعلام کرد می‌خواهد با دنیای بازیگری خداحافظی کند. چندی بعد خبر رسید که لادن طباطبایی قصد مهاجرت به ایالت متحده آمریکا را دارد. این بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون کشورمان دلیل اصلی مهاجرت خود را ابتلای دخترش به بیماری اوتیسم و نبودن مراکز پیشرفته درمان در ایران اعلام کرد. از آثار معروف لادن طباطبایی، از بازیگرانی که از ایران رفتند، می‌توان «خواب و بیدار»، «فاکتور هشت»، «روزهای زیبا»، «واکنش پنجم»، «من همسرش هستم» و «سوت پایان» را نام برد.

9. روناک یونسی ؛ از بازیگران مهاجرت کرده

تیپ بازیگران ایرانی در خارج از کشور

  • ساکن کشور کانادا

«روناک یونسی» از بازیگران ایرانی در کانادا است. او با سریال «رستگاران» به کارگردانی سیروس مقدم در تلویزیون شناخته شد. پس از آن توانست در مجموعه تلویزیونی‌های پرطرفداری حضور داشته باشد. اما خیلی زود بازیگری در ایران را کنار گذاشت و همراه همسرش به خارج از کشور مهاجرت کرد. برخی از آثار شناخته شده روناک یونسی، از بازیگران ساکن خارج کشور، عبارتند از «گل‌های گرمسیری»، «موج و صخره»، «سقوط آزاد» و «آخرین بازی».

10. پرستو صالحی ؛ از بازیگرانی که از ایران رفتند

بازیگران مهاجرت کرده به ترکیه

  • ساکن کشور ترکیه

«پرستو صالحی» با نام اصلی «الهام صالحی سیاوشانی» به‌تازگی در لیست بازیگرانی که از ایران رفتند قرار گرفته است. چندی پیش او با پستی اینستاگرامی اعلام کرد برای همیشه ایران را ترک می‌کند. پرستو صالحی، از بازیگران مهاجرت کرده، هنوز به‌طور دقیق از کشور محل زندگی خود حرفی نزده است. اما براساس عکسی که پس از سفر او به خارج با کامران و هومن گرفته شد می‌توان حدس زد اکنون در کشور ترکیه حضور دارد. برخی از آثار شناخته شده پرستو صالحی عبارتند از «زیر آسمان شهر»، «ارث بابام»، «شوخی کردم»، «اعتراض و «تخته گاز».

11. چکامه چمن‌ماه ؛ از بازیگرانی که مهاجرت کردند

فیلم بازیگران ایرانی در خارج از کشور

  • ساکن کشور ترکیه

«چکامه چمن‌ماه»، از دیگر بازیگرانی که مهاجرت کردند، ایران را به قصد پیوستن به شبکه خارجی جم ترک کرد. او که از بازیگران مهاجرت کرده به ترکیه است، پس از بازی در چندین فیلم و سریال خیلی زود از همکاری با این شبکه خارجی انصراف داد. از آثار شناخته شده چکامه در تلویزیون و سینمای ایران می‌توان به «پرواز در حباب»، «ستاره‌های سربی»، «آسمان من»، «پایان‌نامه»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «بانوی کوچک»، «ازدواج صورتی» و «سهراب» اشاره کرد.

12. صدف طاهریان ؛ از بازیگران مهاجرت کرده

بازیگران ایرانی مقیم آمریکا

  • ساکن کشور ترکیه

نام «صدف طاهریان» نیز در میان فهرست بازیگرانی که از ایران رفتند قرار دارد. طاهریان، از بازیگران مهاجرت کرده، با فیلم «هیج کجا هیچ کس» شناخته شد. در سال 1394 تصاویری بدون حجاب اسلامی از صدف طاهریان در صفحه اینستاگرامی‌اش منتشر شد. ابتدا تصور بر این بود که صفحه او هک شده اما اعلام اینکه عکس‌ها را خودش منتشر کرده است فرضیه مهاجرت او را قوت بخشید. او یکی از جنجالی‌ترین بازیگرانی که مهاجرت کردند می‌باشد که در سال‌های اخیر حاشیه‌های زیادی داشته است.

13. زهرا امیر ابراهیمی ؛ از بازیگرانی که مهاجرت کردند

بازیگران ساکن خارج کشور

  • ساکن کشور فرانسه

یکی از بازیگران مهاجرت کرده که به تازگی سر و صدای زیادی به پا کرده، زهرا یا زر امیر ابراهیمی است. او به آن‌هایی که می‌گفتند فیلم بازیگران ایرانی در خارج از کشور طرفدار ندارد، ثابت کرد که اشتباه می‌کنند. زر امیرابراهیمی از معروف ترین بازیگران ایرانی در جهان است که در سال 2022 به‌خاطر بازی در فیلم عنکبوت مقدس برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کن شد. او در دهه 1380 و با بازی در سریال‌هایی مانند نرگس به شهرت رسید اما در اواسط همان دهه ایران را ترک کرد. این بازیگر بعد از خروج از ایران به فرانسه رفت و در آنجا به ادامه فعالیت‌های هنری‌اش پرداخت.

کلام آخر

در چند سال گذشته خبرهای زیادی مبنی بر سکونت بازیگران ایرانی در خارج را شنیده‌ایم. بازیگران زیادی در طول سال‌های فعالیت خود اقامت کشورهای خارجی را گرفته‌اند. برخی از آن‌ها بازیگری در ایران را کنار گذاشته و قصد امتحان شانس خود در کشورهای خارجی را داشتند. ما در این مقاله لیست کاملی از بازیگرانی که از ایران رفتند، بازیگرانی که اقامت کشور دیگری را دارند و گاهی به ایران می‌آیند و همچنین بازیگرانی که در سایر کشورها به دنیا آمدند و در ایران فعالیت می‌کنند را برای شما آماده کردیم. نظر شما درباره مهاجرت یا سکونت بازیگران ایرانی در سایر کشورها و همچنین تیپ بازیگران ایرانی در خارج از کشور چیست؟ فراموش نکنید نظراتتان را از بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران22 دیدگاه
avatar
.
12 آبان 1402، 06:15
پاسخ
2
3
نوش آفرین و گوگوش از زندگیشون اونجا ناراضی طبق مصاحبه هاشون اینو میگم بعدشم خبر برگشت فراریا‌ و از وطن در رو ها رو معمولا یا اصلا نمیگن چون رسانه دست رژیم اصلاحات و رژیم دیکتاتور غرب دیگه شم اونجا برای کسایی که پولدارن یا رژیم دیکتاتور غرب روشون حساب باز کرده و به نوکری و کنیزی خودش برداشته هستش نه برا دو تا جوون بی فکر بی پول وطنفروش که نمونه شو با فرارشون از ایران به ترکیه و استقبال بسیار گرم ترکیه😂😂 شاهد بودیم
avatar
ساناز
.
12 آبان 1402، 06:10
پاسخ
2
8
عزیز من به این مفتخورا‌ چون میتونن دو سه تا جوون دور از فکر گول بزنن و بندازن وسط خیابونا و آتیش و اغتشاشات و انقلاب نکرده دروغین راه بندازن استخدام خودشون کردن مثل زهرا امیر ابراهيمی مثل علی کریمی مثل مهناز افشار مثل برزو ارجمند مثل احسان کرمی مثل حمید فرخ‌نژاد وگرنه جرئت و وطندوستی تو اینا نمیشه دید بلکه فقط بین شهدا و مردم ایران
avatar
ساناز
.
12 آبان 1402، 06:06
پاسخ
4
7
اتفاقا همین چند وقت پیش پرستو صالحی از زندگی نکبت بارش میگفت چند نفر از عوامل فراری صدا و سیما تو خارج از کشور به خاطر تعدی و حقوق نابرابر بین زن و مرد از کار کردن باهاشون انصراف دادن بعضی بازیگرا و خواننده ها هم برگشتن که برای تحصیل رفته بودن مثل وحید رهبانی و فریدون آسرایی و... و عده ای در انتظار برگشت هستن و بدجور از بودن تو فضای غلط غرب و ظلمی که به خانما میکنن و مسائل اخلاقی خسته شدن‌
avatar
وحید
.
03 مهر 1402، 16:33
پاسخ
5
16
وقتی یک سیب قرمز وسط دو نفر نگه داری یکی از قرمزی سیب تعریف میکنه و دیگری لک و سفیدی که اونطرف سیب هست رو میبینه و تعریف میکنه مگه خدایی که وقتی تو جایگاه دیگران نیستی قضاوتشون میکنی کدوم ادم عاقلی رو دیدی که از جای بد بره جای بدتر و بمونه نمیگم خارج خوبه ولی قطعا بهتره که هر کی رفته نیومده و اینکه چرا خارجیا بخاطر مشکلاتشون مهاجرت نمیکنن بیان ایران
avatar
اسلام
.
14 شهریور 1402، 16:43
پاسخ
23
12
اگه کسی واقعا به خدا و اون دنیا اعتقاد داره حتما هم دستورات خدارو انجام میده همه کسانی که دین دارند در مورد محرم ونا محرم پوشش بدن و غیره در دین که کلام و دستورات خداست برای نه تنها مسلمانان بلکه برای کل بشر اگه می خواهند رستگار شوند می دانندچه حالا خودش رو برای غریبه لخت بکنه که یعنی به کسی ضربه بزنه نه، تنها وتنها به خودبد بختش ضربه میزنه
avatar
فلاح
.
27 دی 1402، 15:47
پاسخ
3
7
@اسلام
بنظرم وطنم ایرانم خیلی با ارزشتر از اون کشور ها جانم فدای ایران
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402