آموزش رجیستر کردن گوشی های اپل | چگونه آیفون خود را رجیستر کنیم؟

رجیستر کردن گوشی های آیفون.
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مطلب با آموزش رجیستر کردن آیفون همراه شما هستیم. در این راهنمای پلازا می‌توانید از تمامی مراحل و همچنین نکاتی که باید در مورد این کار بدانید مطلع شوید.

طرح رجیستری گوشی‌های هوشمند در ابتدا تنها مشمول گوشی‌های آیفون بود. اما به مرور گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و سایر برندها هم مشمول این طرح شدند. به گفته مسئولین هدف کلی از اجرای این طرح این است که از واردات گوشی به صورت قانونی حمایت و از قاچاق گوشی‌ها جلوگیری شود. البته با توجه به رجیستر نشدن سری آیفون 14، در فاصله چند هفته مانده به رونمایی آیفون 15 گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد رجیستر شدن این گوشی‌ها وجود دارد.

با این حال فعلا تمامی گوشی‌های قدیمی آیفون تا سری آیفون 13 بدون مشکل رجیستر می‌شوند. اگر گوشی را به تازگی خریداری کرده‌اید و قصد رجیستر کردنش را دارید، با آموزش رجیستر کردن آیفون همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

آموزش رجیستر کردن آیفون

تمامی گوشی‌های موبایلی که به طور قانونی و از گمرک کشور وارد می‌شوند، باید در سامانه همتا ثبت و فعال شوند. اکثر گوشی‌های موجود در بازار از قبل این فرایند را طی کردند و شما نیازی به رجیستر کردن آن‌ها ندارید و فقط باید آن گوشی را برای سیم‌کارت خودتان فعال کنید. اما برخی گوشی‌ها نیز ممکن است رجیستر نشده و به‌صورت مسافری وارد کشور شوند. در این صورت شما حتما قبل از روشن کردن و استفاده از گوشی، باید آن را رجیستر کنید. اما نحوه رجیستری گوشی آیفون چگونه است؟

تمام گوشی‌هایی که به‌صورت مسافری وارد کشور می‌شوند، حداکثر 30 روز آنتن دریافت خواهند کرد. پس از گذشت این مدت، اگر مراحل رجیستر گوشی ایفون طی نشده باشد، از شبکه بلاک خواهد شد و دیگر قابل استفاده نیست. مراحل رجيستر كردن گوشي اپل در فرودگاه و همان لحظه که شما وارد سالن مسافری می‌شوید آغاز می‌شود.

1. ثبت دستگاه در گمرک فرودگاه؛ راهنمای رجیستری آیفون

در اولین قدم باید با نحوه رجيستر كردن گوشي آيفون با پاسپورت آشنا باشید. باید به گمرک فرودگاه مراجعه و گوشی و اطلاعات مربوط به آن را ثبت کنید. برای انجام این کار به پاسپورت احتیاج خواهید داشت. هر پاسپورت در یک سال تنها می‌تواند اقدام به وارد کردن یک گوشی کند. این دفاتر گمرکی در فرودگاه‌ها و همچنین پایانه‌های مرزی کشور وجود دارند. بنابراین شما می‌توانید در بدو ورد به کشور، این مراحل را انجام دهید.

در این مرحله حتما باید به این نکات توجه داشته باشید:

  • در بدو ورود به کشور، حتما باید به گمرک فرودگاه مراجعه و گوشی را با مشخصات مسافر وارد کننده و همراه با یک شماره تلفن به نام مسافر، ثبت کنید.
  • در صورت خروج از سالن مسافران و عدم ثبت گوشی در گمرک، دیگر امکان رجیستر کردن آن وجود ندارد.
  • اطلاعات ثبت شده در گمرک فرودگاه حتما باید با اطلاعات شخص وارد کننده مطابقت داشته باشد. این اطلاعات را باید بعدا و هنگام پردخت هزینه گمرک، در سایت گمرک وارد کنید و در صورت مغایرت، نمی‌توانید گوشی را رجیستر کنید.

2. پرداخت هزینه گمرک؛ راهنمای رجیستری آیفون

پس از اینکه گوشی را در گمرک ثبت کردید، اگر از اتباع هستید باید بعد از گذشت یک ماه از تاریخ حضور در کشور، به‌صورت حضوری به نزدیک‌ترین دفتر گمرک اجرایی مسافری مراجعه و دستگاه را رجیستر کنید.

اما اگر مسافر ایرانی هستید، حداکثر تا 1 ماه بعد از تاریخ ورود به کشور و ثبت گوشی در گمرک فرودگاه، باید به سایت گمرک مراجعه و عوارض دستگاه را پرداخت کنید. پس از ورود به این سایت، باید کد IMEI گوشی و کد ملی مسافری که دستگاه را در مرحله اول در فرودگاه ثبت کرده وارد کنید. این کد در خشاب سیم‌کارت و همچنین در جعبه دستگاه ثبت شده است. همچنین در مسیر Setting > About > General نیز می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین در صورتی که آیفون شما 2 سیم‌کارته است، حتما باید روی آیکون سبزرنگ + کلیک و سایر شناسه‌های IMEI گوشی را نیز وارد کنید.

آموزش رجيستر كردن گوشی ايفون / نحوه رجيستر كردن گوشي آيفون با پاسپورت

پس از اینکه کد را وارد کردید، برند و مدل گوشی برای شما به‌نمایش گذاشته می‌شود. اگر اطلاعات درست بود، روی ادامه کلیک کنید، در غیر این صورت با پشتیبانی سامانه همتا به‌شماره 096366 تماس بگیرید. سپس در مرحله بعدی مدل و مشخصات فنی را انتخاب کنید. در این بخش باید دقت زیادی به‌خرج دهید و تمام مشخصات را دقیق وارد کنید. اگر مشخصات شما با مشخصات گوشی که وارد کردید، مطابقت نداشته باشد، دستگاه شما رجیستر نخواهد شد.

رجيستر كردن گوشي ايفون / نحوه رجيستر كردن گوشي اپل مسافري

در مرحله بعدی باید اطلاعات مسافری که گوشی را در مرحله اول، در گمرک فرودگاه ثبت کرده وارد کنید. شماره تلفن، کد ملی و شماره گذرنامه باید متعلق به فردی که گوشی را ثبت کرده باشند.

نحوه رجیستری گوشی آیفون / رجيستر كردن گوشي اپل در فرودگاه

یک کد تایید به شماره تلفن مسافر ارسال خواهد شد، این کد را در سایت وارد و روی ادامه کلیک کنید. سپس می‌توانید هزینه مربوط به رجيستر كردن گوشي ايفون را در کنار مدل و برند دستگاه مشاهده و پرداخت کنید. پس از پرداخت مبلغ و بازگشت به سایت، حتما روی گزینه ارسال اطلاعات به همتا کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به گوشی شما و همچنین فاکتور پرداختی به این سامانه فرستاده شود.

رجیستری گوشی ایفون / رجيستر كردن گوشي اپل در فرودگاه

پس از اینکه پیام «درخواست با موفقیت انجام شد» را مشاهده کردید به مرحله بعدی بروید.

3. دریافت کد فعال‌سازی گوشی؛ راهنمای رجیستری آیفون

پس از پرداخت عوارض گمرک، پیامکی برای شماره تلفن مسافر ارسال خواهد شد. اگر شماره تماس به‌نام مسافر باشد، کد فعال‌سازی گوشی برای او ارسال می‌شود. در غیر این صورت باید یک سیم‌کارت به‌نام مسافر تهیه و سپس یک حساب کاربری در سامانه همتا با همان شماره ایجاد و با کلیک روی گزینه اطلاعات ثبت مسافری، کد فعال‌سازی را دریافت کند.

نحوه رجیستری گوشی آیفون / رجیستر گوشی ایفون

پس از دریافت کد فعال‌سازی، گوشی آیفون شما رجیستری شده می‌توانید آن را فعال و با خیال راحت از آن استفاده کنید. درصورتی که با نحوه فعال‌سازی آشنا نیستید، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

هزینه رجیستر گوشی اپل

گذشته از راهنمای رجیستری آیفون، قیمت و هزینه رجیستری، موضوع مهم دیگری است که باید مدنظر داشت. هزینه رجیستری گوشی آیفون سال 1402 بسته به نرخ ارز در هر زمان متفاوت است. البته از اردیبهشت سال 1402 دیگر هزینه رجیستری از شما دریافت نمی‌شود و فقط باید عوارض گمرک را پرداخت کنید.

براساس جدیدترین بخشنامه گمرک، تعرفه رجیستر گوشی‌های بالای 600 دلار به‌صورت مسافری، 8 درصد است. این تعرفه اما برای واردات تجاری 15 درصد تعیین شده است؛ با این وجود این بخشنامه هنوز اجرایی نشده و براساس گزارشات در حال حاضر گمرک از تمامی گوشی‌ها تعرفه 42 درصدی دریافت می‌کند. با این حساب هزینه گمرک گوشی‌های آیفون به شرح زیر خواهد بود:

مدلهزینه حدودی
آیفون 13 پرو مکس 512 و 256 گیگابایت21 تا 24 میلیون تومان
آیفون 13 پرو مکس 128 گیگابایت20 میلیون تومان
آیفون 13 پرو 512 گیگابایت23 میلیون تومان
آیفون 13 پرو 256 گیگابایت19 میلیون تومان
آیفون 13 پرو 128 گیگابایت18 میلیون تومان
آیفون 13 با ظرفیت 256 گیگابایت16 میلیون تومان
آیفون 13 با ظرفیت 128 گیگابایت14 میلیون تومان
آیفون 13 مینی با ظرفیت 256 گیگابایت14 میلیون تومان
آیفون 13 مینی با ظرفیت 128 گیگابایت12 میلیون تومان

لازم به ذکر است که قیمت دلاری گوشی‌ها نه برمبنای دلار بازار آزاد بلکه بر مبنای قیمت دلار اعلام شده توسط بانک مرکزی محاسبه می‌شود.

همچنین قیمت رجیستری آیفون دست دوم تفاوتی با تعرفه مدل نو آن ندارد و گمرک ارزش مدل نو را مبنا قرار می‌دهد.

سوالات متداول

رجیستری گوشی ایفون به چه صورت است؟

همانطور که در این راهنمای رجیستری آیفون گفته شد، ابتدا باید اطلاعات گوشی را در بدو ورود به کشور و در گمرک فرودگاهی ثبت کنید. سپس ظرف یک ماه به سایت گمرک مراجعه و هزینه گمرکی آن را پرداخت کنید تا گوشی در سامانه همتا رجیستر و کد فعال‌سازی برایتان ارسال شود.

چگونه رجیستری گوشی ایفون را چک کنیم؟

ابتدا کد IMEI 15 رقمی را بیابید این کد را به شماره 7777 ارسال کنید نت رجیستری گوشی خود را چک کنید نتیجه برای شما ارسال خواهد شد

3. ایا گوشی ایفون در ایران رجیستر میشود؟

در حال حاضر تمامی گوشی‌های آیفون به‌جز سری گوشی‌های آیفون 14 بدون مشکل رجیستر می‌شوند. فعلا مشخص نیست آیا سری گوشی‌های آیفون 15 نیز مانند سری 14 با مشکل مواجه خواهند شد یا خیر.

کلام آخر

در این مطلب به آموزش رجیستر کردن آیفون پرداختیم. نظر شما در مورد مشکلات پیش آمده برای رجیستری سری آیفون 14 چیست؟ به‌نظر شما آیا آیفون 15 رجیستر خواهد شد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
مبینا
.
15 فروردین 1403، 00:48
پاسخ
0
0
سلام من گوشی آیفون تک سیم گرفتم ولی دو تا کد imei داره هر دو تا کد رو باید وارد کنم؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402