دانلود و معرفی فیلم سینمایی جاذبه ۲۰۱۳ + تریلر، خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

فیلم سینمایی جاذبه ۲۰۱۳
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سینمایی جاذبه ۲۰۱۳ (Gravity)، فیلمی است به کارگردانی آلفونسو کوارون (Alfonso Cuarón) که در ژانر علمی تخیلی (Sci-fi) تولید شده. آلفونسو کوارون وظیفه تدوین (به همراه مارک سنگر)، تهیه کنندگی (به همراه دیوید هیمن) و نگارش فیلمنامه (به همراه جوناس کوارون) فیلم را نیز بر عهده داشته.

فیلم Gravity 2013 با بودجه 100 میلیون دلاری توسط Universal Pictures ساخته شد و توانست فروش جهانی 723 میلیون دلاری را به ثبت برساند.جاذبه یکی از بهترین فیلم های دنیا در سال 2013 توانست در مراسم اسکار 10 نامزدی کسب کرده و در 7 بخش آن از جمله بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلمبرداری برنده شود. با معرفی فیلم Gravity 2013 همراه پلازا باشید.

در ویدئو زیر می‌توانید تیزر فیلم سینمایی جاذبه 2013 با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

دانلود فیلم سینمایی جاذبه 2013

برای دانلود با زیرنویس فیلم سینمایی جاذبه 2013 و تماشای این فیلم جذاب می‌توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

خلاصه داستان فیلم سینمایی جاذبه 2013

فیلم Gravity 2013

یک مهندس پزشکی ناسا به نام رایان استون با بازی ساندرا بولاک (Sandra Bulluck) در نخستین سفر خود به بیرون از کره زمین به همراه فضانورد باتجربه مت کوالسکی با بازی جرج کلونی (George Cloony)، دو نفر از اعضای یک تیم ۵ نفره از فضانوردان آمریکایی هستند که مأموریت آن‌ها تعمیر تلسکوپ هابل می‌باشد. در حین یکی از راهپیمایی‌های فضایی پیغام اضطراری مبنی بر انهدام یکی از ماهواره‌های جاسوسی روسیه و پراکنده شدن تکه‌های بدنه آن در فضا و برخورد آن‌ها با سایر ماهواره‌های موجود در جو زمین به آن‌ها مخابره می‌شود.

پیغام دستوری مبنی بر دور شدن فضاپیما در اسرع وقت از آن محل است ولی به دلیل سرعت بسیار زیاد ترکش‌های انفجار، زمان زیادی برای فرار از صحنه باقی نمی‌ماند و هجوم ترکش‌ها منجر به انهدام فضاپیمای آمریکایی و کشته شدن سه فضانورد دیگر می‌شود. از این تیم تنها رایان استون و مت کوالسکی که زنده مانده‌اند، سعی می‌کنند به هر نحو ممکن جان خود را نجات دهند؛ این در حالی است که ذخیره اکسیژن لباس فضایی استون در حال تمام شدن است.

بازیگران فیلم سینمایی جاذبه 2013

در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم Gravity 2013 خواهیم داشت.

ساندرا بولاک در نقش دکتر رایان استون

معرفی فیلم Gravity 2013

ساندرا بولاک برای بازی درخشانش در دهه 90 میلادی در فیلم Demolition Man و همبازی شدن با کیانو ریوز (Keanu Reeves) در فیلم Speed نامش بر سر زبان‌ها افتاد. در سال 2010 او برای نقش آفرینی در فیلم The Blind Side موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. در اتفاقی جالب در همان سال، جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر زن برای فیلم All About Steve نیز به او رسید!

بولاک نقش آفرینیش در فیلم سینمایی جاذبه ۲۰۱۳ را بسیار دردآور، خسته کننده و پر از احساس تنهایی خواند. آلفونسو کوارون نیز گفته بود که دکتر استون شخصیتی است که در محدوده و دنیای خودش زندگی می‌کند. بولاک توانست برای این نقش کاندید جایزه اسکار شود که در نهایت این جایزه به کیت بلانشت (Cate Blanchett) برای بازی در فیلم Blue Jasmine رسید. به گزارش The HollyWood Reporter ساندرا بولاک برای نقش آفرینی در فیلم Gravity 2013 توانست بیش از 70 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

جرج کلونی در نقش مت کوالسکی

نامی که آنقدرها نیاز به معرفی ندارد. از مشهور ترین بازیگران حال حاضر جهان، برنده دو جایزه اسکار (که یکی از آنها برای نقش آفرینیش در فیلم Syriana بود)، چهار جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بفتا. فعالیت هنری او فقط به بازیگری محدود نمی‌شود و تا به الان برای کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی فیلم‌های گوناگونی کاندید جوایز شده.

جرج کلونی در فیلم سینمایی جاذبه ۲۰۱۳ نقش یک فضانورد کهنه کار به نام مت کوالسکی را ایفا کرده. او که فرمانده تیم اعزامی است، قصد دارد بعد از انجام این ماموریت خودش را بازنشسته کند. شخصی خوش برخورد که عاشق صحبت کردن درباره خودش و ماموریت‌های قبلی‌اش است و تمام تلاشش را می‌کند تا از جان فضانوردهای دیگری که در ماموریت حاضرند محافظت کند.

نام دیگر بازیگران فیلم Gravity 2013 عبارتند از:

  • اد هریس (Ed Harris) صداپیشه ناظر ماموریت
  • فالدت شارما ( Phaldut Sharma) در نقش شریف دازاری، مهندس پرواز کاوشگر
  • بشر ساوج (Basher Savage) صداپیشه کاپیتان ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • امی وارن (Amy Warren) صداپیشه کاپیتان کاوشگر

بخشی از عوامل فنی فیلم سینمایی جاذبه ۲۰۱۳

تیم وبر (Tim Webber) مسئول جلوه‌های ویژه فیلم فضایی Gravity 2013 بود. او که سابقه کار بر روی فیلم‌های Avatar، فیلم The Dark Knight و Harry Potter and The Goblet of Fire را نیز داشته، توانست برای فیلم Gravity برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه شود.

امانوئل لوبزکی (Emmanuel Lubezki) وظیفه فیلمبرداری فیلم سینمایی جاذبه ۲۰۱۳ را بر عهده داشت. این کارگردان که پیش از این فیلم سابقه کار کردن با آلفونسو کوارون در فیلم Children of Men و برادران کوئن را داشت، توانست برای فیلم Gravity برنده جایزه اسکار شود. او تنها فیلمبرداری‌ست که توانسته سه بار برنده این جایزه شود که دوبار دیگرش برای فیلم‌های The Birdman و The Revenant بود.

استیون پرایس (Steven Price) نیز وظیفه ساخت موسیقی متن فیلم Gravity 2013 را بر عهده داشت که در نهایت توانست برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن برای این فیلم شود. بعد از این فیلم او موسیقی متن فیلم‌های Fury و Baby Driver را نیز تنظیم کرد.

امتیازات فیلم سینمایی جاذبه 2013

فیلم سینمایی جاذبه ۲۰۱۳ بسیار مورد استقبال تماشاچیان و منتقدان سینما قرار گرفت. این فیلم موفق شد از 356 نقد منتشر شده بر روی وبسایت Rotten Tomatoes نمره 96 و از 49 نقد منتشر شده در وبسایت Metacritic نمره 96 را کسب کند. همچنین CinemaScore که نمره‌اش بر اساس رای تماشاچیان حاضر در سینماهاست، به این فیلم نمره -A داد. در ادامه نگاهی داریم به نظر منتقدین در نقد فیلم سینمایی جاذبه 2013:

RogerEbert.com / مت زولر سینتز: 100

یک فیلم عظیم و از نظر فنی خیره کننده. تصویر پانورامای ثبت شده از فضانوردانی که در حال غلتیدن در برابر میدان ستاره ها و شناور شدن در ایستگاه فضایی هستند بسیار آموزنده و در عین حال دوست داشتنی است.

The Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 100

از اواسط قرن نوزدهم، فیلم‌های سینمایی به شکل‌های مختلفی وجود داشته‌اند، اما تا به الان چیزی به مانند Gravity نبوده است! چیزی که در ماجراجویی فضایی سه بعدی آلفونسو کوارون تازگی دارد، ماهیت حرکت است. انگار که همه چیز فیلم برای آماده سازی رویایی یک سکانس خیره کننده رقصیدن در جاذبه صفر آماده شده است.

Tampa Bay Times / استیو پرسال: 100

فیلم سینمایی جاذبه ۲۰۱۳ مانند Avatar تاثیر شگرفی در قلمرو جلوه‌های ویژه می‌گذارد و موفق شده است که حقه‌هایی را ابداع کند که مطمئنا از این به بعد توسط فیلم سازان مورد استفاده قرار می‌گیرد. المان‌هایی از فیلم Avatar، فیلم Hugo و فیلم Life of Pie در آن دیده می‌شود اما با این حال بیشتر از اینکه شبیه به آثار جیمز کامرون (James Cameron) باشد، شبیه به آثار استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) است.

Salon / اندرو اوهیر: 90

در حالی که در فیلم تنش هرگز برای لحظه‌ای از بین نمی‌رود، نحوه واکنش شما به پایان مرزی و غیرممکن Gravity (به این معنی که چه احساسی در شما ایجاد می‌کند و هم اینکه چگونه آن را تفسیر می‌کنید) تعیین می‌کند که آیا فکر می‌کنید فیلم یک شاهکار واقعی است یا فقط یک اثر مصنوعی. شاید هیچ تفاوتی بین این دو نباشد.

Christian Science Monitor / پیتر راینر: 83

ای کاش کوارون برای نقش‌های اصلی از افراد غیربازیگر یا بازیگران ناشناس استفاده می‌کرد. شاید اینکار باعث می‌شد که داستان فیلم بیشتر به چشم بیاید. البته این استدلال‌ها نباید شما را از دیدن Gravity منصرف کند، به این دلیل که نکات مثبت فیلم بسیار بیشتر از نکات منفی آن است. جلوه‌های بصری فیلم بی‌نظیر است و می‌تواند بیننده را به وجد بیاورد.

Slate / دانا استیونز: 80

فیلم Gravity یک شاهکار نیست: برخلاف فیلم خارق‌العاده Children of Men کوارون، این فیلم کاملاً تلاش بلندپروازانه خود را برای ترکیب خلاقیت، اکشن‌های هیجان آور و داستان‌سرایی صمیمی انسانی انجام نمی‌دهد. اما در دو دسته اولی که نام برده شد به طرز هیجان‌انگیزی موفق می‌شود، و اما در مجموع اینگونه به نظر می‌رسد که انگار دارد بیش از حد تلاش می‌کند. Gravity یکی از فیلم‌های مهیج علمی تخیلی بی شماری است که به هیچ وجه به داستان انسانی نزدیک نمی‌شوند.

Observer / رکس ریید: 75

اگه به این فیلم فقط به عنوان یک فیلم پاپکورنی و سرگرم کننده نگاه کنید و از آن انتظار زیادی نداشته باشید، دیگر از آن نا امید نمی‌شوید. در هنگام دیدن این فیلم زیاد به منطق کاری نداشته باشید.

نکاتی جالب درباره فیلم سینمایی جاذبه ۲۰۱۳

امتیازات فیلم سینمایی جاذبه 2013

  • سکانس آغازین فیلم، در واقع یک سکانس تک شات 12 دقیقه‌ای‌ست. فیلمبرداری سکانس‌های تک شاتی طولانی یکی از امضاهای کاری امانوئل لوبزکی است که بعدا در فیلم The Birdman این روش فیلمبرداری را به نحو احسن انجام داد و سکانس‌های طولانی‌تری را فیلمبرداری کرد.
  • بعد از اینکه آلفونسو کوارون نوشتن فیلمنامه را تمام کرد و توانست سرمایه گذار مناسبی را برای شروع ساخت فیلم پیدا کند، فرض می‌کرد که ساخت این فیلم فقط یک سال طول بکشد که در نهایت روند تکمیل این پروژه چهار سال و نیم به طول انجامید!
  • ساندرا بولاک برای فیلمبرداری سکانس‌های خود، وارد یک تریلر مکانیکی غول پیکر می‌شد. وارد شدن به این تریلر زمان زیادی می‌برد، بنابراین او تصمیم گرفت تا حداکثر 10 ساعت در روز در آن بماند و از طریق هدست با دیگران ارتباط برقرار کند. آلفونسو کوارون گفت بزرگ‌ترین چالش او این بود که فضای صحنه فیلمبرداری تا حد امکان کلاستروفوبیک (ترس از قرار گیری در فضای بسته) نباشد. عوامل ساخت فیلم هر روز برای ورود بولاک به صحنه فیلم جشنی را ترتیب می‌داد تا فشار کاری او کم شود. آنها اسم مستعار تریلر را «قفس سندی» گذاشتند تا حالتی طنزگونه داشته باشد.
  • آنجلینا جولی، ناتالی پورتمن، اسکارلت جوهانسن، نائومی واتس و ماریون کوتیار از بازیگران مد نظر کوارون برای بازی در نقش اول بودند. همچنین در ابتدا قرار بود که رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) در نقش مت کوالسکی در فیلم حضور یابد. گزینه‌های دیگر کوارون برای این نقش دنیل کریگ، تام کروز، تام هنکس، هریسون فورد و دنزل واشینگتون بودند که در نهایت جورج کلونی برای ایفای این نقش انتخاب شد.
  • همه سکانس‌های فیلم به غیر از سکانس آخر، با استفاده از پرده سبز فیلمبرداری شد.
  • بعد از فیلم Cabaret محصول سال 1972، این دومین باریست که فیلمی که بیشترین تعداد جوایز مراسم اسکار در آن سال را می‌برد، برنده جایزه بهترین فیلم نمی‌شود. فیلم Cabaret برنده 8 و فیلم Gravity برنده 7 جایزه اسکار شدند.
  • فضانورد باز آلدین (Buzz Aldrin) تحت تاثیر جلوه‌های ویژه این فیلم قرار گرفت: «من به طرز عجیبی تحت تاثیر به تصویر کشیدن واقعیت گرانش صفر قرار گرفتم. گذر از ایستگاه فضایی دقیقاً به روشی انجام شد که من در واقعیت دیدم که فضانوردها آن را انجام می‌دهند. چرخش قرار است اتفاق بیفتد – شاید نه به این شدت – اما مطمئنا ما خوش شانس بوده‌ایم که مردم هنوز در آن موقعیت‌ها قرار نگرفته‌اند. فکر می‌کنم به ما یادآوری می‌کند که واقعاً در تجارت فضایی خطراتی وجود دارد، به ویژه در فعالیت‌های خارج از فضاپیما».
  • گارنت رایزمن (Garnett Reisman) از فضانوردهای سابق ناسا نیز درباره این فیلم گفت: «داستان فیلم قطعا جذاب بود و من فکر می‌کنم بهترین استفاده از رسانه از فناوری 3-D IMAX تا به امروز بوده است. به جای استفاده از رسانه به عنوان یک حقه، Gravity از آن برای به تصویر کشیدن یک محیط واقعی استفاده می‌کند که برای اکثر مردم کاملاً بیگانه است. اما سوالی که بیشتر مردم از من می‌خواهند به آن پاسخ دهم این است که فیلم چقدر واقع‌بینانه بود؟ خود این واقعیت که این سوال با جدیت مطرح می‌شود، گواهی بر واقعی بودن فیلم است. وقتی یک فیلم علمی تخیلی بد منتشر می‌شود، هیچ کس به خود زحمت نمی‌دهد از من بپرسد که آیا این فیلم مرا به یاد چیز واقعی می‌اندازد یا خیر».

کلام آخر

با اینکه نزدیک به 9 سال از اکران فیلم Gravity می‌گذرد، اما همچنان این فیلم بسیار جذاب و نوآورانه است و به عنوان یکی از بهترین آثار تولید شده در ژانر علمی تخیلی از آن یاد می‌شود. نظر شما درباره این فیلم و آثار تولید شده در این ژانر چیست؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402